Ga naar inhoud

Jeep Wrangler Unlimited


Naish

Aanbevolen berichten

Ik heb daar een keer 10minuten zeer rustig mee gereden en heb verschillende keren het gevoel gehad dat dit mijn einde zou zijn; mijn leven flitste voorbij en ik zou teruggevonden in een lelijk hok. 

Enkele voorbeelden:

- een t splitsing moet ik opdraaien; de baan ligt wat nat en ik wacht op groen en vertrek dan rustig. Wanneer ik de baan half gekruist ben begint hij uit het niets GIGANTISCH HARD te ondersturen. Gewoon echt rechtdoor; zero feedback en nog minder controle. Enige redding was om te vertragen van 11km/u naar 3. Genoeg om net nog vooruit te gaan met een beperktere hoeveelheid onderstuur. 

- eenmaal die baan op mag ik 70. Wanneer de duizelingwekkende snelheid van 40 overschreden werd begint dat stuur te daveren. Na enige twijfel of het nu ging om een aardbeving al dan niet een aangereden eland bleek het toch gewoon om standaard rijkwaliteit te gaan. 

Verder spreek ik nog niet de belabberde bouwkwaliteit of de help-mijn-man-is-een-klusser elektronica. 

Ik rij liever nooit meer met de auto dan ooit nog met een Wrangler. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb begin jaren 90 heel kort een zwarte Laredo 2.5 gehad.
Kameraad had een Sahara met halve deurtjes.

Telkens ik iets anders koop ga ik daar toch nog eens naar kijken.
Maar hij is te groot, te duur, te onpraktisch .... voor mij. [emoji3]

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 hours ago, Simoni said:

Ik heb daar een keer 10minuten zeer rustig mee gereden en heb verschillende keren het gevoel gehad dat dit mijn einde zou zijn; mijn leven flitste voorbij en ik zou teruggevonden in een lelijk hok. 

Enkele voorbeelden:

- een t splitsing moet ik opdraaien; de baan ligt wat nat en ik wacht op groen en vertrek dan rustig. Wanneer ik de baan half gekruist ben begint hij uit het niets GIGANTISCH HARD te ondersturen. Gewoon echt rechtdoor; zero feedback en nog minder controle. Enige redding was om te vertragen van 11km/u naar 3. Genoeg om net nog vooruit te gaan met een beperktere hoeveelheid onderstuur. 

- eenmaal die baan op mag ik 70. Wanneer de duizelingwekkende snelheid van 40 overschreden werd begint dat stuur te daveren. Na enige twijfel of het nu ging om een aardbeving al dan niet een aangereden eland bleek het toch gewoon om standaard rijkwaliteit te gaan. 

Verder spreek ik nog niet de belabberde bouwkwaliteit of de help-mijn-man-is-een-klusser elektronica. 

Ik rij liever nooit meer met de auto dan ooit nog met een Wrangler. 

Volgens mij stond je sper op...

  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, gTa zei:

Helemaal jouw ding, dit. Hood lettering ook 200% on par. :D

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/jeep-wrangler-unlimited-2-8crd-sport-diesel-zwart-5c818baf-c08b-44bb-b46f-02465e48a050?cldtidx=14

jeep wrangler unlimited-2-8crd-sport zwart

:D 

 

Vind je dit qua looks okay? Of zoek je nog extremer?

(Dit is nog voor redelijk weinig geld goed doenbaar en rijdt nog iet of wat doenbaar onroad, vermoed ik.)

Niet mis nee en idd een mogelijke kandidaat als het zover komt :D

Maar dat is zowat het minimum van looks... Banden mogen zeker niet minder en liefst zelf iets hoger maar naar rijhoogte lijkt me dat zeker ok... 

Paar kleine dingen zoals andere koplampen, led achterlichten kosten zo goed als niets... De wielbogen moeten wel wat aandacht krijgen :D

Dan eens kijken naar alternatieve bumpers en zo'n zijbar (hoe noemt dat eigenlijk ???)

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, gTa zei:

Ha, wijs, ne Wrangler. :D 

In België kan, dacht ik, de gewone Wrangler vanaf vorige generatie (dus de JK en de nieuwe JL nu) niet meer als LV ingeschreven worden (behalve wanneer je gaat foefelen). Wielbasis is te lang / laadruimlengte is te kort. Mogelijks wel een Unlimited als 2-zitter, maar ik lees dat je 2 zitrijen wil... Ik zou die piste om 'm in Spanje in te schrijven zeker tegoei onderzoeken. Lijkt me de beste optie.

Bezint eer ge met (serieus) liften begint. (Toch als 't 'm enkel maar om onroad en wat gravel roads te doen is.) Zeker als je nog comfort wil en makkelijk en veilig wil slepen. Een simpele body lift kit kost weinig en verandert eigenlijk niks aan je ride quality en onroad capaciteiten. Geeft de welkome tik aan beefier looks en laat toe om wat ruigere banden te steken (tot ruim voorbij het formaat dat nog aangenaam is onroad, ik denk dat ge écht niet richting 33 inch ofzo moet gaan zoeken...).
Minder dure lift kits tot 6 à 8 cm (suspension lift dus) maken de Wrangler voor op de weg eigenlijk al meteen minder aangenaam. Doorgaans droger, ofwel een pak minder body control.  Goed voor offroad, als je meer articulatie wil en clearance. Niks interessant voor op de weg of om te slepen. En die high lift kits (waar je met veren/dempers/mounts niet meer toekomt en vaak al op een paar duizend euro aankijkt) zijn helemaal uit den boze als je nog een auto wil die iét of wat rijdt op tarmac.
Heb bij DCS (waar je blijkbaar ook eens aan de poort bent gaan staan) een heel eind geleden eens een JK gaan halen om Renske daar mee te laten rijden (zij is gek op Wranglers en ik wou haar dat toch iet of wat uit 't hoofd praten). Dat rijdt eigenlijk behoorlijk belabberd (en dan was het nog een JK... alles van daarvoor is echt nog een heeel pak slechter) maar mits wat #dedication zou ik daar ook wel mee kunnen leven als vakantievoertuig (zeker zonder deuren en top moet dat echt maf leuk zijn). Bij terugbrengen dan even mee gemogen met een stoer modelletje op MickeyThompsons van maf formaat en één of andere lift kit van double digit cm ... dat is echt niet te doen. Klappen en slaan van de wielen (gewicht + demping die niet aangepast is aan onroad high speed compression), extreme tire walk, absurd ondoenbaar rolgeluid (zelfs voelbare trillingen van de bandennoppen)... miljaar. Mogelijks leuk voor de modderpaden in te duiken of een paar dagen één of andere droge regio te doorkruisen... maar om op de weg te rijden toch niet. :D 

Zespitters zijn niet dik gezaaid. De ouwere 3.8 (in de JK) is eigenlijk een astmatisch ding en behalve nog nét aanvaardbaar klinken frustreert dat behoorlijk hard (zeker met automaat, naar 't schijnt zijn de manuele 3.8 wel nog okay maar die werden op niet veel markten geleverd dus ik vermoed dat ze zeldzaam zijn langs hier), de vervangende Pentastar 3.6 is (naar verluidt) heel wat beter... maar die kon je (denk ik) enkel in de USA met manuele bak krijgen, hier enkel automaat (maar wel een modernere, die is nog behoorlijk).
De 4.0 in de TJ is helaas helemaal geen plezier meer: dat gaat zo absurd NIET vooruit voor zo'n "grote" motor en zuipt extreeem. En zo'n TJ rijdt gewoon ook kak, dat is echt een ladderchassis terreinauto met nul komma nul finesse, niks veiligheidssystemen (behalve een archaisch ABS) en een ontnuchterend "oude feeling" (zonder oldie-leuk aan te voelen). Ik vrees dat je daar echt eens mee moet gaan rijden voor je dat koopt. 't Is trouwens niet voor niks dat die TJ's voor geen geld naar je kop gesmeten worden. (En dat ze eigenlijk ook driekwart nationale rampen zijn qua bouw- en vooral materiaalkwaliteit en betrouwbaarheid, helpt natuurlijk ook niet.)

Qua slepen schijnt een korte JK met 3,5t sleep eigenlijk behoorlijk listig en bokkig te kunnen zijn. (Maar dat was de mening van een kerel waarmee ik geregeld samen werk, die met dat ding een dubbelasser trekt waarop hij zonder verpinken tot 5 ton bouwmaterialen versleept. Gecombineerd met zijn extreem binaire stijl van gas geven en z'n hard gechipte 2.8CRD levert dat mogelijks lollige situaties op, ja. :D )  Unlimited moet daarin dan heel wat beter zijn door z'n veel langere wielbasis.

Enige nadeel aan de JK is dat die nog best gegeerd zijn door "niet betalende kopers", zeker als dat ding daar heelder weken op een luchthavenparking moet gaan staan. Voor de rest lijkt de JK me de enige aanvaardbare keuze (veiligheid alleen al).

 

Succes! :D 

 

@gTa thx voor de info... Dit zijn dingen waar ik mee verder kan...

Als ik het zo lees zou ik mogelijks dus toch beter af zijn met een diesel... Ik zat trouwens altijd in het idee dat je dat ding kon kopen met een V8, maar dat is dus niet het geval en om dan een opgeblazen 6 cil te kopen... Tja...

Als ik het zo lees (ik weet dat het niet legaal is) lijkt dat slepen dus ook niet zo een probleem :D

Ik vermoed ook dat ik bij voorkeur ga uitkijken naar een manuele... Denk dat ik me nogal ga storen aan die oude klassieke automaten gezien het ander materiaal ik gewoon ben...

Als ik even de van oorsprong spanje laat varen en mobile opengooi:

* minimum kwa looks, maar wel super cheap: https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=277297925&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=12600&makeModelVariant1.modelDescription=unlimited&makeModelVariant1.modelId=11&pageNumber=1&scopeId=C&sfmr=false&sortOption.sortBy=specifics.mileage&sortOption.sortOrder=DESCENDING&searchId=4f2934c0-6da0-dca8-d272-3cd6e4d95e82

* Kwa looks heel goed maar liever dikke banden met steelies dan zo'n huge alloys, wel automaat maar cheap: https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=284835381&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=12600&makeModelVariant1.modelDescription=unlimited&makeModelVariant1.modelId=11&pageNumber=1&scopeId=C&sfmr=false&sortOption.sortBy=specifics.mileage&sortOption.sortOrder=DESCENDING&searchId=a670b302-b640-7b51-ca55-75a31558afff

* Looks vet, weinig km: https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=280666867&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=12600&makeModelVariant1.modelDescription=unlimited&makeModelVariant1.modelId=11&pageNumber=6&scopeId=C&sfmr=false&sortOption.sortBy=specifics.mileage&sortOption.sortOrder=DESCENDING&searchId=bffa5b25-df0f-7664-d57e-2c7a2b6d3743

* Mooie deal: https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=281724234&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=12600&makeModelVariant1.modelDescription=unlimited&makeModelVariant1.modelId=11&pageNumber=7&scopeId=C&sfmr=false&sortOption.sortBy=specifics.mileage&sortOption.sortOrder=DESCENDING&searchId=bbe93a3c-23e3-f0ca-c897-7c1e65b10c53

* Leuk, kleur twijfel maar boven budget.. https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=275236914&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=12600&makeModelVariant1.modelDescription=unlimited&makeModelVariant1.modelId=11&pageNumber=8&scopeId=C&sfmr=false&sortOption.sortBy=specifics.mileage&sortOption.sortOrder=DESCENDING&searchId=4d98f83e-49d7-7d7c-f9d1-cf603fbca1c0

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Simoni zei:

Ik heb daar een keer 10minuten zeer rustig mee gereden en heb verschillende keren het gevoel gehad dat dit mijn einde zou zijn; mijn leven flitste voorbij en ik zou teruggevonden in een lelijk hok. 

Enkele voorbeelden:

- een t splitsing moet ik opdraaien; de baan ligt wat nat en ik wacht op groen en vertrek dan rustig. Wanneer ik de baan half gekruist ben begint hij uit het niets GIGANTISCH HARD te ondersturen. Gewoon echt rechtdoor; zero feedback en nog minder controle. Enige redding was om te vertragen van 11km/u naar 3. Genoeg om net nog vooruit te gaan met een beperktere hoeveelheid onderstuur. 

- eenmaal die baan op mag ik 70. Wanneer de duizelingwekkende snelheid van 40 overschreden werd begint dat stuur te daveren. Na enige twijfel of het nu ging om een aardbeving al dan niet een aangereden eland bleek het toch gewoon om standaard rijkwaliteit te gaan. 

Verder spreek ik nog niet de belabberde bouwkwaliteit of de help-mijn-man-is-een-klusser elektronica. 

Ik rij liever nooit meer met de auto dan ooit nog met een Wrangler. 

Ik ga idd misschien eens testrijden...

Maar laat ons eerlijk zijn welke jeep ga ik vinden voor dat budget die er leuk uitziet en goed rijdt?

Denk dat het sowieso beter zal rijden dan een Fiesta, Polo, Corsa,... Is ook niet dat we er daar km's mee rijden...

Gebruik is op regelmatige basis naar winkel rijden op 5 a 10 min, op resto dat nooit meer dan 30min rijden is, naar vrienden op bezoek in de buurt, naar strand op 5 a 10min,...

Dan af en toe eens off roaden als het past en de boot eens naar water trekken. En die laatste 2 schrappen heel wat mogelijkheden zoals ik al eens dacht aan een SL voor daar...

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 hours ago, gewoon ik said:

Ik denk dat een Fiesta beter gaat rijden. Duffer, maar beter.

Hangt ervan af waar. Op een snelweg of een slenne nationale zonder twijfel. Alles trager dan dat is beter met zo’n Jeep. Als je met het formaat overweg kan. 
wat ook zalig is me zo’n bakken, is dat je overal voorrang hebt :D

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeep wrangler is brol! Kameraad heeft zijn wrangler (bj '14 schat ik) verkocht uit miserie, eerst de v-bak stuk net na de garantie en daarna constant prullen mee gehad (weet niet meer juist welke), koop u een land cruiser, kan je weinig mis mee doen imho

Link naar reactie
Delen op andere sites

Land cruiser en zonder dak... Klein beetje underpowered mss [emoji28]


https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=285329064&utm_source=sharedAd&utm_medium=android

Dieses Angebot habe ich bei mobile.de gefunden:

Toyota Land Cruiser BJ40
Erstzulassung: 08/1980
Kilometerstand: 62.000 km
Kraftstoffart: Diesel
Leistung: 56 kW (76 PS)

Preis: 18.500 €

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Luv4DLM zei:

Land cruiser en zonder dak... Klein beetje underpowered mss emoji28.png


https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=285329064&utm_source=sharedAd&utm_medium=android

Dieses Angebot habe ich bei mobile.de gefunden:

Toyota Land Cruiser BJ40
Erstzulassung: 08/1980
Kilometerstand: 62.000 km
Kraftstoffart: Diesel
Leistung: 56 kW (76 PS)

Preis: 18.500 €

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
 

Model erna en dan een 3.4td of 4.2l (turbo) 

Ik heb deze advertentie op AutoScout24 gevonden.

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/toyota-land-cruiser-4-2-d-frp-top-lx-hzj73-diesel-zwart-48adec8e-6104-484e-e053-e250040ab75d?utm_source=android-share

Kilometerstand: 121.000 km
Bouwjaar: 01/1991
Verkoopprijs: € 15.000,-
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden, Luv4DLM zei:

Land cruiser en zonder dak... Klein beetje underpowered mss emoji28.png


https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=285329064&utm_source=sharedAd&utm_medium=android

Dieses Angebot habe ich bei mobile.de gefunden:

Toyota Land Cruiser BJ40
Erstzulassung: 08/1980
Kilometerstand: 62.000 km
Kraftstoffart: Diesel
Leistung: 56 kW (76 PS)

Preis: 18.500 €

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
 

4-deurs???

Moet makkelijk zijn met 4 personen of 5 inclusief bagage. Dus dat komt niet in aanmerking helaas.

Plus: het doel is om daarmee op het gemak rond te rijden met dak eraf en deuren idem (in de zomer) en in de tussenseizoenen zonder dak...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of dit :lolz:

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=243392469&categories=Cabrio&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=17200&makeModelVariant1.modelGroupId=12&pageNumber=4&scopeId=C&sfmr=false&searchId=24e52f0c-4ea6-d924-9dd0-8abb3693b756

1 uur terug, tuscani zei:

aangezien je toch de lotto gewonnen hebt.....

ga eens voor dit.

spacer.png

Damn, net snel eens op mobile gekeken... Heb deze week maar 750k gewonnen en kom dus niet toe, en om nu 2 weken winst daaraan te hangen...

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

eigenlijk wil je gewoon een pats-mobiel waar je met vier & bagage in kunt, en waarvan je het dak kan af smijten.

 

Al de rest zijn excuses om een Wrangler goed te praten :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja daar komt het wat op neer... 

Ok de eisen zijn nu toevallig op die wrangler aangepast, maar dat zijn ook wel de eisen die ik erbij wil... Enige waar ik nog aan denk is feit dat ik mogelijks af en toe met dat ding ook naar BE wil rijden in de na de laatste vakantie en dan terug met de eerste. En dat gaat mogelijks niet zo een leuk avontuur worden met die Wrangler :D

En al zeker niet als ik dan die boot wil meepakken :lolz:

Eigenlijk is de keuze voor het model al gemaakt. Ik neem wel alle opmerkingen mee hier om heel kritisch te zijn als ik er eentje koop.

Alsook de tips van @gTa zijn zeker interessant! Dit maakt dat ik eigenlijk het idee van een naft misschien laat varen en toch een diesel koop... Alsook de basis info voor de verhogingen.

+ dat we hier een @rouquin hebben die redelijk makkelijk kan berekenen hoeveel die import in Spanje zal kosten... En niet het concept dat het redelijk duur is :lolz:

AM :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Gerelateerde inhoud

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid