Ga naar inhoud

WLTP


Gast wooter

Aanbevolen berichten

Als je dat artikel leest merk je toch dat de auteurs echt weinig voeling hebben met de realiteit.. Alsof het een uitzondering is dat een wagen meer dan 10 jaar blijft rondrijden :huh:
"Als we 66 procent kans willen maken om de belofte van Parijs te halen, moeten we al binnen vijf jaar stoppen met de productie van wagens met een verbrandingsmotor – wetende dat de reeds verkochte wagens soms nog meer dan tien jaar blijven rondrijden."
 

Dat is net het probleem. Als je tegen die tijd de uitstoot wil terugdringen, kan je niet hebben dat die auto’s binnen 10 jaar nog blijven rondrijden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarom maak ik ook de nuance dat het over euro 6d-temp gaat.
Euro 6b is iets beter dan euro 5 maar nog altijd waardeloos qua uitstoot, en daar gaan jouw artikels voornamelijk nog over. Vermoed ik? Want het gaat daar over "euro 6". Ik kan je zeggen dat mijn Audi ook euro 6 is maar daar ga ik echt niet achter gaan staan om de uitlaatgassen in te ademen ... 
Je kan ook moeilijk verwachten dat diesels in de echte wereld (die nu dus rondrijden) al proper zijn, want de meeste die aan WLTP voldoen zijn pas ingeschreven sinds begin september (op enkele uitzonderingen na van merken die al eerder dit jaar met euro 6d temp begonnen zijn).

Het lijkt me zo vreemd dat auto’s op 6 maanden tijd plots braaf onder hun strengere normuitstoot zitten. Een beetje software en het is gefixt? Waarom zetten ze dan die software niet op oudere auto’s?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe je er nu om?

De NIEUWE auto's die gemaakt zijn om de WLTP-norm te volgen, voldoen eraan. Duh. Die hebben meer AdBlue en weet ik veel wat allemaal van reductiehardware. Dat zijn motoren die aangepast zijn. 

Het gaat niet over oude auto's met software-updates. Die stoten nog altijd de grootste brol uit. En daarover gaan veel oude artikels: euro 5 en euro 6 (VOOR euro 6d-temp en euro 6d) zijn stinkdiesels, ongeacht software-update. De grote miserie is dat die auto's ook nog altijd gewoon rondrijden en dat nog even zullen blijven doen. Pas mondjesmaat komen die WLTP-diesels op de markt met lage schadelijke uitstoot.

aangepast door Marvin
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je dat artikel leest merk je toch dat de auteurs echt weinig voeling hebben met de realiteit.. Alsof het een uitzondering is dat een wagen meer dan 10 jaar blijft rondrijden :huh:
"Als we 66 procent kans willen maken om de belofte van Parijs te halen, moeten we al binnen vijf jaar stoppen met de productie van wagens met een verbrandingsmotor – wetende dat de reeds verkochte wagens soms nog meer dan tien jaar blijven rondrijden."
 

En waar gaat de stroom voor al die elektrische auto's vandaan komen?
Kwa CO2 uitstoot is een kerncentrale nog altijd t beste, maar die gaan ze sluiten.
Gascentrales bouwen...
Stroom uit bruin- en steenkool uit Duitsland importeren...

Van de zon en wind gaan we hier in Europa belange niet genoeg stroom krijgen om al die auto's op te laden. We zitten nu op momenten op de grens van te weinig.
Hoeveel verbruikt een Hyundai Kona? Ik heb dat es uitgerekend, dat betekent voor mij mijn elektriciteitsverbruik op een jaar X2 voor enkel woon werk verkeer. Als dat de gemiddelde lijn is... (En ik ben 'groot' verbruiker want ik verwarm mijn huis met een warmtepomp, en ik hou nu nog rekening met mijn PV installatie met terugdraaiende meter)
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Elektrisch rijden verbruikt inderdaad ‘veel’ elektriciteit als je vergelijkt met wat je thuis verbruikt.

Je kan dat ook beschouwen als een bewustwording dat verplaatsingen veel energie verbruiken.

Bij 30.000 km / jaar heb je een vebruik van 300*20kw = 6000kwh. Doe dat nog maal 2 in geval 2 auto’s en een gemiddeld gezin verbruikt dan 15.000-18.000 kWh per jaar ipv nu 3.000-6.000 ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

het toont inderdaad aan dat we veel energie verbruiken en vooral dat we momenteel nog veel van die energie uit fossiele brandstoffen halen. zonder aardolie en aardgas, reden we nu nog met paard en kar. er vanaf stappen is allesbehalve eenvoudig maar op termijn een noodzaak (als het niet door de CO2 is, dan is het wel door de eindige voorraad fossiele brandstoffen). * beeldt zich in hoe het leven er 200 jaar geleden uit zag * 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Boem.

http://europe.autonews.com/article/20180927/ANE/180929899

Quote

VW, BMW, Mercedes, Porsche stop plug-in hybrid sales on new WLTP emissions rules

Emissions.jpg&MaxW=622&cci_ts=20180927062713
Porsche's Panamera plug-in hybrid variant is among the models that have been withdrawn from sale until upgrades are done.
 
Nick Gibbs 
Automotive News Europe
September 27, 2018 06:01 CET 
Volkswagen, BMW, Mercedes-Benz and Porsche are among the automakers that have halted sales of some of their plug-in hybrid cars in Europe in the wake of new emissions regulations.

The regulations, known as the Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure (WLTP), went into effect in the European Union this month. Under WLTP, plug-in hybrids are tested differently than under the previous regulations, known as the New European Driving Cycle or NEDC.

As a result, the effect of the fully charged battery has been reduced. That, in turn, has pushed the crucial CO2 emissions figure above 50 grams per kilometer. The cars lose tax benefits offered in many countries to ultralow-emissions vehicles.

In Germany, many plug-in hybrid models have fallen out of the category where they qualified for the 3,000-euro (about $3,500) subsidy, said Matthias Schmidt, an analyst for Sweden's AID automotive research company. In most cases, automakers will need to fit a bigger battery into the vehicle to keep the tax benefits, Schmidt said.

Automakers have to decide whether the extra cost to fit a bigger battery is worth the incentives given.

VW has stopped sales of the midsize Passat GTE, Europe's No. 2-selling plug-in hybrid. A VW spokesman said the model will not be sold again until next July, when an update for the Passat range is due.

VW also has stopped selling the compact Golf GTE, Europe's No. 4-selling plug-in hybrid. The company did not give a date for its return.

The VW spokesman said its plug-in hybrid models were at the back of the line for WLTP testing behind more popular conventional gasoline and diesel models. "There is a bottleneck with the testing," he said. "We have to get priority for highest-volume models."

Porsche has pulled sales of its plug-in hybrid Panamera sedan and Cayenne SUV. "We will not start taking orders again until the cars are being built, the timing of which has not yet been confirmed," a spokesman said.

Plug-in hybrid versions accounted for 69 percent of Panamera sales in western Europe in the first half, AID figures show.

Mercedes currently has no plug-in hybrids available to order but will start selling them again within the next two months, starting with the S-class and E-class models. The C class is not due until next year, a spokesman said. All will record under 50g/km of CO2, he said.

Mitsubishi meets rules

Mitsubishi Europe, meanwhile, has overhauled its Outlander plug-in SUV, Europe's best-selling plug-in hybrid. The SUV has CO2 emissions of 46 g/km under WLTP, Mitsubishi said.

15620892959@Top1,Bottom1,Right,Right1,Right2,x15,x16,x18,x60!x60?
Outlander-.jpg&MaxW=622&cci_ts=20180927062713
The Outlander is Europe's top-selling plug-in vehicle.

 

"As a result, it will still be eligible for numerous incentives and entry to low-emissions zones throughout the world, including Europe," Mitsubishi said in a statement.

The new Outlander plug-in switched to a 2.4-liter gasoline engine from a 2.0-liter engine and increased the size of the battery to 13.8 kWh from 12kWh.

Volvo, maker of the third-best-selling plug-in hybrid vehicle with the XC60 crossover, sells its plug-in hybrids with WLTP certification — but its vehicles are rated above 50g/km of CO2.

BMW is working to switch its plug-in hybrids over to WLTP. The company says the 530e sedan is available to order with emissions below 50g/km. The BMW 225xe Active Tourer minivan also can be ordered but with a CO2 figure of 57g/km, which is above the critical threshold.

BMW has said its new X5 large SUV will include the xDrive 45e plug-in hybrid with a beefed-up battery to increase its electric-only range to 80 km (50 miles) from 31 km (19.2 miles) and record a CO2 figure of 49g/km. It will arrive in 2019.

Tough tests

Plug-in hybrids must complete the WLTP test several times, Germany's VDA said. "Roll-out of the WLTP signifies a major change for plug-in hybrid vehicles," it said on its website. The vehicles are tested with a full battery, then the test is repeated until the battery is empty, when they are tested again.

"The CO2 value is then calculated as the ratio of the electrical range to the total range," the VDA said.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hehe...typisch kat en muis spel. Ze moeten onder de 50 gram zitten, dus zetten ze er een grotere en dus zwaardere batterij in, waardoor onze fake-hybride nog meer benzine gaat verbruiken - want amper mensen laden hun wagen op - maar de staat gaat daar niet wakker van liggen want meer verbruik is meer accijnzen.

aangepast door Liquid Li0n
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

want amper mensen laden hun wagen op

 

Ben je daar zeker van?  De mensen die ik ken met een hybride laden - indien mogelijk - altijd hun batterij op.   

  • Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is ook geen nieuws hé, we zitten in een overgangsfase dus even geduld hebben.

Tesla heeft zijn aanbod in Duitsland ook aangepast toen de subsidieregels daar strenger werden ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

EV is een druppel op een hete plaat dus toch logisch.

Aanpassen en nieuwe modellen uitbrengen :) 

Ik koop ook niets anders tot 2020, vertrouw de regering voor geen mm

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, wooter zei:

Ik begrijp je opmerking over EV's niet.

Dat ze nog altijd meer auto's verkopen met een verbrandingsmotor dus die krijgen voorrang :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, William Blake zei:

Absoluut!

volgende generatie PHEV is bijna klaar en bij MB zullen ze allemaal voldoen op de S na

Kan me toch niet van de indruk ontdoen dat ze op snelheid gepakt werden. 
Dit is één van de meest bizarre transities binnen de autowereld, die ik al meegemaakt heb. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, Logic zei:

Dit is één van de meest bizarre transities binnen de autowereld, die ik al meegemaakt heb. 

Nou, de overgang van het karrenwiel met lederen beslag naar een wiel met velg en (eerst volle, later lucht-)band vond ik anders toch ook behoorlijk choquerend. Herinner 't mij nog levendig!

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, 0231 zei:

Dat rond krijgen is nog het moeilijkste.

Staat inderdaad op dezelfde hoogte van het zoeken naar een vervanger voor de kaars in de eerste autoverlichting. Zelfs met goed sluitende lichtbehuizingsdeurtjes waaide dat toch vaak uit van zodra je de 20 km/u overschreed. Wrééd vervelend om telkens te stoppen en die kaars opnieuw aan te steken. Niet vergeten: er bestonden toen nog geen aanstekers, hé! En die eerste gloeilampen, dat was broze shizzle. Op een hele dag rijden (dus een ritje van een km of 60 à 80) kon je er meerdere stuk hebben. :roll: 

  • Thanks Friendly 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ge kunt er eens mee lachen, maar ik snap niet dat bedrijven van deze omvang zich hebben laten vangen.
Voor hier weer een verhaal volgt van de Blackberry en iPhone, dit is toch effe iets anders.
Los van de EV revolutie, hebben ze zelfs op hun eigen expertise al bijna de boot gemist. 

Tegen de stroming in, hebben we zonet weer een diesel bedrijfswagen opgenomen in ons wagenpark, omdat ze momenteel flinke kortingen geven om van hun stock af te geraken.
En tegelijk is er iemand bij ons die 9 maanden kan wachten op z'n Skoda met benzine motor, vanwege die WLTP. 
Je zou al bijna denken dat die vertraging opzettelijk is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Logic zei:

Kan me toch niet van de indruk ontdoen dat ze op snelheid gepakt werden. 
Dit is één van de meest bizarre transities binnen de autowereld, die ik al meegemaakt heb. 

Is ook zo, 2018 is al zeer bewogen geweest...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die grotere batterijen waren ook nodig voor PHEV’s, als je amper 15-30 km elektrisch kan rijden dan houdt het weinig steek mijn inziens.

Anderzijds heb ik deze week 1500km gereden met de model S ( omgerekend 6000 / maand, wat volgens mij beduidend meer dan gemiddeld is ?) en heb ik nooit het idee gehad shit, ik ga hier in de problemen komen wat range betreft..

Dus mi houden die PHEV’s op zich weinig zin.. en als je dan begint met batterijen te steken waar je 80-100 km mee kan zou je voor de meeste mensen beter de ICE vervangen door nog meer batterijen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minutes ago, Germinal said:

Dus mi houden die PHEV’s op zich weinig zin.. en als je dan begint met batterijen te steken waar je 80-100 km mee kan zou je voor de meeste mensen beter de ICE vervangen door nog meer batterijen ?

Zo simpel is het niet, want de elektromotoren die worden voorzien in die hybrids zijn hulpmotoren. Als je dat als enige motor hebt ga je redelijk op je honger blljven zitten. Die moeten dus straffer worden --> meer stroom nodig --> andere bekabeling + koeling etc etc etc, en we zijn vertrokken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid