Ga naar inhoud

Formula E


Monterey Jack

Aanbevolen berichten

ik zag op de instagram van Van Doorne zo'n walk around van het circuit in Riyadh.  Als je daar in zo'n treintje met zoveel pk's moet door sjeezen, dat lijkt mij niet evident 😨

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minutes ago, bud wijzer said:

ik zag op de instagram van Van Doorne zo'n walk around van het circuit in Riyadh.  Als je daar in zo'n treintje met zoveel pk's moet door sjeezen, dat lijkt mij niet evident 😨

Vooral lastig omdat ook de vrije trainingen beperkt zijn in tijd. Veel tijd om te wennen aan de track en de wagen heeft hij niet. 

DIe autos hebben maar 350pk ongeveer, zoals Fuel aangaf. Topsnelheid om en bij de 280, 0-100 in 2.8 dacht ik. Die smalle circuits zijn de grootste factor in het spektakel, samen met de toch wel aggresievere rijstijl dan in F1.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Monterey Jack said:

Vooral lastig omdat ook de vrije trainingen beperkt zijn in tijd. Veel tijd om te wennen aan de track en de wagen heeft hij niet. 

Dat moet hij maar kennen vanuit de karting 😛 

Ten andere, het is een nieuw circuit voor iedereen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, ir_fuel zei:

Wat wil je daar mee zeggen?

Die heeft vorig jaar (edit:2018 dus) mogen slijten bij een privé team. Als je dan door Porsche gevraagd wordt om Formule E te rijden, wat is dat dan?

Ik dacht dat hij WEC reed voor Porsche, of was dat 2017?

1 uur geleden, Luv4DLM zei:

Waar ergens te volgen?

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk
 

Eurosport zend race ook uit. Qualy weet ik niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 hours ago, Frekkel said:

Ik dacht dat hij WEC reed voor Porsche, of was dat 2017?

Dat was ervoor ja. Hij is dus niet van het fabrieksteam in de WEC gegaan naar de Formule E :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben naar de oefensessie aan het kijken, dat geluid is net alsof je bij de tandarts zit en hij zijn gemeenste boor aan het gebruiken is.

Hopelijk passen ze dat nog aan.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch maar een bedenkelijk 'spektakel'. Op zich stoorde ik me niet aan de wagens, door de nauwe baan kreeg je toch een bepaald gevoel van snelheid, maar de manier van qualificeren en hoe alles in beeld gebracht werd doet toch wenkbrauwen fronsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed begin voor Vandoorne vind ik, Practice als eerste eindigen en op P4 kwalificeren. Jammer van de problemen in de race.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog eens een poging gedaan om de race uit te kijken, maar het blijft toch een beetje speelgoed autootje spelen hé?

En die complexiteit van die extra power gedurende bepaalde periodes, maakt het niet makkelijk om volgen op tv.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

54 minutes ago, bud wijzer said:

En die complexiteit van die extra power gedurende bepaalde periodes, maakt het niet makkelijk om volgen op tv.

Ja, daar wordt nogal wat over geklaagd op sociale media ook. "Het is precies Mario Kart, blablabla".

Ik vraag me af wat het verschil is tussen 2 keer recht hebben op meer vermogen gedurende 4 minuten, of een stuk van je race mogen rijden op zachtere banden (zoals in de F1). Is toch gewoon een andere manier om hetzelfde te bereiken? Dat is even makkelijk/moeilijk te volgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ja, daar wordt nogal wat over geklaagd op sociale media ook. "Het is precies Mario Kart, blablabla".

Ik vraag me af wat het verschil is tussen 2 keer recht hebben op meer vermogen gedurende 4 minuten, of een stuk van je race mogen rijden op zachtere banden (zoals in de F1). Is toch gewoon een andere manier om hetzelfde te bereiken? Dat is even makkelijk/moeilijk te volgen.

of het argument dat het niet echt racen is.  F1 met DRS kun je perfect vergelijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid