Ga naar inhoud

Het grote banden vraag- & antwoordtopic


Soul

Aanbevolen berichten

Zulke test moet je toch soms met een korreltje zout nemen, het neemt nergens rekening met de veroudering van de band. Sommige banden scheuren namelijk na enkele jaren oppervlakkig, ik zie dat in onze 4 seizoensbanden vaak bij 1 van die topmerken. Die banden worden knetterhard en weg is de performance.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

Ben op zoek naar low grip zomerbanden die vooral in de regen weinig grip hebben doch progressief zijn @gTa ?

Maat 225/40R18 92Y XL

Had vroeger Wanli S1063 XL die perfect voldeed en zoek dus gelijkaardige band.  Momenteel aan het kijken naar Sailun Altrezzo SZR..

Sailun Atrezzo ZSR 225/40 R18 92Y XL

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, ik kan niet adviseren in brol :D ik ken daar niks van.
Is ook wel extreem zeldzaam dat iemand de minst goeie band wil, niet owv prijs maar net owv de eigenschappen :D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, mrbbs zei:

Ben op zoek naar low grip zomerbanden die vooral in de regen weinig grip hebben doch progressief zijn @gTa ?

Maat 225/40R18 92Y XL

Had vroeger Wanli S1063 XL die perfect voldeed en zoek dus gelijkaardige band.  Momenteel aan het kijken naar Sailun Altrezzo SZR..

Sailun Atrezzo ZSR 225/40 R18 92Y XL

Continental sportcontact 5, Federal 595 RSR of Michelin pilot supersport hebben weinig grip in de regen en zijn progressief. Ofwel een semi slick band nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Dante zei:

Continental sportcontact 5, Federal 595 RSR of Michelin pilot supersport hebben weinig grip in de regen en zijn progressief. Ofwel een semi slick band nemen.

SportContact 5 is wanneer nieuw één van de beste banden ooit in de regen. Ook PSS heeft voor mijn gebruik teveel grip en worden wellicht ook niet meer gemaakt.  Semi's hebben ook teveel grip. Ik zoek echt een richting een budget band anders heb je met een AWD nog teveel grip.  Momenteel rijd ik op sneeuwbanden om dat doel te bereiken, echter gaat dat wel ten koste van het stuurplezier op droge wegen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net terug een setje Bridgestone Potenza S001 besteld voor de M340i. Ben benieuwd. De vorige waren na 15K zo goed als op (bij winterwissel gezien dat ik er misschien nog een maand of 2 mee kon rijden).

Ben benieuwd naar de staat van mijn winterbanden als ze er volgende week af gaan :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 3/7/2022 at 1:47 PM, BWS said:

Ik ga stilaan eens beginnen kijken voor vervanging van de ContiPremiumContact 5’s op de r129.

Bandenmaat is r16 225/55

Dat zijn kleine banden, dat is niet dit topic.

  • Grappig 7
Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, janvkn zei:

Dat zijn kleine banden, dat is niet dit topic.

fijn !

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, ir_fuel zei:

Net terug een setje Bridgestone Potenza S001 besteld voor de M340i. Ben benieuwd. De vorige waren na 15K zo goed als op (bij winterwissel gezien dat ik er misschien nog een maand of 2 mee kon rijden).

Ben benieuwd naar de staat van mijn winterbanden als ze er volgende week af gaan :D 

BMW marking? Indien niet, S007 of Potenza Sport niet overwogen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minutes ago, mrbbs said:

BMW marking? Indien niet, S007 of Potenza Sport niet overwogen?

ja, sterbanden, run flat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, ir_fuel zei:

ja, sterbanden, run flat.

Why runflat?

Voor de keren dat je plat valt.. en als het toch gebeurt: ik heb daar via mijn bank een verzekering voor.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 hours ago, mrbbs said:

Why runflat?

Voor de keren dat je plat valt.. 

Klopt. Voor de keren dat je plat valt.

Quote

ik heb daar via mijn bank een verzekering voor.  

En wat gebeurt er dan? Dan rijd je magisch met je platte band verder?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al 3 keer plat gereden en telkens content dat ik runflats had. De laatste keer had ik geen 1000km op mijn nieuwe auto. Dat is pure luxe. Gewoon naar de bandencentrale rijden, geen gekloot, geen tijdverlies.

Ben lang geleden ook al een paar keer lek gereden en dan kan je daar staan kloten met een reservewiel (een chance dat dat destijds er nog bij zat). Mijn voorlaatste lek had ik 2 scheuren in de bandflank. Dan sta je daar mooi, kan je je laten slepen want geen reservewiel en van dat schuim gaat zoiets ook niet dichten.

Ik wil niks anders op een daily.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het verwondert me dat Pirelli haast niet meer wordt genoemd als kandidaat band. Of Goodyear.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5/5/2022 om 15:10, mrbbs zei:

SportContact 5 is wanneer nieuw één van de beste banden ooit in de regen. Ook PSS heeft voor mijn gebruik teveel grip en worden wellicht ook niet meer gemaakt.  Semi's hebben ook teveel grip. Ik zoek echt een richting een budget band anders heb je met een AWD nog teveel grip.  Momenteel rijd ik op sneeuwbanden om dat doel te bereiken, echter gaat dat wel ten koste van het stuurplezier op droge wegen..

Nokian WR?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, The Swede zei:

Het verwondert me dat Pirelli haast niet meer wordt genoemd als kandidaat band. Of Goodyear.

Maar jawel.  In erg veel tests en ook hier worden Pirelli en Goodyear geregeld naar voor geschoven als valabele kandidaat. 

Pirelli scoort de laatste jaren b.v. zeer goed bij de (sportieve) "milde winterbanden", niet in 't minst omdat enkele van de courantere types absoluut geen 'hardcore' winterbanden zijn maar net bijzonder goed aangepast aan onze milde winters en dus eigenlijk richting de nieuwe generatie allseasons neigen qua droog/nat-prestaties. 'k Heb de indruk dat Pirelli bovendien wat meer dan andere merken heeft ingezet op de big sizes (21", 22" en 23" banden van serieuze breedte) voor al die SUV's in sporty guise. Zie ze toch vaak door de OEM gemonteerd worden af fabriek, o.a. op GLE/GLS, X5/X7, enz.

Goodyear heeft ook nog altijd toppers in de rangen. Met de opeenvolgende Eagle F1 Asymmetric generaties speelt Goodyear toch ook keer op keer opnieuw mee voor de podiumplaatsen in 't gros van de tests. En de Vector 4Seasons Gen.3 b.v. blijft topplaatsen in tests wegkapen en lijkt voor ons Vlamingen de perfecte winterband: veel performanter op nat en droog dan full on (Euro spec) winterbanden en tegelijk quasi identieke prestaties op milde winterse omstandigheden (en nog altijd ook b.v. 80-85% van de prestaties van een winterbanden op koude/droge sneeuw vergeleken met een zomerbanden die dan geen 10% oid haalt). 

(Da's ook de reden waarom ik b.v. met de nieuwste allseasons rondrijd als winterband: die hebben deze winter geen sneeuw/ijs/rijm gezien ondanks frequente vroege vetrekmomenten naar Bxl, en die scoren een heeel pak beter op droog en warmer nat dan winterbanden. En hadden we wél enkele dagen (natte) sneeuw of wat ijs- of rijmvorming gehad of was ik wél met de auto op skivakantie geweest en had ik daar winterse condities voor de wielen geschoven gekregen, dan hadden ze dat - luidens de tests toch - quasi even goed gedaan als 'echte' winterbanden.)

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5/5/2022 om 15:23, ir_fuel zei:

Bridgestone Potenza S001

Ik heb die set nieuwe die je met je M140i meeleverde kort op gehad, op de set nieuwe velgen, voordat ik m'n BBS'jes had.
De Michelin Pilot Sport 3 ZP lagen op de 'kapotte' velgen en 'k heb lang getwijfeld of ik de S001 of de PS3ZP zou leggen op de BBS.
Heb voor de Michelins gekozen en had dat beter niet gedaan. Vond de S001 echt (voor een * RFT band in die maten) veel directer aanvoelen dan de PS3ZP.
Visueel (toch ook een punt van belang voor mij) liggen die PS3ZP echt super smal op de velgen, erg getrokken.

Moet ze misschien gewoon buitenwippen, die PS3ZP's en de S001 leggen. Ook al zijn die 1,5 jaar ouder (DOT).

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, gTa zei:

Maar jawel.  In erg veel tests en ook hier worden Pirelli en Goodyear geregeld naar voor geschoven als valabele kandidaat. 

Pirelli scoort de laatste jaren b.v. zeer goed bij de (sportieve) "milde winterbanden", niet in 't minst omdat enkele van de courantere types absoluut geen 'hardcore' winterbanden zijn maar net bijzonder goed aangepast aan onze milde winters en dus eigenlijk richting de nieuwe generatie allseasons neigen qua droog/nat-prestaties. 'k Heb de indruk dat Pirelli bovendien wat meer dan andere merken heeft ingezet op de big sizes (21", 22" en 23" banden van serieuze breedte) voor al die SUV's in sporty guise. Zie ze toch vaak door de OEM gemonteerd worden af fabriek, o.a. op GLE/GLS, X5/X7, enz.

Goodyear heeft ook nog altijd toppers in de rangen. Met de opeenvolgende Eagle F1 Asymmetric generaties speelt Goodyear toch ook keer op keer opnieuw mee voor de podiumplaatsen in 't gros van de tests. En de Vector 4Seasons Gen.3 b.v. blijft topplaatsen in tests wegkapen en lijkt voor ons Vlamingen de perfecte winterband: veel performanter op nat en droog dan full on (Euro spec) winterbanden en tegelijk quasi identieke prestaties op milde winterse omstandigheden (en nog altijd ook b.v. 80-85% van de prestaties van een winterbanden op koude/droge sneeuw vergeleken met een zomerbanden die dan geen 10% oid haalt). 

(Da's ook de reden waarom ik b.v. met de nieuwste allseasons rondrijd als winterband: die hebben deze winter geen sneeuw/ijs/rijm gezien ondanks frequente vroege vetrekmomenten naar Bxl, en die scoren een heeel pak beter op droog en warmer nat dan winterbanden. En hadden we wél enkele dagen (natte) sneeuw of wat ijs- of rijmvorming gehad of was ik wél met de auto op skivakantie geweest en had ik daar winterse condities voor de wielen geschoven gekregen, dan hadden ze dat - luidens de tests toch - quasi even goed gedaan als 'echte' winterbanden.)

Merci. ‘k Moet toegeven dat ik de laatste jaren de markt voor zomerbanden niet echt gevolgd heb. 
Destijds was Michelin het merk dat duurzame banden maakte die lang hun kwaliteiten behielden, Uniroyal en Goodyear wouden naar voor komen als regenband en Pirelli was een prestatieband … die snel sleet. 

Mijn recente ervaring met Michelin is niet bijster (op de S hadden die bij de minste put een blaas op de flank), en ze sleten snel. 
De Dunlops op de auto van de kleine zijn al evenmin duurzaam. Ondanks het weinig aantal kms komen daar verdekke stukken uit het loopvlak los. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, The Swede zei:

Nokian WR?

Da's (bijna) premium price. Hij zoekt 't allergoedkoopste, alhoewel nee prijs speelt minder een rol, hij wil gewoon de minst goeie band, met 't minste grip. :D 

 

@mrbbs Aangezien iedereen hier bakken ervaring heeft met Chinees brolwinterrubber op sportievere auto's in de zoektocht naar zo weinig mogelijk grip, "ziehier" (copyright BMWMBond Zonder Naam) mijn advies voor je:

image.png.eb5a8fb80a4f6d7487a220efc7448422.png

De Superia zou je kunnen kiezen owv de (woordelijke) link met een auto met familiebanden met de jouwe: de Toyota Supra was/is toch een begrip in onze liefhebberij.
Lijkt me nog wel tof om een band op je Yaris GR te hebben die de naam van zijn highway sporty uncle op z'n flanken draagt.
Qua grip, kwaliteit e.d. zal dat wel pure shite zijn: 't is de aller-allergoedkoopste en de 6 mensen die 'm kochten én zo moedig waren om dat ook toe te geven (en een review te schrijven) geven 'm gemiddeld 3 van 5 sterren.
--> toppertje dus :D 

De Fortuna vind ik ook wel een valabele kandidaat. De merknaam alleen al inspireert met het jou gunstig gezind zijnde lot, het fortuin. Kan niet verkeerd gaan, denk ik zo.
Maar nog veel belangrijker: het type heet "Gowin" en dat is enerzijds te interpreteren als een Westvlaams "Allez, zeg!" (How, wi), maar dan meteen in een contaminatie gegoten met het Engelstalige "Go Win".
--> Etymologisch gezien is deze band dus absoluut dat wat je zoekt.

En dan komen we bij de motherfucker of them all. De Insa Turbo Nordic Grip. Shit vent, want een band. Checkt dat. Zo'n looks, hoe vet is dat.
Je kan mits het nuttigen van wat alcohol ook de Insa verwarren met IMSA en zo de link leggen met de roemrijke raceklassen uit de USA.
De typenaam lijkt wel te suggereren dat het een hardcore winterband is (nordic winter tyre), dus met black ice, aangestampte koude droge sneeuw e.d. in z'n vizier.
Dat is niet wat je hier gaat vinden maar misschien ga je met jouw rallye-rijstijl gewoon de hompen profiel uit de band rukken en geef toe: dat moet toch een machtig zicht zijn.
--> Niettemin de looks, zou ik dit minder adviseren, tenzij je ook een lift kit op je Yaris GR steekt (dan kan je ook aan offroaden met die bannekes).

De Imperial Snowdragon raad ik ten stelligste af. Ten eerste is België een koninkrijk, wij hebben geen heerser of keizer.
Maar veel belangrijker: een sneeuwdraak, dat lijkt mij een beetje gelijk Bambi op ijs (poten wijd, zwiep, boem op z'n bakkes, weet ge wel).
't Is toch simpele wiskunde: draken spuwen vuur, vuur is warm, warmte en sneeuw gaan niet samen ... m.a.w. een sneeuwdraak loopt, zeker in covid-tijden als er veel gehoest wordt, continu z'n eigen omgeving te smelten.
How stupid can you be. En dat geldt zowel voor die draak als voor jou mocht je die band kopen.
Bijkomend, maar dat is een argumentje voor de experten met arendsogen: die staat op de foto met z'n directioneel profiel in omgekeerde richting, vergeleken met al de rest. M.a.w.: nen band twès in de zak zoals ze in WVL zeggen.

De Minerva is zeker een valabele kandidaat voor een Belg die een brolband zoekt! Minerva is namelijk een Belgisch (!!) auto- en motormerk, en zoiets moeten we in gedachten houden.
Helaas is het merk al dood, net zoals de onfortuinlijke snelle dood die elkeen te wachten staat die waarlijk de goorste brolrubbers op zijn auto wenst te leggen om daarmee gelijk een halvegare te gaan knallen, maar zie het zo: je kan niet alles hebben.
--> Chauvinistisch trekje naast je death wish? De Minerva is dan voor jou.

Last but not least: de Sunny. Starten we met een minpuntje: je rijdt een Toyota, en de Sunny was een model van concurrent Datsun/Nissan. Toch een plooitje om glad te strijken.
Eénmaal voorbij dat klein detail, kunnen we over gaan tot de belangrijker zaken: de typenaam is een combinatie van wat letters en cijfers. How fucking cool is that?!   Dat klinkt toch echt maf speccy technisch turbo yeah mofo, toch?
Allez, geef toe: ge komt toe op 't terras van uw stamcafé de vrijdagavond en ge moet kiezen tussen "Yooo hastjeeees oewèst? Mee mie olles VRJI hoewd wi, fak vint, kee nieuwe bann'n ip minne Tjoota, tzin Enne-Wee-Twiejoendrdenelvns!" of "Yooo meiskes oewèst? Mee mie olles VRJI hoewd wi, fak sisterkes, kee nieuwe bannekes ip minne Tjoota loatn lehh'n door diene lekkern typ van in de bannecentralle, heweetwel dendien die ebitje ip de cooka coola light man trekt, rrrrrrr azukne kerl tzoe nohal ebitje hoan wi amai, mobbon kwille dus zehhn mien bann, awel 't zijn a Bluewins".  Wie van de twee ister hier nu de janet, right? (Met alle respect naar alle jeannetten van alle soorten en slag, m of v of x, bruin of blank of gevlekt, 4 poten of 2, enz.)

 

Samengevat, in een overzichtelijke ranking:

1. all choices are bad choices

Klaar.

 

 

 

Durf nu nog keer zeggen dat dit forum geen nuttige info aanbiedt, @The Swede, dit is hier gewoonweg expert consumer advice galore!

  • Grappig 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, The Swede said:

Het verwondert me dat Pirelli haast niet meer wordt genoemd als kandidaat band.

Ik heb die als winterband. Super content van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, gTa zei:

Da's (bijna) premium price. Hij zoekt 't allergoedkoopste, alhoewel nee prijs speelt minder een rol, hij wil gewoon de minst goeie band, met 't minste grip. :D 

 

@mrbbs Aangezien iedereen hier bakken ervaring heeft met Chinees brolwinterrubber op sportievere auto's in de zoektocht naar zo weinig mogelijk grip, "ziehier" (copyright BMWMBond Zonder Naam) mijn advies voor je:

image.png.eb5a8fb80a4f6d7487a220efc7448422.png

De Superia zou je kunnen kiezen owv de (woordelijke) link met een auto met familiebanden met de jouwe: de Toyota Supra was/is toch een begrip in onze liefhebberij.
Lijkt me nog wel tof om een band op je Yaris GR te hebben die de naam van zijn highway sporty uncle op z'n flanken draagt.
Qua grip, kwaliteit e.d. zal dat wel pure shite zijn: 't is de aller-allergoedkoopste en de 6 mensen die 'm kochten én zo moedig waren om dat ook toe te geven (en een review te schrijven) geven 'm gemiddeld 3 van 5 sterren.
--> toppertje dus :D 

De Fortuna vind ik ook wel een valabele kandidaat. De merknaam alleen al inspireert met het jou gunstig gezind zijnde lot, het fortuin. Kan niet verkeerd gaan, denk ik zo.
Maar nog veel belangrijker: het type heet "Gowin" en dat is enerzijds te interpreteren als een Westvlaams "Allez, zeg!" (How, wi), maar dan meteen in een contaminatie gegoten met het Engelstalige "Go Win".
--> Etymologisch gezien is deze band dus absoluut dat wat je zoekt.

En dan komen we bij de motherfucker of them all. De Insa Turbo Nordic Grip. Shit vent, want een band. Checkt dat. Zo'n looks, hoe vet is dat.
Je kan mits het nuttigen van wat alcohol ook de Insa verwarren met IMSA en zo de link leggen met de roemrijke raceklassen uit de USA.
De typenaam lijkt wel te suggereren dat het een hardcore winterband is (nordic winter tyre), dus met black ice, aangestampte koude droge sneeuw e.d. in z'n vizier.
Dat is niet wat je hier gaat vinden maar misschien ga je met jouw rallye-rijstijl gewoon de hompen profiel uit de band rukken en geef toe: dat moet toch een machtig zicht zijn.
--> Niettemin de looks, zou ik dit minder adviseren, tenzij je ook een lift kit op je Yaris GR steekt (dan kan je ook aan offroaden met die bannekes).

De Imperial Snowdragon raad ik ten stelligste af. Ten eerste is België een koninkrijk, wij hebben geen heerser of keizer.
Maar veel belangrijker: een sneeuwdraak, dat lijkt mij een beetje gelijk Bambi op ijs (poten wijd, zwiep, boem op z'n bakkes, weet ge wel).
't Is toch simpele wiskunde: draken spuwen vuur, vuur is warm, warmte en sneeuw gaan niet samen ... m.a.w. een sneeuwdraak loopt, zeker in covid-tijden als er veel gehoest wordt, continu z'n eigen omgeving te smelten.
How stupid can you be. En dat geldt zowel voor die draak als voor jou mocht je die band kopen.
Bijkomend, maar dat is een argumentje voor de experten met arendsogen: die staat op de foto met z'n directioneel profiel in omgekeerde richting, vergeleken met al de rest. M.a.w.: nen band twès in de zak zoals ze in WVL zeggen.

De Minerva is zeker een valabele kandidaat voor een Belg die een brolband zoekt! Minerva is namelijk een Belgisch (!!) auto- en motormerk, en zoiets moeten we in gedachten houden.
Helaas is het merk al dood, net zoals de onfortuinlijke snelle dood die elkeen te wachten staat die waarlijk de goorste brolrubbers op zijn auto wenst te leggen om daarmee gelijk een halvegare te gaan knallen, maar zie het zo: je kan niet alles hebben.
--> Chauvinistisch trekje naast je death wish? De Minerva is dan voor jou.

Last but not least: de Sunny. Starten we met een minpuntje: je rijdt een Toyota, en de Sunny was een model van concurrent Datsun/Nissan. Toch een plooitje om glad te strijken.
Eénmaal voorbij dat klein detail, kunnen we over gaan tot de belangrijker zaken: de typenaam is een combinatie van wat letters en cijfers. How fucking cool is that?!   Dat klinkt toch echt maf speccy technisch turbo yeah mofo, toch?
Allez, geef toe: ge komt toe op 't terras van uw stamcafé de vrijdagavond en ge moet kiezen tussen "Yooo hastjeeees oewèst? Mee mie olles VRJI hoewd wi, fak vint, kee nieuwe bann'n ip minne Tjoota, tzin Enne-Wee-Twiejoendrdenelvns!" of "Yooo meiskes oewèst? Mee mie olles VRJI hoewd wi, fak sisterkes, kee nieuwe bannekes ip minne Tjoota loatn lehh'n door diene lekkern typ van in de bannecentralle, heweetwel dendien die ebitje ip de cooka coola light man trekt, rrrrrrr azukne kerl tzoe nohal ebitje hoan wi amai, mobbon kwille dus zehhn mien bann, awel 't zijn a Bluewins".  Wie van de twee ister hier nu de janet, right? (Met alle respect naar alle jeannetten van alle soorten en slag, m of v of x, bruin of blank of gevlekt, 4 poten of 2, enz.)

 

Samengevat, in een overzichtelijke ranking:

1. all choices are bad choices

Klaar.

 

 

 

Durf nu nog keer zeggen dat dit forum geen nuttige info aanbiedt, @The Swede, dit is hier gewoonweg expert consumer advice galore!

hahaha ge zijt toch ne kastaar gij als ge begint te schrijven 🙂

Ben eigenlijk op zoek naar een low grip zomerband. Ik heb nu Imperial Econorth bespijkerbare winterbanden maar die slijten als sneeuw voor de zon.

Gaat de Sailun Atrezzo ZSR worden denk ik. Deze band wordt ook gebruikt door Tsuchiya (de driftking) op zijn GT86. 

Sailun Atrezzo ZSR 225/40 R18 92Y XL

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je weinig grip wil op asfalt: deftige spijkerband is plezier verzekerd!

En elk van je klanten en vrienden met een geasfalteerde oprit zal weten wanneer je langs bent geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, ir_fuel zei:

Ik heb die als winterband. Super content van.

Ik ook, en ook content van.

Sottozero.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid