Ga naar inhoud

Elektrische auto's


Gast wooter

Aanbevolen berichten

17 uren geleden, gewoon ik zei:

Texas :lolz:

Komt omdat Tesla niet kan geconfigureerd worden met standaard wapenrack. 🤔

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

IONITY launches a kilowatt hour-based pricing scheme
across its European network, starting from January 31st:

Depending on their individual needs customers can use attractive charging offers from one of our cooperating Mobility Service Providers such as Audi e-tron Charging Service, Mercedes me Charge, BMW ChargeNow, Porsche Charging Service, Volkswagen WeCharge and many more.

Customers who do not have a contract with an MSP will be able to charge their electric vehicles at all sites in IONITY’s network using a price-perkilowatt-hour (kWh) format, at €0.79ct / per kWh (gross price in countryspecific currency).

Attractive MSP offers [emoji736] Transparent [emoji736] Accurate billing [emoji736] Open to all [emoji736] MSPs [emoji736] Prime locations [emoji736] High levels of availability [emoji736] Reduced charging times [emoji736] HPC-stations along major routes across Europe [emoji736] 350 kW [emoji736] Integrated services [emoji736] 100% renewable Energy [emoji736][emoji748]

Read more:
http://bit.ly/IONITY-kWh

#emobility #Elektromobilitaet #IONITY



Pats.. ipv 8 euro per charge naar 0.8 euro / kWh [emoji2961]

Omgerekend voor mijn model s : 250km-400km ( afhankelijk rijstijl ) voor 80 euro [emoji849]

Ter vergelijking bij tesla rekenen ze 0.28 per kWh

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja contract of niet, dat zal wel veel uitmaken.

heb eens bij fastned geladen zonder abonnement, kostte mij een dikke halve euro per kwh en khad slechts 10 kwh nodig ... dan is het niet de moeite om een abo te nemen want dan betaal je ook per maand.

aangepast door stijn82
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Jeroen_M5 zei:
Quote

Enkel de traagste laadkasten kunnen rechtstreeks op het 230 voltnet aangesloten worden. Wie daarmee thuis of op het werk een Tesla, Audi E-tron of een Mercedes EQC wil volladen, heeft minstens 11 uur tot zelfs meer dan 24 uur nodig.

Altijd die paniekzaaierij van de media. Alsof je alle dagen je batterij volledig op moet laden. 

Het wordt wel tijd dat het capaciteitstarief erdoor komt. Dan zal er stelselmatig véél ruimte gevonden voor extra vermogen op de huidige kabels. En uiteraard ook de omschakeling naar 400V. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Tjeu zei:

Altijd die paniekzaaierij van de media. Alsof je alle dagen je batterij volledig op moet laden. 

Het wordt wel tijd dat het capaciteitstarief erdoor komt. Dan zal er stelselmatig véél ruimte gevonden voor extra vermogen op de huidige kabels. En uiteraard ook de omschakeling naar 400V. 

Magnette wil iedereen elektrisch laten rijden maar het stroomnet kan dat gewoon niet aan. Dat kan je toch niet ontkennen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, dragonfly zei:

Magnette wil iedereen elektrisch laten rijden maar het stroomnet kan dat gewoon niet aan. Dat kan je toch niet ontkennen?

Maar bajaat. Stroomnet kan dat op de meeste plaatsen erg makkelijk aan. Er zijn gewoon massa's locaties waar ze gigantische aansluitingen hebben die helemaal niet nodig zijn. Die reserveren permanent een enorm groot deel van het net, maar gebruiken het nooit. Het aantal klanten die wij hebben met een 630 tot 1.500 A aansluiting die daar nooit een derde van gebruiken kan ik niet op handen en voeten tellen. 

Stel al die ruimte beschikbaar of durf ze gebruiken en laat het laadvermogen van je laadpalen mee fluctueren met wat beschikbaar is en je komt al héél ver. En tegen dat iedereen de overstap heeft gemaakt naar elektrisch zijn nog wat jaren verder. Tegen dan kan alles naar 400V omgebouwd worden waardoor je op de moeilijkere plaatsen er ook komt. 

Zoveel drama voor niets. Net zoals ons licht iedere winter uit gaat gaan. Ja, dat klopt als iedereen opneemt wat hij kan opnemen, maar dat komt gewoon nooooooooooooit voor.  Er zijn overal marges op marges op extra veiligheidsmarges genomen. Deels voor het gemak en deels omdat niemand vroeger verantwoordelijkheid wou nemen. Ondertussen kan alles makkelijker herberekend worden en kunnen al die overdreven marges afgeroomd worden zonder aan de betrouwbaarheid te sleutelen. 

Als ze links en rechts ook wat bochten in kabels een ruimere radius geven hebben ze instant nog eens een 20 tal % extra capaciteit, want in de rechte stukken hebben ze geen problemen, het is in de bochten dat de kabels te warm worden. Daar zit vaak een grote beperkende factor. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik verzin dit niet. Kennis met zijn e-tron had een zwaardere aansluiting gevraagd maar kan in zijn straat niets extra krijgen.

Gevolg is dat hij zijn auto niet kan opladen als de wasmachine en dampkap ook aanstaan. Ben de exacte combinaties wat vergeten.

Maar des te beter als we er klaar voor zijn want anders zal het toch de consument zijn die het betaalt.

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

https://www.hln.be/in-de-buurt/brugge/eerste-elektrische-toeristenboot-in-brugge-gaat-het-water-in-minder-lawaai-minder-uitstoot-en-geen-geurhinder-meer~ae235b30/

Uiteraard leuker zonder het lawaai van de dieselmotor maar kostprijs x2 en de prijs voor de toeristen gaat met 25% omhoog. Van 8 EURO naar 10 EURO.

Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minuten geleden, dragonfly zei:

Ik verzin dit niet. Kennis met zijn e-tron had een zwaardere aansluiting gevraagd maar kan in zijn straat niets extra krijgen.

Gevolg is dat hij zijn auto niet kan opladen als de wasmachine en dampkap ook aanstaan. Ben de exacte combinaties wat vergeten.

Maar des te beter als we er klaar voor zijn want anders zal het toch de consument zijn die het betaalt.

ik zit ook met 3 x 230V in mijn straat. En trafo is kapot gegaan paar jaar terug wegens overbelasting van 1 lijn (teveel zonnepanelen die allemaal op dezelfde lijn terug staken) en is vervangen. De nieuwe trafo is ook al aan het brommen. Ze mogen helaas de mensen die zonnepanelen hebben hun installatie niet controleren of herverdelen.

Ze gaan geen 3x 400V leveren zolang de kabels niet vervangen worden. Nu hangen er immers maar 3 kabels, met isolatie voor 230V.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Tjeu said:

Altijd die paniekzaaierij van de media. Alsof je alle dagen je batterij volledig op moet laden. \

ok

1 hour ago, Tjeu said:

Het wordt wel tijd dat het capaciteitstarief erdoor komt. Dan zal er stelselmatig véél ruimte gevonden voor extra vermogen op de huidige kabels. En uiteraard ook de omschakeling naar 400V. 

 

. Bij de uitbouw van het Brusselse elektriciteitsnet begin 20ste eeuw werd gekozen voor een 230 voltnet in plaats van een 400 voltnet, dat beter geschikt is voor apparaten met een hoog vermogen. Het betekende minder koperen kabels onder de grond en dus een besparing. Hoewel stap per stap wordt omgeschakeld, ligt nog in 88 procent van de Brusselse straten 230 volt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, gewoon ik zei:

ik zit ook met 3 x 230V in mijn straat. En trafo is kapot gegaan paar jaar terug wegens overbelasting van 1 lijn (teveel zonnepanelen die allemaal op dezelfde lijn terug staken) en is vervangen. De nieuwe trafo is ook al aan het brommen. Ze mogen helaas de mensen die zonnepanelen hebben hun installatie niet controleren of herverdelen.

Ze gaan geen 3x 400V leveren zolang de kabels niet vervangen worden. Nu hangen er immers maar 3 kabels, met isolatie voor 230V.

En waarom mogen ze dat dan niet doen? D'r zijn toch al verschillende plaatsen waar ze net dat gedaan hebben om de problemen die d'r waren in de toekomst te vermijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, gewoon ik said:

Ze mogen helaas de mensen die zonnepanelen hebben hun installatie niet controleren of herverdelen.

WTF? Al die installaties moeten toch gekeurd worden, dus ik zou verwachten dat die info op dat keuringsverslag staan. Eens nakijken of dat bij ons er ergens op staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, dragonfly zei:

Gevolg is dat hij zijn auto niet kan opladen als de wasmachine en dampkap ook aanstaan. Ben de exacte combinaties wat vergeten.

Dju toch, dat doet mij denken aan mijn kindertijd. Dan mocht de wasmachine ook niet tegelijk aan met de frittex...

Ik herinner me ook nog iets van 2 koperdraadjes voor 10 ampere en 3 voor 15...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid