Ga naar inhoud

Formula E


Monterey Jack

Aanbevolen berichten

19 minutes ago, Frekkel said:

Ja, leg het maar uit é fuel.

Ik blijf bij mijn standpunt, maar dat maakt ze geen tweederangspiloot.

Dat die mannen daar zitten bij gebrek aan beter staat los van hun palmares.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst rang = F1

Tweede rang = FE

(of je nu F1-fan bent of niet, ik denk niet dat je er omheen kunt) 

En ja de meeste hebben een serieus palmares en kunnen daadwerkelijk aan een stuurtje draaien. Maar als je in de FE terecht komt als piloot, droom je volgens mij nog altijd van F1 maar is het helaas niet (meer) haalbaar. In mijn ogen ben je dan een tweederangspiloot geworden. Een goede weliswaar, maar toch een tweederang.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat staat toch los van je skills. Er zitten mensen in de F1 die een pak slechter rijden dan anderen in de FE, maar dat komt puur door de financiële backing die ze hebben.

Maar, en dat had ik dus idd ook gezegd, ik kan me ook niet voorstellen dat er daar ene zit die niet liever F1 zou rijden. 

Langs de andere kant, in de FE kan je met gelijke wapens strijden, en als je dan moet kiezen tussen FE of achteraan in de F1 rijden (Stoffel?) is het misschien wel beter voor je reputatie van dat F1 zitje toch maar niet te pakken.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ik blijf bij mijn standpunt, maar dat maakt ze geen tweederangspiloot.

Dat die mannen daar zitten bij gebrek aan beter staat los van hun palmares.

Maar jij vindt alles beter dan FE? Zou Paffet indien gewenst niet in DTM kunnen blijven hebben? Had stoffel geen plaats kunnen versieren in Indycar? Zou een Buemi, Loterrer, Vergne geen WEC kunnen rijden moesten ze willen? 

Ik denk dat het voor velen een bewuste keuze is omdat het misschien goed is voor de contacten. Rijden voor een constructeur. En dat het aardig wat schuift. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, ir_fuel zei:

Dat staat toch los van je skills. Er zitten mensen in de F1 die een pak slechter rijden dan anderen in de FE, maar dat komt puur door de financiële backing die ze hebben.

Maar, en dat had ik dus idd ook gezegd, ik kan me ook niet voorstellen dat er daar ene zit die niet liever F1 zou rijden. 

Langs de andere kant, in de FE kan je met gelijke wapens strijden, en als je dan moet kiezen tussen FE of achteraan in de F1 rijden (Stoffel?) is het misschien wel beter voor je reputatie van dat F1 zitje toch maar niet te pakken.

Ik heb ook nergens gezegd dat het slechte piloten zijn toch? 

Ik ben er van overtuigd (en jij vast ook) dat de meeste van die piloten andere kampioenschappen zouden kiezen, mochten daar evenveel officiële constructeurs geëngageerd zijn als in de FE. 
Mijn vrees is dat eenmaal je in de FE terecht komt, je nooit nog (terug) in de F1 geraakt. Ik hoop ten zeerste voor Stoffel dat dat niet waar is... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minutes ago, Frekkel said:

Maar jij vindt alles beter dan FE? Zou Paffet indien gewenst niet in DTM kunnen blijven hebben? Had stoffel geen plaats kunnen versieren in Indycar? Zou een Buemi, Loterrer, Vergne geen WEC kunnen rijden moesten ze willen? 

Denk dat jij het te simpel ziet. De WEC is een heel goed voorbeeld. De fabrieksteams die daar nog zitten zitten allemaal vol. Ze gaan bij Porsche niet zomaar hun goeie piloten buiten smijten om dan Lotterer of Buemi in de plaats te zetten. Dat is compleet onzinnig. Voor elke piloot die je noemt die daar terecht komt is er eentje die daar nu zit die weg moet. En dan kan je exact hetzelfde argument weer boven halen over degenen die dan de boot missen, genre "Zou een Vanthoor geen WEC kunnen rijden moest hij willen?". 

De plaatsen zijn beperkt en het aantal constructeurs neemt af. En financieel gezien zal je wel beter zitten bij een constructeur dan bij een privé team in de LMP2 klasse (of in de privé LMP1 categorie waar je nooit kan winnen zolang Toyota blijft rijden).

Over de DTM spreek ik me niet uit want ik volg dat kampioenschap niet.

9 minutes ago, Frekkel said:

Ik denk dat het voor velen een bewuste keuze is omdat het misschien goed is voor de contacten. Rijden voor een constructeur. En dat het aardig wat schuift. 

Bewust omdat ze, ondanks FE, nog altijd beter af zijn bij een constructeur te rijden dan in een privé team te gaan zitten. Het voordeel van een constructeur is dat die tentakels hebben die tot in andere disciplines van de sport reiken, en ze dus ook wel ergens anders eens onder dezelfde vlag aan de bak gaan kunnen komen. Bij een privé team zit je vast voor 1 seizoen, 1 kampioenschap, en daarna is het koffiedik kijken.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het grootste anachronisme in deze klasse vind ik persoonlijk nog, dat de elektriciteit, die nodig is om al die bolides aan snelladers te hangen, niet van het normale stadsnet komt, maar van een mega diesel generator.

Allesbehalve milieuvriendelijk als je het mij vraagt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, ir_fuel zei:

Denk dat jij het te simpel ziet. De WEC is een heel goed voorbeeld. De fabrieksteams die daar nog zitten zitten allemaal vol. Ze gaan bij Porsche niet zomaar hun goeie piloten buiten smijten om dan Lotterer of Buemi in de plaats te zetten. Dat is compleet onzinnig. Voor elke piloot die je noemt die daar terecht komt is er eentje die daar nu zit die weg moet. En dan kan je exact hetzelfde argument weer boven halen over degenen die dan de boot missen, genre "Zou een Vanthoor geen WEC kunnen rijden moest hij willen?". 

De plaatsen zijn beperkt en het aantal constructeurs neemt af. En financieel gezien zal je wel beter zitten bij een constructeur dan bij een privé team in de LMP2 klasse (of in de privé LMP1 categorie waar je nooit kan winnen zolang Toyota blijft rijden).

Over de DTM spreek ik me niet uit want ik volg dat kampioenschap niet.

Bewust omdat ze, ondanks FE, nog altijd beter af zijn bij een constructeur te rijden dan in een privé team te gaan zitten. Het voordeel van een constructeur is dat die tentakels hebben die tot in andere disciplines van de sport reiken, en ze dus ook wel ergens anders eens onder dezelfde vlag aan de bak gaan kunnen komen. Bij een privé team zit je vast voor 1 seizoen, 1 kampioenschap, en daarna is het koffiedik kijken.

Het gaat me niet noodzakelijk om fabrieksteams, maar om de hogere inschatting van de serie. Dus ik denk dat een Vandoorne ook in de Indycar of WEC terecht zou gekunnen hebben, al dan niet in een fabrieksteam. Maar door de link nu van hwa met mercedes kiest voor die optie op verbonden te blijven met een fabrieksteam om eventueel een terugkeer in f1 of zitje in een andere klasse niet uit te sluiten. Daar kwam mijn vorige reply op neer.

In andere takken nemen het aantal constructeurs af, maar in FE lijken ze toch toe te nemen.

Quote

De internationale autosportbond FIA en de leiding van de Formule E hebben de lijst met de elf constructeurs voor het zesde seizoen van de elektrische raceklasse aangekondigd. Zoals verwacht zijn Mercedes-Benz en Porsche gehomologeerd als nieuwe aanwinsten voor de jaargang 2019/2020. De homologatie geldt voor twee seizoenen. In 2021/2022 begint een nieuwe cyclus.

Dit zijn de elf constructeurs voor het seizoen 2019/2020:

  • Audi Sport
  • BMW AG
  • DS Automobiles
  • Jaguar Land Rover
  • Mahindra Racing
  • Mercedes-Benz
  • NextEV NIO
  • Penske Autosport
  • Porsche AG
  • Nissan
  • Venturi Automobiles

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, Frekkel said:

Het gaat me niet noodzakelijk om fabrieksteams, maar om de hogere inschatting van de serie. Dus ik denk dat een Vandoorne ook in de Indycar of WEC terecht zou gekunnen hebben, al dan niet in een fabrieksteam. 

Tuurlijk. Maar dat is financiële zelfmoord. En je status als piloot zakt. Fabriekspiloot is het hoogste wat je kan bereiken. 

1 minute ago, Frekkel said:

In andere takken nemen het aantal constructeurs af, maar in FE lijken ze toch toe te nemen.

Qua teams met fabrieksondersteuning heb je zeker gelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dit jaar geprobeerd om eens zo een race uit te kijken. Dat is gewoon onmogelijk......... jakkes zeg.

Het zou wel eens het failliet van autoracen kunnen betekenen.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 hours ago, bud wijzer said:

Het grootste anachronisme in deze klasse vind ik persoonlijk nog, dat de elektriciteit, die nodig is om al die bolides aan snelladers te hangen, niet van het normale stadsnet komt, maar van een mega diesel generator.

Allesbehalve milieuvriendelijk als je het mij vraagt.

Wat vind je dan van al die dieseltrucks die dat hele circus rondrijden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minutes ago, Jokke_vlo said:

Ik heb dit jaar geprobeerd om eens zo een race uit te kijken. Dat is gewoon onmogelijk......... jakkes zeg.

Het zou wel eens het failliet van autoracen kunnen betekenen.

Volgend jaar op de MotoGP weekends is er ook een wedstrijd met elektrische motorfietsen. Benieuwd wat dat gaat geven.

De klank is in elk geval ... ehm ... interessant

 

 

 

aja en qua specs: 160pk, top van 270 per uur.

Iets wat de gemiddelde 1000cc standaard racemotor van 10 jaar geleden ook al kon, recht uit de showroom en op nummerplaat, maar dan met een top van 300+.

En natuurlijk vind je nergens het exacte gewicht terug. Enkel "hij is zwaar maar dat is niet erg wegens laag zwaartepunt".

 

Die zogenaamde superioriteit van elektrische aandrijving tov benzine daar valt in elk geval geen hol van te merken als het langer dan 2 minuten moet duren.

 

  • Vind ik leuk 1
  • Verdrietig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tt zero e-bike heeft ook ongeveer dat vermogen en weegt iets van een 240 kg.

Nu, als dat een aangename klasse wordt om naar te kijken, met veel positiewissels ga ik het misschien ook wel volgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, ir_fuel zei:

Wat vind je dan van al die dieseltrucks die dat hele circus rondrijden?

Ook niet milieuvriendelijk uiteraard, maar die pretenderen ook niet van het te zijn tenminste.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het ergens nog wel leuk. En ik kan me niet van de indruk ontdoen dat dat toch iets moet hebben zo’n FE wagen. Een Massa bv. die is toch zo binnen als wat. Die gaat toch niet “tegen zijn zin” in zo’n elektrisch ding kruipen als het niet een beetje deftig rijdt om nog een extraatje te verdienen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vergeten is een groot woord, bewust negeren is juister. Kwestie van het begrip tweederangspiloot te kunnen ontkrachten en niet bevestigen. :ninja:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 14/11/2018 om 17:42, Jokke_vlo zei:

Ik heb dit jaar geprobeerd om eens zo een race uit te kijken. Dat is gewoon onmogelijk......... jakkes zeg.

Het zou wel eens het failliet van autoracen kunnen betekenen.

Zo’n race bekijken zal ik nog proberen enkele jaren uit te stellen.

aangepast door 0231
Kommatje stond verkeerd.
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 3 weken later...
1 hour ago, Frekkel said:

Porsche legt Neel Jani vast voor hun FE programma. Is dat nu nog bij gebrek aan beter voor hem?

Wat wil je daar mee zeggen?

Die heeft vorig jaar (edit:2018 dus) mogen slijten bij een privé team. Als je dan door Porsche gevraagd wordt om Formule E te rijden, wat is dat dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid