Framfy 432 Geplaatst: 15 februari 2018 Delen Geplaatst: 15 februari 2018 Wat begrijp je niet aan het woord 'gemiddeld'? Bij de ene auto 3 gram, bij een andere 7 gram (= gemiddeld 5 gram). Bij de ene auto 2 gram, bij en andere 8 gram (= gemiddeld 5 gram) Bij negen auto's 1 gram, bij een andere 49 gram (= gemiddeld 5 gram) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Logic 432 Geplaatst: 15 februari 2018 Delen Geplaatst: 15 februari 2018 Aha, dat bedoelen ze met gemiddeld? Bedankt. Wat ik bedoel is: Als het verschil tussen NEDC en WLTP niet groter is dan dat... is dit maar een stormpje in een glas water éh. WLTP zou dichter bij de praktijk moeten aanleunen. Ik dacht dat we minstens een stijging van +10% konden verwachten, om niet te zeggen dat er heel wat wagens +25% meerverbruik in de praktijk laten optekenen. Dus 't zal mij benieuwen welke wagens dan dat gemiddelde omlaaghalen tot 5 gram! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tommie 8.514 Geplaatst: 16 februari 2018 Delen Geplaatst: 16 februari 2018 De i3 REX zakt een gram onder WLTP. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast wooter Geplaatst: 16 februari 2018 Delen Geplaatst: 16 februari 2018 REX is echt wel mottig. Dat ding wordt dan een halve seconde trager 0-100 ofzo, en minder bereik elektrisch Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Logic 432 Geplaatst: 16 februari 2018 Delen Geplaatst: 16 februari 2018 4 minuten geleden, wooter zei: REX is echt wel mottig. Dat ding wordt dan een halve seconde trager 0-100 ofzo, en minder bereik elektrisch Idd. Al begrijp ik dat je voor die ene lange rit de REX wil hebben (relatief hé wooter, begin nu niet een toer door Europa of routes doorheen Vlaanderen langs de paar superchargers te plannen). En dus, sleur je de REX voor >90% van alle verplaatsingen onnodig mee. Het had een verwijderbare module moeten zijn... dan had de BEV variant tenminste gebruik kunnen maken van de vrijgekomen ruimte. Kan iets slimmers mee gedaan worden imho. Soit, 1 gram minder dus! Het gemiddelde is al ferm aan het zakken. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tommie 8.514 Geplaatst: 16 februari 2018 Delen Geplaatst: 16 februari 2018 38 minuten geleden, wooter zei: REX is echt wel mottig. Dat ding wordt dan een halve seconde trager 0-100 ofzo, en minder bereik elektrisch That's not the point. Een BEV heeft géén uitstoot, dus dat gaat onder WLTP niks veranderen. De REX wel. En de REX is een handige bestrijder van 'range anxiety'. Je moet er verder niet van houden. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
flupke73 9.396 Geplaatst: 16 februari 2018 Delen Geplaatst: 16 februari 2018 'uitstoot' omhoog = VAA omhoog: ja dus (cfr artikel van de TIjd) = nog kleiner 'aanbod' voor bedrijfsleiders die een deel van hun voldoening uit een leuke auto haalden (om nog maar te zwijgen van het rijplezier dat we destijds wel nog hadden) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Logic 432 Geplaatst: 16 februari 2018 Delen Geplaatst: 16 februari 2018 14 minuten geleden, flupke73 zei: 'uitstoot' omhoog = VAA omhoog: ja dus (cfr artikel van de TIjd) = nog kleiner 'aanbod' voor bedrijfsleiders die een deel van hun voldoening uit een leuke auto haalden (om nog maar te zwijgen van het rijplezier dat we destijds wel nog hadden) Dat is langzamerhand verboden denk ik, om nog plezier te hebben. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tommie 8.514 Geplaatst: 16 februari 2018 Delen Geplaatst: 16 februari 2018 Zojuist, Logic zei: Dat is langzamerhand verboden denk ik, om nog plezier te hebben. Copyright Ben Weyts. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Logic 432 Geplaatst: 16 februari 2018 Delen Geplaatst: 16 februari 2018 11 minuten geleden, Tommie zei: Copyright Ben Weyts. Brrr. Als tegenreactie doe ik straks nog eens onnozel. NEDC +100gr. EDIT: dat blijkt maar 12.5 l/100km te zijn. NEDC + 200gr dan! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Le Capri Mauve 910 Geplaatst: 16 februari 2018 Delen Geplaatst: 16 februari 2018 25 minuten geleden, Logic zei: Dat is langzamerhand verboden denk ik, om nog plezier te hebben. Dat lijkt de trend wel ja. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast wooter Geplaatst: 16 februari 2018 Delen Geplaatst: 16 februari 2018 Ik zit aan 0gr CO2 en heb plezier . Binnenkort aan @BMWMB vragen hoeveel plezier ie in zijn 0gr kar heeft als ie geleverd is. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
PJH 17.502 Geplaatst: 16 februari 2018 Delen Geplaatst: 16 februari 2018 11 minuten geleden, wooter zei: Ik zit aan 0gr CO2 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast wooter Geplaatst: 16 februari 2018 Delen Geplaatst: 16 februari 2018 Wil je dat ik dat hier weerleg? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Framfy 432 Geplaatst: 16 februari 2018 Delen Geplaatst: 16 februari 2018 WLTP gezien heb ie wel gelijk. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stancke 3.992 Geplaatst: 20 februari 2018 Delen Geplaatst: 20 februari 2018 Quote Hoe dan ook heeft Porsche inmiddels maar vast zelf een beslissing genomen. Zestien jaar na het verschijnen van de eerste Cayenne diesel, valt het doek voor Rudolf Diesel’s motor in Porsche’s. De Macan diesel S zal de laatste der Mohikanen zijn. In april krijgt de kleinere van de twee Porsche SUV’s een facelift. Een en ander zou daarom te maken kunnen hebben met het feit dat Porsche niet de moeite wil doen de diesel nog een keer een update te geven om deze aan de nieuwe WLTP-norm te laten voldoen. https://www.autoblog.nl/nieuws/breek-porsche-doet-diesels-definitief-in-de-ban-107002 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Liquid Li0n 602 Geplaatst: 26 februari 2018 Delen Geplaatst: 26 februari 2018 Ik las onderstaande artikel en moest aan dit topic denken... Benzines met roetfilters worden dus een feit! Binnenkort bij de tuner keuze tussen dpf delete en bpf delete? [emoji6] https://www.autoblog.nl/nieuws/waarom-bmw-tijdelijk-stopt-met-de-m550i-107216 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marvin 249 Geplaatst: 27 februari 2018 Delen Geplaatst: 27 februari 2018 8 hours ago, Liquid Li0n said: Ik las onderstaande artikel en moest aan dit topic denken... Benzines met roetfilters worden dus een feit! Binnenkort bij de tuner keuze tussen dpf delete en bpf delete? https://www.autoblog.nl/nieuws/waarom-bmw-tijdelijk-stopt-met-de-m550i-107216 Zo zijn er al meer. Of had je het specifiek over BMW? Bij Mercedes hadden benzine S-klasses al een roetfilter. VW heeft ze ook al sinds vorig jaar bij TSI-motoren. Ik dacht dat de roetfilter verplicht wordt voor alle nieuwe modellen vanaf september 2018 door WLTP. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mazdastruction 3.744 Geplaatst: 27 februari 2018 Delen Geplaatst: 27 februari 2018 3 uren geleden, Marvin zei: Zo zijn er al meer. Of had je het specifiek over BMW? Bij Mercedes hadden benzine S-klasses al een roetfilter. VW heeft ze ook al sinds vorig jaar bij TSI-motoren. Ik dacht dat de roetfilter verplicht wordt voor alle nieuwe modellen vanaf september 2018 door WLTP. Behalve als je door de normen geraakt zonder die filter. 1 merk slaagt daar tot nu in, voor zover ik weet... 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Framfy 432 Geplaatst: 27 februari 2018 Delen Geplaatst: 27 februari 2018 Zojuist, Mazdastruction zei: Behalve als je door de normen geraakt zonder die filter. 1 merk slaagt daar tot nu in, voor zover ik weet... Begint met Ma en eindigt met zda? 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
flupke73 9.396 Geplaatst: 23 april 2018 Delen Geplaatst: 23 april 2018 nog nieuws of VAA wordt aangepast??? @Speedhunter Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Speedhunter 4.216 Geplaatst: 23 april 2018 Delen Geplaatst: 23 april 2018 16 minuten geleden, flupke73 zei: nog nieuws of VAA wordt aangepast??? @Speedhunter Ik zit in Europa Maar nog niks gehoord. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
flupke73 9.396 Geplaatst: 23 april 2018 Delen Geplaatst: 23 april 2018 een beetje engagement aub!!!!!!! leg je oor eens te luister buiten je eigen 'vakje' Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Carlito 5.715 Geplaatst: 23 april 2018 Delen Geplaatst: 23 april 2018 Op 27/2/2018 om 12:37, Mazdastruction zei: Behalve als je door de normen geraakt zonder die filter. 1 merk slaagt daar tot nu in, voor zover ik weet... Ik dacht BMW ook op hun Mickey mouse motoren. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
William Blake 2.671 Geplaatst: 23 april 2018 Delen Geplaatst: 23 april 2018 Op 27 februari 2018 om 00:32, Liquid Li0n zei: Ik las onderstaande artikel en moest aan dit topic denken... Benzines met roetfilters worden dus een feit! Binnenkort bij de tuner keuze tussen dpf delete en bpf delete? https://www.autoblog.nl/nieuws/waarom-bmw-tijdelijk-stopt-met-de-m550i-107216 Mercedes had dat al jaren op bepaalde modellen dacht ik Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.