Ga naar inhoud

Tesla Model 3


Gast wooter

Aanbevolen berichten

Stoplichtsprinten met een Tesla ben je na 5 keer ook beu. Heb een Model X P100D getest en die in ludicrous mode gezet. Na een paar keer heb je het wel gehad. Dat optrekken gebeurt ook compleet zonder drama.

Net zoals je op een gewone auto ook niet constant de launch control zit te gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

44 minuten geleden, ir_fuel zei:

Hangt van je definitie van "spelen" af. Ik rijd toch graag vlot op bochtige wegen, en ik heb nog nooit problemen met andere weggebruikers gehad of gevaarlijke situaties. Je moet wel de nodige marge in bouwen (een blinde bocht induiken zo snel je kan en dan halverwege ineens een groepje fietsers voor je zien is not done)

ik denk meer aan de commentaren die ik hoor op andere weggebruikers. Waarschijnlijk wordt dat normaal onder 'verzuring' geklasseerd. ik doel op zeel milde versies van spelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is toch ook altijd hetzelfde gezaag hier hé.

Als je bang bent van de Tesla, blijf er dan van uit de buurt. Het is echt niet moeilijk. Koop in plaats een handgeschakelde Porsche/BMW/"leuke auto" met een verbrandingsmotor. En laat de markt verder zijn werk doen. Tesla verplicht je niet om ermee te rijden.

Of voelen jullie je ook bedreigd door de grote invasie van Dacia's en Skoda's en Renaults die niet te boek staan als fun-auto's? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minutes ago, Marvin said:

Het is toch ook altijd hetzelfde gezaag hier hé.

Als je bang bent van de Tesla, blijf er dan van uit de buurt. Het is echt niet moeilijk. Koop in plaats een handgeschakelde Porsche/BMW/"leuke auto" met een verbrandingsmotor. En laat de markt verder zijn werk doen. Tesla verplicht je niet om ermee te rijden.

Of voelen jullie je ook bedreigd door de grote invasie van Dacia's en Skoda's en Renaults die niet te boek staan als fun-auto's? 

?

Wie voelt zich bedreigd? Blijkbaar interpreteer je iedere reactie als een verdediging.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus, dit gezegd zijnde, voor al die mensen die gewoon van A naar B willen geraken is zo een auto een goeie keuze. Net zoals 95% van wat er van de band rolt. Of zijn al die Berlingo en Dacia rijders zo bezig met autorijden? Niemand bij Tesla heeft ooit beweerd dat ze pure driver's cars maken.
Zou er wel eens mee willen rijden. Rijdt het schijnt toch een pak leuker dan een Model S.
Voila, in feite is de markt groot voor dit soort wagen, alleen vind je voor de helft van de prijs even goed. Wat Tesla wel heeft is dat mensen zich graag identificeren met het merk. Dat is hun niche, zoals je bijvoorbeeld in de hifi wereld ook merken hebt die mensen willen zonder dat ze meer geven voor het geld.



Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je flaneren met een Mercedes S of BMW 7? Genieten van het comfort en de stilte waar de Tesla kampioen in is. Zeker nu met dit mooie weer met het schuifdak open kan je genieten van het geluid van de natuur. Zalig... Stoplichtsprintjes, doe ik zelden of nooit. Hoe snel de Tesla Model S ook is, hij nodigt eerder uit voor een rustige rijstijl.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, josenjef zei:

Voila, in feite is de markt groot voor dit soort wagen, alleen vind je voor de helft van de prijs even goed. Wat Tesla wel heeft is dat mensen zich graag identificeren met het merk. Dat is hun niche, zoals je bijvoorbeeld in de hifi wereld ook merken hebt die mensen willen zonder dat ze meer geven voor het geld.



Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk
 

Idd, zoals zovele mensen ondertussen een iPhone hebben.

En voor de helft van de prijs even goed als een Tesla? No way!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd, zoals zovele mensen ondertussen een iPhone hebben.
En voor de helft van de prijs even goed als een Tesla? No way!
Mijn Peugeot 308 is voor mij even goed als een Tesla 3. Die brengt mij ook droog van a naar b [emoji6]

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Koop u dan een Dacia, die brengt u nog goedkoper van A naar B. Wat een vergelijking is dat zeg. 

Je moet strijden met gelijke wapens. Even snel, even comfortabel, een even goed multimediasysteem, even groot,...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minutes ago, BMWMB said:

Zeker nu met dit mooie weer met het schuifdak open kan je genieten van het geluid van de natuur. Zalig...

Pak de fiets :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Koop u dan een Dacia, die brengt u nog goedkoper van A naar B. Wat een vergelijking is dat zeg. 
Je moet strijden met gelijke wapens. Even snel, even comfortabel, een even goed multimediasysteem, even groot,...
 
Dat is ook mijn punt wanneer ik zeg dat het potentieel groot is omdat het overgrote deel van de mensen niet op zoek is naar de emoties van het "rijden". Alleen nekt de prijs hem dan...

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, ir_fuel zei:

Pak de fiets :D

Haha, da's mijn "probleem", want 't is elke dag goed weer... :D , ik vraag me af of mijne auto nog wel start. Serieuze life changer alleszins.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je flaneren met een Mercedes S of BMW 7? Genieten van het comfort en de stilte waar de Tesla kampioen in is. Zeker nu met dit mooie weer met het schuifdak open kan je genieten van het geluid van de natuur. Zalig... Stoplichtsprintjes, doe ik zelden of nooit. Hoe snel de Tesla Model S ook is, hij nodigt eerder uit voor een rustige rijstijl.


Stoplichtsprintjes ? Heb in de 45.000 km met de model s nog nooit een wagen naast mij gehad die even snel 0-60kph zou doen. Maar ik vloer toch regelmatig als het groen wordt [emoji2]

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
9 minuten geleden, Germinal zei:

Je kan moeilijk zeggen dat hij ongelijk heeft

- Clean air:  in de steden: ja, maar hij plakt plaatjes van de bergen... en deze hebben vooralsnog ook veel last van een Tesla

-Drift ability, showprogramma :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Germinal zei:

Je kan moeilijk zeggen dat hij ongelijk heeft

De host van TopGear krijgt langs alle kanten maar bagger over zich heen. Petrolheads die zich niet kunnen verzoenen in de test(en), en vanuit het Tesla kamp is het ook niet goed genoeg. 😅

Eerlijk, ik geef toe dat ik met deze video met de neus op de feiten gedrukt wordt, dat ik ben blijven hangen in de 90's en 00's als het op auto's aankomt... tijd om evolutie te omarmen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 7/16/2019 at 4:07 PM, msxx said:

-Drift ability, showprogramma :D 

Of het bewijs dat hij het niet gesnapt heeft.

Waar ik op zit te wachten is een betaalbare RWD elektrische wagen met of 1 motor per achterwiel of een sperdifferentieel. Een Model 3 heeft geen sperdifferentieel, vandaar dus het "drift probleem".

Nu goed, het is ook blijkbaar moeilijk voor sommigen om te snappen dat de snellere auto niet altijd de leukere is. Anders hadden we allemaal wel een Nissan GT-R als sportwagen gekocht in 2011.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Of het bewijs dat hij het niet gesnapt heeft.
Waar ik op zit te wachten is een betaalbare RWD elektrische wagen met of 1 motor per achterwiel of een sperdifferentieel. Een Model 3 heeft geen sperdifferentieel, vandaar dus het "drift probleem".
Nu goed, het is ook blijkbaar moeilijk voor sommigen om te snappen dat de snellere auto niet altijd de leukere is. Anders hadden we allemaal wel een Nissan GT-R als sportwagen gekocht in 2011.
Een elektrische wagen zonder een motor op de vooras?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, Tjeu said:
33 minutes ago, ir_fuel said:
Of het bewijs dat hij het niet gesnapt heeft.
Waar ik op zit te wachten is een betaalbare RWD elektrische wagen met of 1 motor per achterwiel of een sperdifferentieel. Een Model 3 heeft geen sperdifferentieel, vandaar dus het "drift probleem".
Nu goed, het is ook blijkbaar moeilijk voor sommigen om te snappen dat de snellere auto niet altijd de leukere is. Anders hadden we allemaal wel een Nissan GT-R als sportwagen gekocht in 2011.

Een elektrische wagen zonder een motor op de vooras?

Dan heb je nog altijd een open diff (bij de eerste reeks Model S, of bij de Model 3 RWD).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5/7/2019 om 16:00, BMWMB zei:

Kan je flaneren met een Mercedes S of BMW 7? Genieten van het comfort en de stilte waar de Tesla kampioen in is. Zeker nu met dit mooie weer met het schuifdak open kan je genieten van het geluid van de natuur. Zalig... Stoplichtsprintjes, doe ik zelden of nooit. Hoe snel de Tesla Model S ook is, hij nodigt eerder uit voor een rustige rijstijl.

Tijd voor nen elentrieken velo, nog meer genot :D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid