Ga naar inhoud

WLTP


Gast wooter

Aanbevolen berichten

17 hours ago, Liquid Li0n said:

hehe...typisch kat en muis spel. Ze moeten onder de 50 gram zitten, dus zetten ze er een grotere en dus zwaardere batterij in, waardoor onze fake-hybride nog meer benzine gaat verbruiken - want amper mensen laden hun wagen op - maar de staat gaat daar niet wakker van liggen want meer verbruik is meer accijnzen.

Dit is niet de commentaar-sectie van HLN.

Ik ken ondertussen redelijk wat mensen met een hybride. Iedereen plugt dat ding in als ze de kans hebben.

 

  • Vind ik leuk 4
  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 hours ago, gTa said:

Staat inderdaad op dezelfde hoogte van het zoeken naar een vervanger voor de kaars in de eerste autoverlichting. Zelfs met goed sluitende lichtbehuizingsdeurtjes waaide dat toch vaak uit van zodra je de 20 km/u overschreed. Wrééd vervelend om telkens te stoppen en die kaars opnieuw aan te steken. Niet vergeten: er bestonden toen nog geen aanstekers, hé! En die eerste gloeilampen, dat was broze shizzle. Op een hele dag rijden (dus een ritje van een km of 60 à 80) kon je er meerdere stuk hebben. :roll: 

En reken die kapotte gloeilampen maar maal twee! Bij iedere kapotte lamp moest je voor de verzekering er nog een foto van nemen met flash.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, ICM zei:

En reken die kapotte gloeilampen maar maal twee! Bij iedere kapotte lamp moest je voor de verzekering er nog een foto van nemen met flash.

Wreed ambetant ook dat de flash op de auto bestond uit het zeer snel gaan ontsteken van 4 extra kaarsen. Dat was toch ook een vreselijk gedoe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, ir_fuel zei:

Dit is niet de commentaar-sectie van HLN.

Ik ken ondertussen redelijk wat mensen met een hybride. Iedereen plugt dat ding in als ze de kans hebben.

 

Zo is het.
Doe je het niet, word je volgens mij zelfs al scheef bekeken (bij momenten).

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ken er verschillende die die kabel er niet bijkopen maar persoonlijk zou ik nu ook wel een hybride laden waar ik kan. het helpt je portemonee tenslotte toch ook e

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zat er hier toch eentje op het forum die vrolijk zijn hybride parkeerde op laadplekken, maar nooit in stak?

Ik denk dat je de gebruikers mooi in een Venn diagram kan weergeven: diegenen die omwille van range anxiety en beperkt aanbod van EV's hybride kozen, en diegenen die taksen trachten te ontwijken. Het merendeel zal in beide zitten, maar er zijn altijd outliers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, wooter said:

Er zat er hier toch eentje op het forum die vrolijk zijn hybride parkeerde op laadplekken, maar nooit in stak?

Wij parkeerden destijds altijd met mijne maat zijn Tesla aan de plaats vlak aan de ingang van de McDo in Waterloo. Was enkel voor elektrische voertuigen maar je moest niet laden :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 9/20/2018 at 1:32 PM, Marvin said:

@Jupke om er nog eens op terug te komen. In April hebben ze bij ADAC een Peugeot 308 SW 2.0 BlueHDi 180 EAT8 getest en die scoorde heel goed: https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/abgas-diesel-fahrverbote/dieselkauf-abgasnorm/test-euro-6d-temp/ 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dirk75
Op 28/9/2018 om 09:35, Germinal zei:

Die grotere batterijen waren ook nodig voor PHEV’s, als je amper 15-30 km elektrisch kan rijden dan houdt het weinig steek mijn inziens.

Anderzijds heb ik deze week 1500km gereden met de model S ( omgerekend 6000 / maand, wat volgens mij beduidend meer dan gemiddeld is ?) en heb ik nooit het idee gehad shit, ik ga hier in de problemen komen wat range betreft..

Dus mi houden die PHEV’s op zich weinig zin.. en als je dan begint met batterijen te steken waar je 80-100 km mee kan zou je voor de meeste mensen beter de ICE vervangen door nog meer batterijen ?

Kunnen ze genoeg batterijen produceren om iedereen te voorzien van een puur elektrische auto?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter

Nu nog niet, maar dat komt wel.

In 1910 hadden ze ook niet genoeg productiecapaciteit om iedereen van een auto te voorzien. En kijk nu, nu rij jij ook met een auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Wat is de stand van WLTP zaken? 

Dit weekend toch eens nagedacht over een opvolger, maar ik schrik een beetje, enerzijds van de CO2 cijfers die ik al gezien heb, anderzijds van de cijfers die ik niet gezien heb... neem nu bijvoorbeeld ene Giulia Quadrifoglio, al wat ik op de website vond van CO2 uitstoot is: "NaN" (afgekort voor 'Not A Number').

👍 

Ik veronderstel dat die nu nul auto's per jaar verkopen. 🙄

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • 8 maanden later...

ondertussen in Frankrijk:

Une taxation supplémentaire sera mise en place à partir de 172 g/km de CO2.

Positief: dat 'potteke' gaat dienen om de auto-industrie/dealers te ondersteunen

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, flupke73 said:

ondertussen in Frankrijk:

Une taxation supplémentaire sera mise en place à partir de 172 g/km de CO2.

 

Nog één?

1 hour ago, flupke73 said:

Positief: dat 'potteke' gaat dienen om de auto-industrie/dealers te ondersteunen

Positief? Communisme ...

Hoe gaan ze die "ondersteunen"?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ir_fuel zei:

Net effe opgezocht. Vanaf 173g CO2 ga je 12500 euro malus betalen in Frankrijk :tct: 

Lol, de gemiddelde benzine SUV die nu veel verkocht wordt zit daar dus boven he.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat zouden ze in België gaan uitspoken denk je ?

Iedereen moet aan de stekker blijkbaar.. waan van de dag noem ik dat.

b2edf7a34d4ddd3c21b6bb5b0be9581a.jpg


Kijk even naar mijn vebruik met deze koudere temperaturen, ongeveer 40kwh om 100 km te rijden.

Tenzij je elektriciteit 100% hernieuwbaar kan opwekken lijkt me dat toch ook geen strak plan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2/12/2019 om 18:26, ir_fuel zei:

Net effe opgezocht. Vanaf 173g CO2 ga je 12500 euro malus betalen in Frankrijk :tct: 

ze gaan het mss optrekken naar 20 000

en 't gaat niet over de 1% superrijken, maar over 0,80% van de nieuw ingeschreven wagens

 

ook nog leuk, in jan/feb gaan ze nedc nemen en vanaf 1 maart wltp, maar met dan ook nieuwe tarieven

maw: geen mens gaan een auto willen inschrijven in jan/feb want dan zouden ze 't dubbel moeten betalen

https://fr.motor1.com/news/385786/plafond-20000-euro-futur-malus/

 

overheden :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

ge moet toch zot zijn om nu nog uw huidige sportwagen in te ruilen voor een nieuwe:

10K BIV als ge een 'leuke motor' wilt

OPF, turbo's,... die de sound verkl¨ten

veiligheidssystemen die als doel hebben het rijplezier weg te nemen en als 't glad is je wagen zowiezo in den decor te jagen

prijsstijgingen door de boete die de fabrikanten krijgen vanwege de  max-gemiddelde-uitstoot

prijsstijgingen voor dingen die je eigenlijk niet wilt: tv in 't dashboard EN de tellerpartij, massage-zetels en gekoelde kofferruimtes, soundgenerator en info-screen voor de passagier,...

 

afin, ook zonder bovenstaande rommel kost een exige cup nu al €139000

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Absoluut. Ik zit hier zo in een straatje waarbij ik in mijn wagenpark geen enkele auto kan vervangen door een minstens even leuke opvolger zonder dat het pakken meer kost dan wat het mij gekost heeft (en dan heb ik het niet over "indexering" genre 5-10%, maar pakken meer).

Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minutes ago, flupke73 said:

ze gaan het mss optrekken naar 20 000

en 't gaat niet over de 1% superrijken, maar over 0,80% van de nieuw ingeschreven wagens

 

Dus in het beste geval verdwijnt de vervuiling van 0.8% van de ingeschreven wagens. Ja dat gaat een verschil maken :fp:

En ondertussen blijven ze daar maar rustig met vervuilende krellen van 30 jaar oud rondbollen. 't Is daar soms gezellig als ge eens achter zo eentje vast zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laten we niet vergeten in welke richting de huidige groene evolutie gaat en wat er vooral moet gered worden. Een gemeente met 1000 naphte autos mag niet naar 500 terugvallen maar mag wel naar 2000 teslas groeien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

ze zouden meer moeten focussen op hoe je de auto oplaadt. Dat dit echt met groene stroom is.

Ben ook eens benieuwd wanneer die realistischere berekeningsmethode, ESA, uit Amerika naar hier komt. Want wij hadden NEDC, nu WLTP maar dit is nog steeds te optimistisch. Dat zie je nu aan die elektrische auto's daar. Dan gaat alles nóg duurder worden als je een wat leuke auto wilt die nog geluid maakt!

De EQC, E-tron, Taycan en Mini hebben een veel lagere actieradius dan hier.

aangepast door Liquid Li0n
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid