flupke73 9.363 Geplaatst: 22 juli 2019 Delen Geplaatst: 22 juli 2019 @Jokke_vlobreng eens een Speedelec uit met café-racer-looks!!!! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Logic 431 Geplaatst: 22 juli 2019 Delen Geplaatst: 22 juli 2019 9 uren geleden, ir_fuel zei: Of het bewijs dat hij het niet gesnapt heeft. Waar ik op zit te wachten is een betaalbare RWD elektrische wagen met of 1 motor per achterwiel of een sperdifferentieel. Een Model 3 heeft geen sperdifferentieel, vandaar dus het "drift probleem". Nu goed, het is ook blijkbaar moeilijk voor sommigen om te snappen dat de snellere auto niet altijd de leukere is. Anders hadden we allemaal wel een Nissan GT-R als sportwagen gekocht in 2011. Ik begrijp waarom die mens ons niet begrijpt. His loss. De respons video is ook wel 'den andere kant van het verhaal', een ietwat ongemakkelijke waarheid. Denk dat we het allemaal eens kunnen zijn dat die TopGear review overigens op geen hol trekt. De Tesla klopt de BMW op cijfers omdat er telkens vanuit stilstand gemeten wordt, wat bewust gedaan werd om controverse te creëren. Je kon het ook anders doen, nog relevanter voor de liefhebber namelijk een hot lap, een remtest zonder de acceleratie mee te tellen, de BMW wint dan de vergelijking maar zo'n uitkomst is allicht te cliché/voorspelbaar. Trekken we het open naar een breder publiek, de niet-drifters, laten ze het na om alle valabele punten die aangehaald worden in de respons video te adresseren. Twee keer geflopt dus, de reacties zijn dan ook navenant. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Titleist 230 Geplaatst: 22 juli 2019 Delen Geplaatst: 22 juli 2019 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.921 Geplaatst: 23 juli 2019 Delen Geplaatst: 23 juli 2019 17 hours ago, Logic said: Ik begrijp waarom die mens ons niet begrijpt. His loss. De respons video is ook wel 'den andere kant van het verhaal', een ietwat ongemakkelijke waarheid. Denk dat we het allemaal eens kunnen zijn dat die TopGear review overigens op geen hol trekt. De Tesla klopt de BMW op cijfers omdat er telkens vanuit stilstand gemeten wordt, wat bewust gedaan werd om controverse te creëren. Je kon het ook anders doen, nog relevanter voor de liefhebber namelijk een hot lap, een remtest zonder de acceleratie mee te tellen, de BMW wint dan de vergelijking maar zo'n uitkomst is allicht te cliché/voorspelbaar. Trekken we het open naar een breder publiek, de niet-drifters, laten ze het na om alle valabele punten die aangehaald worden in de respons video te adresseren. Twee keer geflopt dus, de reacties zijn dan ook navenant. een 4WD met een RWD vergelijken is sowieso zinloos. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Logic 431 Geplaatst: 23 juli 2019 Delen Geplaatst: 23 juli 2019 4 uren geleden, ir_fuel zei: een 4WD met een RWD vergelijken is sowieso zinloos. Doen ze toch al jarenlang, Audi RS vs BMW M, elke generatie opnieuw. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 9.665 Geplaatst: 23 juli 2019 Delen Geplaatst: 23 juli 2019 Tractie en onderstuur vs minder tractie en overstuur. Het is maar wat je wil. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.921 Geplaatst: 23 juli 2019 Delen Geplaatst: 23 juli 2019 47 minutes ago, BMWMB said: Tractie en onderstuur vs minder tractie en overstuur. Het is maar wat je wil. Dat dus. Zinloos om daar tussen "de beste" te gaan kiezen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Logic 431 Geplaatst: 24 juli 2019 Delen Geplaatst: 24 juli 2019 Nog maar net een topscore verkregen op de EURONCAP vanwege alle veiligheidsvoorzieningen. "The AEB system performed well in tests of its response to other vehicles at highway speeds." Nou Moe, wat is er hier gebeurd? https://www.autoblog.nl/nieuws/nederlander-in-model-3-zwaargewond-bij-crash-met-vrachtauto-128177 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marvin 249 Geplaatst: 25 juli 2019 Delen Geplaatst: 25 juli 2019 22 hours ago, Logic said: Nog maar net een topscore verkregen op de EURONCAP vanwege alle veiligheidsvoorzieningen. "The AEB system performed well in tests of its response to other vehicles at highway speeds." Nou Moe, wat is er hier gebeurd? https://www.autoblog.nl/nieuws/nederlander-in-model-3-zwaargewond-bij-crash-met-vrachtauto-128177 Was dat een stilstaande vrachtwagen? En hoe snel reed die Tesla? En welke hulpsystemen stonden er op (bvb ACC)? Werkt AEB met stilstaande voertuigen wanneer je aan snelwegsnelheden rijdt? En werkt het dan waarschuwend of direct afremmend, en gebeurt dat om een ongeval te vermijden of om de impact te verlagen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Logic 431 Geplaatst: 25 juli 2019 Delen Geplaatst: 25 juli 2019 Geen idee @Marvin, vanaf approx 2 min in onderstaande video indrukwekkende acties te zien die bij 't ongeval inderdaad meer vragen oproepen dan dat er antwoorden zijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 9.665 Geplaatst: 25 juli 2019 Delen Geplaatst: 25 juli 2019 Denk eraan dat je al die systemen uit kan zetten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Logic 431 Geplaatst: 25 juli 2019 Delen Geplaatst: 25 juli 2019 30 minuten geleden, BMWMB zei: Denk eraan dat je al die systemen uit kan zetten. Ai ai Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marvin 249 Geplaatst: 30 juli 2019 Delen Geplaatst: 30 juli 2019 Aeb dus enkel getest tot 50 kmh bij een stilstaande auto ervoor. Waarschijnlijk kwam de Tesla dan met hogere snelheid? Heeft weinig te maken met Tesla. Andere auto's knallen daar, denk ik, ook tegen, of remmen hooguit af. Eerder onoplettendheid van de bestuurder. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Speedhunter 4.180 Geplaatst: 10 augustus 2019 Delen Geplaatst: 10 augustus 2019 Op 22/7/2019 om 21:51, Titleist zei: Is super tof om mee te rijden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Titleist 230 Geplaatst: 10 augustus 2019 Delen Geplaatst: 10 augustus 2019 De naftjes vroeger was toch nog iets heel anders hoor. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Krikkie 7.147 Geplaatst: 10 augustus 2019 Delen Geplaatst: 10 augustus 2019 15 minuten geleden, Titleist zei: De naftjes vroeger was toch nog iets heel anders hoor. Dat wel, we hebben lang zo een naftje gehad (350cc één-cilinder), van mijn 14j zitten crossen met dat spel, driftbakje ook langere tripjes mee gedaan met mijn neef als mijn ouders niet thuis waren Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
B3noît 3.636 Geplaatst: 1 oktober 2019 Delen Geplaatst: 1 oktober 2019 https://denver.cbslocal.com/2019/09/29/woman-keying-tesla-surveillance-video-broomfield/ Eigenlijk wel een toffe feature 1 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tjeu 3.626 Geplaatst: 1 oktober 2019 Delen Geplaatst: 1 oktober 2019 Op 22/7/2019 om 11:29, ir_fuel zei: Dan heb je nog altijd een open diff (bij de eerste reeks Model S, of bij de Model 3 RWD). Geen motor op de vooras = quasi geen energierecuperatie tijdens het remmen. Dus liever wel eentje met 2 motoren, maar waarbij de aandrijving RWD is en het remmen FWD. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 9.665 Geplaatst: 1 oktober 2019 Delen Geplaatst: 1 oktober 2019 Zo is het helaas niet. Bewijs mijn Model S waarvan ik vorige week de voorbanden heb moeten laten vervangen die letterlijk tot op de draad versleten waren, terwijl de achterbanden nog zeker 50% zijn. Het bewijs dat een Tesla Dual Motor meer een FWD is dan een RWD. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.094 Geplaatst: 1 oktober 2019 Delen Geplaatst: 1 oktober 2019 Ja want accelereren is het enige wat je voorbanden doen. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.921 Geplaatst: 1 oktober 2019 Delen Geplaatst: 1 oktober 2019 1 hour ago, Tjeu said: Geen motor op de vooras = quasi geen energierecuperatie tijdens het remmen. Niet nodig. 1 hour ago, Tjeu said: Dus liever wel eentje met 2 motoren, maar waarbij de aandrijving RWD is en het remmen FWD. Voor een sportwagen is dat irrelevant. Gewicht is wel relevant. Dan mag je wel wat meerverbruik hebben (zoals bij sportwagens altijd het geval is). Hoeveel scheelt dat trouwens in de praktijk, die energie-recup? Hoeveel % verder geraakt men gemiddeld daarmee? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.921 Geplaatst: 1 oktober 2019 Delen Geplaatst: 1 oktober 2019 1 minute ago, gTa said: Ja want accelereren is het enige wat je voorbanden doen. @Germinal heeft ook al bevestigd dat de auto redelijk FWD biased is. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.094 Geplaatst: 1 oktober 2019 Delen Geplaatst: 1 oktober 2019 Kan wel zijn, maar zo mega-hard-door-de-bocht gaan stellen dat sneller versleten voorbanden hét bewijs zijn... da's weer zo'n typische BMWMB-uitspraak. Voor hetzelfde geld is zo'n Model S gezegend met een balans die dat veroorzaakt. 't Is ook een loodzware kar, dus als je daar vaak snedig de bocht mee door wil, ... Enzoverder enzovoort. Een familielid van mij rijdt met een RWD Model S en die doet met z'n voorbanden ook maximaal 2/3e van de levensduur van de achterbanden. (Ondertussen al meer dan 300k km lang). Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tjeu 3.626 Geplaatst: 1 oktober 2019 Delen Geplaatst: 1 oktober 2019 5 minuten geleden, ir_fuel zei: Niet nodig. Voor een sportwagen is dat irrelevant. Gewicht is wel relevant. Dan mag je wel wat meerverbruik hebben (zoals bij sportwagens altijd het geval is). Hoeveel scheelt dat trouwens in de praktijk, die energie-recup? Hoeveel % verder geraakt men gemiddeld daarmee? De Porsche Taycan kan puur elektriche vertragen tot 3,8 m/s². Alles hangt er dus vanaf hoe vaak jij harder remt dan dat. (voor mindere nerds komt dat neer op een vertraging van 100 naar nul in 7,2 seconden) Hoeveel %? Tja, wat is je traject? Daar hangt alles vanaf... Hoeveel kilometer vertraag je van je gereden kilometers.... 80 op 400? 20 op 400? 10 op 400? Tja... Dan zit je dus aan percentages van 2,5 tot 20 %. Rij je in de stad, dan kan dat nog verder oplopen. Voor een wagen op de openbare weg is het zeker niet te verwaarlozen. Op het gevoel zou ik durven stellen dat wat je in gewicht wint door geen tweede motor voorin te plaatsen, je in gewicht zal verliezen door de batterij groter te maken om de range op hetzelfde peil te houden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.921 Geplaatst: 1 oktober 2019 Delen Geplaatst: 1 oktober 2019 15 minutes ago, Tjeu said: Op het gevoel zou ik durven stellen dat wat je in gewicht wint door geen tweede motor voorin te plaatsen, je in gewicht zal verliezen door de batterij groter te maken om de range op hetzelfde peil te houden. Maar waarom zou je de range op hetzelfde peil houden? Volgens mij is dat regenereren serieus overroepen. Als je die auto leeg rijdt op de snelweg heb je al amper regeneratie bv. Is echt geen argument voor een sportwagen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.