josenjef 342 Geplaatst: 18 november 2018 Delen Geplaatst: 18 november 2018 Chapeau als jij dat haalde. Ik haal dat nooit, terwijl ik met mijn D3 wel de bedenkelijke eer heb om in de top 5 te staan op spritmonitor. Dus ik ben zeker geen continu "pedal to the metal" malloot [emoji16] Ik kan begrijpen dat je er moet leren mee rijden, dat leer je niet in 1 week, maar zelfs al zou ik het nog leren, hoeveel mensen denk jij dat er gaan leren met die auto rijden. Mijn moeder bvb gaat haar echt niet bezighouden met anders met een auto te rijden, als ze al zou beseffen dat haar rijstijl beter kan ... Wij als autoliefhebbers beseffen dat er ruimte is voor verbetering met sommige auto's. Average Joe heeft daar echt lak aan, en laat ons eerlijk zijn: veel verder dan 170/180 geraak je dan écht niet.Mijn moeder ging met haar auto wel degelijk "coasten" en dergelijke met als gevolg dat ze zuinig ging rijden. De wagen nodigde daar echt toe uit, van mijn enthousiaste uitleg was er niks blijven hangen, puur aanvoelen. Haar volgende was puur op comfort en veiligheid gericht en het "eco" rijden was snel weer weg. Ik geloof echt wel dat dergelijke auto's het rijgedrag veranderen en mensen daar puur op gevoel in groeien. Bij haar huidige moest ze ook niks weten van alles wat er op het dashboard gebeurde, maar na een paar weken begon ze plots toch vragen te stellen over wanneer de batterij aan het bijladen was. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rabbit 2.762 Geplaatst: 18 november 2018 Delen Geplaatst: 18 november 2018 42 minuten geleden, PJH zei: Net eens gecheckt uit nieuwsgierigheid.... https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/6-BMW/36-1er.html?fueltype=1&vehicletype=1&constyear_s=2015&power_s=185&power_e=200&gearing=1&exactmodel=120&sort=1&powerunit=2 edit: https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/36-Peugeot/1281-208.html?fueltype=1&vehicletype=1&constyear_s=2013&power_s=68&power_e=68&gearing=1&sort=1&powerunit=2 :') Het grappig is dat ik daar dus weinig moeite voor doe. Ik rij gewoon zoals ik wil. https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/61-Alpina/0-Alle_Modelle.html?fueltype=1&fuelsort=1&vehicletype=1&constyear_s=2015&power_s=350&power_e=350&gearing=2&exactmodel=D3&sort=1&powerunit=2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
stijn82 116 Geplaatst: 18 november 2018 Delen Geplaatst: 18 november 2018 Mijn moeder heeft 0,0 gevoel voor techniek, geeft nog altijd gas bij het starten, duwt de koppeling ni diep genoeg ik, doet alleen maar korte afstanden, alleen snelweg als t echt moet.. Dus range zal wellicht geen probleem zijn als die ooit elektrisch gaat rijden Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dane 1.829 Geplaatst: 18 november 2018 Delen Geplaatst: 18 november 2018 Gisterenmiddag een I3 op de A17 zien rijden achter een vrachtwagen aan 90 km/h . Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Dirk75 Geplaatst: 18 november 2018 Delen Geplaatst: 18 november 2018 https://www.goingelectric.de/forum/bmw-i3-allgemeines/bmw-i3-120ah-welcher-haendler-hat-den-bestpreis-t35819-60.html Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Dirk75 Geplaatst: 18 november 2018 Delen Geplaatst: 18 november 2018 (aangepast) Die grobe Zahlenmechanik war bei mir:Komplette Prämienkumulation (11520€ Brutto inkl. BAFA exkl. Inno+ Prämie), dazu ca. 5% Nachlass vom BLP, wobei die Inno-Prämie ja irgendwie eher ein Preisnachlass ist.In gerundeten Zahlen:BLP 52.700€Nachlass 26,5%Endpreis: 38.700€Und der Inzahlungnahmepreis (allerdings erst beim 4. Händler) sogar über dem Erstangebot von wirkaufendeinauto.de, wobei letztere das Auto noch nicht gesehen hatten und es sich formal um einen Unfallwagen handelt.Ich meine, besser kann man -bezogen auf die absehbare Entwicklung auf dem Diesel-Markt- kaum abschneiden. Zumindest dann, wenn einem der Wechsel vom Diesel auf ein weiteres BEV auch noch Spaß macht btw: Damit liegt der I3s "volle Hütte" 2k€ unter dem örtlichen Straßenpreis eines Kona Premium, ist lieferbar, hat Connectivity, 11kW-Ladung, Heckantrieb und Fahrleistungen. Und der Diesel ist ohne Mühe weg. Dafür habe ich halt Kona-Reichweite geopfert 18 november 2018 aangepast door Dirk75 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast wooter Geplaatst: 18 november 2018 Delen Geplaatst: 18 november 2018 Ja, zware kortingen omdat het model ondanks de grotere batterij niet mee kan tegen de concurrentie met nog grotere batterijen qua range.En dat is voor allle EV’s zo. Tot nu doet een Model S het qua herverkoopwaarde nog goed maar wat gaat dat geven als je voor minder geld dubbel zover geraakt? Ik voorspel dat de model 3 en opkomende concurrenten het ook voor de bestaande EV’s, zelfs uit eigen huis, het moeilijk gaan maken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Dirk75 Geplaatst: 18 november 2018 Delen Geplaatst: 18 november 2018 (aangepast) Ze geven tot €7500 premie op de overname van een oude bmw diesel... De staat geeft ook de nodige kortingen... Moest ik voor €39000 min overname een i3s kunnen kopen... van €56000 direct... 18 november 2018 aangepast door Dirk75 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast wooter Geplaatst: 6 januari 2019 Delen Geplaatst: 6 januari 2019 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast wooter Geplaatst: 6 januari 2019 Delen Geplaatst: 6 januari 2019 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
stijn82 116 Geplaatst: 16 september 2019 Delen Geplaatst: 16 september 2019 't is gedaan met de i3. Ben niet echt verrast... https://www.tijd.be/ondernemen/auto/bmw-trekt-stekker-uit-elektrische-pionier-i3/10162663.html Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tommie 8.871 Geplaatst: 16 september 2019 Delen Geplaatst: 16 september 2019 Verrast niet. Spijtig wel. Hadden daar veel meer mee kunnen aanvangen, maar bon. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stancke 4.177 Geplaatst: 16 september 2019 Delen Geplaatst: 16 september 2019 Onlogisch is het niet: MINI Cooper SE als vervanger in het genre van de i3. Dure carbonstructuur voor de i3 en de i8 Algemeen gezien gewoon dure productiekost Jammer want zo een i3s is wel de max qua looks en rijden Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
josenjef 342 Geplaatst: 16 september 2019 Delen Geplaatst: 16 september 2019 Toen ik daar mee mocht rijden deed die mij denken aan mijn moeder haar Audi A2 3L. Die was ook net iets zijn tijd vooruit. Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
stijn82 116 Geplaatst: 16 september 2019 Delen Geplaatst: 16 september 2019 Ik vond die ook goed rijden (1 keer meegekregen als vervangwagen toen ik er om vroeg), hij was in 2013 zijn tijd wel vooruit. Jammer dat ze nadien net iets te lang op hun gat gezeten hebben. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Thebiemerke 5.042 Geplaatst: 16 september 2019 Delen Geplaatst: 16 september 2019 Zonde dat ze hun voorsprong op gebied van BEV hebben verloren door niet te durven verder in te zetten op BEV maar richting PHEV te gaan Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 53.341 Geplaatst: 16 september 2019 Delen Geplaatst: 16 september 2019 2 hours ago, Stancke said: is wel de max qua looks ahahahahahahahahaha. 3 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gewoon ik 7.039 Geplaatst: 16 september 2019 Delen Geplaatst: 16 september 2019 je vergeet waar hij werkt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
stijn82 116 Geplaatst: 16 september 2019 Delen Geplaatst: 16 september 2019 Ze gaan hem nog wel een hele tijd blijven produceren. Hij verkoopt niet slecht de laatste tijd. Diegenen die hem haten om z'n looks, gaan nog ff op hun kin mogen kloppen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lotuzzz 15.517 Geplaatst: 16 september 2019 Delen Geplaatst: 16 september 2019 3 uren geleden, Stancke zei: Dure carbonstructuur voor de i3 en de i8 Ola, dat is kunststof versterkt met carbonvezels. Geen pure carbon he. Nog steeds duur, dat wel. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
stijn82 116 Geplaatst: 16 september 2019 Delen Geplaatst: 16 september 2019 Da's iets waar andere fabrikanten nu achter zijn: t heeft geen zin om een paar kg gewicht te besparen op uw chassis en carosserie, als uw batterijpakket al die winst teniet doet. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gewoon ik 7.039 Geplaatst: 16 september 2019 Delen Geplaatst: 16 september 2019 1 uur geleden, stijn82 zei: Ze gaan hem nog wel een hele tijd blijven produceren. Hij verkoopt niet slecht de laatste tijd. Diegenen die hem haten om z'n looks, gaan nog ff op hun kin mogen kloppen ik ken iemand die hem gekocht heeft omdat het er speciaal uitziet. Hij rijdt daar echt graag mee. Alleen rijdt hij daar 200km enkele ritten mee en vergeet die dan op te laden. Hilarisch om die dan rond 22u savonds in paniek een lader te zien zoeken op zijn gsm en te vloeken dat ze net buiten zijn rijbereik staan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Soundstorm 2.444 Geplaatst: 17 september 2019 Delen Geplaatst: 17 september 2019 17 hours ago, Lotuzzz said: Ola, dat is kunststof versterkt met carbonvezels. Geen pure carbon he. Nog steeds duur, dat wel. Pure carbon wordt gebruikt in potloden . Composietmaterialen zijn altijd kunststof versterkt met de een of andere vezel. Bij een i3 gebruiken ze toch grotendeels carbon vezelmatten + epoxy, met een zeer strak productieproces. Denk dat zit zeker een volwaardige carbonvezel monocoque te noemen is, beter dan die rommel in de SLR bijvoorbeeld. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gewoon ik 7.039 Geplaatst: 17 september 2019 Delen Geplaatst: 17 september 2019 mja, je kan je carbon matten nog altijd choppen ook, je kan ze vacumeren of je kan ze rollen. Blijft wel handwerk en je hebt toch mensen nodig die er iets van kennen en weten waarmee ze bezig zijn, zeker bij die laatste 2. Doorlooptijd lijkt mij ook niet hoog te zijn Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.457 Geplaatst: 17 september 2019 Delen Geplaatst: 17 september 2019 me crying 'bout the i3 plug pulled news Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.