Gast wooter Geplaatst: 26 maart 2018 Delen Geplaatst: 26 maart 2018 Stront aan de knikker bij Nissan... https://insideevs.com/watch-2018-nissan-leaf-40-kwh-fast-charging-issues/ Er zit geen actieve koeling in de batterij, wat betekent dat als je de nieuwe 40kWh batterij wil laden, je na 2 keer snelladen op een dag te maken krijgt met verminderde laadsnelheid. Dit betekent dat als je een lange trip wil doen van +500km, je sneller af bent met het model met de kleinere batterij, of een Hyundai Ioniq. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.996 Geplaatst: 26 maart 2018 Delen Geplaatst: 26 maart 2018 Welke gek gaat 500km doen met een Leaf 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DHL 43 Geplaatst: 26 maart 2018 Delen Geplaatst: 26 maart 2018 Juist en komt trouwens blijkbaar een 60 kw versie uit ook. Je moet dat ding kopen waarvoor het ontworpen is. Denk niet dat de meeste gezinnen hier in Belgie in de problemen komen hiermee. Ben je iemand die regelmatig grote reizen met de wagen maakt, dan koop je best een wagen die minstens 700km ver raakt en als dat niet kan zou ik electrisch voorlopig nog afschrijven. Het is altijd logischer dat de bestuurder beslist waar en wanneer die een half uur of langer stopt tov dat de wagen dit in zijn plaats zou doen. Pionier zijn houdt altijd consequenties in natuurlijk... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.996 Geplaatst: 27 maart 2018 Delen Geplaatst: 27 maart 2018 Dat is zoals een Smart kopen en dan klagen dat het nogal nipt is voor op vakantie, qua bagageruimte 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tuscani 10.016 Geplaatst: 27 maart 2018 Delen Geplaatst: 27 maart 2018 12 uren geleden, ir_fuel zei: Welke gek gaat 500km doen met een Leaf je kijkt raar, maar ik ben vorig jaar toch fiat 500 en pug 107 tegengekomen in spanje met belgische en nederlandse platen. volledig volgeladen. ik zou het ook niet doen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.996 Geplaatst: 27 maart 2018 Delen Geplaatst: 27 maart 2018 daarmee zou ik het ook doen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tuscani 10.016 Geplaatst: 27 maart 2018 Delen Geplaatst: 27 maart 2018 5 uren geleden, ir_fuel zei: daarmee zou ik het ook doen. raar kijken? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Le Capri Mauve 910 Geplaatst: 27 maart 2018 Delen Geplaatst: 27 maart 2018 Met nen ouwe 500 zou toch efkes twijfelen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast wooter Geplaatst: 16 april 2018 Delen Geplaatst: 16 april 2018 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast wooter Geplaatst: 19 juli 2018 Delen Geplaatst: 19 juli 2018 Nissan Leaf Nismo: https://electrek.co/2018/07/19/nissan-leaf-nismo-specs-launch-sale/ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Joske 693 Geplaatst: 20 juli 2018 Delen Geplaatst: 20 juli 2018 Heb gisteren voor t eerst zo een leaf in levende lijve gezien. Valt beter mee dan op de foto's. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
knight-rider 97 Geplaatst: 22 juli 2018 Delen Geplaatst: 22 juli 2018 De oude Leaf had nog een eigen gezicht, wat vele mensen dan weer niet mooi vonden. De nieuwe Leaf is gewoon een Nissan zoals elke andere, vind dat een beetje spijtig. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Dirk75 Geplaatst: 28 september 2018 Delen Geplaatst: 28 september 2018 (aangepast) https://www.thetorquereport.com/nissan/2019-nissan-leaf-225-mile-range/amp/ With a driving range over 225 miles, the 2019 Leaf will be able to compete with the Chevy Bolt and Model 3. The only question that remains is how much will the larger battery pack cost? The 2018 Nissan Leaf is priced at $29,990, which is already cheaper than both the Bolt and Model 3. If the 2019 Nissan Leaf with the 60 kWh battery pack can manage to start below the Model 3’s $35,000 starting price, it will beat its two main rivals. 28 september 2018 aangepast door Dirk75 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
stijn82 116 Geplaatst: 17 oktober 2018 Delen Geplaatst: 17 oktober 2018 Het 2019 model is veelbelovend, vreemd dat deze niet veel aandacht lijkt te trekken (in vergelijking met tesla bv. ) https://ev-database.nl/auto/1144/Nissan-Leaf-E-Plus Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Dirk75 Geplaatst: 18 oktober 2018 Delen Geplaatst: 18 oktober 2018 (aangepast) https://autofans.be/nieuws/geruchten/41739-eerste-prijsindicatie-voor-nissan-leaf-60-kwh-5000-euro-duurder https://www.groen7.nl/nissan-leaf-e-plus-heeft-groter-accupakket-komt-in-2019/?utm_medium=relevant_items 18 oktober 2018 aangepast door Dirk75 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast wooter Geplaatst: 9 januari 2019 Delen Geplaatst: 9 januari 2019 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast wooter Geplaatst: 9 januari 2019 Delen Geplaatst: 9 januari 2019 Twee weken geleden een Engelsman tegengekomen die aan een 50kW laadpaal aan een Lidl aan het laden was. Hij was op doorreis van GB naar Polen. Hij kon maximum aan 20kW laden door de beperking van het accupack door het ontbreken van actieve koeling tijdens het laden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dragonfly 12.940 Geplaatst: 9 januari 2019 Delen Geplaatst: 9 januari 2019 https://tweakers.net/nieuws/147706/nissan-presenteert-nieuwe-leaf-met-40kwh-of-grotere-62kwh-accu.html Quote Nissan presenteert nieuwe Leaf met 40kWh- of grotere 62kWh-accu Nissan heeft op de CES-beurs in Las Vegas het nieuwe 2019-model van de Leaf gepresenteerd. De nieuwe versie komt uit in twee varianten: een met een 40kWh-accu en een versie met een 62kWh-accu. Nissan meldt dat de Leaf met de grotere 62kWh-accu de naam Leaf e+ krijgt. Deze versie heeft volgens de fabrikant een accupakket met een 25 procent hogere energiedichtheid en 55 procent meer capaciteit. Ten opzichte van de reguliere Leaf-versie met de 40kWh-accu, heeft de 62kWh-accu 288 cellen in plaats van 192. De Leaf e+ heeft ook meer vermogen, wat uitkomt op 217pk. De versie met de grotere accu heeft een bereik van 385km volgens de wltp-norm; de Leaf-versie met de 40kWh-accu komt volgens Nissan 100km minder ver. De nieuwe modellen, die er overigens grotendeels hetzelfde uitzien als de in september 2017 aangekondigde Leaf-versie die ook al over een 40kWh-accu beschikte, krijgen een infotainmentsysteem met een 8"-scherm en een navigatiesysteem dat Nissan aanduidt met 'deur-tot-deur'. Ook komt er een nieuwe versie van de NissanConnect EV-app beschikbaar. Op de CES-beurs presenteerde Nissan ook de Leaf 3.Zero, maar dit lijkt een geheel vergelijkbaar model dat enkel een andere naam draagt en voor andere markten bestemd is, zoals het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk. Deze versie komt niet in Nederland uit. Nissan heeft nog geen prijzen van de nieuwe Leaf voor de Nederlandse markt bekendgemaakt. Het bedrijf zegt dat in maart te doen en de eerste modellen in de zomer van 2019 te leveren. Nissan heeft echter wel al de prijzen voor de Nissan Leaf 3.Zero bekendgemaakt. De e+-versie met de grotere 62kWh-accu gaat 45.500 euro kosten, terwijl de reguliere 40kWh-versie een prijskaartje van 39.900 euro krijgt. Of die prijzen overeenkomen met de Nederlandse versie is onbekend. Het kan dat de prijzen zullen afwijken, omdat de Leaf 3.Zero e+ met de 62kWh-accu in een beperkte oplage van 5000 exemplaren beschikbaar komt; bij de Leaf-modellen die in Nederland op de markt komen is voor zover bekend geen sprake van een beperkte oplage bij de 62kWh-accuvariant. De accupakketten van de nieuwe Leaf zijn bij de nieuwe modellen afkomstig van LG en zijn nog altijd passief gekoeld. Nissan stelt echter dat de accu's langer dan ooit hun capaciteit behouden; het bedrijf geeft een garantie van acht jaar of 160.000km op de accupakketten. Verder heeft Nissan bekendgemaakt dat 100kW-snelladen wordt ondersteund. De nieuwe Leaf beschikt net als de eerdere versie over een zogeheten e-Pedal, waardoor het mogelijk is te accelereren, remmen en stoppen met een enkel pedaal. Ook is de ProPilot weer aanwezig, waarmee de auto wederom autonome rijfuncties heeft en bijvoorbeeld zelf kan inparkeren. Het systeem werkt op wegen met gescheiden rijbanen en kan de auto laten stoppen, starten of centreren op de rijbaan, waarbij de verkeerssituatie in de gaten wordt gehouden. Op dit vlak lijken er weinig of geen vernieuwingen te zijn doorgevoerd. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Liquid Li0n 602 Geplaatst: 13 januari 2019 Delen Geplaatst: 13 januari 2019 staat volgens mij in de verkeerde afdeling hier op het forum. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dragonfly 12.940 Geplaatst: 13 januari 2019 Delen Geplaatst: 13 januari 2019 1 uur terug, Liquid Li0n zei: staat volgens mij in de verkeerde afdeling hier op het forum. Verplaatst 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Race7 132 Geplaatst: 13 januari 2019 Delen Geplaatst: 13 januari 2019 Zit er nu CSS op de 62kWh versie? Enkel ChaDeMo zoals op de 40kWh lijkt me toch wel een no-no tegenwoordig in BE/EU. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.