Ga naar inhoud

Jaguar I-Pace


Gast wooter

Aanbevolen berichten

Inderdaad.. die adaptieve headlights trekken nergens op van de model s

Nu ik heb LED op de panamera en LED op de model S maar de lichten van de panamera zijn 10 keer beter ( schijnen verder, helderder ) die van de model S schijnen nogal sterk naar beneden en de grootlichtassistent is alles of niks.

Nu het gebrek van suc bij Jaguar zou mij er wel van weerhouden er een te kopen

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, Logic zei:

:popcorn:

'k Vind dat artikel en de confrontatie met u echt subliem. 🤭

Ik zag de titel en uiteraard dacht ik er het mijne van (don't you worry), maar nu snap je misschien dat gevoel Wooter.
Uw equivalent, met een duidelijke voorkeur voor de Jaguar.
Je neemt selectief een paar criteria die (gekleurd maar) cruciaal blijken te zijn, et voila, buig allen voor Koning Tesla. Of in dit geval, de Jaaaag. 
Die bewijsdrang werkt averechts bij mij, we zullen de genuanceerde waarheid volgens onze eigen vooropgestelde criteria wel achterhalen hoor. 😘 

Exact :lolz:

ik krijg maagpijn van deze discussies

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 hours ago, Logic said:

Een Tesla schiet op enkele plaatsen ook tekort vind ik, maar je gaat mij niet horen zeggen dat je dom bent om 'em te kopen. 

Als mijn boodschap nu nog niet aangekomen is, vraag ik mij af waarom ik überhaupt nog naar de jouwe moet luisteren? Je hebt een punt voor wat betreft die enkelfasige lader, dat kan beter. Maar geen enkele auto is perfect, ook een Tesla niet. Ik ben niet anti-tesla, ik reageer steeds op u Wooter. Ik heb zonet nog een video van Bjørn Nyland bekeken over z'n ervaringen met de I-Pace, and take note, dat is zowaar objectief... probeer 't verschil eens te snappen. 

Ik zal het kort houden en haal een paar interessante opmerkingen van Bjørn aan:

- duidelijk stiller en minder geruis van de banden.

- kan z'n koffer openen met voetbediening, dit kan zijn Tesla blijkbaar niet.

- berichtjes die hij ontvangt op z'n GSM kan de auto ontvangen, voorlezen, en hij kan er op antwoorden met pre-gedefinieerde snelboodschappen... wat hij super handig vind & niet kan met z'n Tesla. Vreemd dat ze Atari games erin proppen, maar nuttige functionaliteiten -die ook in courantere wagens te vinden zijn- gewoon moeten missen.

- een oud zeer, heb dat al jaren geleden al aangehaald en dat is schijnbaar nog steeds zo. De adaptieve koplampen, het soort dat tegenliggers uit de lichtbundel kan filteren, heeft 'ie niet op z'n Tesla. 

... en dat lijstje zal wel aandikken, met ogenschijnlijk banale dingen die een VW Golf ook heeft (maar een Tesla niet). Toch kan je het niet nalaten om hier zaken neer te pennen als: "20K+ fuck-you money" als je een I-Pace koopt. "Interieur van het formaat MB A-klasse". Waarom Wooter? Hou er ajb mee op. 

En dat bedoel ik nu. Mijn M2 heeft ook die adaptieve koplampen die beter werken dan die van de Model X en Model S, en dat is beter, maar dat zorgt er niet voor dat ik de M2 beter dan een Tesla vind. Met de I-Pace juist hetzelfde: hij scoort beter op details, maar neem van me aan dat als men je 400+ range belooft en je met moeite 300km haalt en je op een kut 50kW paal uit komt die defect is of waar een hybrid aan staat te laden, dat je dan eens ferm vloekt. Met een Tesla kan je dan nog uitwijken naar een supercharger, maar met een I-Pace heb je die mogelijkheid niet, en sta je een uur te laden voor waar je met een Tesla 20 minuten voor nodig hebt. Dat, tezamen met absoluut niet de mogelijkheid om adequaat genoeg 's avonds thuis te laden, en je wordt bijna gedwongen om elke dag een uur aan zo een paal te gaan staan en ook nog eens het equivalent aan benzinekosten kwijt te zijn omdat je er het drievoudige moet betalen van wat Tesla aanrekent aan hun superchargers.

Ik bedoel maar, net rond zijn I-Pace testen heeft hij ook fijn uitgelijnd waarom Tesla de beste EV is. En als je dan toch I-Pace geld hebt liggen?

En heb je dit ook gezien?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 hours ago, wooter said:

Het probleem is dat de I-Pace momenteel met een enkelfase-lader wordt geleverd die op 16A amper 3,6kW levert, dus thuis in de stekker steken geeft je op 12 uur 43kWh aan batterij, of nog niet eens half vol.

Zelfs op lage aansluitingen (1x40A) is hij wel degelijk op 12u vol...

Als ze er een 3fase 11kW lader hadden ingestoken zou je hem met een monofase of 2x230V (zonder N) aansluiting inderdaad slechts half vol krijgen geladen.. 

aangepast door Race7
Blijkbaar levert Eandis ook 1x16A, Infrax niet
Link naar reactie
Delen op andere sites

1x40A 23V is 9,2kW, en dan kan je inderdaad op iets minder dan 10 uur vol laden. Maar dan mag je geen andere verbruikers op je net hebben. Dus moet je al een 1x50A aansluiting hebben. 2 elektrische auto's laden moet je dan al 1x90A hebben of zo. Of je draait de snelheid terug op de laadpaal tot 30A en zit je aan 6,9kW en moet je 13 uren laden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Dirk75 said:

Wat is een kut paal? En dan nog eentje van 50kw. We weten allemaal dat er zijn met een kut paal van 150kw.

Er zijn in België momenteel geen snelladers tot 150kW. Zelfs het aantal snelladers van 100kW in de rest van Europa is erg beperkt. Als je een I-Pace koopt, moet je rekening houden dat je gaat moeten bijladen bij snelladers van 50kW, waar er vaak op een locatie maar 1 lader staat. Enkel in GB en NL is het beter geregeld, met per locatie vaak 2 snelladers.

Dit is absoluut niet te vergelijken met het aantal Tesla superchargers per locatie (8+), en het aantal locaties van Tesla superchargers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, wooter zei:

Ik bedoel maar, net rond zijn I-Pace testen heeft hij ook fijn uitgelijnd waarom Tesla de beste EV is. En als je dan toch I-Pace geld hebt liggen?

Wacht, dezelfde plaat begint weer af te spelen. Dergelijke assumpties zijn enorm geënt op uw gebruik van de wagen, daarom nog niet van een ander. Wat blijft weerklinken doorheen alle discussies is een drang om Tesla naar voren te schuiven als de beste. Wanneer dan aangehaald wordt hoe een ICE nog handiger is als je veel KM's rijdt, veeg je die opmerkingen wel weer op een andere manier van de tafel. Draaien en keren, maar vooral blijven doordrammen. Op een ander forum, bijna 15j geleden, deed je net hetzelfde, maar was BMW nog uw oogappeltje. 't Ging er niet in dat ik een Alfa 159 verkoos. Als ik echter terugblik op die keuze, dan twijfel ik nu nog minder dan toen, haha. Ik weet niet waarom je die validatie nodig hebt of waarom je een ander per se wilt overtuigen. Maar ik zeg het, ik zou de batterij van een I-Pace zelden of nooit twee dagen na mekaar leeg rijden. En uw opmerkingen over het netwerk, moest je dat netwerk dan nodig hebben, zijn misschien binnen een jaartje ook al minder doorslaggevend aangezien eraan gewerkt wordt. Tesla Bjorn, kocht z'n eerste Tesla ook, nog voor dat netwerk was uitgerold en dat heeft 'em niet weerhouden... nochtans iemand die enorm veel km's rijdt. Ik kan uw argumentering omdraaien en zeggen, met een Tesla heb ik "20K fuck you money" teveel gespendeerd voor een supercharging netwerk dat ik hooguit een paar keer per jaar zou gebruiken, en zo blijven we rondjes draaien. 🤔 Ik strijd hier niet voor de titel van de beste EV, ik heb er niet eens één, ik wil maar zeggen dat er nog andere aspecten aan een wagen zijn waar je niet blind voor mag zijn (zeker niet in de "fuck-you-money" categorie). Nu begrijp ik dat 'range anxiety' een heet hangijzer is, en dat range nogal een primaire functie heeft in tegenstelling tot andere aspecten van de wagen... maar als Tesla morgen de vrachtwagen uitbrengt met een ruimere range, ga je denk ik toch niet roepen dat dat de betere EV is. Ik vind een Model S onhandig groot en deze I-Pace niet, dat lijkt mij toch evengoed een valabel argument te zijn waarom iemand deze zou verkiezen boven de Model S. Maar je blijft voet bij stuk houden dat je "dom bent" als je deze koopt. Tja, ik vind zo'n opmerking onrespectvol en vooral dom van u. 

aangepast door Logic
  • Vind ik leuk 3
  • Thanks Friendly 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedereen loopt hier in de val. Geef het op man :lolz:

Je moet een Tesla kopen want die heeft de beste prestaties, maar je gebruikt die prestaties niet want zo een auto zet aan tot rustig rijden.

je moet een Tesla kopen want ooit ga je misschien autonoom kunnen rijden en die auto's blijven eeuwig up to date.

Superchargers heb je niet nodig want je laadt gewoon je auto 's nachts thuis op.

 

Je koopt geen i-pace want die is trager dan een Tesla.

Je koopt geen i-pace want die verkopen geen loze beloftes.

je koopt geen i-pace want geen superchargers.

 

En dat geneut over binnenruimte ... koop een Dacia Logan als je goedkoop ruimte wilt eh.

  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, ik hou het simpel.

Wil je het gevoel hebben dat het 2013 is, met een dun netwerk van adequate laders, en een beperkte range: koop een I-Pace.

Wil je zorgeloos doorheen Europa rijden met autopilot en ook genieten van 400km range: koop een Tesla.

Het zal ooit wel beteren met de I-Pace, maar de I-Pace is de eerste +80kWh niet-Tesla op de markt, en de infrastructuur is er nog niet op aangepast, en het verdienmodel is er nog niet. Fastned is momenteel de grootste aanbieder van snelladers, en ze maken net zoals Tesla stevig verlies elk kwartaal. Allego moet het ook hebben van subsidies. Je mag natuurlijk de eerste in je dorp zijn met een elektrische Jaguar, met betere grootlichten en meer keuzes qua interieurafwerking en wielen, maar het is hun eerste EV.

Onderschat overigens niet je aantal effectief gereden kilometers. Als ik eens een dag van thuis werk of naar kantoor ga op 20 minuten van hier, ben ik ook al 110km kwijt. En dan ben ik geen enkele keer meer dan 22km onderweg geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren voor 't eerst live gezien en besnuffeld.

(Zeer) positief verrast! Op website of online foto's zag dat er (vond ik) een kleine auto uit, genre (licht verhoogde) Golf of een ietwat uitgerokken E-pace. Niks is minder waar! Ding is best groot! Comfort en ruimtegevoel voorin boven verwachting enorm goed. Heerlijke cockpit, leuke afwerking, steengoeie zetels. Leuke designelementen ook, o.m. de luchtdoorvoer doorheen de "motorkap". Gi-gan-tische velgen (21"?) met petieterige remschijfjes (achteraan) erachter, wel. :D  Positief verrast ook door de kofferruimte (door héél die kar z'n volume, eigenlijk).

Tijd te kort voor een testrit, dat komt nog.

'k Zou daar precies nog geen neen tegen zeggen, als gezinskar. :oops:  (Won't happen, de '5 blijft nog een hele poos.)

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter

Het leven met een niet-Tesla-EV:

Quote

The most obvious is that they have covered more than 80 miles, this the distance between the services and a car park near Hinkley Point A power station, but it also seems that continuous cruising on the motorway, which barely involves any regeneration, takes quite a toll on the driving range.

In fact, the blue I-Pace almost doesn’t make this car park at all. Lane suffers sufficient range anxiety to divert to a nearby charger, which turns out to have the trickle-juicing 7kW Mennekes connector. He takes the risk of abandoning this to reach our rendezvous with a mildly alarming 29-mile range, compared with the red I-Pace’s 75 miles. The Zap-Map app tells us that the nearest charging point with the fast-charge CCS connector is at Sedgemoor services 33 miles away. However, the app also suggests that the chargers in both the north and southbound service areas are non-functioning.

We call Ecotricity’s Electric Highway operation, and a very helpful chap tells us that the northbound charger is now functional, and that we need its app, not Zap-Map’s, if we want the very latest charger status. It’s fast becoming apparent that loading your phone with apps and contact numbers is wise if you’re an anxiety-prone electric vehicle driver.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter

Meer ongein ervaren door Autocar:

Quote

The red car makes Sedgemoor with 56 miles and a 26% reserve, and must initially make do with a slow charge (10hr 28min for a full recharge, estimates the Jag’s readout) because Lane has plugged the sole 50kW charger into his near-volt-less I-Pace.

Quote

That doesn’t lessen the tension much, and nor does the fact that the Jag’s sat-nav is unable to tell you what type of charger it’s near. Instead, it can only indicate the location of undefined power sources.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vaak hoor je Muskfanboys en -girls zeggen dat ze zo graag hun idool zien omdat hij de revolutie predikt en de wereld redt met elektrische machines want "geen uitstoot".

Maar bij jou is dat niet het geval hé? Als iemand anders een elektroauto uitbrengt, dan is het blijkbaar nooit goed. 

Iemand die het goed voorheeft met "de wereld", is voor iedere elektrische auto en moedigt iedere stap vooruit aan. Niet enkel de stappen die ervoor zorgen dat de aandelen van dat ene bedrijf waarin hij er heeft, omhooggaan.

Dat, wooter, is de reden waarom zoveel mensen je hier verschrikkelijk irritant vinden.

Er zijn weinig (of geen?) forummers die zo vaak andere auto's afzeiken als jij, ook al zien ze hun eigen auto nog zo graag. Ik loop ook niet in ieder topique te toeteren hoe mijn Skoda Fabia de beste TCO heeft en mij van A naar B brengt voor véél minder geld dan Jantje en Mieke hun BMW of Porsche. Er zitten hier zelfs verkopers die meer lof hebben voor auto's van andere merken dan ze zelf verkopen, dan jij voor auto's die geen Tesla zijn. 

Bij jou - en jouw type Tesla-fanboys - is er maar één oplossing, en dat is iedereen aan de Tesla. Of het moet zijn dat ze in een héél ander segment zitten, dan mag er nog wel eens een Hyundai Kona vanaf, maar dat duurt ook maar zolang Tesla geen auto in die prijsklasse aanbiedt ...

  • Vind ik leuk 2
  • Thanks Friendly 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter

Je hebt het volledig mis.

De meeste Tesla fans zijn teleurgesteld in de I-Pace, en vrezen voor de EQC en e-tron. Hoeveel klanten ga je overtuigen om hun diesel te vervangen door een EV als je moet kiezen tussen een Tesla waarvan je in de media overtuigd wordt dat ze al jarenlang failliet horen te zijn, of EV's die door dealers niet worden aangeraden omdat ze duidelijk gehandicapt zijn.

Een I-Pace , EQC of e-tron met vergelijkbare prestaties zou absoluut Tesla op z'n kloten geven, zou de twijfelaars die twijfelen aan Tesla overtuigen om een EV van een klassiek merk te kopen en zou de EV-acceptatie aanzienlijk versnellen.

Iets meer range, 3 fase thuisladen en een versnelde uitrol van snelladers met 8 laadpunten per locatie en de kaarten zouden heel wat positiever liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus omdat Tesla 'beter' is koopt iedereen Tesla?
Waarom kopen mensen dan een Renault of Kia? Of Mercedes of audi of bmw?
Als 1 beter is moet volgens uw redenering iedereen alleen maar dat model kopen.
Als een C-klasse beter is, zijn alle 3-reeks of A4 kopers ezels volgens uw theorie.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je mag zeggen wat je wil ondanks zijn fanboy-isme heeft Wooter hier wel een belangrijk punt hoor.

Wat is voor de meeste mensen de grootste drempel voor EV te rijden buiten de prijs van zo'n ding? De range anxiety.
Tesla heeft dit netjes opgelost door een grote batterij aan te bieden icm het SC netwerk. Is dat ideaal? Nee wsl niet maar in 95% van uw ritten ruim voldoende.

De grootste handicap van de Jag is nu dus wel degelijk dat hij dat mankeert. Het kan een subliem goede auto zijn die perfect afgewerkt is, als je elke keer je vertrekt voor de trip die langer is dan je range moet liggen zoeken en zweten tot je eindelijk een punt gevonden hebt waar je 1u mag staan wachten gaat dat er voor zorgen dat die auto geen succes wordt.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minutes ago, Jupke said:

Wat is voor de meeste mensen de grootste drempel voor EV te rijden buiten de prijs van zo'n ding? De range anxiety.

Het is zeker zo dat Tesla het beste antwoord biedt op range anxiety, maar voor iemand die iedere dag minder dan 100 kilometer rijdt, maakt dat helemaal niets uit. Die heeft evenveel range anxiety met een auto die 400 km ver kan als 600 km. 

Mensen zijn daarin niet rationeel. Net als in andere zaken om een auto te kiezen (merkenliefde, imago, ontwerp, kleurkeuze, nabijheid dealer en de schoonheid van de garage, ...). 

Ik rijd jaarlijks 45 000 km en ik zou dat perfect kunnen doen met een Nissan Leaf zonder kunstgrepen (behalve dan dat ik thuis moet zorgen dat alles voorzien is om te laden - en dat is voor mij wél een brug te ver) omdat ik nooit meer dan 200 km doe op een dag. En toch rijd ik niet elektrisch. Waarom? Als ik zo rationeel was, dan deed ik dat toch, zeker? Maar misschien rijd ik gewoon liever met een auto die op andere vlakken heel goed is. Of wacht ik op een auto van mijn favoriete merk, of een koetswerkstijl die mij meer ligt, of een weet ik veel wat voor onnozele reden. Of heb ik geen geld om een investering te doen die mij x-duizenden euro's meer kost dan een gelijkaardige ICE-auto waarvan ik hopelijk ooit het verschil in prijs kan terugverdienen door de variabele kosten. 

Doe eens een empathische check en denk aan 50 mensen die je kent en hun autogebruik, en zorg dat je steekproef een beetje divers is. Hoeveel doen er dergelijk grote afstanden dat ze de Tesla zouden moeten verkiezen boven een andere elektrische auto? Vraag je dan eens af waarom ze geen elektrische auto kopen. En vraag je ook eens af waarom ze behalve de range de Tesla zouden verkiezen boven een elektrisch alternatief van Audi, Jaguar of Mercedes. Je kan daar weinig objectieve redenen voor geven, net zo min als waarom iemand een BMW kiest over een Audi, Jaguar of Mercedes met een verbrandingsmotor. Of een Renault in plaats van een Skoda of Kia. 

aangepast door Marvin
  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

1 hour ago, wooter said:

Een I-Pace , EQC of e-tron met vergelijkbare prestaties zou absoluut Tesla op z'n kloten geven, zou de twijfelaars die twijfelen aan Tesla overtuigen om een EV van een klassiek merk te kopen en zou de EV-acceptatie aanzienlijk versnellen.

Ben ik atypisch als ik zeg dat mij dat nu niets zou kunnen schelen bij het kopen van zo'n auto? Denk je dat ik de uitzondering ben? 

Niet iedereen zit met een datasheet op zijn schoot cijfertjes te vergelijken hé bij de keuze van een auto. Anders zou niemand rijden met basismotoren, of auto's met weinig opties, of noem maar op. 

Tesla mag momenteel het technisch superieure product hebben, maar daarmee verkoop je ook vooral auto's aan mensen die per se het technisch superieure product willen hebben.

Er zijn nog andere manieren om gelukkig te zijn met je auto. Dat is trouwens iets dat je iedere dag bewijst: jij bent over ieder aspect van je auto tevreden. Dat is ook fantastisch! Good for you! En laat ons nu gelukkig zijn met onze keuzes in plaats van ze altijd als minderwaardig te laten uitschijnen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter

Marvin, het komt er op neer dat reizen met een I-Pace een uitdaging is momenteel. En je kan beslissen om zo een I-Pace te kopen met de overtuiging dat je er nooit mee gaat reizen, maar dat is vergelijkbaar met een BMW i3 kopen als stadswagen, terwijl dat dan nog altijd een +50K auto is. Dan vind ik 90K voor een auto waar je absoluut nooit mee gaat reizen of naar het buitenland wil gaan, erg veel geld.

Als jij dat niet vind, dan moet je vooral wel zo een I-Pace kopen.

Maar ik spreek natuurlijk over de gemiddelde autokoper die als hij +80K aan een auto hangt, er vaak wat meer mee gaat doen dan enkel woon-werkverkeer op minder dan 100km van thuis. Met een I-Pace geraak je al in de problemen als je vanuit Limburg eens naar de Kust wil...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid