dragonfly 12.936 Geplaatst: 23 augustus 2018 Delen Geplaatst: 23 augustus 2018 26 minuten geleden, Alexis zei: https://www.fleet.be/de-pijnlijke-wltp-chaos-1-zelfs-de-overheden-zijn-het-spoor-bijster/ Wat een soep zeg Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DenDuvel 4.591 Geplaatst: 23 augustus 2018 Delen Geplaatst: 23 augustus 2018 Ik moet binnenkort een nieuwe auto bestellen. Dat wordt ongetwijfeld lachen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wouterr 778 Geplaatst: 23 augustus 2018 Delen Geplaatst: 23 augustus 2018 3 uren geleden, DenDuvel zei: Ik moet binnenkort een nieuwe auto bestellen. Dat wordt ongetwijfeld lachen. Ik moet er in september of oktober ook voor beginnen kijken. Ben benieuwd... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Logic 432 Geplaatst: 23 augustus 2018 Delen Geplaatst: 23 augustus 2018 4 uren geleden, DenDuvel zei: Dat wordt ongetwijfeld lachen. Keep us posted! Moest ik vandaag een nieuwe firmawagen kiezen, dan is de shortlist echt wel short. Volvo V60 T8 Tesla Model S Want zolang je geen hybrid of EV neemt, waag je een stap in het onbekende. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
yvesken 66 Geplaatst: 23 augustus 2018 Delen Geplaatst: 23 augustus 2018 1 hour ago, Logic said: Keep us posted! Moest ik vandaag een nieuwe firmawagen kiezen, dan is de shortlist echt wel short. Volvo V60 T8 Tesla Model S Want zolang je geen hybrid of EV neemt, waag je een stap in het onbekende. Een Volvo XC60 T8 is ook nog een aanrader. Daar neig ik naar. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast wooter Geplaatst: 23 augustus 2018 Delen Geplaatst: 23 augustus 2018 Zelfs met die vermelde hybride weet je niet of dat nog te slijten valt na 4 jaar. Maar er is gewoon geen ander aanbod. Tesla is momenteel +90K of wachten op de Model 3, en de EV's van de concurrentie zijn ofwel geen premium, ofwel geen snellaadnetwerk waardoor lange trips toch niet te lang duren. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.977 Geplaatst: 24 augustus 2018 Delen Geplaatst: 24 augustus 2018 19 hours ago, Alexis said: https://www.fleet.be/de-pijnlijke-wltp-chaos-1-zelfs-de-overheden-zijn-het-spoor-bijster/ haha Uit privacyoverwegingen hebben we de prijs van het voertuig in kwestie niet vermeld. Deze prijs heeft ons echter wel de mogelijkheid gegeven om de fiscale impact te berekenen voor de bestuurder en de werkgever. Voor onze berekening zijn we ervan uitgegaan dat de chauffeur geen persoonlijke bijdrage betaalt en dat hij onder het marginaal belastingtarief van 53,50% valt. en dan een tabel met bedragen . En hoe lang duurt het om daaruit de prijs te berekenen? Man man man ... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bouncing Bullet 2.876 Geplaatst: 19 september 2018 Delen Geplaatst: 19 september 2018 Ik zal het hier ook eens zetten: Wagens met eerste inschrijving op de weg moeten gehomologeerd zijn volgens de genormde meetmethode WLTP (+RDE vanaf Euro 6c en Euro 6d-Temp) en volgende emmissie-norm in de EU28 vervullen: eerste inschrijving tot 31.08.2018 Euro 6b eerste inschrijving tot 31.08.2019 Euro 6c-2 (dit is met RDE) eerste inschrijving tot 31.08.2019 Euro 6d-Temp (dit is met RDE) eerste inschrijving tot 31.12.2020 Euro 6d-Temp-EVAP eerste inschrijving vanaf 01.0.1.2021 Euro 6d Communicatie van de verbruikscijfers volgens WLTP meetmethode is vanaf 01.01.2019 vanuit Europa "verplicht", zodat de landen hun belastingen voor het kalenderjaar 2018 niet moeten omrekenen. De belasting en regeling tot communicatie van verbruikscijfers wordt echter op nationaal niveau geregeld. Zo moeilijk is het toch niet ? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jupke 9.542 Geplaatst: 20 september 2018 Delen Geplaatst: 20 september 2018 Was al een tijd niet meer in dit topic geweest en net wat bijgelezen. Dit laat mij toch achter met wat vragen. Ik weet echt niet meer wat ik na de 5008 zou nemen als wagen. Moest ik puur op verstand af gaan zal het een kleinere worden, benzine met een lage uitstoot. Dat zou in 90% van de gevallen ons gebruik perfect ondersteunen. Maar ik wil ook 3-4/jaar met de caravan er op uit trekken en dat vraagt dan weer een motor met voldoende koppel en ook de auto moet voldoende massa hebben om nog iets over te houden van wat hij mag trekken. Momenteel nog geen idee wat hier de gulden middenweg zou kunnen opleveren. Gelukkig kan hij normaal gezien nog wel eventjes mee, zal deze eerst maar tot op de draad verslijten zoals de vorige. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marvin 249 Geplaatst: 20 september 2018 Delen Geplaatst: 20 september 2018 (aangepast) Koop een nieuwe diesel met 6d temp. Is niets mis mee. De meesten zijn (bijna) even schoon als benzines ondertussen. Peugeot was trouwens trendsetter eerder dit jaar door oa de 308 met die nieuwe, propere 1.5 HDI te leveren. En die is dus proper. En nog altijd minder CO2 dan benzine ook. http://www.spiegel.de/auto/aktuell/euro-6d-temp-der-diesel-ist-sauber-und-keiner-merkt-es-a-1228498.html#ref=rss 20 september 2018 aangepast door Marvin Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jupke 9.542 Geplaatst: 20 september 2018 Delen Geplaatst: 20 september 2018 50 minutes ago, Marvin said: Koop een nieuwe diesel met 6d temp. Is niets mis mee. De meesten zijn (bijna) even schoon als benzines ondertussen. Peugeot was trouwens trendsetter eerder dit jaar door oa de 308 met die nieuwe, propere 1.5 HDI te leveren. En die is dus proper. En nog altijd minder CO2 dan benzine ook. http://www.spiegel.de/auto/aktuell/euro-6d-temp-der-diesel-ist-sauber-und-keiner-merkt-es-a-1228498.html#ref=rss Is dat sdie 1.5 hdi bluetech van 130pk? Mag 1400kg trekken zie ik. 100 kg minder dan nu maar is misschien nog net doenbaar. De 2.0 hdi in dezelfde auto mag 1500kg trekken in de 5008 zelfs 1800. (De 1.5 in de 5008 ook 1400) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marvin 249 Geplaatst: 20 september 2018 Delen Geplaatst: 20 september 2018 2 hours ago, Jupke said: Is dat sdie 1.5 hdi bluetech van 130pk? Mag 1400kg trekken zie ik. 100 kg minder dan nu maar is misschien nog net doenbaar. De 2.0 hdi in dezelfde auto mag 1500kg trekken in de 5008 zelfs 1800. (De 1.5 in de 5008 ook 1400) Ja, die. Overzicht van alle 6td temp auto's: https://www.adac.de/infotestrat/umwelt-und-innovation/abgas/modelle_mit_euro_6d_temp/ 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marvin 249 Geplaatst: 20 september 2018 Delen Geplaatst: 20 september 2018 Dit is trouwens nog het ADAC-artikel waaraan verwezen wordt in het Spiegel-stuk. https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/abgas-diesel-fahrverbote/dieselkauf-abgasnorm/euro-6d-temp/ Verschil met een Euro 5 is frappant, zelfs met een Euro 6b: Das Ergebnis: Euro-6d-TEMP-Diesel stoßen durchschnittlich 76 Prozent weniger NOx aus als Euro-6b-Diesel und 85 Prozent weniger als Euro-5-Diesel. Stichproben bei Messungen auf der Straße haben gezeigt, dass die Schadstoffreduzierung bei guten Euro-6d-TEMP-Dieseln im Vergleich zu durchschnittlichen Euro-5-Dieseln sogar bei 95 bis 99 Prozent liegt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Naish 7.987 Geplaatst: 20 september 2018 Delen Geplaatst: 20 september 2018 Ik moet geen bedrijfswagen meer... Privé kar en op km-vergoeding rijden... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.977 Geplaatst: 20 september 2018 Delen Geplaatst: 20 september 2018 't zou in mijn geval geen hol opbrengen. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Naish 7.987 Geplaatst: 20 september 2018 Delen Geplaatst: 20 september 2018 Is idd maar als je veel werk verplaatsingen doet. Echter is dan in jou geval de betaalde VAA peanuts voor een auto 'krijgen' voor eigenlijk niet nodig te hebben... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.977 Geplaatst: 20 september 2018 Delen Geplaatst: 20 september 2018 1 minute ago, Naish said: Is idd maar als je veel werk verplaatsingen doet En dan nog. 6 maand lang naar dezelfde klant bollen 3 keer per week? Geen werkverplaatsing, maar woon-werk verkeer = privé-kilometers = geen recht op kilometervergoeding. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Naish 7.987 Geplaatst: 20 september 2018 Delen Geplaatst: 20 september 2018 9 minuten geleden, ir_fuel zei: En dan nog. 6 maand lang naar dezelfde klant bollen 3 keer per week? Geen werkverplaatsing, maar woon-werk verkeer = privé-kilometers = geen recht op kilometervergoeding. Ik zit veel gevarieerder nu... En naar vaste werkplek rij ik 95% van de keren met de fiets... Vandaag voor eerst op vaste werkplek met de M3 sinds zomerverlof... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.977 Geplaatst: 20 september 2018 Delen Geplaatst: 20 september 2018 19 minutes ago, Naish said: Ik zit veel gevarieerder nu... En naar vaste werkplek rij ik 95% van de keren met de fiets... Vandaag voor eerst op vaste werkplek met de M3 sinds zomerverlof... Ik heb het niet over u in het bijzonder. De gemiddelde IT consultant zit wel in zo een situatie. Het gaat trouwens al over een vaste werkplek zodra je er op een jaar 40 keer naartoe rijdt. En hoe meer je met de fiets gaat hoe minder die km-vergoeding uw auto gaat terugbetalen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast wooter Geplaatst: 20 september 2018 Delen Geplaatst: 20 september 2018 http://www.standaard.be/cnt/dmf20180919_03766482 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast wooter Geplaatst: 20 september 2018 Delen Geplaatst: 20 september 2018 1 hour ago, Marvin said: Dit is trouwens nog het ADAC-artikel waaraan verwezen wordt in het Spiegel-stuk. https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/abgas-diesel-fahrverbote/dieselkauf-abgasnorm/euro-6d-temp/ Verschil met een Euro 5 is frappant, zelfs met een Euro 6b: Das Ergebnis: Euro-6d-TEMP-Diesel stoßen durchschnittlich 76 Prozent weniger NOx aus als Euro-6b-Diesel und 85 Prozent weniger als Euro-5-Diesel. Stichproben bei Messungen auf der Straße haben gezeigt, dass die Schadstoffreduzierung bei guten Euro-6d-TEMP-Dieseln im Vergleich zu durchschnittlichen Euro-5-Dieseln sogar bei 95 bis 99 Prozent liegt. https://www.duurzame-mobiliteit.be/nieuws/9-op-10-diesels-stoten-meer-uit-dan-volgens-euro-6-norm-zou-mogen https://www.hbvl.be/cnt/dmf20180918_03759492/6-op-de-10-diesels-stoten-te-veel-uit-ook-nieuwe-wagens-blijken-te-vuil Dus nu plots wel magisch onder de normen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Naish 7.987 Geplaatst: 20 september 2018 Delen Geplaatst: 20 september 2018 43 minuten geleden, ir_fuel zei: Ik heb het niet over u in het bijzonder. De gemiddelde IT consultant zit wel in zo een situatie. Het gaat trouwens al over een vaste werkplek zodra je er op een jaar 40 keer naartoe rijdt. En hoe meer je met de fiets gaat hoe minder die km-vergoeding uw auto gaat terugbetalen. Idd, maar dan kost die auto ook minder en gaat de km-kostprijs naar omhoog ook he voor de vaste kosten. Enkel maar interessant als je verhouding ok is en je eigen km's minder kosten dan de VAA die je anders betaald... En dan win je nog steeds niet aftrekbare kosten en dergelijke ook... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.977 Geplaatst: 20 september 2018 Delen Geplaatst: 20 september 2018 28 minutes ago, Naish said: Idd, maar dan kost die auto ook minder en gaat de km-kostprijs naar omhoog ook he voor de vaste kosten. Hangt er vanaf hoeveel privé kilometers er ook nog op het voertuig gezet worden he. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Alexis 5.392 Geplaatst: 20 september 2018 Delen Geplaatst: 20 september 2018 1 hour ago, wooter said: http://www.standaard.be/cnt/dmf20180919_03766482 Als je dat artikel leest merk je toch dat de auteurs echt weinig voeling hebben met de realiteit.. Alsof het een uitzondering is dat een wagen meer dan 10 jaar blijft rondrijden "Als we 66 procent kans willen maken om de belofte van Parijs te halen, moeten we al binnen vijf jaar stoppen met de productie van wagens met een verbrandingsmotor – wetende dat de reeds verkochte wagens soms nog meer dan tien jaar blijven rondrijden." Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marvin 249 Geplaatst: 20 september 2018 Delen Geplaatst: 20 september 2018 (aangepast) 1 hour ago, wooter said: https://www.duurzame-mobiliteit.be/nieuws/9-op-10-diesels-stoten-meer-uit-dan-volgens-euro-6-norm-zou-mogen https://www.hbvl.be/cnt/dmf20180918_03759492/6-op-de-10-diesels-stoten-te-veel-uit-ook-nieuwe-wagens-blijken-te-vuil Dus nu plots wel magisch onder de normen? Daarom maak ik ook de nuance dat het over euro 6d-temp gaat. Euro 6b is iets beter dan euro 5 maar nog altijd waardeloos qua uitstoot, en daar gaan jouw artikels voornamelijk nog over. Vermoed ik? Want het gaat daar over "euro 6". Ik kan je zeggen dat mijn Audi ook euro 6 is maar daar ga ik echt niet achter gaan staan om de uitlaatgassen in te ademen ... Je kan ook moeilijk verwachten dat diesels in de echte wereld (die nu dus rondrijden) al proper zijn, want de meeste die aan WLTP voldoen zijn pas ingeschreven sinds begin september (op enkele uitzonderingen na van merken die al eerder dit jaar met euro 6d temp begonnen zijn). 20 september 2018 aangepast door Marvin Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.