Carlito 5.715 Geplaatst: 28 juni 2020 Delen Geplaatst: 28 juni 2020 Op 24/5/2020 om 09:14, William Blake zei: 500,- ex. zoiets standaard op GLE Coupé probleem is dat je nog quasi nergens DC kan laden Neen, maar ik zou het wel speccen op elke GLE. Wat nu niet kan kan over 1 a 2 jaar wss wel. hoewel je het ook gemakkelijk nadien kan activeren blijkbaar op de A, dus ik vermoed ook de GLE. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.774 Geplaatst: 29 juni 2020 Delen Geplaatst: 29 juni 2020 18 hours ago, Dimitri said: Motoren zijn blijkbaar erg makkelijk te chippen Alles met turbo valt beter te chippen dan atmo. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
balouz 5 Geplaatst: 13 juli 2020 Delen Geplaatst: 13 juli 2020 2 turbo's en mild hybrid voor de 30d toch blij dat ik niet kon bestellen met de corona in juni besteld nu nog wachten tot eind oktober https://www.bimmertoday.de/2020/05/27/bmw-b57-30d-motor-wird-zum-biturbo-diesel-mit-286-ps/ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.774 Geplaatst: 13 juli 2020 Delen Geplaatst: 13 juli 2020 Dat er een milde hybride en wat extra vermogen kwam, was al geweten. Ik wist wel niet dat er twee turbos kwamen. Benieuwd naar het resultaat. Rijden er daarvan al rond of zijn de eerste leveringen echt pas voor einde dit jaar? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
balouz 5 Geplaatst: 13 juli 2020 Delen Geplaatst: 13 juli 2020 7 uren geleden, The Swede zei: Dat er een milde hybride en wat extra vermogen kwam, was al geweten. Ik wist wel niet dat er twee turbos kwamen. Benieuwd naar het resultaat. Rijden er daarvan al rond of zijn de eerste leveringen echt pas voor einde dit jaar? de mijne word zo eind oktober geleverd Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.774 Geplaatst: 2 september 2020 Delen Geplaatst: 2 september 2020 Vraag: heeft er hier iemand ooit met de 45e én de 40i gereden? Ik vraag me af hoe die twee rijden vergeleken met elkaar. De 45e heeft nl een stuk meer vermogen maar is ook een heel stuk zwaarder. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ritsuke 5.333 Geplaatst: 3 september 2020 Delen Geplaatst: 3 september 2020 Ik reed tienduizend keer liever met een 45e. Geen idee waarom maar het klopte meer. Een 40i zou ik nooit nemen, dan liever 30d voor zo'n bakbeest. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dane 1.805 Geplaatst: 3 september 2020 Delen Geplaatst: 3 september 2020 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tommie 8.474 Geplaatst: 4 september 2020 Delen Geplaatst: 4 september 2020 Op 2/09/2020 om 18:27, The Swede zei: Vraag: heeft er hier iemand ooit met de 45e én de 40i gereden? Ik vraag me af hoe die twee rijden vergeleken met elkaar. De 45e heeft nl een stuk meer vermogen maar is ook een heel stuk zwaarder. Yot. 15k 45e ondertussen, 5k 40i. 45e is echt zwaa natuurlijk... Steekt hij niet weg. 50/50 tussen de 2, ze hebben beide voor- en nadelen. En ik zou een 30d boven beide verkiezen. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.088 Geplaatst: 4 september 2020 Delen Geplaatst: 4 september 2020 4 uren geleden, Tommie zei: Yot. 15k 45e ondertussen, 5k 40i. 45e is echt zwaa natuurlijk... Steekt hij niet weg. 50/50 tussen de 2, ze hebben beide voor- en nadelen. En ik zou een 30d boven beide verkiezen. En als de 40d ook mag meespelen in dit spelletje? Is die z'n meerprijs tov de 30d waard? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tommie 8.474 Geplaatst: 5 september 2020 Delen Geplaatst: 5 september 2020 Da's altijd een moeilijke. Goeie vraag. Ik denk niet dat ik zelf de meerprijs er voor over zou hebben, maar iemand die z'n wagens 'hard' rijdt waarschijnlijk wel. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.088 Geplaatst: 5 september 2020 Delen Geplaatst: 5 september 2020 Is die 30d nu niet ook twin turbo zoals de 40d, dus qua hardware zga hetzelfde? Of vergis ik me? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tommie 8.474 Geplaatst: 5 september 2020 Delen Geplaatst: 5 september 2020 Yep, klopt. Zit natuurlijk nog wel verschil op, maar ze liggen dichter bij mekaar alvast. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.088 Geplaatst: 5 september 2020 Delen Geplaatst: 5 september 2020 2 uren geleden, Tommie zei: Yep, klopt. Zit natuurlijk nog wel verschil op, maar ze liggen dichter bij mekaar alvast. Effe gezocht op de perssite naar wat meer gedetailleerde technische gegevens: Lijkt me idd hetzelfde, met één verschil in de hogedrukturbo die bij de 40d ook variabele inlaatgeometrie heeft (bij de 30d is het enkel de lagedrukturbo die dat heeft). Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
msxx 6.626 Geplaatst: 5 september 2020 Delen Geplaatst: 5 september 2020 Hoe zwaar zijn die wel niet... die 20cm tov een X3 wegen nogal door. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Phil 11.534 Geplaatst: 5 september 2020 Delen Geplaatst: 5 september 2020 Volgens mij heeft de 30d nog steeds 1 turbo en de 40d twee stuks. 30d: Niederducklader, 40d: Hoch- und Niederdrucklader. TwinPower wijst gewoon op variabele geometrie. De 40d zal dus gretiger in toeren gaan (max. vermogen op 4,4k ipv 4k). Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
rouquin 63 Geplaatst: 5 september 2020 Delen Geplaatst: 5 september 2020 Dus als ik het goed begrijp leunt deze nieuwe 30d dicht aan bij de vorige 40d? Wat meer NM, wat minder pk, ook bi-turbo, wat zwaarder waarschijnlijk?Sent from my iPhone using Tapatalk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Phil 11.534 Geplaatst: 6 september 2020 Delen Geplaatst: 6 september 2020 Geen bi-turbo. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
balouz 5 Geplaatst: 6 september 2020 Delen Geplaatst: 6 september 2020 wel 2 turbo's https://www.bimmertoday.de/2020/05/27/bmw-b57-30d-motor-wird-zum-biturbo-diesel-mit-286-ps/ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
balouz 5 Geplaatst: 6 september 2020 Delen Geplaatst: 6 september 2020 Als onderdeel van de maatregelen voor modelupgrades voor de zomer van 2020, zal de populaire zescilinder-in-lijn diesel B57 een grote update krijgen. In deze context verandert de 30d-expansietrap van een enkele naar een biturbodiesel, wat ook een direct effect heeft op het nominale vermogen en het maximumkoppel: terwijl 265 pk en 620 Nm koppel voorheen in het gegevensblad stonden, is dat nu 286 pk en 650 Newtonmeter. De sprong in prestaties wordt enerzijds mogelijk gemaakt door een getrapte turbocompressor met variabele turbinegeometrie in de kleinste van de twee turbocompressoren, anderzijds maakt de introductie van de nieuwste generatie piëzo-injectoren het mogelijk om de maximale injectiedruk te verhogen tot 2.700 bar. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.088 Geplaatst: 6 september 2020 Delen Geplaatst: 6 september 2020 Op 5/9/2020 om 14:49, Phil zei: Volgens mij heeft de 30d nog steeds 1 turbo en de 40d twee stuks. 30d: Niederducklader, 40d: Hoch- und Niederdrucklader. TwinPower wijst gewoon op variabele geometrie. De 40d zal dus gretiger in toeren gaan (max. vermogen op 4,4k ipv 4k). Die uitleg lijkt me raar. Vooreerst zou het me verwonderen mocht een 3-liter diesel zonder hogedrukturbo 286 pk halen. Dan haalt die met moeite 200 paarden, als die turbo geen druk in hogere toeren mag leveren. Mocht de 30d één turbo en de 40d twéé turbo's hebben, zou ik nog meer verschillen verwachten in die tekst, ook. Want ze hebben beide "Stufenaufladung" en is dat niet 't woord dat gebruikt wordt voor drukvulling in stapjes, maw een lagedruk- en een hogedrukturbo? Er staat ook géén verschil in de teksten tussen beide, behalve dat stukje over de variabele geometrie. Ik interpreteer het verschil tussen Niederdrucklader (3.0d) vs. Nieder- und Hochdrucklader (4.0d) in correlatie met de bewoording "mit variabele Einlassgeometrie", maw de 30d heeft geen hogedrukturbo met variabele geometrie maar wel een hogedrukturbo (alleen met vaste geometrie), de 40d heeft beide turbo's allebei met variabele geometrie. Net daarom ook dat de 40d hoger in toeren kan gaan: de hogedrukturbo leent zich daar beter toe door z'n extra features. Ik meende ook een maar maanden terug zoiets gelezen te hebben, geen idee meer waar exact: dat de 30d nu de turbo-oplossing van de 40d krijgt, met twéé turbo's. Was samen met de overstap naar die 48V "mild hybrid" oplossing, afaik. Maar ik kan me vergissen. Edit: neen dus, balouz' quote zegt hetzelfde. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Phil 11.534 Geplaatst: 6 september 2020 Delen Geplaatst: 6 september 2020 Zal het volgende week eens uitpluizen. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.088 Geplaatst: 6 september 2020 Delen Geplaatst: 6 september 2020 Realoem.com gaat maar tot eind 2019 dus zonder interne bronnen kunnen we 't niet te weten komen, neen. That said, een persbericht van BMW van 27/05/2020 bevestigt dat m.i. toch: Studenaufladung. Zowel bij 30d als 40d. In de Engelstalige variant spreekt de tekst ook bij beide motoren over "multi-stage turbocharging", met als verschil vnl. het feit dat de 40d ook bij de HPT een variabele geometrie heeft, terwijl bij de 30d enkel de LPT dat heeft. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tommie 8.474 Geplaatst: 7 september 2020 Delen Geplaatst: 7 september 2020 12 uren geleden, Phil zei: Zal het volgende week eens uitpluizen. 30d heeft sinds deze zomer 2 turbo's. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.774 Geplaatst: 7 september 2020 Delen Geplaatst: 7 september 2020 On 9/4/2020 at 4:46 PM, Tommie said: Yot. 15k 45e ondertussen, 5k 40i. 45e is echt zwaa natuurlijk... Steekt hij niet weg. 50/50 tussen de 2, ze hebben beide voor- en nadelen. En ik zou een 30d boven beide verkiezen. Ik zou beide motoren overwegen. De 40i vond ik echt plezant rijden. Rationeel is het niet vgl met de 30d en 50d, maar dit model paste perfect bij mijn rijstijl. De 45e heeft dat aanzienlijke meervermogen, alleen is de “lichtheid” en beweeglijkheid van de X5 net iets wat ik erg apprecieer in deze wagen tegenover de concurrentie. En ik vrees dat net die beweeglijkheid teniet zou worden gedaan door het meergewicht. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.