Ga naar inhoud

BMW G05 X5


Thebiemerke

Aanbevolen berichten

11 uren geleden, Germinal zei:

 

 


Zo werkt dat niet.. batterij leeg is enkel het vermogen van de ICE

 

Fout, zo werkt dat wel. ;) Tenzij jij 50 keer na mekaar full pull gaat planken, blijft je batterij altijd boost leveren. Je kan ze niet elektrisch leeg rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet alleen hoe het bij Porsche werkt he.

Tenzij de ICE bij BMW - wanneer de batterij leeg is - extra vermogen gaat leveren is het toch wel zo dat wanneer de batterij leeg is er 130pk foetsie is.

Bij Porsche : als je in hybrid rijdt is de batterij zo goed als leeg na een 150km snelweg.

Als je zoals jokke in sport rijdt dan gaat de batterij constant bijgeladen worden door de ICE. In sport+ zit je dan werkelijk met een generator te rijden die de batterij zo snel mogelijk zal laden.

Ik ga twee voorbeelden geven van lege batterijen:


Op de nordschleife was het zo warm dat zelfs in sport+ de ICE niet bijlaadde en na 2 ronden was de batterij leeg ! Ik geef toe dat het voor velen weinig relevant is maar goed. Het kan ook op andere plaatsen gebeuren.

In Duitsland heb ik verschillende keren met een lege batterij gezeten op de autobahn. Een hybrid is geen autobahn knaller want onvermijdelijk na x aantal km volle petrol is het gedaan met de batterij.

TENZIJ de ICE een overdrive functie heeft om naast zijn max vermogen nog de batterij te gaan opladen. Bij Porsche was dit alleszins niet het geval en daarom zou het mij verbazen moest het bij BMW wel zijn.

In België zal je geen problemen hebben natuurlijk omdat we hier toch maar 30pk nodig hebben om tegen 120 voort te tuffen.



Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden, Germinal zei:
Ik weet alleen hoe het bij Porsche werkt he.

 

In Duitsland heb ik verschillende keren met een lege batterij gezeten op de autobahn. Een hybrid is geen autobahn knaller want onvermijdelijk na x aantal km volle petrol is het gedaan met de batterij.

 

 

Ik ben in sport HEEN en terug naar Kroatië gereden (dat is toch dik 30uur en een 3000km) en kan u verzekeren dat dat aan een meer dan stevig tempo was (zowat constant +200 waar dat kon). Ik heb nooit bijgeladen en had nog meer dan voldoende batterij.

@Mich is met zijne naar Spanje gereden, weet niet wat zijn ervaring was? 

 

Je moet een beetje poco loco zijn om in hybride (lees als “eco”) constant vol gas te rijden. Dan maak je als chauffeur toch wel een foute keuze door een setting te kiezen niet aangepast aan je gewenste rijstijl.

 

Je kan dan ook zeggen dat je uw topsnelheid van 280 niet kan halen als je in full electric rijdt.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Luv4DLM zei:

+200 in Kroatië 😍

Je rijdt het grootste deel van je kms in Duitsland hé slimme :D

In Kroatië reed ik op zijn Belgisch (160) 

 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je rijdt het grootste deel van je kms in Duitsland hé slimme [emoji3]
In Kroatië reed ik op zijn Belgisch (160) 
 
 
Ik slaag er telkens in om daar meer +200 te rijden dan in Duitsland zelf. [emoji16]

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 
Ik ben in sport HEEN en terug naar Kroatië gereden (dat is toch dik 30uur en een 3000km) en kan u verzekeren dat dat aan een meer dan stevig tempo was (zowat constant +200 waar dat kon). Ik heb nooit bijgeladen en had nog meer dan voldoende batterij.
[mention=432]Mich[/mention] is met zijne naar Spanje gereden, weet niet wat zijn ervaring was? 
 
Je moet een beetje poco loco zijn om in hybride (lees als “eco”) constant vol gas te rijden. Dan maak je als chauffeur toch wel een foute keuze door een setting te kiezen niet aangepast aan je gewenste rijstijl.
 
Je kan dan ook zeggen dat je uw topsnelheid van 280 niet kan halen als je in full electric rijdt.
 
 


Jokke : met 200 zal je inderdaad geen probleem hebben. Het is als je vmax gaat rijden. Ik zorgde er trouwens altijd voor dat de batterij vol was als ik in .de kwam.. ik ga er echt niet om liegen en reed in sport+ maar toch paar keer lege batterij gehad. 15kw batterij is bij 100kw vermogen ook wel na 10 minuten leeg he
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan moet je echt zeer lang vmax (bij mij is dat ongeveer 282) gereden hebben. Heb dat op tripjes doorheen Duitsland al veelvuldig gereden maar nog nooit de mogelijkheid gehad dat langdurig vol te houden , ook niet tijdens de nacht ..... dat is eerder het moment zoeken en vinden om dat eens te kunnen halen.....

 

Soit ik stamp goed door en doe regelmatig lange trips, nog nooit te maken gehad met een “lage” batterij range.

 

Sport+ gebruik ik amper tot niet.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, Jokke_vlo zei:

 

Ik ben in sport HEEN en terug naar Kroatië gereden (dat is toch dik 30uur en een 3000km) en kan u verzekeren dat dat aan een meer dan stevig tempo was (zowat constant +200 waar dat kon). Ik heb nooit bijgeladen en had nog meer dan voldoende batterij.

@Mich is met zijne naar Spanje gereden, weet niet wat zijn ervaring was? 

 

Je moet een beetje poco loco zijn om in hybride (lees als “eco”) constant vol gas te rijden. Dan maak je als chauffeur toch wel een foute keuze door een setting te kiezen niet aangepast aan je gewenste rijstijl.

 

Je kan dan ook zeggen dat je uw topsnelheid van 280 niet kan halen als je in full electric rijdt.

 

 

porsche en audi zijn vermoedelijk indentiek?

in welke stand sta je dan? ik kan mijn batterij volgens mij volledig leeg rijden op de autostrade. (eerst rood reservelampje, dan pinken en dan compleet uit, om eens op de steenweg of kleinere banen weer een rood lampje te krijgen. maar quasi nooit terug wit) ik zal waarschijnlijk ook te weinig en te korte afstanden doen.

hij staat bij mij bv quasi altijd op EV, op de autostrade gaat hij automatisch over naar hybride boven de 130km/u, om bij een platte batterij over te schakelen naar de batterij sparen stand. (dan zie je hem veel sneller regenereren, waar hij anders langer de zeilfunctie gebruikt).

het "vreemde" is dat ik als ik de dynamic stand zet, en hem in sport zet hij automatisch naar de batterij sparen stand gaat? ik zou denken dat hij dan hybride gaat om idd beide bronnen aan te spreken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 1/24/2019 at 1:48 PM, Jokke_vlo said:

 

Ik ben in sport HEEN en terug naar Kroatië gereden (dat is toch dik 30uur en een 3000km) en kan u verzekeren dat dat aan een meer dan stevig tempo was (zowat constant +200 waar dat kon). Ik heb nooit bijgeladen en had nog meer dan voldoende batterij.

@Mich is met zijne naar Spanje gereden, weet niet wat zijn ervaring was? 

 

Je moet een beetje poco loco zijn om in hybride (lees als “eco”) constant vol gas te rijden. Dan maak je als chauffeur toch wel een foute keuze door een setting te kiezen niet aangepast aan je gewenste rijstijl.

 

Je kan dan ook zeggen dat je uw topsnelheid van 280 niet kan halen als je in full electric rijdt.

 

 

idem... 4 dagen onderweg geweest in totaal. 3500km... nooit aan de laadpaal gehangen. maar nooit zonder power gevallen. Toegegeven: beetje bergautosnelweg en op vele stukken bergaf kon er vaak km'ers lang energie gerecupereerd worden.

Natuurlijk, als je echt wil zuig je de batterij leeg. Maar dan is er volgens mij toch kwaaie wil mee gemoeid.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

idem... 4 dagen onderweg geweest in totaal. 3500km... nooit aan de laadpaal gehangen. maar nooit zonder power gevallen. Toegegeven: beetje bergautosnelweg en op vele stukken bergaf kon er vaak km'ers lang energie gerecupereerd worden.
Natuurlijk, als je echt wil zuig je de batterij leeg. Maar dan is er volgens mij toch kwaaie wil mee gemoeid.


Nopes , absoluut geen kwade wil mee gemoeid !

Ik zat echt regelmatig te kijken naar het batterijpercentage en soms ja.. ging ze leger dan leeg.

Nogmaals 10 minuten vmax en zo’n batterij is leeg, maar goed als jullie vinden dat je zo een batterij niet kan leegrijden of enkel met slechte wil dan laat ik het hierbij
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites



Nopes , absoluut geen kwade wil mee gemoeid !

Ik zat echt regelmatig te kijken naar het batterijpercentage en soms ja.. ging ze leger dan leeg.

Nogmaals 10 minuten vmax en zo’n batterij is leeg, maar goed als jullie vinden dat je zo een batterij niet kan leegrijden of enkel met slechte wil dan laat ik het hierbij

Ik zeg niet dat het niet kan, ik zeg enkel dat ik naar mijn gevoel er niet naast trap en het nog niet meegemaakt heb. Nu krijg ik een Wooter gevoel bij mezelf :):):)
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 min vmax zou idd wel kunnen. Maar waar kan je dat? Want zodra je in de remmen moet voor een uil die opeens naar links komt, ga je regenereren. En geen klein beetje aan die snelheid en met zo’n zware kist. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, DDke zei:

10 min vmax zou idd wel kunnen. Maar waar kan je dat? Want zodra je in de remmen moet voor een uil die opeens naar links komt, ga je regenereren. En geen klein beetje aan die snelheid en met zo’n zware kist. 

ja want effe remmen volstaat om die batterij direct weer vol te steken?

ik begrijp germinal hoor. als ik naar oostende ga is mijn batterij ook leeg en blijft ze leeg tot ik weer aan een stopcontact hang. bijladen is peanuts. want op de autostrade rem je niet (of toch niet veel, en eens van de autostrade is al hetgeen je regenereert met te remmen voor lichten er direct weer af door op te trekken.

tenzij ik dus zoals eerder geschreven de batterij sparen stand inschakel, maar dan begrijp ik het principe van een hybride wagen blijkbaar niet. (aangezien ik altijd ev rij en de wagen laat kiezen eens sneller of verder)

 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

ja want effe remmen volstaat om die batterij direct weer vol te steken?

ik begrijp germinal hoor. als ik naar oostende ga is mijn batterij ook leeg en blijft ze leeg tot ik weer aan een stopcontact hang. bijladen is peanuts. want op de autostrade rem je niet (of toch niet veel, en eens van de autostrade is al hetgeen je regenereert met te remmen voor lichten er direct weer af door op te trekken.

tenzij ik dus zoals eerder geschreven de batterij sparen stand inschakel, maar dan begrijp ik het principe van een hybride wagen blijkbaar niet. (aangezien ik altijd ev rij en de wagen laat kiezen eens sneller of verder)

 

 

Sorry Tuscani, dat is met een Panamera in de juiste stand simpelweg onmogelijk. Meer nog no way dat je in België (sportstand) dat kan voorhebben. Die kans is gewoon NUL. 

Kijk (ik spreek natuurlijk voor mijn Pan, maar ik vermoed dat jouw Audi gelijkaardig werkt).

Je kan hier van alles beweren door intellectueel oneerlijk te zijn en zo een waarheid zeggen.   Germinal zijn stelling is batterij leeg in sportstand. 

Je kan dus in 4 standen rijden

- Electrisch (batterij is makkelijk leeg te trekken)

- Hybride (ecologisch) , hierbij switcht je wagen tussen electrisch en benzine (je trekt ook hier de batterij leeg bij afstanden van +200km ongeveer, naargelang je rijgedrag)

- Sport (je gebruikt de batterij voor zijn extra vermogen) waarbij het simpelweg onmogelijk is om je batterij leeg te trekken in België. Ik ben nog niet in staat geweest hier de batterij leeg te trekken. Het valt niet uit te sluiten dat jij natuurlijk van Erpe Mere naar Oostende knalt aan max speed, iets zegt me dat je dat NIET DOET [emoji4]

- Sport +, je motor draait overuren om de batterij constant bij te laden met een navenant verbruik (ik gebruik dat quasi nooit)

 

Ik rijd naar X en mijn batterij is leeg OMDAT IK IN ECO MODE rijd is de juiste uitspraak. Het is dus nodig om bij dit soort discussie toch aan te geven hoe je je hybride gebruikt [emoji6]

 

 

Als ik beweer dat mijn batterij op 20 km leeg is, is dat ook juist (als ik dat zou willen) op die manier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil zeker niet rellen hoor en kunnen dit beter voortzetten in het ev of hybridetopic (mag ook in mijn topic staan indien nodig) om het x5 topic te ontlasten. @Jupke of @ir_fuel mogen de posts gerust verzetten van mij.

Ik rij zeker niet als een zot, daar mee ook de gemeende vragen in welke stand jij staat, of ik dus iets " verkeerd" doe 😉 heb trouwens in mijn vorige post al gezet in welke stand ik sta. En ik sta zeker open voor nuttige tips qua stand, welke nodig is op welke plaatsen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja is redelijk off topic :):) geen rel he, een discussie. Doe maar verder in jouw topic.

Ik vermoed dat het bij elke hybride ongeveer zelfde is he

- battery only
- hybride batterij>benzine
- sportief benzine > batterij

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid