msxx 7.823 Geplaatst: 16 april 2024 Geplaatst: 16 april 2024 Op 10/1/2024 om 10:39, Jules_W zei: Schepers wheel service in Zolder. Op 30 min van Leuven en 15min van Diest. Persoonlijke ervaring met hen? Aanrader voor herstellen van mooie velgen? Heb nog wat opgeruwde randjes te herstellen, littekens van de vorige eigenaar naar het schijnt Quote
Jochen 6.085 Geplaatst: 16 april 2024 Geplaatst: 16 april 2024 Geen goeie ervaring mee. De velgen van mijn A4 daar laten lakken en zeer veel lakfoutjes in. Van stof in de laklaag tot slecht (of niet) herstelde stoeprandschade, oxidatie weggeslepen maar niet opgevuld en er gewoon over gelakt... Ze hebben de velgen toen wel gratis herdaan maar het resultaat werd niet veel beter 1 Quote
Jochen 6.085 Geplaatst: 16 april 2024 Geplaatst: 16 april 2024 Puc Polish in Maasmechelen zou heel goed zijn naar het schijnt. Quote
Jules_W 4.838 Geplaatst: 16 april 2024 Geplaatst: 16 april 2024 30 minuten geleden, msxx zei: Persoonlijke ervaring met hen? Aanrader voor herstellen van mooie velgen? Heb nog wat opgeruwde randjes te herstellen, littekens van de vorige eigenaar naar het schijnt Alles volgens afspraak. Planning gerespecteerd en prima werk geleverd aan afgesproken prijzen. Een aanrader imo. 16 minuten geleden, Jochen zei: Puc Polish in Maasmechelen zou heel goed zijn naar het schijnt. Hier heb ik een tiental jaar geleden eens velgen laten uitboren. Toen ook de keuze voor hem gemaakt owv goeie reputatie. Werk was prima maar de communicatie heel slecht. Velgen binnenbrengen voor een klus die 2 dagen in beslag zou nemen, dan weken telefoon niet opnemen, niet antwoorden op mails of sms’en tot je dan na een maand of 3 opeens een sms krijgt : “ze zijn klaar, je kan ze vanavond om 17u ophalen”. Mja. Niet hoe ik met klanten zou omgaan. Ik ben toen zelfs eens tot daar gereden om verhaal te halen maar niemand deed open. Bizarre kerel, zal toen met de drukte te maken gehad hebben ofzo. Ik hoop in ieder geval dat hij zich heeft herpakt 1 Quote
abtler 4.511 Geplaatst: 16 april 2024 Geplaatst: 16 april 2024 24 minuten geleden, Jules_W zei: Alles volgens afspraak. Planning gerespecteerd en prima werk geleverd aan afgesproken prijzen. Een aanrader imo. Hier heb ik een tiental jaar geleden eens velgen laten uitboren. Toen ook de keuze voor hem gemaakt owv goeie reputatie. Werk was prima maar de communicatie heel slecht. Velgen binnenbrengen voor een klus die 2 dagen in beslag zou nemen, dan weken telefoon niet opnemen, niet antwoorden op mails of sms’en tot je dan na een maand of 3 opeens een sms krijgt : “ze zijn klaar, je kan ze vanavond om 17u ophalen”. Mja. Niet hoe ik met klanten zou omgaan. Ik ben toen zelfs eens tot daar gereden om verhaal te halen maar niemand deed open. Bizarre kerel, zal toen met de drukte te maken gehad hebben ofzo. Ik hoop in ieder geval dat hij zich heeft herpakt PUC zit, sinds hij lang geleden begonnen is, altijd overvol met klanten uit heel Europa die er hun (veelal dure) velgen tot hoogglans etc. laten brengen. Heeft ook een paar jaar regelmatig in US gezeten om daar mensen op te leiden / begeleiden. Een speciale maar topper in zijn vak. Quote
Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 16 april 2024 Geplaatst: 16 april 2024 Op 15/4/2024 om 12:48, toere zei: Van de velgen ben ik nu wel overtuigd, maar ik lees niet veel goeds over Yokohama banden. Na 13u eens bellen naar DCT waar die velgen te koop staan. In hun beschrijving staat met Michelin banden maar op de foto zijn het Yokohama's. Ik rij daar wel graag mee maar ze zijn duidelijk wat ouder. Moderne banden hebben meer grip en zijn wat gelijkmatiger, kleiner verschil tussen nat-koud, en warm-droog weer. De vergelijking die ik maak is als ge 10 verschillende probleembochten bij slecht weer pakt schiet ge met een band van 15 jaar geleden bij 6 van de bochten gemakkelijk weg, met de yokos bij maar 3 van die bochten en met de laatste gewone Continentals of Michelins maar bij 1 en dan nog met veel weerstand. Zijdelingse grip is op droog en bij gewone gebruikstemperatuur vergelijkbaar met mijn moderne Continental Ecocontact 6, maar de laatste haalt op nat goed 0.6g zijdelings, daar komen de yokos niet aan. Groot verschil in handling wel, de ecocontact heeft meer sliphoek (hoeveel extra ge moet insturen als ge harder de bocht ingaat). Ik denk altijd dat dat verkeerd begrepen wordt als onderstuur. Ik weet niet hoeveel grip die yokos hebben als ze goed warm hebben maar het neemt wel toe. Maar bij gewone temperaturen haalt ge meer grip uit ne premiumcontact. 1 Quote
ex-Mooseman 14.566 Geplaatst: 16 april 2024 Geplaatst: 16 april 2024 Met andere woorden een band die tegenwoordig minder geschikt voor een dagdagelijkse wagen. Voor mij mag daar de betere band op, met het meeste grip. 1 Quote
Fr79 506 Geplaatst: 16 april 2024 Geplaatst: 16 april 2024 Ik heb die nog gehad op mijn Boxster, kwam samen met Cayman toen zelfs OEM op Yokohama's. Is prijs/kwaliteit zeker een goede band maar er is altijd beter (en duurder) 1 Quote
Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 18 april 2024 Geplaatst: 18 april 2024 Op 16/4/2024 om 21:00, Le Capri Mauve zei: Ik rij daar wel graag mee maar ze zijn duidelijk wat ouder. Moderne banden hebben meer grip en zijn wat gelijkmatiger, kleiner verschil tussen nat-koud, en warm-droog weer. De vergelijking die ik maak is als ge 10 verschillende probleembochten bij slecht weer pakt schiet ge met een band van 15 jaar geleden bij 6 van de bochten gemakkelijk weg, met de yokos bij maar 3 van die bochten en met de laatste gewone Continentals of Michelins maar bij 1 en dan nog met veel weerstand. Zijdelingse grip is op droog en bij gewone gebruikstemperatuur vergelijkbaar met mijn moderne Continental Ecocontact 6, maar de laatste haalt op nat goed 0.6g zijdelings, daar komen de yokos niet aan. Groot verschil in handling wel, de ecocontact heeft meer sliphoek (hoeveel extra ge moet insturen als ge harder de bocht ingaat). Ik denk altijd dat dat verkeerd begrepen wordt als onderstuur. Ik weet niet hoeveel grip die yokos hebben als ze goed warm hebben maar het neemt wel toe. Maar bij gewone temperaturen haalt ge meer grip uit ne premiumcontact. WTF ze hebben Ultracontact gemonteerd, de kalvers. Ik vond al dat die veel grip hadden. Quote
Dimitri 733 Geplaatst: 23 april 2024 Geplaatst: 23 april 2024 Soms, heel soms, geeft Facebook ook al eens nuttige informatie. Vond deze user review van de nieuwe SportContact 7, geeft ook wel de zin en onzin aan van Bandentests: After Jonathan's yesterday video a warning regarding Continental SportContact7 needed. Guys, you probably saw all those reviews and rankings of UUHP tires in which Conti SC7 won by a considerable margin. It was called superb in the wet and a little bit soft on the limit. PS4S is supposedly old tire and not on par with conti. Well.... all that might be true with small caveat... SportContact7 has an atrocious wear on the track. It just too soft compound for really hard driving. I've never seen this king of wear on OEM p0 or specifically on "softer" PS4S. It seems to be superior tire on the road but if you are thinking about occasional tracking your N then look at pictures below. This is how my tires looked like after one track day on technical, but not fast, track. After 2 hot laps they were getting overheated. After 1session I started doing one hot and one cooling laps. It was 7 degrees C. https://youtu.be/kXFD6ke1TYo It seems that on faster and less curvy track they hold a little bit better but generally keep my experiences in mind. I'm not the only one noticing this. Look at comments under Jonathan's post or comments under YT tests. 1 1 Quote
korneeldebruyn 530 Geplaatst: 14 augustus 2024 Geplaatst: 14 augustus 2024 Op 16/4/2024 om 19:17, msxx zei: Persoonlijke ervaring met hen? Aanrader voor herstellen van mooie velgen? Heb nog wat opgeruwde randjes te herstellen, littekens van de vorige eigenaar naar het schijnt @msxx waar ben jij nu uiteindelijk geweest als ik vragen mag? Mijn vriendin heeft gisteren ook schade gereden aan de velg . Ik wou initieel naar Schepers Wheel Service in Zolder gaan (kameraad van mij was er al geweest en was tevreden) maar de reactie van Jochen stelt me niet echt gerust. Quote
korneeldebruyn 530 Geplaatst: 14 augustus 2024 Geplaatst: 14 augustus 2024 (aangepast) Toch wel pijnlijk, dedju. Vooral als het recht voor je ogen gebeurt Andere goede adresjes regio Limburg of Antwerpen ook altijd welkom! 14 augustus 2024 aangepast door korneeldebruyn Quote
msxx 7.823 Geplaatst: 14 augustus 2024 Geplaatst: 14 augustus 2024 1 uur terug, korneeldebruyn zei: @msxx waar ben jij nu uiteindelijk geweest als ik vragen mag? Mijn vriendin heeft gisteren ook schade gereden aan de velg . Ik wou initieel naar Schepers Wheel Service in Zolder gaan (kameraad van mij was er al geweest en was tevreden) maar de reactie van Jochen stelt me niet echt gerust. Mijn banden zijn bijna aan vervanging toe, leek me een goed idee om te combineren:-) Quote
SB-01 4.346 Geplaatst: 14 augustus 2024 Geplaatst: 14 augustus 2024 https://www.ptr-rimworkx.be/start Geen persoonlijke ervaring met zijn velgenherstelactiviteiten, maar ik weet dat het een fijne kerel is. Ben er vroeger geweest voor banden. Werkt met respect voor je materiaal. Quote
Soul 6.060 Geplaatst: 18 augustus 2024 Auteur Geplaatst: 18 augustus 2024 Kwaliteit van vierseizoenenbanden scoort ondermaats: “Ze presteren minder goed en slijten sneller” Vierseizoenenbanden zijn steeds populairder omdat je ze het hele jaar door kan gebruiken, maar uit een nieuw onderzoek van Testaankoop blijkt dat de kwaliteit ondermaats is. Daarnaast zijn de banden op lange termijn duurder en minder veilig. Uit onderzoek van Testaankoop blijkt dat tien van de zestien geteste vierseizoenenbanden minder dan 50 procent scoren. Slechts één type haalt een score boven de 60 procent. “Zomerbanden bieden in de zomer uitstekende grip bij warm en droog weer, terwijl all-season-banden dat ook wel kunnen, maar niet zo goed. Ze moeten namelijk ook in de winter bij nat weer goed presteren, waar winterbanden speciaal voor ontworpen zijn”, legt Laura Clays woordvoerder van Testaankoop uit aan VTM NIEUWS. “Daardoor bieden vierseizoenenbanden in geen van beide situaties optimale prestaties en slijten ze sneller.” Toch kiezen veel mensen voor vierseizoenenbanden omdat ze minder vaak hoeven te wisselen. Bandenverkoper Michel Vantilt merkt op dat klanten vaak kijken naar het totale pakket, inclusief prijs en gemak, in plaats van enkel de kwaliteit. Maar Testaankoop betwijfelt of de vierseizoenenbanden ook echt goedkoper zijn. Voor 120.000 kilometer heb je één set zomerbanden en één set winterbanden nodig, wat gemiddeld 840 euro kost. Met de all-season-banden heb je voor dezelfde afstand minstens drie wissels nodig, wat de kosten kan opdrijven tot 960 euro. Bovendien scoren vierseizoenenbanden ook niet goed op veiligheid. “Ze presteren duidelijk minder goed in de zomer dan zomerbanden, en minder goed in de winter dan winterbanden. Daarom raden we toch aan om te kiezen voor de wissel tussen zomer- en winterbanden,” concludeert Laura Clays. https://www.hln.be/binnenland/kwaliteit-van-vierseizoenenbanden-scoort-ondermaats-ze-presteren-minder-goed-en-slijten-sneller~a256aefc/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F Quote
mrbbs 2.790 Geplaatst: 18 augustus 2024 Geplaatst: 18 augustus 2024 4 minuten geleden, Soul zei: Kwaliteit van vierseizoenenbanden scoort ondermaats: “Ze presteren minder goed en slijten sneller” Vierseizoenenbanden zijn steeds populairder omdat je ze het hele jaar door kan gebruiken, maar uit een nieuw onderzoek van Testaankoop blijkt dat de kwaliteit ondermaats is. Daarnaast zijn de banden op lange termijn duurder en minder veilig. Uit onderzoek van Testaankoop blijkt dat tien van de zestien geteste vierseizoenenbanden minder dan 50 procent scoren. Slechts één type haalt een score boven de 60 procent. “Zomerbanden bieden in de zomer uitstekende grip bij warm en droog weer, terwijl all-season-banden dat ook wel kunnen, maar niet zo goed. Ze moeten namelijk ook in de winter bij nat weer goed presteren, waar winterbanden speciaal voor ontworpen zijn”, legt Laura Clays woordvoerder van Testaankoop uit aan VTM NIEUWS. “Daardoor bieden vierseizoenenbanden in geen van beide situaties optimale prestaties en slijten ze sneller.” Toch kiezen veel mensen voor vierseizoenenbanden omdat ze minder vaak hoeven te wisselen. Bandenverkoper Michel Vantilt merkt op dat klanten vaak kijken naar het totale pakket, inclusief prijs en gemak, in plaats van enkel de kwaliteit. Maar Testaankoop betwijfelt of de vierseizoenenbanden ook echt goedkoper zijn. Voor 120.000 kilometer heb je één set zomerbanden en één set winterbanden nodig, wat gemiddeld 840 euro kost. Met de all-season-banden heb je voor dezelfde afstand minstens drie wissels nodig, wat de kosten kan opdrijven tot 960 euro. Bovendien scoren vierseizoenenbanden ook niet goed op veiligheid. “Ze presteren duidelijk minder goed in de zomer dan zomerbanden, en minder goed in de winter dan winterbanden. Daarom raden we toch aan om te kiezen voor de wissel tussen zomer- en winterbanden,” concludeert Laura Clays. https://www.hln.be/binnenland/kwaliteit-van-vierseizoenenbanden-scoort-ondermaats-ze-presteren-minder-goed-en-slijten-sneller~a256aefc/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F Kan je de lijst even posten? Quote
Jochen 6.085 Geplaatst: 18 augustus 2024 Geplaatst: 18 augustus 2024 HLN en Testaankoop. Een match made in heaven 3 Quote
Soul 6.060 Geplaatst: 18 augustus 2024 Auteur Geplaatst: 18 augustus 2024 2 uren geleden, mrbbs zei: Kan je de lijst even posten? Zal wellicht een exclusiviteit zijn voor testaankoopleden... Quote
Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 18 augustus 2024 Geplaatst: 18 augustus 2024 Dit verslag van ADAC en TCS ziet er toch tamelijk compleet uit. Test aankoop artikel vind ik niet online https://gocar.be/nl/autonieuws/dossier-banden/vergelijkende-test-vierseizoensbanden-die-je-moet-kopen-en-vermijden-in-2024-test-tcs-adac Quote
mrbbs 2.790 Geplaatst: 21 augustus 2024 Geplaatst: 21 augustus 2024 Ben benieuwd naar deze: Goodyear have just launched the WeatherReady 2, a new all weather tire they claim is better than the Michelin CrossClimate 2 and Bridgestone Weatherpeak in the dry and wet, while having 3PMS. https://t.co/CcQpnhidSb Quote
mrbbs 2.790 Geplaatst: 21 augustus 2024 Geplaatst: 21 augustus 2024 10 uren geleden, mrbbs zei: Ben benieuwd naar deze: Goodyear have just launched the WeatherReady 2, a new all weather tire they claim is better than the Michelin CrossClimate 2 and Bridgestone Weatherpeak in the dry and wet, while having 3PMS. https://t.co/CcQpnhidSb Is waarschijnlijk enkel voor de Amerikaanse markt. Quote
tato 1.906 Geplaatst: 21 augustus 2024 Geplaatst: 21 augustus 2024 Inderdaad, de Assurance-reeks is voor de States. Quote
kwiekie 3.008 Geplaatst: 21 augustus 2024 Geplaatst: 21 augustus 2024 37 minuten geleden, tato zei: Inderdaad, de Assurance-reeks is voor de States. Waarom wordt daar verschil in gemaakt? Quote
mrbbs 2.790 Geplaatst: 21 augustus 2024 Geplaatst: 21 augustus 2024 42 minuten geleden, kwiekie zei: Waarom wordt daar verschil in gemaakt? Ik gok omdat het daar een ander klimaat is waardoor er een ander compound wordt gebruikt die beter tegen de extremere temperatuursverschillen bestand zijn. Wellicht is de rubbersamenstelling ook harder om meer miles mee te gaan. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.