Ga naar inhoud

Tesla Model 3


Gast wooter

Aanbevolen berichten

9 uren geleden, ir_fuel zei:

Of het bewijs dat hij het niet gesnapt heeft.

Waar ik op zit te wachten is een betaalbare RWD elektrische wagen met of 1 motor per achterwiel of een sperdifferentieel. Een Model 3 heeft geen sperdifferentieel, vandaar dus het "drift probleem".

Nu goed, het is ook blijkbaar moeilijk voor sommigen om te snappen dat de snellere auto niet altijd de leukere is. Anders hadden we allemaal wel een Nissan GT-R als sportwagen gekocht in 2011.

Ik begrijp waarom die mens ons niet begrijpt. His loss. :)

De respons video is ook wel 'den andere kant van het verhaal', een ietwat ongemakkelijke waarheid. Denk dat we het allemaal eens kunnen zijn dat die TopGear review overigens op geen hol trekt. De Tesla klopt de BMW op cijfers omdat er telkens vanuit stilstand gemeten wordt, wat bewust gedaan werd om controverse te creëren. Je kon het ook anders doen, nog relevanter voor de liefhebber namelijk een hot lap, een remtest zonder de acceleratie mee te tellen, de BMW wint dan de vergelijking maar zo'n uitkomst is allicht te cliché/voorspelbaar. Trekken we het open naar een breder publiek, de niet-drifters, laten ze het na om alle valabele punten die aangehaald worden in de respons video te adresseren. Twee keer geflopt dus, de reacties zijn dan ook navenant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 hours ago, Logic said:

Ik begrijp waarom die mens ons niet begrijpt. His loss. :)

De respons video is ook wel 'den andere kant van het verhaal', een ietwat ongemakkelijke waarheid. Denk dat we het allemaal eens kunnen zijn dat die TopGear review overigens op geen hol trekt. De Tesla klopt de BMW op cijfers omdat er telkens vanuit stilstand gemeten wordt, wat bewust gedaan werd om controverse te creëren. Je kon het ook anders doen, nog relevanter voor de liefhebber namelijk een hot lap, een remtest zonder de acceleratie mee te tellen, de BMW wint dan de vergelijking maar zo'n uitkomst is allicht te cliché/voorspelbaar. Trekken we het open naar een breder publiek, de niet-drifters, laten ze het na om alle valabele punten die aangehaald worden in de respons video te adresseren. Twee keer geflopt dus, de reacties zijn dan ook navenant.

een 4WD met een RWD vergelijken is sowieso zinloos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, ir_fuel zei:

een 4WD met een RWD vergelijken is sowieso zinloos.

Doen ze toch al jarenlang, Audi RS vs BMW M, elke generatie opnieuw.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minutes ago, BMWMB said:

Tractie en onderstuur vs minder tractie en overstuur. Het is maar wat je wil.

Dat dus.

Zinloos om daar tussen "de beste" te gaan kiezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog maar net een topscore verkregen op de EURONCAP vanwege alle veiligheidsvoorzieningen. "The AEB system performed well in tests of its response to other vehicles at highway speeds." Nou Moe, wat is er hier gebeurd? 😕 https://www.autoblog.nl/nieuws/nederlander-in-model-3-zwaargewond-bij-crash-met-vrachtauto-128177

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 hours ago, Logic said:

Nog maar net een topscore verkregen op de EURONCAP vanwege alle veiligheidsvoorzieningen. "The AEB system performed well in tests of its response to other vehicles at highway speeds." Nou Moe, wat is er hier gebeurd? 😕 https://www.autoblog.nl/nieuws/nederlander-in-model-3-zwaargewond-bij-crash-met-vrachtauto-128177

Was dat een stilstaande vrachtwagen? En hoe snel reed die Tesla? En welke hulpsystemen stonden er op (bvb ACC)? Werkt AEB met stilstaande voertuigen wanneer je aan snelwegsnelheden rijdt? En werkt het dan waarschuwend of direct afremmend, en gebeurt dat om een ongeval te vermijden of om de impact te verlagen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee @Marvin, vanaf approx 2 min in onderstaande video indrukwekkende acties te zien die bij 't ongeval inderdaad meer vragen oproepen dan dat er antwoorden zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aeb dus enkel getest tot 50 kmh bij een stilstaande auto ervoor. Waarschijnlijk kwam de Tesla dan met hogere snelheid? Heeft weinig te maken met Tesla. Andere auto's knallen daar, denk ik, ook tegen, of remmen hooguit af. 

Eerder onoplettendheid van de bestuurder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
15 minuten geleden, Titleist zei:

De naftjes vroeger was toch nog iets heel anders hoor. :lol:

Dat wel, we hebben lang zo een naftje gehad (350cc één-cilinder), van mijn 14j zitten crossen met dat spel, driftbakje 😍 ook langere tripjes mee gedaan met mijn neef als mijn ouders niet thuis waren 😁

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Op 22/7/2019 om 11:29, ir_fuel zei:

Dan heb je nog altijd een open diff (bij de eerste reeks Model S, of bij de Model 3 RWD).

Geen motor op de vooras = quasi geen energierecuperatie tijdens het remmen. 

Dus liever wel eentje met 2 motoren, maar waarbij de aandrijving RWD is en het remmen FWD. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo is het helaas niet. Bewijs mijn Model S waarvan ik vorige week de voorbanden heb moeten laten vervangen die letterlijk tot op de draad versleten waren, terwijl de achterbanden nog zeker 50% zijn. Het bewijs dat een Tesla Dual Motor meer een FWD is dan een RWD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Tjeu said:

Geen motor op de vooras = quasi geen energierecuperatie tijdens het remmen. 

Niet nodig.

1 hour ago, Tjeu said:

Dus liever wel eentje met 2 motoren, maar waarbij de aandrijving RWD is en het remmen FWD. 

Voor een sportwagen is dat irrelevant. Gewicht is wel relevant. Dan mag je wel wat meerverbruik hebben (zoals bij sportwagens altijd het geval is).

 

Hoeveel scheelt dat trouwens in de praktijk, die energie-recup? Hoeveel % verder geraakt men gemiddeld daarmee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan wel zijn, maar zo mega-hard-door-de-bocht gaan stellen dat sneller versleten voorbanden hét bewijs zijn... da's weer zo'n typische BMWMB-uitspraak. Voor hetzelfde geld is zo'n Model S gezegend met een balans die dat veroorzaakt. 't Is ook een loodzware kar, dus als je daar vaak snedig de bocht mee door wil, ... Enzoverder enzovoort.

Een familielid van mij rijdt met een RWD Model S en die doet met z'n voorbanden ook maximaal 2/3e van de levensduur van de achterbanden. (Ondertussen al meer dan 300k km lang).

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, ir_fuel zei:

Niet nodig.

Voor een sportwagen is dat irrelevant. Gewicht is wel relevant. Dan mag je wel wat meerverbruik hebben (zoals bij sportwagens altijd het geval is).

 

Hoeveel scheelt dat trouwens in de praktijk, die energie-recup? Hoeveel % verder geraakt men gemiddeld daarmee?

De Porsche Taycan kan puur elektriche vertragen tot 3,8 m/s². Alles hangt er dus vanaf hoe vaak jij harder remt dan dat.   

(voor mindere nerds komt dat neer op een vertraging van 100 naar nul in 7,2 seconden)

Hoeveel %? Tja, wat is je traject? Daar hangt alles vanaf... Hoeveel kilometer vertraag je van je gereden kilometers.... 80 op 400? 20 op 400? 10 op 400? Tja... Dan zit je dus aan percentages van 2,5 tot 20 %. Rij je in de stad, dan kan dat nog verder oplopen. Voor een wagen op de openbare weg is het zeker niet te verwaarlozen. 

Op het gevoel zou ik durven stellen dat wat je in gewicht wint door geen tweede motor voorin te plaatsen, je in gewicht zal verliezen door de batterij groter te maken om de range op hetzelfde peil te houden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minutes ago, Tjeu said:

Op het gevoel zou ik durven stellen dat wat je in gewicht wint door geen tweede motor voorin te plaatsen, je in gewicht zal verliezen door de batterij groter te maken om de range op hetzelfde peil te houden. 

Maar waarom zou je de range op hetzelfde peil houden? 

Volgens mij is dat regenereren serieus overroepen. Als je die auto leeg rijdt op de snelweg heb je al amper regeneratie bv. Is echt geen argument voor een sportwagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid