Ga naar inhoud

Elektrische auto's


Gast wooter

Aanbevolen berichten

Op 30/12/2019 om 17:39, ir_fuel zei:

En ik maar denken dat men produceerde in China omwille van de lage lonen:

https://www.standaard.be/cnt/dmf20191230_04786867

 

Blijkbaar geen probleem om ginder een job te hebben bij Tesla die ervoor zorgt dat je effe minstens het equivalent van 50K euro kunt aftikken voor een nieuwe wagen :geek:

Kijk gewoon naar de verkoop van premium auto's in China in het algemeen, de opgeleide mensen hebben het daar zeker niet slecht ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 hours ago, ir_fuel said:

ok

 

. Bij de uitbouw van het Brusselse elektriciteitsnet begin 20ste eeuw werd gekozen voor een 230 voltnet in plaats van een 400 voltnet, dat beter geschikt is voor apparaten met een hoog vermogen. Het betekende minder koperen kabels onder de grond en dus een besparing. Hoewel stap per stap wordt omgeschakeld, ligt nog in 88 procent van de Brusselse straten 230 volt.


typisch belgisch probleem weeral. In amsterdam zijn er massaal veel laadpalen, daar hebben ze blijkbaar wel goeie kabels getrokken.

In nederland weet men hoe men problemen moet oplossen, hier komen we niet verder dan wat klagen en oeverloze discussies voeren,  en vervolgens gaan we frieten eten en pinten pakken. 

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 17/1/2020 om 15:59, Soundstorm zei:

WTF? Al die installaties moeten toch gekeurd worden, dus ik zou verwachten dat die info op dat keuringsverslag staan. Eens nakijken of dat bij ons er ergens op staat.

Ze gaan gekeurd zijn, maar ze steken blijkbaar allemaal terug op 1 lijn. Er is geen balans. Dat moet de netbeheerder maar zien op te lossen. 

En dat mogen ze niet gaan controleren. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3x230V is een degoutant om in balans te houden. Maar zelfs bij een 400V net kan je met zonnepanelen nog voor onbalans zorgen door een monofasige omvormer te nemen i.p.v. een driefasige omvormer. Ligt veelal aan de plaatser, monofasige omvormer is goedkoper, dus meer winst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 hours ago, fonny said:

3x230V is een degoutant om in balans te houden. Maar zelfs bij een 400V net kan je met zonnepanelen nog voor onbalans zorgen door een monofasige omvormer te nemen i.p.v. een driefasige omvormer. Ligt veelal aan de plaatser, monofasige omvormer is goedkoper, dus meer winst.

Is ook maar vanaf de grotere vermogens dat je een driefasige omvormer kan kopen. Omslagpunt ligt dacht ik tussen de 4-5kW.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Soundstorm zei:

Is ook maar vanaf de grotere vermogens dat je een driefasige omvormer kan kopen. Omslagpunt ligt dacht ik tussen de 4-5kW.

Vanaf 3kw kan je een driefasige omvormer krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

tja puur het gevolg van de fiscale aanpassingen.  mensen die het idee hadden om een tesla of andere EV te kopen hebben dit nog in december gedaan. tegen het eind van het jaar zal het wel terug een rush zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmiddag sinds lange tijd zitten eten aan de Kinepolis in Kortrijk. Dat is echt waanzinnig hoeveel Tesla's daar op en af komen rijden, terwijl je ze toch niet zoooveel ziet in het straatbeeld.

Deed me direct denken dat het gegeven nog net dat beetje nieuwe klanten nodig heeft, opdat die laadpalen niet meer voldoen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Klopt het dat die dan 32A verbruikt? En dat ik slechts 8 over heb voor de rest van het huis? 

Is dat niet te weinig? Rekening houdend met zaken als vloerverwarming, warmtepomp, wasmachine, ...? De vloerverwarming en warmtepomp werken bv. 's nachts ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarom dat ik ook zeg max7,4kW omdat ik niet wist welke verbruikers er nog zijn. 

Ik denk dat ge moet rekenen op een 3,7kW lader, omdat ge 3 fasen 230V (zonder N) hebt betekent het dat er van die 40A maximum 23A uit uw stopcontact kan komen.

(Ilijn = Imax / vierkantswortel 3)

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Van 3,7 wordt ne mens ook niet gelukkig:

image.thumb.png.7902bf47df32f262343130ffbf04351c.png

(0% naar 100% weliswaar)

Zijn er opties om dat te verbeteren? 7,4 lijkt me toch wel een minimum ..

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Daggie said:

Van 3,7 wordt ne mens ook niet gelukkig:

image.thumb.png.7902bf47df32f262343130ffbf04351c.png

(0% naar 100% weliswaar)

Zijn er opties om dat te verbeteren? 7,4 lijkt me toch wel een minimum ..

Twee aansluitingen vragen :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Daggie zei:

Van 3,7 wordt ne mens ook niet gelukkig:

image.thumb.png.7902bf47df32f262343130ffbf04351c.png

(0% naar 100% weliswaar)

Zijn er opties om dat te verbeteren? 7,4 lijkt me toch wel een minimum ..

1) Een AM waardig huis kopen

2) 3-fase 400v vragen en binnenkort zwaar dokken 😞 

Gaat voor veel mensen een probleem worden om thuis te laden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid