Ga naar inhoud

BMW i3 LCI


Phil

Aanbevolen berichten

8 minuten geleden, wooter zei:


Dat is toch het stuur van een i3?

Is een schets!

De 120ah is in Belgie niet leverbaar met rex.

Bedankt voor de corrigerende hersenscheet.

2017-BMW-i3-with-Range-Extender-review-p

aangepast door Dirk75
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die 'schets' was van de configurator om te om te tonen hoe klein het standaard scherm is. Dit foto'ke is misschien duidelijker. 

Verder zou ik ook niet voor de REX kiezen, logisch dat ze hem afvoeren, met 9 liter benzine voeg je niet zo heel veel toe aan de range van een 120Ah versie. 

Stel je voor, bij een lange trip om de 100 km moeten tanken en dan dit geluid moeten aanhoren: 

 

640x480.jpg

aangepast door stijn82
Link naar reactie
Delen op andere sites

Stijn, ik kan je volgen hoor... anderen gebruiken iedere foto om...

Blijkbaar krijgen ze nu allemaal de laatste i drive. Nu weet ik niet, of dat automatisch ook een groter scherm betekent.

Een rex dat draait met de deuren open, is een geforceerde start... Normaal zit je in de auto, en ben je aan het rijden.

 

 

aangepast door Dirk75
Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijft dat je met een REx gaat rijden en nog altijd om de 100km moet gaan tanken. Dan kan je beter gewoon een volledig elektrische kiezen en aan een snellader laden.

Maar een i3 rijdt echt niet zoals een BMW...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, wooter zei:

Blijft dat je met een REx gaat rijden en nog altijd om de 100km moet gaan tanken. Dan kan je beter gewoon een volledig elektrische kiezen en aan een snellader laden.

Maar een i3 rijdt echt niet zoals een BMW...

 

Met welk model ga je hem dan vergelijken?  Ik zet hem in het rijtje van de active tourer, volgende 1 reeks...

En dan vind ik hem echt wel rijden als een bmw...  Is de enige volledige elektrische bmw, dus er is al geen vergelijkingsmateriaal bij bmw waar jij op doelt.

En wie spreekt er hier over rex?  We geven gewoon aan dat hij lawaai maakt.

on topic:

Quote

Update 28.09.2018: Due to the sinking battery prices, BMW has decided to offer the models with the range increase at almost the same price as the previous version. This means that the i3 will to cost 38,000 euros, compared to the previous 37,550 euro, while the i3s carries a 41,600 euro price-tag (previously 41,150). The range extender will not be available in Europe, but will continue to be manufactured for export markets.

Additionally, all new customers who have purchased an i3 recently will receive the battery upgrade for any vehicle that is produced after the first of November. Three phase charging is now also included serially, as well as DC charging. When prompted whether customers would be able to upgrade their existing battery packs, the BMW spokesperson declined, stating that the global demand hat not been sufficient to launch a line of replacement batteries.

 

aangepast door Dirk75
Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, wooter zei:

 

De tesla 3 is hier nog niet eens te bestellen, laat staan voor € 40000.

En ik doelde op vergelijken binnen het merk, omdat je aangeeft dat hij niet eens rijdt als een bmw.

aangepast door Dirk75
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die 'schets' was van de configurator om te om te tonen hoe klein het standaard scherm is. Dit foto'ke is misschien duidelijker. 
Verder zou ik ook niet voor de REX kiezen, logisch dat ze hem afvoeren, met 9 liter benzine voeg je niet zo heel veel toe aan de range van een 120Ah versie. 
Stel je voor, bij een lange trip om de 100 km moeten tanken en dan dit geluid moeten aanhoren: 
[/url]  
640x480.jpg.33d76978694f0599e22ce3349d536e05.jpg


Precies een diesel generator of zo. [emoji38]
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tiens weer een tesla topic? De i3 is en blijft een stadswagen, het lijkt mij niet meer dan logisch dat die uiteindelijk minder duur is dan de model 3. Qua value for money kan de i3 me nog steeds niet echt overtuigen.. hoewel tweedehands al wel wat koopjes te doen zijn. Ik ben benieuwd naar een prijsvergelijking met de model 3 vanaf die hier op de markt is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, stijn82 zei:

De i3 is en blijft een stadswagen, het lijkt mij niet meer dan logisch dat die uiteindelijk minder duur is dan de model 3. Qua value for money kan de i3 me nog steeds niet echt overtuigen.. hoewel tweedehands al wel wat koopjes te doen zijn. Ik ben benieuwd naar een prijsvergelijking met de model 3 vanaf die hier op de markt is.

Op die manier bekeken zou je dat kunnen stellen. Maar dat is al hetzelfde als bijvoorbeeld een VW Polo en een Audi A1, waarbij die laatste ook minder "value for money" te bieden heeft, maar waarbij het verschil toch nog tastbaar is.

Voor de prijs van een RS3 koop je binnen datzelfde merk ook een A7, dus dat zijn in mijn ogen verschillende segmenten die je op een hoop gooit. Zoals de i3 ken ik geen vergelijk, ik vind dat een bijzonder ding... en het past in een bepaalde niche. Maar zoals met veel niches, zijn ze niet goedkoop. Ik struikel ook wel over de aankoopprijs van de i3 in verhouding tot de range, dat wel. Moest dat ruimer zijn, maakt dat de propositie vanzelfsprekend meteen aantrekkelijker.

't Is jammer dat BMW d'er niet meer aandacht aan geschonken heeft, want ik vind dat de i3 het potentieel heeft om z'n imago als golfkar te overstijgen. Ik heb eens 200km op een dag met de i3 gereden als test, de zetels zaten goed, de auto rijdt zoals een EV (stil, gemakkelijk, 'one pedal' driving). En alhoewel je dus niet in een bunker van een zware comfortabele auto zit, kwam ik er wel opvallend fris uit. De wagen is niet in z'n element op de autosnelweg, maar daartegenover staat dat het verdraaid kwiek en prettig rijdt, handig en compact, een auto die meer in z'n mars heeft dan wat BMW ervan wil maken, door z'n range ietwat te limiteren. 't Filmpje dat Wooter hierboven postte, vergeleken met de Mini, daarin vind ik de I3s zelfs oprecht een mooie wagen. Echt bizar. Ik vond de i3 een hilarisch raar en lelijk ding bij z'n lancering, terwijl die nu modern en scherp oogt, en dan zeker met zo'n Maxi Mini erlangs. De facelift en subtiele wijzigingen van de s-variant staan 'em goed.

aangepast door Logic
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind de i3 ook een heel mooie wagen, maar op de snelweg is dat echt een koekendoos en op sportieve baantjes viel de eerste reeks ook door de mand.

Aan 30-40K zou dat een mooie auto zijn. Maar 55K konden we er echt niet aan hangen als 2e auto, en met de toen erg beperkte range van 120km geraakten we nergens. En ja, nu hebben we een benzineauto van 70K die dezelfde afstanden doet, maar vroeger gingen we daarmee op vakantie en als we die morgen verkopen kan er nog altijd iemand 350km op een tank mee rijden. Een i3 verkopen van nieuwprijs 55K gaat enkel aan mensen die echt zeker weten dat ze nooit 150km per dag doen, dus je vijver van mogelijke kopers is erg beperkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De nieuwe doet 260km reële beloofde  km... Neem nu nog 220 km. Das 110 km enkel. Of 440km met tussenladen. 45minuten naar 80%. Laden op een parking, tijdens het winkelen,...

In de winter reken je op de helft, om zeker te zijn. Leuke waarden voor een stadswagen.

Met een laadpaal op het werk, een No brainer. Auto lekker warm of gekoeld. De i3s is best snedig...

Bij legale snelheden is er weinig echt sneller.

aangepast door Dirk75
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 hours ago, Dirk75 said:

De tesla 3 zal minsten €60000 kosten. Tijd zal raad brengen.

Als ze minder vragen, zou musk geen geld willen...

Waarom vergelijk je de prijs van een i3 met die van een model 3? 

Een stadswagen tov een compacte gezinswagen.... appelen en peren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, stijn82 zei:

Waarom vergelijk je de prijs van een i3 met die van een model 3? 

Een stadswagen tov een compacte gezinswagen.... appelen en peren.

Is ook mijn eigen mening, maar wooter bracht het aan met een YouTube filmpje.

zie tesla 3 topic.

aangepast door Dirk75
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Mijn vrouw heeft zo eentje in test via haar werk, ze vond het idee van een kleine electrische auto wel leuk als volgende. Ik denk dat ik ze toch even de snelweg ga opsturen, want de A2 3L vond ze gruwelijk op de snelweg enkele jaren geleden ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, josenjef zei:

Mijn vrouw heeft zo eentje in test via haar werk, ze vond het idee van een kleine electrische auto wel leuk als volgende. Ik denk dat ik ze toch even de snelweg ga opsturen, want de A2 3L vond ze gruwelijk op de snelweg enkele jaren geleden ...

Doen! En laat het ons weten.  Ik vond de i3s niet tegenvallen op de snelweg. Van een 3 cilinder heb je alvast geen last.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doen! En laat het ons weten.  Ik vond de i3s niet tegenvallen op de snelweg. Van een 3 cilinder heb je alvast geen last.
Op dit moment een 308 met driecilinder als aanloopwagen en die vindt ze heel leuk. Ze komt wel van een XC60 traktor diesel [emoji16]
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minutes ago, ir_fuel said:

Alleen spijtig dat het een hondslelijk ding is.

Ik vind het design van de i3 nog het beste van de hele zaak.

Ja het rijdt niet als een BMW, maar ik vind het interieur echt wel vernieuwend

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minutes ago, wooter said:

Ik vind het design van de i3 nog het beste van de hele zaak.

Ja het rijdt niet als een BMW, maar ik vind het interieur echt wel vernieuwend

Ik heb het over de buitenkant.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid