Ga naar inhoud

Tesla Model 3


Gast wooter

Aanbevolen berichten

De helft kan nu al niet rijden. Je zal nogal wat accidenten zien als iedereen opeens +300pk heeft 😄 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, BMWMB zei:

Het ging over geluid en beleving. Gelieve dus mijn vraag te beantwoorden.

ik ga er niet over blijven doordrammen. maar geef toch gewoon toe. ik geef toe dat de 3 sneller is ja, maar als het gaat over geluid, looks en beleving, kan je toch veel middenklassers er tegen zetten rond de 50K? en neen ik heb geen zin om heel mobile.de af te zoeken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

en anders, de tesla 3 kost 75K?

mijn Etron koste ook 75K. veel meer beleving in het interieur, veel meer plaats, veel betere afwerking, ik geraak 1300km ver, en als ik wil kan ik naar een V6 luisteren.

 

en nu trek ik mijn broek weer aan, want de mijne was de grootste en de zwaarste.

 

 

 

 

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn zeker knappere auto’s dan de Model 3, en dan zeker wat het interieur betreft. Dat geef ik ook toe, maar het elektrisch rijden, en al zeker als daily hier in ons Belgenlandje, is veel plezanter dan een benzine of diesel die je voor hetzelfde budget kan kopen. Zoals Germinal al zei is het aandrijfsysteem feilloos en zoveel beter dan eender welke ICE. Ook het concept van de Tesla, met dat grote scherm, Autopilot, de software-updates, de Atari games, en nog zoveel andere dingen die ‘m uniek maken, vind ik fantastisch. Veel liever zou ik een Model 3 rijden dan een 320d, net omdat het een Tesla is, en omdat het een elektrische auto is.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

en anders, de tesla 3 kost 75K?
mijn Etron koste ook 75K. veel meer beleving in het interieur, veel meer plaats, veel betere afwerking, ik geraak 1300km ver, en als ik wil kan ik naar een V6 luisteren.
 
en nu trek ik mijn broek weer aan, want de mijne was de grootste en de zwaarste.
 
 
 
 
 

Heb jij een Q7?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een vergelijkbare auto als de Model 3, dus een middenklasse gezinswagen.
Een Kia stinger GT 3.3 V6. 55k en dat is full option. Top van 270km/h, 5,2 tot 100, driftbaar, klinkt goed, heeft volgens de testen een beestig onderstel.

Beleving: check! Sound: check!
Betere looks : check!
Interieur dat beter kan maar leefbaar is (=dito model 3): check!
  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, BMWMB zei:

En alweer naast de kwestie antwoorden. emoji23.png

 

2 uren geleden, BMWMB zei:

Er zijn zeker knappere auto’s dan de Model 3, en dan zeker wat het interieur betreft. Dat geef ik ook toe, maar het elektrisch rijden, en al zeker als daily hier in ons Belgenlandje, is veel plezanter dan een benzine of diesel die je voor hetzelfde budget kan kopen. Zoals Germinal al zei is het aandrijfsysteem feilloos en zoveel beter dan eender welke ICE. Ook het concept van de Tesla, met dat grote scherm, Autopilot, de software-updates, de Atari games, en nog zoveel andere dingen die ‘m uniek maken, vind ik fantastisch. Veel liever zou ik een Model 3 rijden dan een 320d, net omdat het een Tesla is, en omdat het een elektrische auto is.

't Is jij die naast de kwestie antwoord.

De gewone man heeft geen behoefte aan een Model 3 van 50k en onze laadinfrastructuur is daar ook niet klaar voor.

Kwam afgelopen week ook een Model S eigenaar tegen. Ook lid van de Elon sekte en hij wil z'n vrouw per se in een Model 3 steken maar ze wil dat helemaal niet 😄 

Aja en ik moest ook één bestellen want het was maar 40k. Dan samen even de configurator open gedaan omdat ik zei dat het niet kon voor die prijs en 't was opeens al 48k zonder autopilot. Maarja autopilot moet je niet nemen :lolz: 

Echt, jullie zijn allemaal even ziek...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Kia stinger GT 3.3 V6. 55k en dat is full option. Top van 270km/h, 5,2 tot 100, driftbaar, klinkt goed, heeft volgens de testen een beestig onderstel.

Beleving: check! Sound: check!
Betere looks : check!
Interieur dat beter kan maar leefbaar is (=dito model 3): check!

Volledig mee eens. Zeer knappe wagen, met inderdaad een heerlijke aandrijflijn, en voor nog minder budget. Top!
Link naar reactie
Delen op andere sites


Echt, jullie zijn allemaal even ziek...

Als je niks dan kritiek hebt op deze auto, blijf hier dan weg. En als mensen die wel van Tesla houden als ziek worden bestempeld, en dat nog wel door een moderator, dan vraag ik mij af waar we hier mee bezig zijn.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites


Volledig mee eens. Zeer knappe wagen, met inderdaad een heerlijke aandrijflijn, en voor nog minder budget. Top!
En als ik zelf zou moeten kiezen, ik zou het toch niet weten... Ik vind die Stinger echt geslaagd, vind de model 3 niet knap. Maar de prijs/km zou me toch storen...

Voor mij zijn er twee zaken die me aantrekken in een EV:
- energierecuperatie. Al heeft een goede hybride dat natuurlijk ook
- lage gebruikskosten

De dag dat er voor de V-klasse een ev ombouwkit op de markt komt, ik sta direct aan mijn baas zijn bureau.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou  je dat niet zelf kunnen, tjeu? Er bestaan in Amerika toch al diverse kits, om wagens om te bouwen naar elektrische aandrijving.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 hours ago, BMWMB said:

Het ging over geluid en beleving. Gelieve dus mijn vraag te beantwoorden.

tot voor kort een M140i

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

 

6 hours ago, dragonfly said:

Geluid en beleving is ook belangrijk. Net zoals dat elektrisch karten saai is.

Dat is zever. Precies of een kart heeft zo een heerlijke sound. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 hours ago, tuscani said:

 

wat een zever, ja de mijne is veel sneller, ja en dan, het is lelijk als de nacht.

moest het een hyundai zijn, het spel was al afgevoerd.

 

DIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

 
 
 
Dat is zever. Precies of een kart heeft zo een heerlijke sound. 
Meeste elektrische karts waren gewoon trager, maar daar komt ook verandering in.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou  je dat niet zelf kunnen, tjeu? Er bestaan in Amerika toch al diverse kits, om wagens om te bouwen naar elektrische aandrijving.
Krijg je in België nooit gehomologeerd. En ik heb een range nodig van 400 snelwegkilometers. Dat zie ik voor zo een gevaarte nog niet direct gebeuren als je weet dat het huidig laadvermogen maar iets meer dan 400 kilogram bedraagt.
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, Tjeu said:

Meeste elektrische karts waren gewoon trager, maar daar komt ook verandering in.

Dat heeft niks met beleving te maken he. Ik heb met elektrische karts gereden die niet trager zijn dan de 13pk karts in Eupen.

Eer je natuurlijk een elektrische Rotax gaat vinden, dat is een ander verhaal. En het concept "schakelkart", tja .... :D 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Elektrisch + versnellingen komt volgens mij ook echt nog terug. Geef dat nog een jaar of tien. Die toerentallen op hoge snelheid gaan ze er ook nog uit halen. Meer koppel, minder vermogen en dat opvangen met wat extra verzetten.
Al is een versnellingsbak ook altijd een verliespost...

Hmmm...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, Tjeu said:

En zo een elektrische kart die zoveel koppel heeft dat die iedere bocht scheef wil gaan... Mja, laat maar komen!

Die waar ik mee gereden heb hadden vooral belachelijk veel motorrem. Rijden met 1 voet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minutes ago, Tjeu said:

Elektrisch + versnellingen komt volgens mij ook echt nog terug. Geef dat nog een jaar of tien. Die toerentallen op hoge snelheid gaan ze er ook nog uit halen. Meer koppel, minder vermogen en dat opvangen met wat extra verzetten.
Al is een versnellingsbak ook altijd een verliespost...

Hmmm...

Mijn 3 serie heeft een versnellingsbak, ook bij elektrisch rijden.
Meer zelfs, de electro motor zit in IN de versnellingsbak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid