Ga naar inhoud

WLTP


Gast wooter

Aanbevolen berichten

3 uren geleden, DenDuvel zei:

Ik moet binnenkort een nieuwe auto bestellen.

Dat wordt ongetwijfeld lachen.

Ik moet er in september of oktober ook voor beginnen kijken. Ben benieuwd...

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, DenDuvel zei:

Dat wordt ongetwijfeld lachen.

Keep us posted! :popcorn:

Moest ik vandaag een nieuwe firmawagen kiezen, dan is de shortlist echt wel short. 
Volvo V60 T8
Tesla Model S

Want zolang je geen hybrid of EV neemt, waag je een stap in het onbekende.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Logic said:

Keep us posted! :popcorn:

Moest ik vandaag een nieuwe firmawagen kiezen, dan is de shortlist echt wel short. 
Volvo V60 T8
Tesla Model S

Want zolang je geen hybrid of EV neemt, waag je een stap in het onbekende.
 

Een Volvo XC60 T8 is ook nog een aanrader. Daar neig ik naar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelfs met die vermelde hybride weet je niet of dat nog te slijten valt na 4 jaar.

Maar er is gewoon geen ander aanbod. Tesla is momenteel +90K of wachten op de Model 3, en de EV's van de concurrentie zijn ofwel geen premium, ofwel geen snellaadnetwerk waardoor lange trips toch niet te lang duren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 hours ago, Alexis said:

haha

 

Uit privacyoverwegingen hebben we de prijs van het voertuig in kwestie niet vermeld. Deze prijs heeft ons echter wel de mogelijkheid gegeven om de fiscale impact te berekenen voor de bestuurder en de werkgever. Voor onze berekening zijn we ervan uitgegaan dat de chauffeur geen persoonlijke bijdrage betaalt en dat hij onder het marginaal belastingtarief van 53,50% valt. 

 

en dan een tabel met bedragen .

 

En hoe lang duurt het om daaruit de prijs te berekenen? Man man man ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Ik zal het hier ook eens zetten:

Wagens met eerste inschrijving op de weg moeten gehomologeerd zijn volgens de genormde meetmethode WLTP (+RDE vanaf Euro 6c en Euro 6d-Temp) en volgende emmissie-norm in de EU28 vervullen:

eerste inschrijving tot 31.08.2018 Euro 6b
eerste inschrijving tot 31.08.2019 Euro 6c-2 (dit is met RDE)
eerste inschrijving tot 31.08.2019 Euro 6d-Temp (dit is met RDE)
eerste inschrijving tot 31.12.2020 Euro 6d-Temp-EVAP
eerste inschrijving vanaf 01.0.1.2021 Euro 6d

Communicatie van de verbruikscijfers volgens WLTP meetmethode is vanaf 01.01.2019 vanuit Europa "verplicht", zodat de landen hun belastingen voor het kalenderjaar 2018 niet moeten omrekenen. De belasting en regeling tot communicatie van verbruikscijfers wordt echter op nationaal niveau geregeld.

Zo moeilijk is het toch niet ?:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was al een tijd niet meer in dit topic geweest en net wat bijgelezen. Dit laat mij toch achter met wat vragen.

Ik weet echt niet meer wat ik na de 5008 zou nemen als wagen. Moest ik puur op verstand af gaan zal het een kleinere worden, benzine met een lage uitstoot. Dat zou in 90% van de gevallen ons gebruik perfect ondersteunen.

Maar ik wil ook 3-4/jaar met de caravan er op uit trekken en dat vraagt dan weer een motor met voldoende koppel en ook de auto moet voldoende massa hebben om nog iets over te houden van wat hij mag trekken.

Momenteel nog geen idee wat hier de gulden middenweg zou kunnen opleveren. Gelukkig kan hij normaal gezien nog wel eventjes mee, zal deze eerst maar tot op de draad verslijten zoals de vorige. :P

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Koop een nieuwe diesel met 6d temp. Is niets mis mee. De meesten zijn (bijna) even schoon als benzines ondertussen. Peugeot was trouwens trendsetter eerder dit jaar door oa de 308 met die nieuwe, propere 1.5 HDI te leveren. En die is dus proper. En nog altijd minder CO2 dan benzine ook. 

http://www.spiegel.de/auto/aktuell/euro-6d-temp-der-diesel-ist-sauber-und-keiner-merkt-es-a-1228498.html#ref=rss

aangepast door Marvin
Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minutes ago, Marvin said:

Koop een nieuwe diesel met 6d temp. Is niets mis mee. De meesten zijn (bijna) even schoon als benzines ondertussen. Peugeot was trouwens trendsetter eerder dit jaar door oa de 308 met die nieuwe, propere 1.5 HDI te leveren. En die is dus proper. En nog altijd minder CO2 dan benzine ook. 

http://www.spiegel.de/auto/aktuell/euro-6d-temp-der-diesel-ist-sauber-und-keiner-merkt-es-a-1228498.html#ref=rss

Is dat sdie 1.5 hdi bluetech van 130pk?

Mag 1400kg trekken zie ik. 100 kg minder dan nu maar is misschien nog net doenbaar.

De 2.0 hdi in dezelfde auto mag 1500kg trekken in de 5008 zelfs 1800. (De 1.5 in de 5008 ook 1400)

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, Jupke said:

Is dat sdie 1.5 hdi bluetech van 130pk?

Mag 1400kg trekken zie ik. 100 kg minder dan nu maar is misschien nog net doenbaar.

De 2.0 hdi in dezelfde auto mag 1500kg trekken in de 5008 zelfs 1800. (De 1.5 in de 5008 ook 1400)

Ja, die. 

Overzicht van alle 6td temp auto's: https://www.adac.de/infotestrat/umwelt-und-innovation/abgas/modelle_mit_euro_6d_temp/

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is trouwens nog het ADAC-artikel waaraan verwezen wordt in het Spiegel-stuk. 

https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/abgas-diesel-fahrverbote/dieselkauf-abgasnorm/euro-6d-temp/

Verschil met een Euro 5 is frappant, zelfs met een Euro 6b: Das Ergebnis: Euro-6d-TEMP-Diesel stoßen durchschnittlich 76 Prozent weniger NOx aus als Euro-6b-Diesel und 85 Prozent weniger als Euro-5-Diesel. Stichproben bei Messungen auf der Straße haben gezeigt, dass die Schadstoffreduzierung bei guten Euro-6d-TEMP-Dieseln im Vergleich zu durchschnittlichen Euro-5-Dieseln sogar bei 95 bis 99 Prozent liegt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is idd maar als je veel werk verplaatsingen doet.

Echter is dan in jou geval de betaalde VAA peanuts voor een auto 'krijgen' voor eigenlijk niet nodig te hebben...

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, Naish said:

Is idd maar als je veel werk verplaatsingen doet

En dan nog.

6 maand lang naar dezelfde klant bollen 3 keer per week? Geen werkverplaatsing, maar woon-werk verkeer = privé-kilometers = geen recht op kilometervergoeding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, ir_fuel zei:

En dan nog.

6 maand lang naar dezelfde klant bollen 3 keer per week? Geen werkverplaatsing, maar woon-werk verkeer = privé-kilometers = geen recht op kilometervergoeding.

Ik zit veel gevarieerder nu... En naar vaste werkplek rij ik 95% van de keren met de fiets...

Vandaag voor eerst op vaste werkplek met de M3 sinds zomerverlof...

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minutes ago, Naish said:

Ik zit veel gevarieerder nu... En naar vaste werkplek rij ik 95% van de keren met de fiets...

Vandaag voor eerst op vaste werkplek met de M3 sinds zomerverlof...

Ik heb het niet over u in het bijzonder. De gemiddelde IT consultant zit wel in zo een situatie.

Het gaat trouwens al over een vaste werkplek zodra je er op een jaar 40 keer naartoe rijdt.

En hoe meer je met de fiets gaat hoe minder die km-vergoeding uw auto gaat terugbetalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Marvin said:

Dit is trouwens nog het ADAC-artikel waaraan verwezen wordt in het Spiegel-stuk. 

https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/abgas-diesel-fahrverbote/dieselkauf-abgasnorm/euro-6d-temp/

Verschil met een Euro 5 is frappant, zelfs met een Euro 6b: Das Ergebnis: Euro-6d-TEMP-Diesel stoßen durchschnittlich 76 Prozent weniger NOx aus als Euro-6b-Diesel und 85 Prozent weniger als Euro-5-Diesel. Stichproben bei Messungen auf der Straße haben gezeigt, dass die Schadstoffreduzierung bei guten Euro-6d-TEMP-Dieseln im Vergleich zu durchschnittlichen Euro-5-Dieseln sogar bei 95 bis 99 Prozent liegt.

https://www.duurzame-mobiliteit.be/nieuws/9-op-10-diesels-stoten-meer-uit-dan-volgens-euro-6-norm-zou-mogen

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20180918_03759492/6-op-de-10-diesels-stoten-te-veel-uit-ook-nieuwe-wagens-blijken-te-vuil

Dus nu plots wel magisch onder de normen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ik heb het niet over u in het bijzonder. De gemiddelde IT consultant zit wel in zo een situatie.

Het gaat trouwens al over een vaste werkplek zodra je er op een jaar 40 keer naartoe rijdt.

En hoe meer je met de fiets gaat hoe minder die km-vergoeding uw auto gaat terugbetalen.

Idd, maar dan kost die auto ook minder en gaat de km-kostprijs naar omhoog ook he voor de vaste kosten.

Enkel maar interessant als je verhouding ok is en je eigen km's minder kosten dan de VAA die je anders betaald... En dan win je nog steeds niet aftrekbare kosten en dergelijke ook...

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minutes ago, Naish said:

Idd, maar dan kost die auto ook minder en gaat de km-kostprijs naar omhoog ook he voor de vaste kosten.

Hangt er vanaf hoeveel privé kilometers er ook nog op het voertuig gezet worden he.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, wooter said:

Als je dat artikel leest merk je toch dat de auteurs echt weinig voeling hebben met de realiteit.. Alsof het een uitzondering is dat een wagen meer dan 10 jaar blijft rondrijden :huh:

"Als we 66 procent kans willen maken om de belofte van Parijs te halen, moeten we al binnen vijf jaar stoppen met de productie van wagens met een verbrandingsmotor – wetende dat de reeds verkochte wagens soms nog meer dan tien jaar blijven rondrijden."

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, wooter said:

Daarom maak ik ook de nuance dat het over euro 6d-temp gaat.

Euro 6b is iets beter dan euro 5 maar nog altijd waardeloos qua uitstoot, en daar gaan jouw artikels voornamelijk nog over. Vermoed ik? Want het gaat daar over "euro 6". Ik kan je zeggen dat mijn Audi ook euro 6 is maar daar ga ik echt niet achter gaan staan om de uitlaatgassen in te ademen ... 

Je kan ook moeilijk verwachten dat diesels in de echte wereld (die nu dus rondrijden) al proper zijn, want de meeste die aan WLTP voldoen zijn pas ingeschreven sinds begin september (op enkele uitzonderingen na van merken die al eerder dit jaar met euro 6d temp begonnen zijn).

aangepast door Marvin
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid