Ga naar inhoud

Elektrische auto's


Gast wooter

Aanbevolen berichten

die 71.2 is wat de motor heeft verbruikt zeker, en dat telt niet alle verliesposten errond.


Goh.. ik weet het niet goed. Zeker is wel dat hij als je stilstaat aan een licht niet telt. Zeker is ook dat hij in de winter ook meer vebruikt volgens de OBC ( in mijn geval een 210wh vs 270wh )

Ik kan ook zien dat wanneer ik met koude batterij vertrek het verbruikt de eerste 30-50km hoger ligt dan nadien...

Dus wat hij telt en wat niet dat is mij niet helemaal duidelijk.

Ik weet wel dat ik 90kwh laad en er maar 70kwh uitkomt.. dus meer dan 20% verdwijnt en ik heb geen preheat of iets dergelijks gebruikt.

Als je rekent : 10% laadverlies, 25% andere verliezen. Dat tel je bovenop een 270-280wh volgens OBC dan kom je toch al op een 380wh / km totaal verbruik.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Van tesla een loaner 85D gekregen met 120k op de teller.

Was geladen tot 70% tot 5% gereden en slechts 144 km gereden [emoji33] snelweg 90-110km/u

Dat spel laadt nog met 70kw Max en bij 50% nog maar aan 50kw... man man.. mijn aversie voor elektrisch begint serieus te groeien..

Als ik zo bekijk kan er nog 70kw in die batterij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij de iets oudere (85D) hebben ze de laadsnelheid FAMEUS teruggeschroefd omdat anders de batterijpakketten allemaal gaan vervangen moeten worden voor het einde van de garantie. Er zijn al rechtszaken in de maak of aan de gang hieromtrent. 

Ik ben nog altijd in de markt voor een model 3, hopende dat de huidige batterijen gewoon beter zijn dan diegenen die ze een paar jaar geleden in de S propten. 

Maar zelfs de huidige model 3 loopt al weer achter want er zijn weer serieuze verbeteringen onderweg, zoals kobalt vrije batterijen met hogere dichtheid, zodat 100 kwh in een model 3 mogelijk wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij de iets oudere (85D) hebben ze de laadsnelheid FAMEUS teruggeschroefd omdat anders de batterijpakketten allemaal gaan vervangen moeten worden voor het einde van de garantie. Er zijn al rechtszaken in de maak of aan de gang hieromtrent. 
Ik ben nog altijd in de markt voor een model 3, hopende dat de huidige batterijen gewoon beter zijn dan diegenen die ze een paar jaar geleden in de S propten. 
Maar zelfs de huidige model 3 loopt al weer achter want er zijn weer serieuze verbeteringen onderweg, zoals kobalt vrije batterijen met hogere dichtheid, zodat 100 kwh in een model 3 mogelijk wordt.


Vooruitgang zal er zeker zijn en in die optiek kan je beter wachten.. maar dat is met alle nieuwe technologie zo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Van tesla een loaner 85D gekregen met 120k op de teller.

Was geladen tot 70% tot 5% gereden en slechts 144 km gereden [emoji33] snelweg 90-110km/u

Dat spel laadt nog met 70kw Max en bij 50% nog maar aan 50kw... man man.. mijn aversie voor elektrisch begint serieus te groeien..

Als ik zo bekijk kan er nog 70kw in die batterij.

Jij hebt toch altijd pech he. Ik heb eens een loaner meegehad, ook een 85D, met 125k km op de teller, en met 19” wielen. Ik heb toen moeten vaststellen dat die 10-15% zuiniger was dan mijn 100D op 21’ers, ik er ruim 300km mee gedaan heb van 90 - 5%, en dat het interieur niet rammelde. Deze was nog een prefacelift zonder middenconsole. Je weet dat ik meestal aan de firma laadt, dus het superchargen heb ik niet getest.

Ik heb de laatste weken weer veel gereden, en blijf onder de indruk van deze Tesla. Mijn liefde voor elektrische auto’s is zo groot, dat ik hoop nooit meer hoeven terug te gaan naar een verbrandingsmotor in mijn daily werkkar.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • 1 maand later...

@Jan of andere BMW techniekers. Om bij een I3,I8 of één of andere hybride het hoogspanningssysteem buiten werking te stellen in de werkplaats, maken jullie gebruik van die connector vooraan in het schutbord of is er een andere manier die in de werkplaats gebruikt wordt. Via de computer oid?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29/4/2020 om 19:32, Frekkel zei:

@Jan of andere BMW techniekers. Om bij een I3,I8 of één of andere hybride het hoogspanningssysteem buiten werking te stellen in de werkplaats, maken jullie gebruik van die connector vooraan in het schutbord of is er een andere manier die in de werkplaats gebruikt wordt. Via de computer oid?

Officiële manier is idd de connector loskoppelen. Via software kan je hem zelfs niet afkoppelen. 
 

- Auto laten inslapen, connector loskoppelen en vervolgens het contact terug aanleggen. Er MOET een melding verschijnen op de kombi(Hoogspanningssyteem uitgeschakeld). Indien melding er niet op komt ben je niet 100% zeker dat hij effectief afgekoppeld is. 

Iedere BMW hybride of I heeft die connector, wel niet altijd op dezelfde plaats maar de werkwijze blijft identiek.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Iemand een idee welke "deftige" elektrische wagen op vandaag het voordeligst is te verkrijgen?

Ik denk dan aan BMW i3, Honda E, Opel Ampera, Kia e-Nero,... (liever geen Zoë, Leaf, Ionic of matchbox elec zoals up/mii/..)

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minutes ago, dragonfly said:

Voor welk gebruik?

Als bedrijfswagen die misschien nog plezant rijdt en/of een leuke plaats is om even in te vertoeven. Range noch ruimte zijn hier erg belangrijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iemand een idee welke "deftige" elektrische wagen op vandaag het voordeligst is te verkrijgen?
Ik denk dan aan BMW i3, Honda E, Opel Ampera, Kia e-Nero,... (liever geen Zoë, Leaf, Ionic of matchbox elec zoals up/mii/..)
Qua looks Mazda. Wij hebben zo wat alles bekeken tot 40k en uiteindelijk is er een 2008 besteld. Honda E, is voor mij de allerleukste maar valt onder matchbox.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, mrbbs zei:

Iemand een idee welke "deftige" elektrische wagen op vandaag het voordeligst is te verkrijgen?

Ik denk dan aan BMW i3, Honda E, Opel Ampera, Kia e-Nero,... (liever geen Zoë, Leaf, Ionic of matchbox elec zoals up/mii/..)

Kona.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Frekkel zei:

Kona.

Dan liever de Niro. Zelfde techniek, maar echt een pak ruimer en ik dacht ook betere garantie voorwaarden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Tjeu zei:

Dan liever de Niro. Zelfde techniek, maar echt een pak ruimer en ik dacht ook betere garantie voorwaarden.

e-Niro is sowieso ruimer. Qua garantie is Kia nog steeds 7 jaar (max 150.000 km) en Hyundai 5 jaar maar onbeperkte kilometrage. Qua inhoud van garantie is dat identiek dacht ik. Assistance bij beide merken inbegrepen mits onderhoud tijdig wordt uitgevoerd. 
Vermoed ook niet dat de meesten die zo’n auto nieuw kopen langer gaan bijhouden dan 7 jaar... 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29/4/2020 om 19:32, Frekkel zei:

@Jan of andere BMW techniekers. Om bij een I3,I8 of één of andere hybride het hoogspanningssysteem buiten werking te stellen in de werkplaats, maken jullie gebruik van die connector vooraan in het schutbord of is er een andere manier die in de werkplaats gebruikt wordt. Via de computer oid?

Heb je je attest al behaald via Educam? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid