Ga naar inhoud

BMW G05 X5


Thebiemerke

Aanbevolen berichten

3 uren geleden, Tommie zei:

Fiscaalvriendelijk na 2020 ook. ;) Da's het enige belangrijke.

Wel niet in elke spec, 49gr basisuitstoot kan overschreden worden afhankelijk van de uitrusting. (panodak, trekhaak,...)

:shock:  Zo zot! Nooit gedacht. Toch jammer, eigenlijk.

Wat maakt een trekhaak (ingeklapt) nou uit voor de uitstoot? Weegt dat dan zó veel? Idem pano-dak: oké, dat zit hoog en dat zal mogelijks wel enkele tientallen kg betekenen, maar toch. 

Brede banden, ja, da's logisch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

3 hours ago, Tommie said:

Nope. Maar daar komt een oplossing voor.

 

46 minutes ago, gTa said:

M Pack minus de wielen? :D 

Aftermarket zoals in NL?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Da's ingrijpend. Bumpers, zijschorten, lakwerk, dorpellijsten, stuur, hemelbekleding, interieurlijsten, enz.

Gewoon op standaardwielen uitleveren, "naaldhak-co²" op de papieren en de wielen dan als accessoire.
En van wat de klant uitspaart geeft hij de helft aan BMW België, want € optiezonderwielen+accessoirewielen >>> € optiemetwielen ;D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minutes ago, wooter said:

... onterecht fiscaal voordeel want je zal nooit sub 50gr geraken, of je zou ermee moeten gaan rijden alsof het een i3 van de eerste generatie is.

En wat is daar mis mee?

 

Wooter, moet dat nu werkelijk altijd en in élk topic?

Ge kunt ge er 80 km elektrisch mee rijden en deze auto is daarmee is voor sommigen beter bruikbaar dan voor anderen. Aanvaardt dat nu gewoon en stop met iedereen keer dwaze commentaar te geven. Menig medeforummer zal u dankbaar zijn.

  • Vind ik leuk 2
  • Thanks Friendly 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Tommie zei:

Fiscaalvriendelijk na 2020 ook. ;) Da's het enige belangrijke.

Wel niet in elke spec, 49gr basisuitstoot kan overschreden worden afhankelijk van de uitrusting. (panodak, trekhaak,...)

Ik hoop dat ze niet in 2020 de WLTP waarde gebruiken, want dan zit elke hybride d'office over de 50 gram

Geen panoramisch schuifdak is wel jammer..

is dat EURO6D? of D-temp?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop dat ze niet in 2020 de WLTP waarde gebruiken, want dan zit elke hybride d'office over de 50 gram
Geen panoramisch schuifdak is wel jammer..
is dat EURO6D? of D-temp?

Is die 49gr niet volgens het WLTP?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Filmpje kwam ik vanmorgen ook tegen.  Dat mag je toch rustig BMW onwaardig noemen.

Commentaar van eentje... "ze moeten de kegels verder uit elkaar zetten, omdat de auto zo groot is". LOL, dan moeten ze de Elanden ook wat kleiner gaan kweken binnenkort.😂

Of ook nog, het asfalt is te versleten om nog een goede elandtest te doen 😂

Grappig hoe niemand het over zijn lippen krijgt om het resultaat van een BMW ronduit slecht te noemen, terwijl andere merken vaak wel met de grond gelijk gemaakt worden bij die filmpjes.

 

Een paar weken geleden ben ik nog met een redelijk full spec X5 van de vorige generatie met M pakket en de dito dikke banden naar Polen gereden. Ik vond het allerminst een fijne ervaring. Zetels zijn op zich nog wel OK, maar het rijcomfort verder allesbehalve. Bovendien vond ik de adaptive cruise zeer onlogisch ingrijpen op sommige momenten.

aangepast door bud wijzer
  • Whut?! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, bud wijzer zei:

Een paar weken geleden ben ik nog met een redelijk full spec X5 van de vorige generatie met M pakket en de dito dikke banden naar Polen gereden. Ik vond het allerminst een fijne ervaring. Zetels zijn op zich nog wel OK, maar het rijcomfort verder allesbehalve.

Ik denk dat @brjefs hier een volledig andere mening over heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Tommie zei:

Ik denk dat @brjefs hier een volledig andere mening over heeft.

Die man kakt voor zijn gemak in een emmer. Referentiekader! Referentiekader! Referentiekader! :D

  • Grappig 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Fiscaalvriendelijk na 2020 ook. [emoji6] Da's het enige belangrijke.
Wel niet in elke spec, 49gr basisuitstoot kan overschreden worden afhankelijk van de uitrusting. (panodak, trekhaak,...)


6 cilinder ?
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Tommie zei:

Ik denk dat @brjefs hier een volledig andere mening over heeft.

Ik bevestig. De M50d beschikt over een fantastische krachtbron. Ik vond het bovendien, zijn gewicht in acht nemende, een heel agiel sturende auto. Ophanging was wel vrij hard, maar dat mag van mij wel. 

Ik heb al redelijk wat auto’s gehad en als ik er eentje terug zou mogen kopen dan was het m’n X5. Moest de mijne niet total loss verklaard zijn dan had ik er met plezier nog een paar jaar mee verder gereden.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Officieel 😎

In 2019 wordt de nieuwe BMW X5 uitgebreid met de toevoeging van een plug-in hybride. De nieuwe BMW X5 xDrive45e hybride combineert een 6-in-lijn benzinemotor met de nieuwste generatie BMW eDrive technologie.

Dankzij de innovatieve BMW technologie bedraagt de CO2-emissie van de wagen maximaal 49gr/km, hetgeen betekent dat de wagen ook na 2020 wordt beschouwd als een "echte hybride" en minimaal 96% fiscaal aftrekbaar blijft.

➡ 3 liter 6 cilinder benzinemotor met 286pk
➡ Elektromotor met autonomie tot 80km (NEDC correlated)
➡ Gecombineerd vermogen van 394pk en 600Nm
➡ In 2019 en 2020 100% fiscaal aftrekbaar en vanaf 2021 minimaal 96%

Afbeelding kan het volgende bevatten: auto

  • Vind ik leuk 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid