Ga naar inhoud

Tesla Model 3


Gast wooter

Aanbevolen berichten

On 10/1/2019 at 12:35 PM, Logic said:

Hahaha 

 

Ik heb enkel de oopsies gekeken. Zelf 0,01 track ervaring, maar WOLLAH, deze man kan nu toch echt niet aan een stuur draaien?
Goed dat zijn Tesla die dag wel overleefd heeft. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Davidk zei:

Ik heb enkel de oopsies gekeken. Zelf 0,01 track ervaring, maar WOLLAH, deze man kan nu toch echt niet aan een stuur draaien?
Goed dat zijn Tesla die dag wel overleefd heeft. 

komt dat deels ook niet door de andere krachtoverbrenging? Waar je bij de klassieke motoren een curve van vermogensopbouw hebt, krijg je hier altijd alles op 1 seconde beschikbaar. zou een elektrische wagen daardoor op circuit moeilijker zijn om  te controleren als leek?

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minutes ago, tuscani said:

komt dat deels ook niet door de andere krachtoverbrenging? Waar je bij de klassieke motoren een curve van vermogensopbouw hebt, krijg je hier altijd alles op 1 seconde beschikbaar. zou een elektrische wagen daardoor op circuit moeilijker zijn om  te controleren als leek?

Net niet, want je hebt de perfecte gasrespons en nul lag.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, ir_fuel zei:

Net niet, want je hebt de perfecte gasrespons en nul lag.

Zo onzinnig klonk het ook weer niet.

Het koppel is direct immens, dus als je iets minder bedreven bent in het bedienen van een gaspedaal zet je direct de banden serieus aan het werk. In combinatie met zijdelingse krachten en weinig grip wegens nat... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo onzinnig klonk het ook weer niet.

Het koppel is direct immens, dus als je iets minder bedreven bent in het bedienen van een gaspedaal zet je direct de banden serieus aan het werk. In combinatie met zijdelingse krachten en weinig grip wegens nat... 

Fuel heeft gelijk, want de gasrespons is direct en perfect te doseren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat hij zijn gas dan los in het midden van de bochten? 🤷‍♂️

Moet je toch al veel moeite voor doen met een "gewone" auto om dat zoveel keer voor te hebben? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1/10/2019 om 14:25, ir_fuel zei:

Is nu ook niet bepaald de beste piloot die er rondloopt he :) 

Lol idd. Kar overstuurt in Pouhon ... niks input van bestuurder om ook nog maar te proberen te counteren. :blink:  Handen immobiel (krampachtig rond het stuur nijpend). :lol: 

Maar die avond tijdens het nippen van een vegan non-alcoholic designer cocktail aan de toog van Club Red&Blue wel [EddyWally-stemmetje] "Waaauw zeg, ik heb met mijn fantastiesje Tesla model drie perfoormens vandaag wel zeker sneller dan [x] minuten [y] seconden gereden op surkiet Spaa Fankorchampanj!! Geweldig!! Ziehier een 4K videjootje van mijn snelste lap, genomen met mijn iphone Pro met 1 TB opslagruimte!!"

  • Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 10/4/2019 at 4:44 PM, msxx said:

Zo onzinnig klonk het ook weer niet.

Het koppel is direct immens, dus als je iets minder bedreven bent in het bedienen van een gaspedaal zet je direct de banden serieus aan het werk. In combinatie met zijdelingse krachten en weinig grip wegens nat... 

Nee je hebt een perfecte relatie tussen hoe diep je de pedaal indrukt en hoeveel koppel je op de weg zet. Dat heb je niet bij een verbrandingsmotor want daar hangt dat af van de versnelling en het toerental waar je in zit.

edit: en het al dan niet opspoolen van de turbo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6/10/2019 om 15:00, ir_fuel zei:

Nee je hebt een perfecte relatie tussen hoe diep je de pedaal indrukt en hoeveel koppel je op de weg zet. Dat heb je niet bij een verbrandingsmotor want daar hangt dat af van de versnelling en het toerental waar je in zit.

edit: en het al dan niet opspoolen van de turbo

Ik heb zelf met die model3 Performance gereden. Ik vond dat dat wel effe duurde eer je die gasrespons gewend bent.

maar goed, dat praat die peet zijn gestuntel niet goed 😂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die peet heeft wellicht al wel meer voeling gekregen met zijn kar en zou zijn gas toch al perfect moeten kunnen doseren.
Maar kheb het dan vooral over die reactiesnelheid.. je ZIET die kar gewoon al in ovestuur gaan en die mens reageert dan 2 seconden later met mss 10 graden tegen te sturen. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6/10/2019 om 15:00, ir_fuel zei:

Nee je hebt een perfecte relatie tussen hoe diep je de pedaal indrukt en hoeveel koppel je op de weg zet. Dat heb je niet bij een verbrandingsmotor want daar hangt dat af van de versnelling en het toerental waar je in zit.

edit: en het al dan niet opspoolen van de turbo

Daarom steken ze de directe gasrespons achter een sportknopje in de M-modellen, om de gemiddelde medemens te beschermen tegen zichzelf. 

Ik kijk al uit naar zijn filmpje op de Nordschleife 😂

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minutes ago, Waky said:

Daarom steken ze de directe gasrespons achter een sportknopje in de M-modellen,

Ja eh, waar dat in de praktijk op neerkomt is dat men van 0-10% gas gewoon weggooit en men direct naar 10% gaat zodra je aan de pedaal komt.

"Geen lag!"

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...


 

Ben zelf donderdag een dag op stap geweest met een Model 3 dual motor, en moet zeggen dat de rijervaring werkelijk subliem is. 
Zo veel koppel/vermogen, perfecte tractie, prima handling... de electronica was even wennen maar toont ook aan dat ook hier tesla ver voorop ligt.

Heb voor de rest ook geregeld met een kona gereden de laatste tijd, die bevalt me ook best maar deze model 3 is toch nog van een andere orde, zeker qua rijplezier. The ultimate driving machine.

Minpuntje: de range is toch niet zo geweldig. Vertrok met 400 km range zogezegd maar dit ging toch sneller naar beneden dan verwacht met een verbruik van dik 200 wh/km (en dan nog eens de verwarming bij). De kona komt in praktijk verder op een batterijlading. Maar die ondersteunt geen 3 fase laden waardoor het vermogen bij de meeste palen op 3.5 kw blijft steken, wat belachelijk traag gaat.

B0CD3416-B478-4C83-BCD3-06EA1A2EAA1F.jpeg

aangepast door stijn82
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid