Ga naar inhoud

Jeep Wrangler (JL)


gTa

Aanbevolen berichten

1 uur geleden, Carlito zei:

Ik spreek me niet uit over een defender.

Maar als ik met de JK van mijn madam rij (Rubicon, Unlimited, diesel) en ik vergelijk dat met een overeenkomstige G-klasse qua bouwjaar rij ik toch liever in de G. 

Dient wel gezegd te worden dat die van de madam verhoogd is en belachelijke banden op liggen, wat ook niet in zijn voordeel spreekt.

@RRD kan zijn verslag ook uitbrengen over die wagen :lolz:

Dat doet alles dood, klopt. Heb er een aantal gereden (we hadden er bijna eentje gekocht) en als ze een high lift kit hebben of terreinrubber (zelfs in (quasi) origineel formaat) dan is het niet zo best. Een stock Rubicon is al zo veel minder goed dan een stock Sahara, bv, door de andere overbrenging, stuggere ophanging, zwaardere assen, terreinbanden, enz. Op normale banden rijdt dat (zeker een Sahara Unlimited) eigenlijk verrassend goed voor zo'n archaïsche opbouw te kennen. Blijft een zuivere terreinwagen, uiteraard. Daar kan niemand om heen.

Als je een standaard G (van de latere 463 bedoel ik dan) en een vorige Wrangler (JK) in standaard spec (vooral Sahara Unlimited) vergelijkt qua rijden, is de Wrangler een pak moderner. Ik zou ook liever een G hebben, die is gewoon twee of drie categorietjes specialer, maar beter rijden? Niet naar mijn mening. Je moet veel meer corrigeren in 't stuur, is veel zijwindgevoeliger, ligt niet beter op de weg, zitpositie is minder goed, enz.

Ik heb zelf (en mijn metser/afbreker nog veel meer) aan belachelijke tempo's rondheen Gent gejakkerd met een korte Wrangler (gechipte 2.8 CRD) op een manier die met een G ab-so-luut onmogelijk is. Moet dat? Uiteraard niet. Maar aan normaal tempo is een gewone JK naar mijn mening ook de aangenamere auto (los van krachtbron, zo'n zescilinder diesel in een G maakt alles goed tov de rauwe vierpitter in de JK).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • 4 weken later...
22 uren geleden, Dirk75 zei:

Komt naar  Europa met een 2.2 diesel...

Die van de Giulia? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Dirk75 zei:

Ik denk het.  Is dat goed of slecht ?

 

Is zéér goed.

In elk geval een pak beter dan die brol van VM motori die ze ervoor inpropten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is zéér goed.
In elk geval een pak beter dan die brol van VM motori die ze ervoor inpropten...
Is VM motori ook niet de leverancier van de diesels bij Maserati? Die krijgen toch veel goede commentaar?
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...
Gast Dirk75

 

Gamma

Er zijn drie uitrustingsniveau’s (Sport, Sahara en Rubicon) twee koetswerkversies (de driedeurs en de vijfdeurs die we hier aan te tand voelen die Unlimited heet en er komen twee krachtcentrales met vier cilinders. Een 2-liter turbo op benzine met 272pk en 400Nm en een 2,2l diesel die de spits mag afbijten. Die centrale profiteert ten volle van de know-how van de Italiaanse leenheren op dieselvlak en levert 200pk en 450Nm. Een Wrangler met meer cilinders produceert Jeep wel, maar die is niet weerhouden. Een 3,6l V6 in Europa is commerciële zelfmoord. Een hybride niet. En die zit eraan te komen. Nog hooguit een nieuwjaar of twee geduld.

https://auto55.mobi/tests/141406-jeep-wrangler-unlimited-rubicon-22crd

 

aangepast door Dirk75
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Tjah, als de structuur faalt is dat uiteraard niet goed. Maar zoiets is je reinste onzin, dat heeft niets te maken met een crashtest.

Quote

Other tech from Euro NCAP's safety assist criteria not available on the Wrangler includes lane assist and an active bonnet.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minutes ago, dragonfly said:

Tjah, als de structuur faalt is dat uiteraard niet goed. Maar zoiets is je reinste onzin, dat heeft niets te maken met een crashtest.

 

Het gaat al langer niet meer om enkel de crashtest, maar de resultaten van de actieve en passieve veiligheid. Crumple zones zijn passieve veiligheid, noodremhulp actieve veiligheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Omgekeerde wereld. In US neemt populariteit af van dit soort wagens. En in EU  begin je ze meer en meer te zien. Of het moet een  fenomeen van de Vlaamse Ardennen zijn. Met al die bergen van RVV is zo iets hier meer dan nodig. 🙄

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, utah zei:

Omgekeerde wereld. In US neemt populariteit af van dit soort wagens. En in EU  begin je ze meer en meer te zien. Of het moet een  fenomeen van de Vlaamse Ardennen zijn. Met al die bergen van RVV is zo iets hier meer dan nodig. 🙄

in oostende stonden er 2 lange rubicons in dezelfde straat. (cabrio en een gewone) dus in de duinen zijn ze ook praktisch . :D

 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Zachtjes aan het overwegen om de dit als 2e voertuig binnen te pakken (kan, gecombineerd met een deftige trailer, ook mijn NV400 vervangen plus het leent zich ook nog eens perfect tot avontuurlijke offroad/camping-vakanties mits roofrack met uitklaptent enz, net zoals het zich perfect leent tot degelijk sleurwerk (RIB) ... en het is nog eens mijn dametje haar "droom" ook (ze heeft altijd wild gelopen van zo'n Wrangler) ... dus vandaag ter verpozing van newbornbezorgdheden even de Jeep-dealer een bezoekje gebracht om eens grondig te bekijken en te horen wat de opties zijn (demo, jong tweedehands van in het net, ...). Klinkt wel als pis maar die 2-liter 4-cilinder benzine heeft toch wat pit en zou fiscaal wel nog doenbaar zijn, dacht ik.

Nou.

Ding blijkt de volle 260 gram uit te stoten en moet dus dit kosten qua tax:

image.thumb.png.4a2928ff5dddc47ec899bc7b34e3d726.png

:silly:

 

De tax doet dat ding zo hard dood hier, dat FCA Belgium (Fiat Chrysler Automobiles Belgium) het ding gewoon niet meer aanbiedt/bestelt. Enkel de stockmodellen zijn nog beschikbaar. Voor de rest is het wachten tot de full electric er komt.

:shock:

Of lichte vracht, maar dat past niet bij ons beoogd gebruik.

  • Whut?! 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit ook al wat te kijken naar de JL voor Spanje...

De V6 komt zelfs niet naar BE... Dus enkel import mogelijk ;)

Ik ben al enige tijd een paar US sites aan het volgen met verkoop van insurance auto's met schade :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, JanC zei:

Waanzin, dat huidige systeem... 

Van co2? Belasten? Het is nu ook niet dat die amerikanen er iets naar gekeken hebben. 

Mijn 38 jaar oude mercedes stoot minder uit. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De verkoper zei. "Er bestaat een achterpoortje: eerst inschrijven als lichte vracht, daarna weer ombouwen naar gewone versie en herinschrijven op dezelfde naam. Hebben we zo al gedaan met een Stelvio QV."  

Zou zo'n simpele truc effectief werken? Ervaring mee @RRD of @Alexanderr of @Matthi of andere autopeten?

Ik heb al 1 keer een auto heringeschreven op dezelfde naam en het eerste aanslagbiljet dat ik kreeg zas voor de volle pot. Bezwaar moeten aantekenen (wel snel gecorrigeerd0.

En stel dat dat poortje nu idd nog open staat ... als ze dat ontdekken en willen rechttrekken, dan loop je toch wel wat risico op een aanslagbiljet voor achterstallige belastingen, neem ik aan? (zeker als een linkse of groene politicus dat in de media brengt om zo een heksenjacht te ontketenen en het dus een politiek symbooldossiertje wordt om die belastingsontduikers-met-hun-dikke-bakken eens goed te skimmen....)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8/8/2020 om 19:45, gTa zei:

De verkoper zei. "Er bestaat een achterpoortje: eerst inschrijven als lichte vracht, daarna weer ombouwen naar gewone versie en herinschrijven op dezelfde naam. Hebben we zo al gedaan met een Stelvio QV."  

Zou zo'n simpele truc effectief werken? Ervaring mee @RRD of @Alexanderr of @Matthi of andere autopeten?

Ik heb al 1 keer een auto heringeschreven op dezelfde naam en het eerste aanslagbiljet dat ik kreeg zas voor de volle pot. Bezwaar moeten aantekenen (wel snel gecorrigeerd0.

En stel dat dat poortje nu idd nog open staat ... als ze dat ontdekken en willen rechttrekken, dan loop je toch wel wat risico op een aanslagbiljet voor achterstallige belastingen, neem ik aan? (zeker als een linkse of groene politicus dat in de media brengt om zo een heksenjacht te ontketenen en het dus een politiek symbooldossiertje wordt om die belastingsontduikers-met-hun-dikke-bakken eens goed te skimmen....)

Nog nooit gedaan of van gehoord.

Zou mij sterk verbazen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid