Ga naar inhoud

BMW G05 X5


Thebiemerke

Aanbevolen berichten

Op 24/5/2020 om 09:14, William Blake zei:

500,- ex. zoiets

standaard op GLE Coupé 

probleem is dat je nog quasi nergens DC kan laden

Neen, maar ik zou het wel speccen op elke GLE. Wat nu niet kan kan over 1 a 2 jaar wss wel.
hoewel je het ook gemakkelijk nadien kan activeren blijkbaar op de A, dus ik vermoed ook de GLE.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 hours ago, Dimitri said:

Motoren zijn blijkbaar erg makkelijk te chippen 😯

FB_IMG_15933358280561600.jpg

Alles met turbo valt beter te chippen dan atmo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Dat er een milde hybride en wat extra vermogen kwam, was al geweten. Ik wist wel niet dat er twee turbos kwamen. 
Benieuwd naar het resultaat.

Rijden er daarvan al rond of zijn de eerste leveringen echt pas voor einde dit jaar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, The Swede zei:

Dat er een milde hybride en wat extra vermogen kwam, was al geweten. Ik wist wel niet dat er twee turbos kwamen. 
Benieuwd naar het resultaat.

Rijden er daarvan al rond of zijn de eerste leveringen echt pas voor einde dit jaar?

de mijne word zo eind oktober geleverd 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Vraag: heeft er hier iemand ooit met de 45e én de 40i gereden? 
Ik vraag me af hoe die twee rijden vergeleken met elkaar. De 45e heeft nl een stuk meer vermogen maar is ook een heel stuk zwaarder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎2‎/‎09‎/‎2020 om 18:27, The Swede zei:

Vraag: heeft er hier iemand ooit met de 45e én de 40i gereden? 
Ik vraag me af hoe die twee rijden vergeleken met elkaar. De 45e heeft nl een stuk meer vermogen maar is ook een heel stuk zwaarder.

Yot. 15k 45e ondertussen, 5k 40i.

45e is echt zwaa natuurlijk... Steekt hij niet weg. 50/50 tussen de 2, ze hebben beide voor- en nadelen.

En ik zou een 30d boven beide verkiezen. :) 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Tommie zei:

Yot. 15k 45e ondertussen, 5k 40i.

45e is echt zwaa natuurlijk... Steekt hij niet weg. 50/50 tussen de 2, ze hebben beide voor- en nadelen.

En ik zou een 30d boven beide verkiezen. :) 

En als de 40d ook mag meespelen in dit spelletje?
Is die z'n meerprijs tov de 30d waard?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Tommie zei:

Yep, klopt. Zit natuurlijk nog wel verschil op, maar ze liggen dichter bij mekaar alvast.

Effe gezocht op de perssite naar wat meer gedetailleerde technische gegevens:

image.thumb.png.32962985aa9eb7d0b70152bda6da1f60.png

 

Lijkt me idd hetzelfde, met één verschil in de hogedrukturbo die bij de 40d ook variabele inlaatgeometrie heeft (bij de 30d is het enkel de lagedrukturbo die dat heeft).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij heeft de 30d nog steeds 1 turbo en de 40d twee stuks. 30d: Niederducklader, 40d: Hoch- und Niederdrucklader. TwinPower wijst gewoon op variabele geometrie. De 40d zal dus gretiger in toeren gaan (max. vermogen op 4,4k ipv 4k).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus als ik het goed begrijp leunt deze nieuwe 30d dicht aan bij de vorige 40d? Wat meer NM, wat minder pk, ook bi-turbo, wat zwaarder waarschijnlijk?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als onderdeel van de maatregelen voor modelupgrades voor de zomer van 2020, zal de populaire zescilinder-in-lijn diesel B57 een grote update krijgen. In deze context verandert de 30d-expansietrap van een enkele naar een biturbodiesel, wat ook een direct effect heeft op het nominale vermogen en het maximumkoppel: terwijl 265 pk en 620 Nm koppel voorheen in het gegevensblad stonden, is dat nu 286 pk en 650 Newtonmeter. De sprong in prestaties wordt enerzijds mogelijk gemaakt door een getrapte turbocompressor met variabele turbinegeometrie in de kleinste van de twee turbocompressoren, anderzijds maakt de introductie van de nieuwste generatie piëzo-injectoren het mogelijk om de maximale injectiedruk te verhogen tot 2.700 bar.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5/9/2020 om 14:49, Phil zei:

Volgens mij heeft de 30d nog steeds 1 turbo en de 40d twee stuks. 30d: Niederducklader, 40d: Hoch- und Niederdrucklader. TwinPower wijst gewoon op variabele geometrie. De 40d zal dus gretiger in toeren gaan (max. vermogen op 4,4k ipv 4k).

Die uitleg lijkt me raar. Vooreerst zou het me verwonderen mocht een 3-liter diesel zonder hogedrukturbo 286 pk halen. Dan haalt die met moeite 200 paarden, als die turbo geen druk in hogere toeren mag leveren. Mocht de 30d één turbo en de 40d twéé turbo's hebben, zou ik nog meer verschillen verwachten in die tekst, ook. Want ze hebben beide "Stufenaufladung" en is dat niet 't woord dat gebruikt wordt voor drukvulling in stapjes, maw een lagedruk- en een hogedrukturbo?
Er staat ook géén verschil in de teksten tussen beide, behalve dat stukje over de variabele geometrie. Ik interpreteer het verschil tussen Niederdrucklader (3.0d) vs. Nieder- und Hochdrucklader (4.0d) in correlatie met de bewoording "mit variabele Einlassgeometrie", maw de 30d heeft geen hogedrukturbo met variabele geometrie maar wel een hogedrukturbo (alleen met vaste geometrie), de 40d heeft beide turbo's allebei met variabele geometrie. Net daarom ook dat de 40d hoger in toeren kan gaan: de hogedrukturbo leent zich daar beter toe door z'n extra features.

Ik meende ook een maar maanden terug zoiets gelezen te hebben, geen idee meer waar exact: dat de 30d nu de turbo-oplossing van de 40d krijgt, met twéé turbo's. Was samen met de overstap naar die 48V "mild hybrid" oplossing, afaik.

Maar ik kan me vergissen.

 

Edit: neen dus, balouz' quote zegt hetzelfde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Realoem.com gaat maar tot eind 2019 dus zonder interne bronnen kunnen we 't niet te weten komen, neen.

That said, een persbericht van BMW van 27/05/2020 bevestigt dat m.i. toch: Studenaufladung. Zowel bij 30d als 40d. In de Engelstalige variant spreekt de tekst ook bij beide motoren over "multi-stage turbocharging", met als verschil vnl. het feit dat de 40d ook bij de HPT een variabele geometrie heeft, terwijl bij de 30d enkel de LPT dat heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 9/4/2020 at 4:46 PM, Tommie said:

Yot. 15k 45e ondertussen, 5k 40i.

45e is echt zwaa natuurlijk... Steekt hij niet weg. 50/50 tussen de 2, ze hebben beide voor- en nadelen.

En ik zou een 30d boven beide verkiezen. :) 

Ik zou beide motoren overwegen. De 40i vond ik echt plezant rijden. Rationeel is het niet vgl met de 30d en 50d, maar dit model paste perfect bij mijn rijstijl.

De 45e heeft dat aanzienlijke meervermogen, alleen is de “lichtheid” en beweeglijkheid van de X5 net iets wat ik erg apprecieer in deze wagen tegenover de concurrentie. En ik vrees dat net die beweeglijkheid teniet zou worden gedaan door het meergewicht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid