Ga naar inhoud

Elektrische auto's


Gast wooter

Aanbevolen berichten

Thanks, als het zover is maar eens gaan rijden. Ik had de Kona is het lijstje niet vernoemd omdat ik het interieur toch minder vind uitzien dan de e-niro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

58 minuten geleden, Mazdastruction zei:

Heb je je attest al behaald via Educam? 

Vollop mee bezig. Het was een informatieve vraag voor studie doeleinden. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
  • 2 maanden later...

https://www.vroom.be/nl/nieuws/in-september-kochten-europeanen-meer-elektrische-auto-s-dan-diesels-23917?fbclid=IwAR2Wvzz55jQAfFcdfqrqf0XWnGU2Ae2sKmwJVklgKRXWMz3m7utSDHQyQ9s

En Tesla blijft het zeer goed doen. 

De Model 3 heeft nog meer knappe prestaties geleverd, want hij was drie keer zo populair als de best verkochte plug-inhybride – de Mercedes A-Klasse – en wist ook meer kopers te verleiden dan de vaakst ingeschreven hybride, de Toyota Corolla. Maar ook los van zijn elektrische aandrijving heeft de berline van Tesla een sterke maand beleefd, want met 15.787 verkochte exemplaren was hij liefst 50 procent populairder dan de VW Passat (9.591 exemplaren) en BMW 3-Reeks (9.146 exemplaren), terwijl hij niet eens een breakversie kent. The times, they are a-changing…

Dat ze maar snel een volledig vernieuwde S uitbrengen. Na bijna 9 jaar op de markt mag dat wel eens...😀

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 10/30/2020 at 12:04 PM, BMWMB said:

https://www.vroom.be/nl/nieuws/in-september-kochten-europeanen-meer-elektrische-auto-s-dan-diesels-23917?fbclid=IwAR2Wvzz55jQAfFcdfqrqf0XWnGU2Ae2sKmwJVklgKRXWMz3m7utSDHQyQ9s

En Tesla blijft het zeer goed doen. 

De Model 3 heeft nog meer knappe prestaties geleverd, want hij was drie keer zo populair als de best verkochte plug-inhybride – de Mercedes A-Klasse – en wist ook meer kopers te verleiden dan de vaakst ingeschreven hybride, de Toyota Corolla. Maar ook los van zijn elektrische aandrijving heeft de berline van Tesla een sterke maand beleefd, want met 15.787 verkochte exemplaren was hij liefst 50 procent populairder dan de VW Passat (9.591 exemplaren) en BMW 3-Reeks (9.146 exemplaren), terwijl hij niet eens een breakversie kent. The times, they are a-changing…

Dat ze maar snel een volledig vernieuwde S uitbrengen. Na bijna 9 jaar op de markt mag dat wel eens...😀

Klopt, ze hebben een goede maand gehad. Maar deze cijfers zijn de laatste maanden uitzonderlijk. Ze hebben een maand gehad met 1050 inschrijvingen ook terwijl BMW er bvb 13 000 had (in juli). Het fluctueert bij hen iets meer dan bij de rest van de markt, door verschillende omstandigheden: problemen in de plants, maar ook marketingstrategie (extremen trekken meer aandacht in de pers). 

Ik ben meer benieuwd naar de cijfers van het hele jaar. 

Dit is telkens de segment-top-3 van de laatste maanden waarvan ik het persbericht vond. Dat geeft toch een evenwichtiger beeld. In september en augustus staan ze in top 3, maar july, juni en mei niet. 

image.png.f0e008adba79a28f90af364f8cb1adb4.png

image.png.bb7b14f4d6a09a435ec8cfb0c7782f34.png

image.png.b96d0ad9bc694c64072b1c5fb45e606a.png

image.png.d357b69aa3383f1ecce3ce2407a234dc.pngimage.png.f6aa1db4bd29e425dd911b9ff0ac2a8a.png

Bron: JATO Media Insight

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, BMWMB zei:

Misschien net het bewijs dat de elektrificatie van ons wagenpark pas nu goed begonnen is...?

In NL heb je door de BPM niet veel opties meer. Dus 't is eerder de mensen verplichten om elektrisch te gaan rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier zie je de evolutie van het laatste jaar in market shares en de grote voorsprong die Tesla heeft op BMW en Daimler wat betreft BEV's. Waarschijnlijk gaan ze in Q4 nog wel wat meer verkopen in Europa:

Quote

One train of thought is that Tesla may be planning on flooding the European market with increased volumes in the final quarter of the year to try and benefit from a windfall potentially on offer as those manufacturers that are worried about missing their 2020 CO2 obligations with second lock-downs on the horizon, scramble to join open pools to avoid larger fines, such as Honda (as reported).  

Artikel toont inderdaad ook wat BMWMB zegt: elektrificatie is goed bezig. Market share van Tesla daalt omdat er zo veel meer BEV's verkocht worden in totaal natuurlijk (en omdat Tesla het laatste jaar qua verkoop stabiel gebleven is). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

CEO van Atlis, die zelf met een 6,6l V8 diesel rijd trouwens, zegt dat ze er bijna zijn om batterijen te maken die een miljoen mijl aan kunnen zonder veel verlies van range. 

Werken blijkbaar ook met 1600v zodat de range "gelijk" blijft wanneer je veel vermogen vraagt tov zuinig rijden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet echt attractief zo.

En ok, die heeft een probleem in overgang handrem/gas :) Ik moet zeggen, dat is bij gewone RWD ook niet zo simpel.

..Schijnt 't.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er lijkt inderdaad wat lag te zitten tussen de handrem bochtjes en het uitacceleren. Anderzijds: tis nog de stock aandrijving dus op zich niets wat kan aangepast worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden, ir_fuel zei:

Waar kom jij al die "VW Group" ev's dan tegen?

W-E, niet België. Dat zijn alle ETron's, Taycan's, e-Golfs, ID.3's (zie je hier toch wel al wat rondrijden, in NL en DE waarschijnlijk x2), ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minutes ago, Polygoon said:

W-E, niet België. Dat zijn alle ETron's, Taycan's, e-Golfs, ID.3's (zie je hier toch wel al wat rondrijden, in NL en DE waarschijnlijk x2), ...

Welja, toch raar dat wij dan blijkbaar op een eiland leven. Ik kom enkel Tesla's tegen. De enige ID3 tot nu toe gespot was met garageplaten op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, ir_fuel zei:

Welja, toch raar dat wij dan blijkbaar op een eiland leven. Ik kom enkel Tesla's tegen. De enige ID3 tot nu toe gespot was met garageplaten op.

In de kleine lettertjes staat ook dat bv. een Noorwegen erbij wordt geteld. Daar zijn 70% van de nieuwe inschrijvingen EV's. No way dat dat allemaal Tesla's zijn.

Kom je ook geen Taycans tegen (die spot ik ook al zeer vaak)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, Polygoon said:

Kom je ook geen Taycans tegen (die spot ik ook al zeer vaak)?

"Taycans". Ik woon niet in Brasschaat he man :D 

Ben al meer e-trons dan Taycans tegen gekomen. Ja ik kan elke dag eentje spotten, een Turbo, maar dat is omdat die zijn kleine komt halen aan de school achter mijn deur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, ir_fuel zei:

"Taycans". Ik woon niet in Brasschaat he man :D 

Ben al meer e-trons dan Taycans tegen gekomen. Ja ik kan elke dag eentje spotten, een Turbo, maar dat is omdat die zijn kleine komt halen aan de school achter mijn deur.

Ik ook niet, en in tegenstelling wat sommigen hier denken heb ik daar nooit gewoond :), maar ik spot toch af en toe al eens een ID.3, Taycans bij de vleet en een e-Golf passeert hier ook wel eens de revue.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 hours ago, ir_fuel said:

"Taycans". Ik woon niet in Brasschaat he man :D 

Ben al meer e-trons dan Taycans tegen gekomen. Ja ik kan elke dag eentje spotten, een Turbo, maar dat is omdat die zijn kleine komt halen aan de school achter mijn deur.

 

5 hours ago, Polygoon said:

Ik ook niet, en in tegenstelling wat sommigen hier denken heb ik daar nooit gewoond :), maar ik spot toch af en toe al eens een ID.3, Taycans bij de vleet en een e-Golf passeert hier ook wel eens de revue.

Het regent hier idd Taycans. :lolz: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid