Ga naar inhoud

BMW F90 M5


Speedhunter

Aanbevolen berichten

Dikste M5 vind ik de E34 mk2 met de 3.8 motor.
dd32a69cce6365a3d5be6e50dd7a37e6.jpg
060084631af62130d1bebff80304e78c.jpg

Na de E39 M5 is er voor mij geen dikke/knappe M5 meer geweest, en ook deze nieuwe doet me weinig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er vorig weekend mee gaan rijden in Bornem. Wegdek lag wat vochtig, 2°C en zomerbanden. Maar die tractie, zelfs in die omstandigheden, niet normaal :blink:, gaat ervandoor als een speer. Interieur was ook prachtig, volleder, alcantara dakhemel :inlove:.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ondanks de saaie kleuren wel de eerste keer dat de F90 mij kan bekoren in deze configuratie... Ik zou voor Saphirschwarz of Donington gaan, maar op deze foto's de eerste keer dat de velgen bij kunnen bekoren. Die diffuser is wel wat overdreven...

 

IMG_20180212_100659_HDR.jpg

IMG_20180212_100707_HDR.jpg

IMG_20180212_100717_HDR.jpg

IMG_20180212_100945_HDR.jpg

IMG_20180212_100950_HDR.jpg

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 3 weken later...

Een schande! :D

Niet dat sprintjes vanuit stilstand het allerbelangrijkste zijn, maar toch, had echt graag wat meer vooruitgang gezien aan de BMW-kant.

Benieuwd naar de andere vergelijkende performance tests.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Phil zei:

Een schande! :D

Niet dat sprintjes vanuit stilstand het allerbelangrijkste zijn, maar toch, had echt graag wat meer vooruitgang gezien aan de BMW-kant.

Benieuwd naar de andere vergelijkende performance tests.

M is gewoon niet meer wat het geweest is. Overal lees je dat de M5 eigenlijk de comfortabelere auto is. AMG heeft de edge.

Als je dan terug denkt aan de tijd van E55K vs E60 M5.... Dag/nacht verschil.

Ook de gewone motoren, 220d 194 pk, 400d 340 pk, .. Allemaal een tikkeltje sneller dan BMW. :D 

Het is jaren omgekeerd geweest.

Ge moet eens de Youtube comments onder da filmke lezen, BMW fanboys :lolz:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een paar weken geleden testgereden met de nieuwe M5. Ik ben niet overtuigd, meer 7 reeks t.o.v. de F10.

Ok als het nat ligt kan je de power beter kwijt, het gaf een zweverig gevoel vooraan.

op de 2dehands markt gaan die modellen veel in het decor hangen. Achterwielaandrijving opzetten betekent alle elektonische hulpmiddelen uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minutes ago, William Blake said:

M is gewoon niet meer wat het geweest is. Overal lees je dat de M5 eigenlijk de comfortabelere auto is. AMG heeft de edge.

Als je dan terug denkt aan de tijd van E55K vs E60 M5.... Dag/nacht verschil.

Ook de gewone motoren, 220d 194 pk, 400d 340 pk, .. Allemaal een tikkeltje sneller dan BMW. :D 

Het is jaren omgekeerd geweest.

Ge moet eens de Youtube comments onder da filmke lezen, BMW fanboys :lolz:

 

Vroeger haalde BMW ook meestal de betere prestaties uit minder/even veel pk’s.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minutes ago, William Blake said:

Voelt hij niet agieler en directer aan tov een F10?

Zou toch moeten gezien het verschil F10 -> G30... Met 4WD wel wat zwaarder dan de voorganger natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Phil zei:

Zou toch moeten gezien het verschil F10 -> G30... Met 4WD wel wat zwaarder dan de voorganger natuurlijk.

Inderdaad, recent G30 530d gereden, wat een topmachine. Tot de nieuwe 2,9 350d in de E komt zou ik hem verkiezen boven de huidige E350d

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden, fonny zei:

Ik heb een paar weken geleden testgereden met de nieuwe M5. Ik ben niet overtuigd, meer 7 reeks t.o.v. de F10.

 

Verbaast me gigantisch. Een F10 voelt - lichte overdrijving hier - aan als een tank ten opzichte van een G30. Big difference. F10 M5 vond ik véél logger aanvoelen en minder scherp dan de F90 nu.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid