Ga naar inhoud

Tesla Model 3


Gast wooter

Aanbevolen berichten

4 uren geleden, ICM zei:

Detail!

Als ik een 992 naast een Tesla 3 in m'n garage zet, wat gebeurt er dan, denk je?

Dan kan jij na 3 jaar een tesla met kapotte batterij en 1500km op de teller verkopen...

Paar keer 200km van toen je 992 op onderhoud was en een keer 500 van toen hij binnen was om de steenslag van je 992 weg te werken :D

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, Naish zei:

Dan kan jij na 3 jaar een tesla met kapotte batterij en 1500km op de teller verkopen...

Paar keer 200km van toen je 992 op onderhoud was en een keer 500 van toen hij binnen was om de steenslag van je 992 weg te werken :D

Een BMWMB'ke doen dus?

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden, dragonfly zei:

Een BMWMB'ke doen dus?

Maar dan net omgekeerd...

Eigenlijk zoals het moet dus :ninja:

Link naar reactie
Delen op andere sites

En qua rijden ook gelijkwaardig aan een S?


Beter dan een S.. daarmee bedoel ik : je voelt dat die lichter is.. agieler.. beetje zoals een 3 reeks tov een 7 reeks
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Detail!
Als ik een 992 naast een Tesla 3 in m'n garage zet, wat gebeurt er dan, denk je?


Wat gebeurt er dan ? Geen idee.. vertel het mij :)
Link naar reactie
Delen op andere sites


Alleen vrees ik dat zo'n model 3 klein gaat uitvallen. Hoe is de verhouding eigenlijk met een 3 serie?


Iets kleiner dan een bmw 3 maar niet veel
Link naar reactie
Delen op andere sites

46 minutes ago, Germinal said:

 


Wat gebeurt er dan ? Geen idee.. vertel het mij :)

 

Die Tesla wordt straal genegeerd, mogelijks zelfs afgedekt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, Germinal said:

 


Beter dan een S.. daarmee bedoel ik : je voelt dat die lichter is.. agieler.. beetje zoals een 3 reeks tov een 7 reeks

 

Ik heb ook gehoord dat hij veel beter stuurt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die Tesla wordt straal genegeerd, mogelijks zelfs afgedekt.

 

Al ooit met een model 3 gereden ? Hopelijk wel, anders is je uitspraak nogal gratuit.

 

De model 3 zou trouwens aan 250kw moeten kunnen laden aan het einde van dit jaarwat betekent op 10 minuten laden 250km range.

 

Lijkt mij dat 5 minuten tanken voor 400km range (992) of 10 minuten laden voor 250km ( model 3 ) niet zoveel verschil meer maakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, Germinal said:

 


Al ooit met een model 3 gereden ? Hopelijk wel, anders is je uitspraak nogal gratuit.

De model 3 zou trouwens aan 250kw moeten kunnen laden aan het einde van dit jaarwat betekent op 10 minuten laden 250km range.

Lijkt mij dat 5 minuten tanken voor 400km range range (992) of 10 minuten laden voor 250km ( model 3 ) niet zoveel verschil meer maakt.

 

Dat is net mijn punt. Ik heb het niet over rijden of laden. Het is een gedrocht.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mocht ik het kunnen kiezen als bedrijfswagen, ik zou er nog voor vallen denk ik.

Maar dan moet mijn werkgever thuis maar zonnepanelen leggen en mijn installatie aanpassen zodat ik deftig kan laden :D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Germinal zei:

De model 3 zou trouwens aan 250kw moeten kunnen laden aan het einde van dit jaarwat betekent op 10 minuten laden 250km range.

Blablabla... zou en kunnen begint redelijk afgezaagd te worden bij Tesla 😄 

En sorry maar ik kan daar ook geen 50k aan uitgeven. Jullie kopen dat enkel uit fiscale overwegingen en door jullie zal de kilometerheffing er komen 😛 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blablabla... zou en kunnen begint redelijk afgezaagd te worden bij Tesla [emoji1] 
En sorry maar ik kan daar ook geen 50k aan uitgeven. Jullie kopen dat enkel uit fiscale overwegingen en door jullie zal de kilometerheffing er komen [emoji14] 


Mm neen.. gedeeltelijk wel natuurlijk..

Maar een elektrische aandrijflijn IS superieur aan een ICE. Daarover kan je bezwaarlijk discussiëren.

Probleem is dat batterijen momenteel nog veel te veel wegen.

Stel dat Porsche morgen met een 911 EV komt die op alle vlakken de ICE versie overtreft ( zowel qua handling als qua 0-300 specs ) gaat er dan nog iemand de ICE kopen ?? Alleen maar omdat die benzine verbruikt.. ik kan het moeilijk geloven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

aangezien je bij de vorige clio's al  geluid uit je binnenboxen kan kiezen gaande van de clio V6 tot een ufo (zonder zever) zullen er na  verloop van tijd ook wel gimmicks uitkomen om je elektrische wagen binnenin te doen klinken zoals een V12 (of zoals bij f&f, 35 versnellingen erdoor te jagen op 100m)

https://www.youtube.com/watch?v=XpZ42A-R_34

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Germinal zei:

Stel dat Porsche morgen met een 911 EV komt die op alle vlakken de ICE versie overtreft ( zowel qua handling als qua 0-300 specs ) gaat er dan nog iemand de ICE kopen ?? Alleen maar omdat die benzine verbruikt.. ik kan het moeilijk geloven.

 

Dan koop je, iet of wat verplicht, een "oldtimer" om de leegte op te vullen (als die aanwezig is). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geluid en beleving is ook belangrijk. Net zoals dat elektrisch karten saai is.
Hoeveel mensen hebben een daily waar beleving en geluid een rol spelen... Hoera, een kletterende 4 cil diesel. Yeaj!
Of zelf een 1.4 TSI die volledig monddood is... Wat is de fun daarvan... Het aantal motorblokken op de markt die nog beleving geven zijn maar vrij beperkt. Net als het aantal onderstellen en ESP die nog fun bieden in geval van daily.
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Tjeu zei:

Hoeveel mensen hebben een daily waar beleving en geluid een rol spelen... Hoera, een kletterende 4 cil diesel. Yeaj!
Of zelf een 1.4 TSI die volledig monddood is... Wat is de fun daarvan... Het aantal motorblokken op de markt die nog beleving geven zijn maar vrij beperkt. Net als het aantal onderstellen en ESP die nog fun bieden in geval van daily.

Die auto's kosten geen 50k dus voor die mensen is dat al geen optie 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat koop je dan wel voor 50k dat sneller is dan een vergelijkbare Model 3, en dat ook nog eens leuk klinkt (dus geen 4cilinder)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, BMWMB zei:

Wat koop je dan wel voor 50k dat sneller is dan een vergelijkbare Model 3, en dat ook nog eens leuk klinkt (dus geen 4cilinder)?

waarom sneller?

is dat hier een speelplaats, waar je je broek moet afsteken om te zien wie de langste heeft?

 

wat een zever, ja de mijne is veel sneller, ja en dan, het is lelijk als de nacht.

moest het een hyundai zijn, het spel was al afgevoerd.

 

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid