Ga naar inhoud

Jeep Wrangler (JL)


gTa

Aanbevolen berichten

Gloednieuwe generatie Wrangler, codenaam JL.

2018-jeep-wrangler-jl-reveal-5.jpg.1c1a21c3712a5cebb18c6cd139140a22.jpg

jp018_065wr.jpg.5c762dc858369ed501c7b93393421366.jpg

jp018_210wr.jpg.ed01202ecdf3093f3e3e00a158914e96.jpg

2018-Jeep-Wrangler-JL-Interior-1.jpg.1ec6b22dfc5313ebcb052a86c4d497dd.jpg

JP018_242WRrr7jlb2445f5g79eic2ubdl80f.jpg.78f993de13c8566f81a7eb90f008f925.jpg

Zoals het een echte terreinwagen betaamt: ladderchassis, nog steeds. Wat meer alu (en nog exotischer materiaal) bij het koetswerk maar niks dat echt significant gewicht spaart.

De lange versie heet niet meer 'Unlimited', maar gewoon Wrangler 4-door. Wielbasis nam toe met een 10-tal cm, ook bij de korte.

Start z'n leven met 'simpele' benzine- en dieselmotoren. Hybride variant(en) komen in de JL ook, later. Basismotor in de VS blijft de Pentastar 3.6 V6. Midden 2018 zou de diesel erbij moeten komen, in plaats van een 2.8 4-cilinder wordt het (hooraaay) een 3-liter V6. Op hetzelfde moment zou ook een geblazen 4-pitter benzine komen met cijfers die deze van de Pentastar quasi evenaren. 

Nog niet zo heel veel bekend, b.v. nog niks qua specs voor de Europese markt, of prijzen.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minutes ago, William Blake said:

HEMI V8 crate engine in proppen bitte :D

Hier heeft jaren eentje met een LS swap rondgereden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 hours ago, gTa said:

jp018_067wr.jpg

Ik vind dat een heerlijk ding ... als je in een gebied woont zoals op die mooie persfoto's. 
Wat ben je daarmee in Vlaanderen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Geezer zei:

Je vergist je maat, ze hebben net de ultieme versie gemaakt

 

https://www.autoblog.nl/nieuws/land-rover-defender-viert-70ste-jubileum-met-400-pks-105917

 

03-land-rover-defender-70-edition.jpg

 

09-land-rover-defender-70-edition.jpg

 

9 uren geleden, flupke73 zei:

prijs.... :sick:

“Net gemaakt” ... de fabriek is op zoek naar bepaalde chassis met max 20dkm die ze opkopen en ze herdoen ze terug. Is dus helemaal geen “nieuwe auto” ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, tsmetjen zei:

Hier klopt er toch iets niet op de foto?

 

 

 

:D 

 

2018-Wrangler-JL-002.jpg

jp018-124wrm8kh1i531cj1c0k1lflpt268q3-1509494423.jpg

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Alexis zei:

Ik vind dat een heerlijk ding ... als je in een gebied woont zoals op die mooie persfoto's. 
Wat ben je daarmee in Vlaanderen? 

Hetzelfde als met elke andere terreinwagen. Dat kan variëren van 'helemaal niks' tot 'heel wat'.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is nog niks van geweten, gewoon wat persteksten (en daarin vergroot men details altijd sterk uit en 't is ook vooral commerciële blabla). Nog geen tests ofzo.

De vorige was een sprong voorwaarts van 3 generaties (en het was nodig ook), als ze 'm gewoon zachtjes verder laten evolueren is dat al goed. De Wrangler JK (= vorige generatie) rijdt echt niet slecht, hoor, daar zijn nogal wat misvattingen over. Die rijdt tien keer zo goed als een Defender en dubbel zo goed als een (ondertussen 'vorig' model) G-klasse, b.v. (yep, heb met alle gereden).

Sowieso niet evident om een zeer capabale terreinwagen (met ladderchassis en volle assen) "goed" te laten rijden op de openbare weg. Daarom dat het SUV-segment is uitgevonden: als je de extreme terreinkwaliteiten niet nodig hebt, moet je dan ook de nadelen van de technische oplossingen die daar voor nodig zijn, er niet bij nemen tijdens gebruik on road.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 17-1-2018 om 20:31, gTa zei:

Is nog niks van geweten, gewoon wat persteksten (en daarin vergroot men details altijd sterk uit en 't is ook vooral commerciële blabla). Nog geen tests ofzo.

De vorige was een sprong voorwaarts van 3 generaties (en het was nodig ook), als ze 'm gewoon zachtjes verder laten evolueren is dat al goed. De Wrangler JK (= vorige generatie) rijdt echt niet slecht, hoor, daar zijn nogal wat misvattingen over. Die rijdt tien keer zo goed als een Defender en dubbel zo goed als een (ondertussen 'vorig' model) G-klasse, b.v. (yep, heb met alle gereden).

Sowieso niet evident om een zeer capabale terreinwagen (met ladderchassis en volle assen) "goed" te laten rijden op de openbare weg. Daarom dat het SUV-segment is uitgevonden: als je de extreme terreinkwaliteiten niet nodig hebt, moet je dan ook de nadelen van de technische oplossingen die daar voor nodig zijn, er niet bij nemen tijdens gebruik on road.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 17-1-2018 om 20:31, gTa zei:

 Die rijdt tien keer zo goed als een Defender en dubbel zo goed als een (ondertussen 'vorig' model) G-klasse, b.v. (yep, heb met alle gereden).

Ik spreek me niet uit over een defender.

Maar als ik met de JK van mijn madam rij (Rubicon, Unlimited, diesel) en ik vergelijk dat met een overeenkomstige G-klasse qua bouwjaar rij ik toch liever in de G. 

Dient wel gezegd te worden dat die van de madam verhoogd is en belachelijke banden op liggen, wat ook niet in zijn voordeel spreekt.

@RRD kan zijn verslag ook uitbrengen over die wagen :lolz:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid