Ga naar inhoud

Jeep Wrangler Unlimited


Naish

Aanbevolen berichten

11 minuten geleden, Niko80 zei:

Zet daar een nieuwe Jimmy, Meer heb je niet nodig toch?

Groot, groter, grootst, naish 

Zo is die overtreffende trap toch ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden, Niko80 zei:

Zet daar een nieuwe Jimmy, Meer heb je niet nodig toch?

Die heeft - in 4 zits configuratie - wel een héél kleine koffer e

Krijg je amper een kratje bier in. 

new_jimny_37_1.jpg?itok=tHcgD3sq

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, Naish zei:

Een Jimmy een trailer trekken van 3000 a 4000 kg???

:lolz:

En met een Wrangler wel?

Al eens opgezocht wat die mogen trekken? 

De eerste generatie zat rond de 1.000 kilo, de 4.0 uit medio jaren 90 zat aan een 2.000 kilo en dacht de huidige 2.2 ton. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Gladiator mag wel 3.470 kilo trekken. 

Mja, moet toch iets structureel zijn, want het is niet enkel in Europa dat hij het niet mag, is in de VS net zo. 
Daar de Gladiator het wel mag en de Wrangler niet zou ik durven vermoeden dat het frame achteraan niet sterk genoeg is. 

 

Edit zegt dat het wel wat meer opties geeft. Zo mag een Evoque cabrio quasi evenveel trekken als een 3.8 Wrangler. Is ook offroad-ig, ook cabrio, ook beschikbaar met benzine motor 

:D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is JimNy.

Ik snap niet waarom mensen hier beginnen over Belgische platen? Spaanse taks is veeeeel goedkoper, en hoe ga je een auto op Belgische platen keuren die in Spanje staat? Zeker met al die mods. Een collega-handelaar in Turnhout (WTauto) is gespecialiseerd in Wranglers, en zijn klanten laten die auto's elk jaar compleet terug ombouwen voor de autokeuring... Dat kost ook bakken met geld. Ik kan me voorstellen dat de Spaanse wet daar allemaal niet zo moeilijk over doet.

Wat is er trouwens veranderd qua importtaksen in Spanje voor auto-invoer? Aangezien het binnen de EU is lijkt me dat feitelijk verboden, tenzij het een soort aanschaftaks is zoals BPM in Nederland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

qfsdf

32 minuten geleden, Tjeu zei:

Edit zegt dat het wel wat meer opties geeft. Zo mag een Evoque cabrio quasi evenveel trekken als een 3.8 Wrangler. Is ook offroad-ig, ook cabrio, ook beschikbaar met benzine motor 

:D 

Een evoque cabrio... :sick: 

Dan liever geen auto :D

8 minuten geleden, RRD zei:

Het is JimNy.

Ik snap niet waarom mensen hier beginnen over Belgische platen? Spaanse taks is veeeeel goedkoper, en hoe ga je een auto op Belgische platen keuren die in Spanje staat? Zeker met al die mods. Een collega-handelaar in Turnhout (WTauto) is gespecialiseerd in Wranglers, en zijn klanten laten die auto's elk jaar compleet terug ombouwen voor de autokeuring... Dat kost ook bakken met geld. Ik kan me voorstellen dat de Spaanse wet daar allemaal niet zo moeilijk over doet.

Wat is er trouwens veranderd qua importtaksen in Spanje voor auto-invoer? Aangezien het binnen de EU is lijkt me dat feitelijk verboden, tenzij het een soort aanschaftaks is zoals BPM in Nederland.

Idd Jimny...

Idd Spanje is veel goedkoper en de technische controle is ook wat interessanter daar te doen. Maar blijkbaar kan je met je auto op belgische platen ook in Spanje naar de keuring want ik ken een aantal mensen die dat doen... Dat is dan ok voor in Spanje te rijden, maar van zodra je ermee in BE komt moet je dan wel hier naar de keuring of zo. Dus dat zou niet zo maken tenzij ik er af en toe mee over en weer rij tussen Spanje en BE.

Is idd een soort aanschaftaks hoor... Zijn geen invoertaksen of iets, maar echt een soort taks die je moet betalen om een buitenlandse op spaanse platen te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En @RRD is die handelaar die je aangeeft wat betrouwbaar?

Want als die importtaks toch meevalt voor een buitenlandse in Spanje te brengen, dan heeft dat de voorkeur want het aanbod is toch wel veel groter in europa dan in spanje zelf en al zeker in niet diesel hokken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

EU Vehicles

New vehicles have a flat rate of 21 percent VAT to be paid if this has not already been paid in another country when purchased.

If the vehicle has been owned for more than six months, prior to the owner becoming resident in Spain, the vehicle will not be subject to any import duty as long as the VAT was previously paid when purchased.

For a secondhand vehicle the registration tax (Impuesto Especial sobre Determinados Medios de Transporte) is based on the level of CO2 emissions and the average market value of the vehicle.

The tax bands are as follows (But may change in the future)

  • 0 percent tax for vehicles with emissions of less than 120 grams of CO2 per kilometre
  • 4.75 percent tax for vehicles with emissions from 120 to 160 grams of CO2 per kilometre
  • 9.75 percent tax for vehicles with emissions from 160 to 200 grams of CO2 per kilometre
  • 14.75 percent tax for vehicles with emissions of more than 200 grams of CO2 per kilometre
  • 12 percent tax for vehicles which are not rated for CO2 emissions
Link naar reactie
Delen op andere sites

[mention=303]rouquin[/mention] Kan je eens schatting geven voor volgende:
2.8 CRD van 2007 dus diesel met 177pk en 2777cc
2.8 CRD van 2011 dus diesel met 200pk en 2776cc
3.8 van 2007 dus naft met 200pk en 3778cc
3.8 van van 2012 dus naft met 284pk en 3604cc
 
Heb je nog info nodig?


Zou exacte leeftijd v wagen nodig hebben + exact model, maar:

Voor die van 2007 tussen de 400 en 500 EUR
Voor die van 2011 ca. 1100 EUR
Voor die van 2012 ca. 1500 EUR

Denk dat 1K je niet zoveel uitmaakt. Verschil is vooral owv leeftijd wagen (coefficient effect).

+ keuring in Spanje
+ lokale jaarlijkse circulatietaks,
+ minder dan 100 eur eenmalige verkeerstaks
+ kost nummerplaten
+ kost naar Spanje halen

Dit is in het geval van aankoop als particulier bij professional (BTW al voldaan).



Sent from my iPhone using Tapatalk
Link naar reactie
Delen op andere sites

EU Vehicles

New vehicles have a flat rate of 21 percent VAT to be paid if this has not already been paid in another country when purchased.

If the vehicle has been owned for more than six months, prior to the owner becoming resident in Spain, the vehicle will not be subject to any import duty as long as the VAT was previously paid when purchased.

For a secondhand vehicle the registration tax (Impuesto Especial sobre Determinados Medios de Transporte) is based on the level of CO2 emissions and the average market value of the vehicle.

The tax bands are as follows (But may change in the future)

  • 0 percent tax for vehicles with emissions of less than 120 grams of CO2 per kilometre
  • 4.75 percent tax for vehicles with emissions from 120 to 160 grams of CO2 per kilometre
  • 9.75 percent tax for vehicles with emissions from 160 to 200 grams of CO2 per kilometre
  • 14.75 percent tax for vehicles with emissions of more than 200 grams of CO2 per kilometre
  • 12 percent tax for vehicles which are not rated for CO2 emissions


Mijn berekening is hierop gebaseerd plus de tabellen van het Spaans staatsblad + leeftijd wagen.
4 wagens prive geimporteerd sinds 2012.



Sent from my iPhone using Tapatalk
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Naish zei:

Geen idee of een wrangler in LV kan waarbij de achterbank behouden blijft.

 

 

4 uren geleden, DDke zei:

Geen idee.

Denk van niet.

 

Met oldtimer bedoelde ik een oldtimer Wrangler ;)

 

neen idd, kennis van mij heeft een rubicon 4deurs/cabrio. achterste plaatsen zijn eruit als LV.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Naish zei:

En @RRD is die handelaar die je aangeeft wat betrouwbaar?

Want als die importtaks toch meevalt voor een buitenlandse in Spanje te brengen, dan heeft dat de voorkeur want het aanbod is toch wel veel groter in europa dan in spanje zelf en al zeker in niet diesel hokken.

Top kerel. Kan je gerust mee in zee gaan,

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, Tjeu zei:

En met een Wrangler wel?

Al eens opgezocht wat die mogen trekken? 

De eerste generatie zat rond de 1.000 kilo, de 4.0 uit medio jaren 90 zat aan een 2.000 kilo en dacht de huidige 2.2 ton. 

Bij veel recente wagens valt het sleepvermogen tegen. Zo zag ik dat een nieuwe Suzuki Vitara 4x4 slechts 1200kg mag slepen.
Dat is toch om te lachen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Gerelateerde inhoud

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid