Ga naar inhoud

BMW G05 X5


Thebiemerke

Aanbevolen berichten

2 uren geleden, Rabbit zei:

Heb donderdag meegereden met een collega van me die met een x5 40e rijdt. Ik vond dat echt zeer aangenaam en stil als je normaal rijdt. En zelfs vrij vlot (zelfs elektrisch) voor zo een bakbeest.

Maar inderdaad ik vroeg hem t kot eens open te stampen 😕 dat is vrij snel denk ik op de teller maar die motor klinkt alsof ie vermoord wordt 😂 als je er normaal mee rijdt zie ik geen nadelen eigenlijk. Het “effortloze” ontbreekt inderdaad wel wat.

Perfect wat ik bedoel, en elke eigenaar van zo'n dual engine ding (elentriek + fossiele brandstof), zeker die die eentje hebben met een 4-pitter naft (genre 30e, 40e, T8, ...) replyen met dat éérste: "Jamaar dat gaat wel mega vooruit, ze!!"   Maar daar heb ik 't niet over, want inderdaad, je kan zo'n ketel alleszins geen tekort aan punch verwijten ... maar Laufkultur voor een petrolhead? Net door dat tweede wat je zegt, kan ik er maar niet aan wennen, zéker niet in een edel model als een '7, X5 of XC90. :oops: 

Ga 't op den duur wel moéten, vrees ik, maar als ik kan, wordt 't toch eentje met 6 cilinders + elentriek, dan. Zelfs liever een PHEV met 6-cilinder diesel dan met 4-cilinder naft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minuten geleden, gTa zei:

Perfect wat ik bedoel, en elke eigenaar van zo'n dual engine ding (elentriek + fossiele brandstof), zeker die die eentje hebben met een 4-pitter naft (genre 30e, 40e, T8, ...) replyen met dat éérste: "Jamaar dat gaat wel mega vooruit, ze!!"   Maar daar heb ik 't niet over, want inderdaad, je kan zo'n ketel alleszins geen tekort aan punch verwijten ... maar Laufkultur voor een petrolhead? Net door dat tweede wat je zegt, kan ik er maar niet aan wennen, zéker niet in een edel model als een '7, X5 of XC90. :oops: 

Ga 't op den duur wel moéten, vrees ik, maar als ik kan, wordt 't toch eentje met 6 cilinders + elentriek, dan. Zelfs liever een PHEV met 6-cilinder diesel dan met 4-cilinder naft.

Zelfs liever een 6 cilinder diesel dan een 6 cilinder naft met elentriek...

edit: in dat soort auto's toch! 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, maar als je normaal rijdt is dat toch 8 à 9, allez, dat doet een GLE350d toch


Klopt, maar eens voorbij de 110-120 loopt het natuurlijk exponentieel op in de GLE klasse, zeker vs een vergelijkbare touring/estate.

Soit, know what you buy and what you use it for. Die klant zal dat waarschijnlijk maar 1 à 2 maal per jaar doen? Rest veel elektrisch woon-werk? Dus even klagen, en dan terug genieten van de mooie GLC!
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, rouquin zei:

 


Klopt, maar eens voorbij de 110-120 loopt het natuurlijk exponentieel op in de GLE klasse, zeker vs een vergelijkbare touring/estate.

Soit, know what you buy and what you use it for. Die klant zal dat waarschijnlijk maar 1 à 2 maal per jaar doen? Rest veel elektrisch woon-werk? Dus even klagen, en dan terug genieten van de mooie GLC!

 

Ja hij is er zeer content van, maar de kleine tank is echt een nadeel

heb zelf een paar keer een demo glc/c hybride gehad en aan 45000 km / jaar steekt dat tegen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je zo hard moet rekenen om een auto te kopen kan je beter een klasse lager gaan shoppen
Eigenlijk is dit ook maar zever. Hebt genoeg mensen met een zak geld die daar wel degelijk bij stil staan.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn 330e is idd een « snelle » daily, maar je voelt dat niet. Zeker op de snelweg is 100-160 echt wel snel. Maar veel te lineair. De motor kan binnenin onder bepaalde omstandigheden nog wel min of meer ok klinken, maar veel te stil..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11-8-2018 om 13:45, William Blake zei:

ja, maar als je normaal rijdt is dat toch 8 à 9, allez, dat doet een GLE350d toch

Gisteren autobahn gedaan. Overal waar ik kon full pull gereden. (220-240 continue), op bochtige stukken met enige common sense wat langzamer en uiteraard rond de ring van Keulen en bij wegwerkzaamheden de snelheid redelijk gerespecteerd. 8,7liter verbruikt. Ongelofelijk zuinig wat mij betreft.

Was om 3uur 's nachts vertrokken en in de vroege morgen (was om 8u30 bij Munchen), anders kan je niet doorrijden...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11/8/2018 om 12:14, Rabbit zei:

Heb donderdag meegereden met een collega van me die met een x5 40e rijdt. Ik vond dat echt zeer aangenaam en stil als je normaal rijdt. En zelfs vrij vlot (zelfs elektrisch) voor zo een bakbeest.

Maar inderdaad ik vroeg hem t kot eens open te stampen 😕 dat is vrij snel denk ik op de teller maar die motor klinkt alsof ie vermoord wordt 😂 als je er normaal mee rijdt zie ik geen nadelen eigenlijk. Het “effortloze” ontbreekt inderdaad wel wat.

Ja bij normaal rijden heerlijke kist, absoluut, ik was vroeger anti hybride, tot ik er eens wat meer gereden had ermee, toen was ik zelfs verkocht aan het hybride rijden. Maar dan wel met een deftig klinkende benzinemotor. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11-8-2018 om 12:37, William Blake zei:

en dat zuipt dan ook, klant van mij is gaan skiën met z'n GLC350e met een dakkoffer en 4 man + bagage = elke 350 km tanken (50l tank)

14-15l zuipen, en 'doorgereden' :lolz:

diesel blijft het beste in zo'n wagen

 

Op 11-8-2018 om 13:45, William Blake zei:

ja, maar als je normaal rijdt is dat toch 8 à 9, allez, dat doet een GLE350d toch

Ben dan toch echt wel content met mijn keuze. 

De heenreis op motor gereden om de batterij te sparen, verbruik rond de 8,5l. De terugreis heb ik hybride gereden om het verschil te bekijken en uitgekomen op 7l en een klets. Voor zo'n bakbeest best tevreden van, de allroad verbruikte ook rond de 8,5l (met dakkoffer maar dat was nu niet meer nodig)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, tuscani zei:

 

Ben dan toch echt wel content met mijn keuze. 

De heenreis op motor gereden om de batterij te sparen, verbruik rond de 8,5l. De terugreis heb ik hybride gereden om het verschil te bekijken en uitgekomen op 7l en een klets. Voor zo'n bakbeest best tevreden van, de allroad verbruikte ook rond de 8,5l (met dakkoffer maar dat was nu niet meer nodig)

Mijn compagnon heeft een gechipte 3.0TDI, zonder hybride shit.

Op en neer Polen zit die onder de 7 liter, met CC in Duitsland op 150.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Carlito zei:

Mijn compagnon heeft een gechipte 3.0TDI, zonder hybride shit.

Op en neer Polen zit die onder de 7 liter, met CC in Duitsland op 150.

Gechipt om hem zuiniger te maken. Hoor je veel bij tuningbedrijven. Maar ik heb natuurlijk nog het voordeel "geen verbruik" te hebben in de week. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, tuscani zei:

Gechipt om hem zuiniger te maken. Hoor je veel bij tuningbedrijven. Maar ik heb natuurlijk nog het voordeel "geen verbruik" te hebben in de week. 

Klopt, omdat chippen voor meer vermogen illegaal is.

 

Dat ze hem zuiniger maken door er 50pk bij te steken verzwijgen ze 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn compagnon heeft een gechipte 3.0TDI, zonder hybride shit.

Op en neer Polen zit die onder de 7 liter, met CC in Duitsland op 150.

 

Voor 150 cc te rijden kom je toe met een 3 cilinder, 900cc motor [emoji848]

 

Maar ik vermoed dat de discussie meer ging over verbruik (dikke) diesel tegenover benzine/hybrid.

 

Die diesel gaat sowieso veel minder verbruiken over lange afstanden want een batterij geeft maar 30-40km range.

 

Dus eigenlijk vergelijk je gewoon een diesel met benzine.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, Germinal zei:

 

Voor 150 cc te rijden kom je toe met een 3 cilinder, 900cc motor emoji848.png

 

Maar ik vermoed dat de discussie meer ging over verbruik (dikke) diesel tegenover benzine/hybrid.

 

Die diesel gaat sowieso veel minder verbruiken over lange afstanden want een batterij geeft maar 30-40km range.

 

Dus eigenlijk vergelijk je gewoon een diesel met benzine.

 

 

 

Voor zover ik weet is een Q7 Etron nog steeds een 3.0TDI en vergelijk ik dus dezelfde auto, met dezelfde dieselmotor, met en zonder heel de hybride lijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor zover ik weet is een Q7 Etron nog steeds een 3.0TDI en vergelijk ik dus dezelfde auto, met dezelfde dieselmotor, met en zonder heel de hybride lijn. 

Excuses.. in elk geval, des te groter de verplaatsing des te minder het hybride gegeven verschil maakt.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Germinal zei:

Excuses.. in elk geval, des te groter de verplaatsing des te minder het hybride gegeven verschil maakt.

 

Toch niet. Ik heb de test net gedaan 1800km op en 1800km af. Eens op hybride en eens gewoon. Ook al is de batterij plat na een 1000km (puur door de tussenstops, die puur elektrisch gingen) zat ik met een verschil van net geen 2l. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

heel mooie cijfers (vooral ook de 80km puur elektrisch) wel vreemd dat ze de kofferruimte weer moeten verkleinen? je toch denken dat ze met een nieuw model daar rekening mee houden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Stabilo Boss zei:

nooit begrepen waarom ze hun hybrides niet direct met een R6 hebben uitgebracht. Denk je niet dat ze er dan meer verkocht zouden heben?

Inderdaad, want raar maar heeft in de F30 nog even de 35i active hybid gelegen. Maar dat was niet echt een succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid