Ga naar inhoud

Hyundai i30 N


jvc

Aanbevolen berichten

En ne 1600 he :D

Bij full-pull op een circuit kan hem dat zelfs nog helpen, ietsje minder koppel dan de tweeliters.

Leukste auto/afstelling om mee te rijden is zeker niet altijd de snelste.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, William Blake zei:

Damn die Peug is snel.

Serieuze hot-hatch blijkbaar.

Erg snel in de juiste handen idd, en de kritiek van net niet levendig genoeg die je af en toe leest is omdat ze niet hard genoeg gaan imo. Als je daar 10/10th mee gaat komt dat onderstel super tot leven :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6-11-2017 om 17:58, Krikkie zei:

Was ook sprake van > 300pk

Als je hem chipped zit je rond 300pk, maar ik weet niet hoe Hyundai hier tegenover staat en hoe het dan zit met hun 5 jaar garantie.

https://www.br-performance.be/en-be/chiptuning/1-cars/25-hyundai/1282-i-30/8933-2017/9570-2-0-t-n/

--------------------------------------------

In een Peug zie ik me toch niet rijden hoor. Maar dat is imago en daar mogen we niet vanuit gaan, maar ook die rondetijden. Daar mag je eigenlijk niet vanuit gaan. trackday gebruik is misschien 10 a 20% van de kilometers die je met die auto doet.

 

Ik wacht eigenlijk op een test tussen de Leon Cupra en i30N

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, Avantus zei:

Erg snel in de juiste handen idd, en de kritiek van net niet levendig genoeg die je af en toe leest is omdat ze niet hard genoeg gaan imo. Als je daar 10/10th mee gaat komt dat onderstel super tot leven :)

Is dat meestal niet zo? Hoe competenter de auto op circuit hoe saaier bij dezelfde snelheid?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dat meestal niet zo? Hoe competenter de auto op circuit hoe saaier bij dezelfde snelheid?

Nee absoluut niet mee eens.

Ik noem wat voorbeelden die ook heel fijn en direct sturen en feedback geven aan lage(re) snelheden. Porsche 996 GT3 / 997GT3(RS)/Caterham/Lotus/Mazda MX5......

Een Mini Cooper JWC bv dat rijdt zelfs fijner als je die onder zijn limieten rijdt en op de openbare weg. Op circuit is dat saaien boel (en niet leuk).

Carrera 991 zijn “zone” is nog enger dat leeft enkel bij zeer snelle roadtrips is saai aan lagere snelheden en op circuit



Enfin ik schrijf maar snel wat dingen neer die ik zelf ondervond en weet.


  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Jokke_vlo zei:

Los van dit is in FWD de Megane RS de benchmark en zou deze i30N 1 op 1 moeten testen

wanneer komt de nieuwe RS eigenlijk? 

Want zo een test van manuele RS tegen i30N performance gaat interessant zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Le Capri Mauve zei:

Is dat meestal niet zo? Hoe competenter de auto op circuit hoe saaier bij dezelfde snelheid?

Nee zeker niet, maar het wat flexen van een kont bv ( of algemeen wat slapper voelen van alle subframe -en draagarmbussen) kan je een gevoel van levendigheid geven dat door de mand valt bij echt doorgeven. Dat gevoel had ik bv bij een golf gti performance. Leuk op 8/10th, maar dat begon slapper te voelen en minder accuraat eens je er echt voor gaat. Uiteraard vooral op snellere stukken te voelen.

Dat dat er niet perse voor gemaakt is klopt echter ook volledig :)

  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Liquid Li0n zei:

wanneer komt de nieuwe RS eigenlijk? 

Want zo een test van manuele RS tegen i30N performance gaat interessant zijn.

Rond april :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de Essen Motorshow presenteert Hyundai de ‘N-thusiast Parts’-lijn. Men kan met deze lijn diverse upgrades voor de i30N kopen. Wat te denken van nieuwe 19-inch OZ Racing wielen, wat 4 kg van het gewicht snoept. Vink er gelijk een setje Pirelli P Zero Trofeo R’s bij. Ook behoren grotere remblokken, nieuwe Recaro-racestoelen of Hyundai N stickers (geïnspireerd op de i30 TCR Touring Car) tot de ‘N-thusiast Parts’-lijn. De stoelen zijn verkrijgbaar in combinatie met de reguliere gordels, of zespuntsgordels.

 

De goodies zijn vanaf januari verkrijgbaar. Op dit moment zijn enkel de Duitse prijzen bekend. Zo kosten bijvoorbeeld de OZ-wielen 1.916 euro, de remblokken 349 euro per set en de Pirelli-banden 3.100 euro.

https://www.autoblog.nl/nieuws/hyundai-gaat-bmw-en-audi-achterna-104601

hyundai-n-thousiast-10007.jpg.657168283e7e92389e459ec3de65a4c6.jpghyundai-n-thousiast-10009.jpg.82c13a51fd63388724533002e59ee0cb.jpghyundai-n-thousiast-10011.jpg.f1dbc8d4ab4f6774990d5c163745ef89.jpghyundai-n-thousiast-10006.jpg.786af054ead9919a1fd5eaeb90dcda11.jpghyundai-n-thousiast-10008.jpg.25e9878cf2c0808b72e198e955cd128d.jpghyundai-n-thousiast-10010.jpg.d0e9457a1319ec8a4171e48d0294811e.jpg

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Langs de Huyndai dealer in Zemst geweest, na die van Berchem niet veel wist te vertellen e. in Zemst stond er zelf nog geen. Ook geen brochures noch op de website.

Het enige dat hij kon zeggen is dat de performance editie exact op 31 000 euro rond komt met kortingen. Wat nog steeds 5000 euro duurder is dan in DE.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid