Ga naar inhoud

BMW G05 X5


Thebiemerke

Aanbevolen berichten

30 minuten geleden, Tommie zei:

Maar dan nog scoort de X5 globaal zéér hoog in aantallen.

Op Bimmerboard is er een groot topic over de X5 45e, waar o.a. leveringstijden gedeeld worden. Als ik daar tussen de lijnen lees, is het model zowat slachtoffer van zijn eigen succes in België, wegens een tekort van het aantal productieslots voor onze regio? Dat zal ondertussen wel bijgesteld zijn nadat ze zich in Bornem/München een hoedje geschrokken hadden? De willekeur aan leveringstijden deed ook de wenkbrauwen fronsen. Klanten die maanden later besteld hadden, en toch eerder uitgeleverd werden, enz. Corona heeft dat alles ook geen deugd gedaan natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag bestellen is februari rijden. Is met een GLE 350de niet anders momenteel.

We hebben extra productie kunnen krijgen van andere landen, maar die is gewoon buiten gevlogen. :D 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minutes ago, Maxime S said:

nee nee, alles wordt nog in de States gemaakt van X5.

 

En het verbaast me echt niks. 
Triestig om zeggen, maar momenteel is er nog weinig speciaals aan om met een X5 te rijden. 
In het kleine Rekkem rijden er waarschijnlijk al een kleine 10 rond ofzo. Echt absurd :lolz: 

Rekkem is natuurlijk ook wel de chique côté.

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden, gTa zei:

WTF zeg :silly: 

Is dat nog allemaal productie Spartanburg? Of vijzen Europeaantjes ook The Boss in elkaar?

Nope, allemaal Spartanburg.

De X3 wordt tegenwoordig ook in Zuid-Afrika gemaakt, Rosslyn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Tommie zei:

Nope, allemaal Spartanburg.

De X3 wordt tegenwoordig ook in Zuid-Afrika gemaakt, Rosslyn.

Vroeger Steyr (A), nu niet meer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

En nu we u toch aan de lijn hebben: hoe doet de X7 het in BE en in EUR?
Evt vergeleken met GLS? Of tov X5?

Wegens geen hybrid versie waarschijnlijk marginaal, bij ons in BE.

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, Tommie zei:

Vandaag bestellen is februari rijden. Is met een GLE 350de niet anders momenteel.

We hebben extra productie kunnen krijgen van andere landen, maar die is gewoon buiten gevlogen. :D 

Idem hier.

GLE PHEV is april leveren, Coupé februari.

Link naar reactie
Delen op andere sites

44 minuten geleden, Tommie zei:

Vandaag bestellen is februari rijden. Is met een GLE 350de niet anders momenteel.

We hebben extra productie kunnen krijgen van andere landen, maar die is gewoon buiten gevlogen. :D 

begin dit jaar was de GLE meer dan een jaar.

Ik wou er zeer graag eentje voor mijn vrouw, maar de wachttijd was toen meer dan een jaar. We zijn daarop afgeknapt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ICM zei:

Rekkem is natuurlijk ook wel de chique côté.

Tzal wel zijn.
Ik zie de Provence vanuit mijne living. Wie kan da zeggen!? 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 9/6/2020 at 3:31 PM, gTa said:

Die uitleg lijkt me raar. Vooreerst zou het me verwonderen mocht een 3-liter diesel zonder hogedrukturbo 286 pk halen. Dan haalt die met moeite 200 paarden, als die turbo geen druk in hogere toeren mag leveren. Mocht de 30d één turbo en de 40d twéé turbo's hebben, zou ik nog meer verschillen verwachten in die tekst, ook. Want ze hebben beide "Stufenaufladung" en is dat niet 't woord dat gebruikt wordt voor drukvulling in stapjes, maw een lagedruk- en een hogedrukturbo?
Er staat ook géén verschil in de teksten tussen beide, behalve dat stukje over de variabele geometrie. Ik interpreteer het verschil tussen Niederdrucklader (3.0d) vs. Nieder- und Hochdrucklader (4.0d) in correlatie met de bewoording "mit variabele Einlassgeometrie", maw de 30d heeft geen hogedrukturbo met variabele geometrie maar wel een hogedrukturbo (alleen met vaste geometrie), de 40d heeft beide turbo's allebei met variabele geometrie. Net daarom ook dat de 40d hoger in toeren kan gaan: de hogedrukturbo leent zich daar beter toe door z'n extra features.

Ik meende ook een maar maanden terug zoiets gelezen te hebben, geen idee meer waar exact: dat de 30d nu de turbo-oplossing van de 40d krijgt, met twéé turbo's. Was samen met de overstap naar die 48V "mild hybrid" oplossing, afaik.

Maar ik kan me vergissen.

 

Edit: neen dus, balouz' quote zegt hetzelfde.

@gTa Ik heb het intussen nagevraagd bij BMW en die zeggen (zoals ik dacht):

25d: 2 turbo’s

30d: 1 turbo

40d: 2 turbo’s

Heb nu gevraagd of men hier 100% zeker van is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, Phil zei:

@gTa Ik heb het intussen nagevraagd bij BMW en die zeggen (zoals ik dacht):

25d: 2 turbo’s

30d: 1 turbo

40d: 2 turbo’s

Heb nu gevraagd of men hier 100% zeker van is...

Oei, da's vreemd. Heel veel info lijkt toch in de andere richting te wijzen.

't Is wel pas vanaf héél recent zo, hé (introductie 48V-systeem en mild-hybrid bij de 30d, wat nog bij de X7 bv nu niet is, waardoor die momenteel niet verkrijgbaar is als 3.0d, dus ze zijn nog uit aan 't rollen).

Kunnen jullie in de "live" versie van wat de gewone stervelingen onder ons via www.realoem.com moeten doen?
Zo ja, dan kan je snel even kijken naar hoe de turbo('s) er uit zien, hé. Dan weet ge 't meteen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, flupke73 zei:

Vergroening :lolz:

Helaas, op de X5 is momenteel nog geen Individual lak verkrijgbaar en groen zit momenteel niet in het aanbod.

Gelieve https://visualizer.bmw-individual.com in de gaten te houden voor first hand info.

Hartelijke dank voor uw oprechte interesse in onze producten,
Mvg,

Uw BMW Genius

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, gTa zei:

Helaas, op de X5 is momenteel nog geen Individual lak verkrijgbaar en groen zit momenteel niet in het aanbod.

Gelieve https://visualizer.bmw-individual.com in de gaten te houden voor first hand info.

Hartelijke dank voor uw oprechte interesse in onze producten,
Mvg,

Uw BMW Genius

Godverdomme, I stand corrected! Ze staan ertussen, de X5 en X6  :lolz: 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11/9/2020 om 16:14, Phil zei:

@gTa Ik heb het intussen nagevraagd bij BMW en die zeggen (zoals ik dacht):

25d: 2 turbo’s

30d: 1 turbo

40d: 2 turbo’s

Heb nu gevraagd of men hier 100% zeker van is...

eind oktober is mijn x5 30D  er is met 2 turbo's 286 pk 650 n/m koppel tussen 1500 -2500 t/m en 48 v systeem 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 8/9/2020 om 14:17, Goesting zei:

Ik had al zo'n vermoeden. Die X5 is gegeerd bij zelfstandigen, die hun concessie vrij kunnen kiezen.

Dit terwijl een werknemer voor z'n 3-reeks doorgaans moet passeren bij de grotere fleetgarages.

Anderzijds krijg je ook steeds minder waar voor je geld als werknemer met bedrijfswagen, waardoor er massaal overgestapt is van premium merken naar Franse merken, Skoda, enz. waar je met 2 pakketten de wagen full option kan speccen. Dan is de keuze meestal snel gemaakt t.o.v. een kalere premium. Dat effect moet ondertussen toch ook al even zichtbaar zijn in de statistieken, niet?

Interessante slide hierover.

D48B1950-3D42-4545-B957-9737F9F32412.jpeg

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Tommie zei:

Interessante slide hierover.

D48B1950-3D42-4545-B957-9737F9F32412.jpeg

Wat is de bron van die screenshot van een foto van een printout van een Word-document uit een PowerPoint-presentatie? :D 
En wat ik de datum van dat document of die cijfers?

Wel belangrijk om dat erbij te vertellen, anders zegt dat weinig (imo). 
Maar ik vind zo'n cijfers wél om van te smullen! Jullie zouden dat hier veel meer moeten zetten, verdorie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, gTa zei:

Wat is de bron van die screenshot van een foto van een printout van een Word-document uit een PowerPoint-presentatie? :D 

Na in het inkloppen van de titel in Google, kom ik hier uit:

https://www.fleet.be/b2b-inschrijvingen-het-glas-half-leeg-of-halfvol/

Ook interessant is de tabel met populairste modellen. Daar zie je wel duidelijk dat 3-reeks, X1, en 1-reeks respectievelijk nog boven de X5 staan. Maar is toch maf om dat model überhaupt in de top 20 aan te treffen.

Maar zoals iemand elders al schreef: die 3-reeks zie je eigenlijk nog niet zo gek veel rijden, terwijl de X5 alomtegenwoordig lijkt. Rare tijden. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

59 minuten geleden, Goesting zei:

Maar zoals iemand elders al schreef: die 3-reeks zie je eigenlijk nog niet zo gek veel rijden, terwijl de X5 alomtegenwoordig lijkt. Rare tijden. :D

Links slijpt de messen nog wat scherper, het "daar kan in gesneden worden" moet luider klinken, zo vinden zij!

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 9/26/2020 at 1:00 PM, gTa said:

Links slijpt de messen nog wat scherper, het "daar kan in gesneden worden" moet luider klinken, zo vinden zij!

Ik ben geen linkse of groene jongen, maar kan je hen ongelijk geven?

Nu reeds is de bedrijfswagen een scheeftrekking in Belgie van de belastingen. Door de wagen meer te bevoordelen dan andere type's verloning, trek je al de aandacht van tegenstanders. 

Als je de regelgeving rond belasting van bedrijfswagens nu ook nog eens zo maakt dat een een X5 45e "goedkoper" is dan een BMW 318i (wat nog onlogischer is), dan ga je de tegenstanders nog harder tegen je in het harnas jagen.

Per definitie wekt het systeem van bedrijfswagens in Belgie jaloezie op.

1. De wagen is zowieso een uiterlijk teken van financiele "standing" en wanneer iemand om de 3-4 jaar een nieuwe BMW krijgt vs de burger die zelf zijn wagen moet kopen, dan ga je al jaloezie krijgen

2. Omdat niet iedereen op dezelfde manier belast wordt, heb je een tweede scheeftrekking => jaloezie.

Ga dat er nu nog es "inpeperen" door de dikke bedrijfswagens nog wat meer te bevoordelen... en je zit op een tikkende bom.  
 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, The Swede zei:

Ik ben geen linkse of groene jongen, maar kan je hen ongelijk geven?

Die opmerking van me was absoluut niet serieus gemeend, maar sarcastisch ... in de betekenis van: "Al die rijke ondernemers en zelfstandigen, pak ze alles af wat ze hebben want het is niet eerlijk verdeeld!" :D 

Maar nu je 't toch in serieuze richting draait: ik heb grotendeels wel een gelijkaardige mening, ja.

 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid