Ga naar inhoud

BMW F90 M5


Speedhunter

Aanbevolen berichten

Op 10/30/2017 om 12:22, Porker zei:

Ik begrijp echt niet waarom ze dat geen deftige wielkas geven, dat ziet er zo mager uit in vergelijking met een E63 of RS6. 

Begrijp ik ook niet van die wielkasten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

De reviews zijn niet zoo zot lovend, en al zeker niet in vergelijking met de E63 amg.

ik heb het altijd gezegd dat ik erg moeilijk kon geloven dat BMW nog over die fenomenale E klasse ging gaan, na mijn testrit. En zo blijkt ook.

"it feels heavy down narrow roads", dat was nu net de kritiek die ik niet had bij Merc. Achja een special edition of 30 later komt 't wel goed -_-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil er eerst deftig mee rijden vooraleer er vergelijkingen of conclusies worden gemaakt.

Maar ja, los van de knappe looks en de chinsy red buttons en actionmanlookalike versnellingspook, kunnen we toch voorzichtig stellen dat BMW M een andere weg is ingeslagen. Motor klinkt wel beter, zeker met die (overigens prachtige én echte) uitlaatpijpjes, en de rest van de drivetrain lijkt me ook een parel te zijn.

Ik hoor een aantal reviewers duidelijk zeggen dat de E63S scherper en agressiever aanvoelt.. Dan een M?! :blink:

 Steptronic was een teken aan de wand....?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier zie je hoe mooi de AWD zich gedraagt on track. Breekt erg progressief en smooth uit.

Heel mooi gedaan maar in weze identiek aan de E63S.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, William Blake zei:

Hoe bedoel je?

Fabrikanten kopen vaak bij dezelfde leveranciers. Zoals de ZF 8-bak die bij veel merken gebruikt worden en de achteras besturing die nu ook ineens overal opduikt.

Ik kan mij inbeelden dat voor nicht producten als een M5 en E63 die systemen ook aangekocht worden ergens ipv zelf ontwikkeld, en dat bij gevolg exact hetzelfde systeem is maar met wat andere software.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, maar dat is hier niet het geval. Allemaal eigen makelij bij AMG.

Enkel de AMG GT heeft een outsourced vbak, van Getrag. (zelfde unit als Ferrari)

De switch naar ZF 8-bak in de M5 zal hoofdzakelijk te maken hebben met de xDrive, algemene kostenbesparing en wellicht uitstoot. Beetje jammer wel, want de bak is duidelijk niet beter dan de oude M-DCT7. 

Ik denk dat ik gewoon voor een Alpina B5 zou gaan. Ook xDrive, zelfde versnellingsbak, stijlvoller (zeker het interieur), zelfde 4.4 V8 TT motor maar dan met een mooiere sound, gelijkaardige prestaties...   eigenlijk zijn ze op papier erg gelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 hours ago, William Blake said:

Heel mooi gedaan maar in weze identiek aan de E63S.

Zou 't niet kunnen dat alles wat tegen de limiet van wat fysiek mogelijk is zit aan te schurken?

Ik kan me voorstellen dat de volgende RS6 rond de 600 pk, een Quattro-systeem waarbij de meeste power naar de achterwielen wordt gestuurd (is de trend bij Audi) en een koppelomvormer zal hebben.

Lijkt mij de enige mogelijkheid om deze graad van efficiëntie te halen, en toch nog wat rijplezier te bieden.

Zo groeien ze allemaal meer en meer naar mekaar toe natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doelde zuiver op de werking van de AWD. C. Harris sprak in zijn review van de E63S over Nissan GT-R achtige werking maar dan beter gebalanceerd en natuurlijker aanvoelend. Zijn ook al 10 jaar later uiteraard...

Audi heeft met de RS3 Sedan al een stap in die richting gezet. Bizar hoe inderdaad alles meer op elkaar begint te lijken. Een generatie of 2 terug waren de Duitse 3 zeer verschillend in aanpak/motor/karakter. Audi zal echter nooit een drift-mode aanbieden, vinden ze onnodig. Heb dat ooit eens gelezen ergens, zal 't eens opzoeken.

Versnellingsbak is puur kostenbesparing. Zelfs de nieuwe Bentley CGT heeft een DCT en 900 Nm :P

Eigenlijk verdient Lexus een pluim, 5 liter atmosferische V8 en RWD in hun GS-F.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, JanC zei:

Zou wel lachen zijn mocht Audi nu naar RWD overstappen!

Zou belachelijk zijn. Er is nu wel een R8 in zuiver RWD, maar dat mag van mij :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 10/31/2017 at 10:28 PM, William Blake said:

Op US fora lopen hier zot van... 'Stock' is daar not done

Dat zie je toch met alle merken, zelfs MB. Wat ze daar allemaal verzinnen zodat ze geen 10-20-50k aan aftermarket stuff uitgeven. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 hours ago, William Blake said:

Hier zie je hoe mooi de AWD zich gedraagt on track. Breekt erg progressief en smooth uit.

Heel mooi gedaan maar in weze identiek aan de E63S.

 

Als ik dit zo zie mis je toch enorm veel beleving. Misschien kun je dat bij Tesla wel krijgen @wooter @Jokke_vlo

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid