Ga naar inhoud

Hyundai i30 N


jvc

Aanbevolen berichten

1 minute ago, ir_fuel said:

een RS3? :D 

Ik weet niet hoe goed de deals zijn natuurlijk.

Zal dan het huidige model moeten worden, nieuwe gaat ook al de electro toer op dacht ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, ir_fuel zei:

een RS3? :D 

Ik weet niet hoe goed de deals zijn natuurlijk.

- Geen trekhaak voor, dan moet de MTB met Seasuckers getransporteerd worden. Daar zijn de blauwen hier geen fan van.

- moet de facelift zijn, die hebben een serieuze update mbt remmen gekregen. Komt  daardoor nog boven de 50k uit.

+ 5-pot wordt zeldzaam en past daardoor als unieke Audi in het rijtje met de S1?

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, lancer-evo zei:

Zal dan het huidige model moeten worden, nieuwe gaat ook al de electro toer op dacht ik.

De nieuwe in 2020 blijft conventioneel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, ir_fuel zei:

Duitsers en hun regeltjes ...

Daklading is niet onderhevig aan een ABE, zoals ze dat in Duitsland van bijna alles willen. Maar leg dat maar eens aan een slecht gezinde flik uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

die S1 had je nog met manueel, hoe zalig was dat. Maar het gaat hier over de i30n, gelukkig ook met manueel maar wel een voorkrabber

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe komen we hier plots allemaal weer bij BMW terecht terwijl het topic over de Hyundai gaat? D'r zijn genoeg topics om u uit te leven over BMW, he mennekes.


Van Bmw naar VW en nu naar Audi.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vond het een van de leukste wagens waarmee ik kon rijden in 2018. Ik vond vooral de 'eerlijkheid' van die auto leuk: geen duust verschillende rijmodi, geen fancy stuff maar gewoon een leuke motor, prima onderstel, goede handmatige versnellingsbak... Gewoon fun zonder meer. Deed me denken aan mijn ex Megane 3 RS op een bepaalde manier.
Elektronisch sper deed goed zijn werk, al denk ik dat een mechanisch sper nog wel een meerwaarde zou kunnen zijn en iets minder gewicht.
 


Jij hebt toen toch ene gekocht?
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 hours ago, Bouncing Bullet said:

Ja, maar wat? Een S5 vind ik een schitterende GT, maar efkes 50k aftikken, daarvoor ben ik nog niet overtuigd. Leasen is een optie, maar ik zou niet weten wat binnen het merk. Dan zou het een pure functionele daily zijn, om mijn MTB te verslepen. Van VW is er ook niet iets waarvan ik geprikkeld wordt en van Seat hebben we geen voordelen.

Had bij een klant in de VW group ook de kans om met hun producten te rijden... maar ook mijn goesting niet gevonden. Weinig producten die echt de zintuigen prikkelen. :(

De Golf GTi en RS3 zijn nog leuk. Maar ik wil zo een kist met handbak.

En de SQ7 werd een hele tijd niet gemaakt. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Gixxer zei:

 


Van Bmw naar VW en nu naar Audi.

 

Dat risico hebt ge bij mij altijd, ook als we ooit een pint gaan pakken. ^_^

9 minuten geleden, The Swede zei:

Had bij een klant in de VW group ook de kans om met hun producten te rijden... maar ook mijn goesting niet gevonden. Weinig producten die echt de zintuigen prikkelen. :(

De Golf GTi en RS3 zijn nog leuk. Maar ik wil zo een kist met handbak.

En de SQ7 werd een hele tijd niet gemaakt. 

SQ7 is out of my league. :noparty:

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, The Swede zei:

En met mij wilt ge geen pint pakken??

Ja makker, ik heb het al eens gezegd. Ge zit soms op een uur van mij, maar ge geeft nooit ne kick. Die bal ligt in uw kamp. -_-

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 hours ago, Bouncing Bullet said:

Blaat, hebt ge pertank al eens aan de ring gezien ;)

Frank is nu pas gevallen, nog geen jaar terug dus .. lol

Maar om terug te keren op de i30N, ook even kunnen sturen in deze wagen. Is gewoon een no fransjes hot hatch.  Enkel de de overdaad aan kunstmatige plofjes hoeft voor mij niet als je op de sportieve modi rijdt. En mocht hij bij een volgende evolutie 100-120kg lichter zijn dan doet hij helemaal mee!

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minutes ago, lancer-evo said:

En mocht hij bij een volgende evolutie 100-120kg lichter zijn dan doet hij helemaal mee!

Meedoen met wat?

Al die andere veel lichtere hot hatches? :lol: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minutes ago, ir_fuel said:

Meedoen met wat?

Al die andere veel lichtere hot hatches? :lol: 

Toch als je vergelijkt tegenover de grotere Civic Type R is deze nog zwaarder. Zet je die tegenover een Peugeot 308 GTI dan legt die 150kg minder in de schaal. Als ik dus één werkpuntje kan meegeven dan is het wel het gewicht. Maar dat geldt eigenlijk voor alle constructeurs. Hetzelfde kan overigens worden gezegd over de nieuwe Mégane 4 RS, die is eigenlijk ook door de jaren heen te zwaar geworden.  Al hebben ze dat voor een groot deel opgelost in de Trophy R, maar die is dan ook minstens 15k duurder dan de standaard versie. Die Trophy-R is voor mij naast de Civic Type-R wel de benchmark op dit moment.

 

aangepast door lancer-evo
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, ir_fuel zei:

Meedoen met wat?

Al die andere veel lichtere hot hatches? :lol: 

Bij dit soort van 'standaard' hot hatches wint de 308 GTi quasi elke circuittest omwille van dat gewicht. Is zeker niet te verwaarlozen. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4/1/2020 om 10:58, gTa zei:

Simpel: aandeelhouders en raad van bestuur bepalen wat er komt, niet meer de ingenieurs, de creatievelingen en de petrolheads.
Rijden is ondergeschikt geworden bij BMW (dat bewijzen erg veel modellen en vooral enkele keuzes), verkopen is nog wat telt.
Men teert daarvoor op het zorgzaam opgebouwde imago en hoopt dat dat zo lang mogelijk stand houdt, maar ligt niet wakker van 't afkalven daarvan.

Nochtans is de hoofdaandeelhouder met meerderheid van stemmen als sinds de oprichting dezelfde familie Quandt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Lotuzzz zei:

Bij dit soort van 'standaard' hot hatches wint de 308 GTi quasi elke circuittest omwille van dat gewicht. Is zeker niet te verwaarlozen. 

Idd, en blijft de meest onderschatte. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, ir_fuel zei:

Ge komt die ook amper tegen.

Nu wel heel toevallig gisteren eentje gekruist :D Maar inderdaad, eentje om de maand ofzo, in het dagelijkse verkeer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

208,2008,3008,5008,508. Dagelijks zie ik er regelmatig. Dan spreek ik nog niet over de series Partners en consoorten. Ik weet dus niet waar jij momenteel woont, maar in Vlaanderen zie je veel Peugeots. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid