gTa 24.073 Geplaatst: 20 januari 2018 Auteur Delen Geplaatst: 20 januari 2018 1 uur geleden, Carlito zei: Ik spreek me niet uit over een defender. Maar als ik met de JK van mijn madam rij (Rubicon, Unlimited, diesel) en ik vergelijk dat met een overeenkomstige G-klasse qua bouwjaar rij ik toch liever in de G. Dient wel gezegd te worden dat die van de madam verhoogd is en belachelijke banden op liggen, wat ook niet in zijn voordeel spreekt. @RRD kan zijn verslag ook uitbrengen over die wagen Dat doet alles dood, klopt. Heb er een aantal gereden (we hadden er bijna eentje gekocht) en als ze een high lift kit hebben of terreinrubber (zelfs in (quasi) origineel formaat) dan is het niet zo best. Een stock Rubicon is al zo veel minder goed dan een stock Sahara, bv, door de andere overbrenging, stuggere ophanging, zwaardere assen, terreinbanden, enz. Op normale banden rijdt dat (zeker een Sahara Unlimited) eigenlijk verrassend goed voor zo'n archaïsche opbouw te kennen. Blijft een zuivere terreinwagen, uiteraard. Daar kan niemand om heen. Als je een standaard G (van de latere 463 bedoel ik dan) en een vorige Wrangler (JK) in standaard spec (vooral Sahara Unlimited) vergelijkt qua rijden, is de Wrangler een pak moderner. Ik zou ook liever een G hebben, die is gewoon twee of drie categorietjes specialer, maar beter rijden? Niet naar mijn mening. Je moet veel meer corrigeren in 't stuur, is veel zijwindgevoeliger, ligt niet beter op de weg, zitpositie is minder goed, enz. Ik heb zelf (en mijn metser/afbreker nog veel meer) aan belachelijke tempo's rondheen Gent gejakkerd met een korte Wrangler (gechipte 2.8 CRD) op een manier die met een G ab-so-luut onmogelijk is. Moet dat? Uiteraard niet. Maar aan normaal tempo is een gewone JK naar mijn mening ook de aangenamere auto (los van krachtbron, zo'n zescilinder diesel in een G maakt alles goed tov de rauwe vierpitter in de JK). Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Carlito 5.715 Geplaatst: 21 januari 2018 Delen Geplaatst: 21 januari 2018 Dan wil ik eens met een standaard Sahara rijden. Maar eerst de nieuwe G Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Martini Racing 2.534 Geplaatst: 5 februari 2018 Delen Geplaatst: 5 februari 2018 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Dirk75 Geplaatst: 4 maart 2018 Delen Geplaatst: 4 maart 2018 Komt naar Europa met een 2.2 diesel... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Parsifal 3.745 Geplaatst: 5 maart 2018 Delen Geplaatst: 5 maart 2018 22 uren geleden, Dirk75 zei: Komt naar Europa met een 2.2 diesel... Die van de Giulia? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Dirk75 Geplaatst: 5 maart 2018 Delen Geplaatst: 5 maart 2018 (aangepast) Ik denk het. Is dat goed of slecht ? Quote 2,2-liter MultiJet- 5 maart 2018 aangepast door Dirk75 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Parsifal 3.745 Geplaatst: 6 maart 2018 Delen Geplaatst: 6 maart 2018 13 uren geleden, Dirk75 zei: Ik denk het. Is dat goed of slecht ? Is zéér goed. In elk geval een pak beter dan die brol van VM motori die ze ervoor inpropten... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
flupke73 9.333 Geplaatst: 6 maart 2018 Delen Geplaatst: 6 maart 2018 Of die Renolt diezelramp Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tjeu 3.626 Geplaatst: 6 maart 2018 Delen Geplaatst: 6 maart 2018 Is zéér goed. In elk geval een pak beter dan die brol van VM motori die ze ervoor inpropten...Is VM motori ook niet de leverancier van de diesels bij Maserati? Die krijgen toch veel goede commentaar? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Dirk75 Geplaatst: 6 oktober 2018 Delen Geplaatst: 6 oktober 2018 (aangepast) Gamma Er zijn drie uitrustingsniveau’s (Sport, Sahara en Rubicon) twee koetswerkversies (de driedeurs en de vijfdeurs die we hier aan te tand voelen die Unlimited heet en er komen twee krachtcentrales met vier cilinders. Een 2-liter turbo op benzine met 272pk en 400Nm en een 2,2l diesel die de spits mag afbijten. Die centrale profiteert ten volle van de know-how van de Italiaanse leenheren op dieselvlak en levert 200pk en 450Nm. Een Wrangler met meer cilinders produceert Jeep wel, maar die is niet weerhouden. Een 3,6l V6 in Europa is commerciële zelfmoord. Een hybride niet. En die zit eraan te komen. Nog hooguit een nieuwjaar of twee geduld. https://auto55.mobi/tests/141406-jeep-wrangler-unlimited-rubicon-22crd 6 oktober 2018 aangepast door Dirk75 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast wooter Geplaatst: 5 december 2018 Delen Geplaatst: 5 december 2018 https://www.caradvice.com.au/709508/2019-jeep-wrangler-handed-devastating-1-star-euro-ncap-result/ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dragonfly 12.869 Geplaatst: 5 december 2018 Delen Geplaatst: 5 december 2018 Tjah, als de structuur faalt is dat uiteraard niet goed. Maar zoiets is je reinste onzin, dat heeft niets te maken met een crashtest. Quote Other tech from Euro NCAP's safety assist criteria not available on the Wrangler includes lane assist and an active bonnet. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dragonfly 12.869 Geplaatst: 5 december 2018 Delen Geplaatst: 5 december 2018 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast wooter Geplaatst: 5 december 2018 Delen Geplaatst: 5 december 2018 38 minutes ago, dragonfly said: Tjah, als de structuur faalt is dat uiteraard niet goed. Maar zoiets is je reinste onzin, dat heeft niets te maken met een crashtest. Het gaat al langer niet meer om enkel de crashtest, maar de resultaten van de actieve en passieve veiligheid. Crumple zones zijn passieve veiligheid, noodremhulp actieve veiligheid. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Martini Racing 2.534 Geplaatst: 3 april 2019 Delen Geplaatst: 3 april 2019 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
utah 552 Geplaatst: 11 april 2019 Delen Geplaatst: 11 april 2019 Omgekeerde wereld. In US neemt populariteit af van dit soort wagens. En in EU begin je ze meer en meer te zien. Of het moet een fenomeen van de Vlaamse Ardennen zijn. Met al die bergen van RVV is zo iets hier meer dan nodig. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tuscani 9.991 Geplaatst: 11 april 2019 Delen Geplaatst: 11 april 2019 5 uren geleden, utah zei: Omgekeerde wereld. In US neemt populariteit af van dit soort wagens. En in EU begin je ze meer en meer te zien. Of het moet een fenomeen van de Vlaamse Ardennen zijn. Met al die bergen van RVV is zo iets hier meer dan nodig. in oostende stonden er 2 lange rubicons in dezelfde straat. (cabrio en een gewone) dus in de duinen zijn ze ook praktisch . 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.073 Geplaatst: 8 augustus 2020 Auteur Delen Geplaatst: 8 augustus 2020 Zachtjes aan het overwegen om de dit als 2e voertuig binnen te pakken (kan, gecombineerd met een deftige trailer, ook mijn NV400 vervangen plus het leent zich ook nog eens perfect tot avontuurlijke offroad/camping-vakanties mits roofrack met uitklaptent enz, net zoals het zich perfect leent tot degelijk sleurwerk (RIB) ... en het is nog eens mijn dametje haar "droom" ook (ze heeft altijd wild gelopen van zo'n Wrangler) ... dus vandaag ter verpozing van newbornbezorgdheden even de Jeep-dealer een bezoekje gebracht om eens grondig te bekijken en te horen wat de opties zijn (demo, jong tweedehands van in het net, ...). Klinkt wel als pis maar die 2-liter 4-cilinder benzine heeft toch wat pit en zou fiscaal wel nog doenbaar zijn, dacht ik. Nou. Ding blijkt de volle 260 gram uit te stoten en moet dus dit kosten qua tax: De tax doet dat ding zo hard dood hier, dat FCA Belgium (Fiat Chrysler Automobiles Belgium) het ding gewoon niet meer aanbiedt/bestelt. Enkel de stockmodellen zijn nog beschikbaar. Voor de rest is het wachten tot de full electric er komt. Of lichte vracht, maar dat past niet bij ons beoogd gebruik. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gewoon ik 6.653 Geplaatst: 8 augustus 2020 Delen Geplaatst: 8 augustus 2020 Miljaar, daar kan je al een v8 voor rijden Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JanC 7.165 Geplaatst: 8 augustus 2020 Delen Geplaatst: 8 augustus 2020 Waanzin, dat huidige systeem... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Naish 7.949 Geplaatst: 8 augustus 2020 Delen Geplaatst: 8 augustus 2020 Ik zit ook al wat te kijken naar de JL voor Spanje... De V6 komt zelfs niet naar BE... Dus enkel import mogelijk Ik ben al enige tijd een paar US sites aan het volgen met verkoop van insurance auto's met schade Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gewoon ik 6.653 Geplaatst: 8 augustus 2020 Delen Geplaatst: 8 augustus 2020 5 uren geleden, JanC zei: Waanzin, dat huidige systeem... Van co2? Belasten? Het is nu ook niet dat die amerikanen er iets naar gekeken hebben. Mijn 38 jaar oude mercedes stoot minder uit. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.073 Geplaatst: 8 augustus 2020 Auteur Delen Geplaatst: 8 augustus 2020 De verkoper zei. "Er bestaat een achterpoortje: eerst inschrijven als lichte vracht, daarna weer ombouwen naar gewone versie en herinschrijven op dezelfde naam. Hebben we zo al gedaan met een Stelvio QV." Zou zo'n simpele truc effectief werken? Ervaring mee @RRD of @Alexanderr of @Matthi of andere autopeten? Ik heb al 1 keer een auto heringeschreven op dezelfde naam en het eerste aanslagbiljet dat ik kreeg zas voor de volle pot. Bezwaar moeten aantekenen (wel snel gecorrigeerd0. En stel dat dat poortje nu idd nog open staat ... als ze dat ontdekken en willen rechttrekken, dan loop je toch wel wat risico op een aanslagbiljet voor achterstallige belastingen, neem ik aan? (zeker als een linkse of groene politicus dat in de media brengt om zo een heksenjacht te ontketenen en het dus een politiek symbooldossiertje wordt om die belastingsontduikers-met-hun-dikke-bakken eens goed te skimmen....) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DDke 7.281 Geplaatst: 8 augustus 2020 Delen Geplaatst: 8 augustus 2020 Dat zou wel de max zijn moest dat werken... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Matthi 3.180 Geplaatst: 10 augustus 2020 Delen Geplaatst: 10 augustus 2020 Op 8/8/2020 om 19:45, gTa zei: De verkoper zei. "Er bestaat een achterpoortje: eerst inschrijven als lichte vracht, daarna weer ombouwen naar gewone versie en herinschrijven op dezelfde naam. Hebben we zo al gedaan met een Stelvio QV." Zou zo'n simpele truc effectief werken? Ervaring mee @RRD of @Alexanderr of @Matthi of andere autopeten? Ik heb al 1 keer een auto heringeschreven op dezelfde naam en het eerste aanslagbiljet dat ik kreeg zas voor de volle pot. Bezwaar moeten aantekenen (wel snel gecorrigeerd0. En stel dat dat poortje nu idd nog open staat ... als ze dat ontdekken en willen rechttrekken, dan loop je toch wel wat risico op een aanslagbiljet voor achterstallige belastingen, neem ik aan? (zeker als een linkse of groene politicus dat in de media brengt om zo een heksenjacht te ontketenen en het dus een politiek symbooldossiertje wordt om die belastingsontduikers-met-hun-dikke-bakken eens goed te skimmen....) Nog nooit gedaan of van gehoord. Zou mij sterk verbazen! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.