Ga naar inhoud

Formula E


Monterey Jack

Aanbevolen berichten

15 minutes ago, dragonfly said:

Mooie zijn de stratencircuits. Elke fout wordt afgestraft terwijl de F1 veel te simpel geworden is met al die uitloopzones.

Niet noodzakelijk mooi he. Kijk naar F1 op stratencircuits. Dat is gewoon een processie. Veel hangt van de auto's af.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, ir_fuel zei:

Niet noodzakelijk mooi he. Kijk naar F1 op stratencircuits. Dat is gewoon een processie. Veel hangt van de auto's af.

Ja, pakweg Baku, 0 entertainment daar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 27/1/2019 om 12:58, TCT zei:

Ja, pakweg Baku, 0 entertainment daar.

Baku dit jaar was toch wel leuk te noemen itt vorig seizoen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Vandoorne blijft sukkelen. Gisteren in Mexico zijn fanboost te vroeg gebruikt en daarbovenop te veel energie gebruikt op die moment. 

Drive-through en 5 sec penalty als resultaat. Kan je toch wel beschrijven als rookie-mistake. 

Hij zet de lijn van bij McLaren verder, achteraan rijden :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je ziet wat Vandoorne in de qualifying en de FP doet, dan denk ik niet dat het meteen aan zijn rijderskunsten ligt.

Het geheel van het Formula E racen is zo complex dat je dat als team niet zomaar even 123 onder de knie hebt, lijkt mij.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, bud wijzer said:

Als je ziet wat Vandoorne in de qualifying en de FP doet, dan denk ik niet dat het meteen aan zijn rijderskunsten ligt.

Het geheel van het Formula E racen is zo complex dat je dat als team niet zomaar even 123 onder de knie hebt, lijkt mij.

HWA doet het niet schitterend, dat is waar, toch maakt Stoffel in de races telkens domme foutjes. Zou toch niet mogen. Formula E lijkt me niet complexer dan F1 voor een piloot. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, bud wijzer zei:

Als je ziet wat Vandoorne in de qualifying en de FP doet, dan denk ik niet dat het meteen aan zijn rijderskunsten ligt.

Het geheel van het Formula E racen is zo complex dat je dat als team niet zomaar even 123 onder de knie hebt, lijkt mij.

Kan zeker rijden maar maakt teveel fouten. Kan misschien niet om met de druk? 😞 

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, Monterey Jack zei:

Die laatste paar ronden, als die energie op was, wat een finish 😱

Wat is daar nu mooi aan? Dit wordt al even erg als de F1 waar ze ook niet voluit kunnen gaan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minutes ago, dragonfly said:

Wat is daar nu mooi aan? Dit wordt al even erg als de F1 waar ze ook niet voluit kunnen gaan...

Met 6 man in een treintje vond ik toch spannend. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe extreem dwaas is dat. Continue keihard de pas afsnijden omdat je batterij plat is en je geen gas durft geven.

't is precies die pipo's die er zich tegen 110 voor gooien vanop het 2e vak als ik tegen 160 over de E40 vlieg.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, PJH said:

Hoe extreem dwaas is dat. Continue keihard de pas afsnijden omdat je batterij plat is en je geen gas durft geven.

't is precies die pipo's die er zich tegen 110 voor gooien vanop het 2e vak als ik tegen 160 over de E40 vlieg.

Als Alonso het doet mijn zijn McLaren die 4 seconden per ronde trager is dan een Ferrari staat iedereen recht omdat het echt vakmanschap is, dat hij zo een snelle wagen achter zich houdt in zijn zeepkist.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die man KAN niet sneller, en haalt het onderste uit de kan om zo lang mogelijk te strijden, zonder risico's te pakken.

Die mannen moeten batterij sparen en noezen elkaar dan maar de pas af. Totaal iets anders imo

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minutes ago, PJH said:

Die man KAN niet sneller, en haalt het onderste uit de kan om zo lang mogelijk te strijden, zonder risico's te pakken.

Die mannen moeten batterij sparen en noezen elkaar dan maar de pas af. Totaal iets anders imo

Wehrlein kon ook niet sneller want anders haalde hij de finish niet, het is gewoon onderdeel van de strategie. Is in de huidige F1 toch identiek? Nee niet aanvallen, je moet benzine sparen, ... Of als ze door hun banden zijn, ... Ik zie niet in waarom dat iets anders zou zijn. 

Oke, het voorbeeld Alonso is niet accuraat, maar bovenstaande zaken wel, blijven verdedigen als je door uw banden zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, Monterey Jack zei:

Is in de huidige F1 toch identiek? Nee niet aanvallen, je moet benzine sparen, ... Of als ze door hun banden zijn, ... 

Correct en precies de reden dat ik niet meer kijk. Heeft niets met racen te maken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18/2/2019 om 21:07, dragonfly zei:

Correct en precies de reden dat ik niet meer kijk. Heeft niets met racen te maken

2019 rijden ze met grotere benzinetanks, zodat (naar verluidt) men weer de hele race voluit kan rijden

just sayin'

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, gTa zei:

2019 rijden ze met grotere benzinetanks, zodat (naar verluidt) men weer de hele race voluit kan rijden

just sayin'

Lol, ja de volle extra 5L :lolz: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, dragonfly zei:

Lol, ja de volle extra 5L :lolz: 

Jah :D maar 't is toch een stap in de goeie richting?

En ik moet zeggen: seizoen 2018 was eigenlijk best leuk om te bekijken, beter dan de 2 jaren ervoor.
Kan enkel maar hoopvol zijn voor seizoen '19, toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

In 2018 kan ik mij geen echte gevallen van 'fuel saving' herinneren...?

Een paar seizoenen geleden hoorde je niet anders via de boordradio, maar heb de indruk dat dat nu toch verbeterd is? 

Of laat mijn recent geheugen me in de steek?

 

Anyway racen en fuel saven... of beter energy saven gaan niet samen, tenminste als het conceptueel zo wordt opgelegd.
Een team of piloot kan natuurlijk altijd beslissen om fuel te saven ten voordele van de strategie.
Maar als er moet gesaved worden omdat het niet anders kan, dan noem je het beter een eco run in plaats van een race. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Maxime S zei:

In 2018 kan ik mij geen echte gevallen van 'fuel saving' herinneren...?

Euhm kwalificatie en race tijden scheelden soms 8 seconden :lolz: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid