Ga naar inhoud

Het grote banden vraag- & antwoordtopic


Soul

Aanbevolen berichten

On 10/7/2021 at 2:36 PM, janvkn said:

Rij dan met je andere auto? 't Is nu niet dat je op skireis veel plezier gaat hebben van de dynamische eigenschappen van de 992.

Wel van de patsfactor op de parking?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, Frekkel said:

Een winterband met minder dan 4mm wordt aanzien als zomerband.

4mm, dat is nog 1mm marge tov wat men met een gewone band als minimum profiel aanneemt (los van de wettelijke 1.6, onder de 3 wordt waterafvoer echt een pak slechter). Lijkt me logisch dat dat voor een winterband no go is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Knoopje doorgehakt en AllSeasons laten leveren, zullen dienen als winterband (18") op de std-velgen. Gelet op 't feit dat ik geen wintersportvakanties ga doen (behalve een compleet onverwachte shortski na een dump, als het past) de komende 2 jaar en dus in Vlaanderen blijf, lijkt me dat een goeie zet.

Geen beschrijving beschikbaar.$

Goodyear genomen (Vector 4Season Gen.3). Ik ben hard fan van de laatste generaties Goodyears (zowel sportieve zomerbanden als winters) en ze worden erg goed getest (op het niveau van de CrossClimate).

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, gTa zei:

Knoopje doorgehakt en AllSeasons laten leveren, zullen dienen als winterband (18") op de std-velgen. Gelet op 't feit dat ik geen wintersportvakanties ga doen (behalve een compleet onverwachte shortski na een dump, als het past) de komende 2 jaar en dus in Vlaanderen blijf, lijkt me dat een goeie zet.

Geen beschrijving beschikbaar.$

Goodyear genomen (Vector 4Season Gen.3). Ik ben hard fan van de laatste generaties Goodyears (zowel sportieve zomerbanden als winters) en ze worden erg goed getest (op het niveau van de CrossClimate).

Heel benieuwd naar je ervaringen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7/10/2021 om 13:28, Naish zei:

Vraagje, hoe zit dat met verplichting winterbanden in Duitsland en Oostenrijk?

Deze winter gaan we normaal skien in Ischgl en zou met de 992 willen gaan gezien we kinderloos zijn. Dus sowieso door Duitsland en Oostenrijk en eigenlijk niet veel zin om winterbanden te leggen.

En dan als tweede vraag gezien het hier ook al komt... Kettingen of sokken, bestaat dat voor een 21 inch 305 band?

Hier ondertussen al een oplossing voor gevonden?

Wij hebben nog een winterset (sottozero incl velgen) liggen voor de 991. Als die zouden passen op je 992, kan ik eventueel woordje voor je doen bij m'n pa voor een week gebruik. Maar geen idee of het past natuurlijk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Op 1/11/2021 om 08:25, B3noît zei:

Heel benieuwd naar je ervaringen!

Liggen er nu weekje op. Schwammig! Maar 't is nog warm, natuurlijk.
ASC doet overuren en als ik met DSC off rijd dan drift ik de helft van de bochten.

aka: in dees temperaturen is 't brol vergeleken met de S001's en de MPS3's, droog of nat maakt ni uit.

Maar dat herinner ik me evenzeer van winterbanden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, gTa zei:

Liggen er nu weekje op. Schwammig! Maar 't is nog warm, natuurlijk.
ASC doet overuren en als ik met DSC off rijd dan drift ik de helft van de bochten.

aka: in dees temperaturen is 't brol vergeleken met de S001's en de MPS3's, droog of nat maakt ni uit.

Maar dat herinner ik me evenzeer van winterbanden.

Heel benieuwd. 

Ik heb me deze week een setje cross climates 2 besteld die er de 23ste onder komen. Benieuwd toch wel. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als 't zo verder gaat ga ik geen 2 winters toekomen met dees banjes. :lol:  Of toch niet met 2 van de 4. :D  

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, DuDe zei:

Iemand ervaring met bandenleader.nl?

Altijd goede ervaringen mee gehad, één keer slechte ervaring met de banden voor mijn 125cc. Juist zien dat ze je geen "oude" banden leveren 😉 Laatste tijd zou het wel minder goed gaan qua leveringen omdat ze van depot veranderd zijn volgens een kameraad met een bandencentrale.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Krikkie zei:

Juist zien dat ze je geen "oude" banden leveren.

vooral dit. mijn broer heeft gisteren zijn banden geleverd gekregen. laatste vier cijfers van de dot-code 0120. banden zijn dus bijna twee jaar oud. ook de gekleurde streepjes die je vindt op het loopvlak van nieuwe banden, ontbraken. de banden zien er nieuw uit, maar zijn waarschijnlijk toch voor een korte periode gebruikt geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, #166 zei:

ook de gekleurde streepjes die je vindt op het loopvlak van nieuwe banden, ontbraken. de banden zien er nieuw uit, maar zijn waarschijnlijk toch voor een korte periode gebruikt geweest.

ben zelf 'ns gaan surfen op de bandenleadersite en zie dat ze aangeven of de aangeboden banden 'demobanden' zijn. denk dat m'n broer te snel geklikt heeft. :facepalm:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gelijkvormigheidsattest van een Audi Q5 uit 2010 vermeldt:

  • Banden : 235/65 R17 104W
  • En ook 235/65 R17 104H M+S
  • Max snelheid : 187 km/h

Dan mag ik zonder sticker voor max snelheid de auto voorrijden bij de keuring met 235/65 R17 104H M+S ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, #166 zei:

ben zelf 'ns gaan surfen op de bandenleadersite en zie dat ze aangeven of de aangeboden banden 'demobanden' zijn. denk dat m'n broer te snel geklikt heeft. :facepalm:

Zullen een pak goedkoper geweest zijn dan ook waarschijnlijk...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag even de zomer- en winterset van de skoda bekeken. Beide nog teveel profiel om over te schakelen op all season's. Zal iets voor volgende winter worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Mbman zei:

Het gelijkvormigheidsattest van een Audi Q5 uit 2010 vermeldt:

  • Banden : 235/65 R17 104W
  • En ook 235/65 R17 104H M+S
  • Max snelheid : 187 km/h

Dan mag ik zonder sticker voor max snelheid de auto voorrijden bij de keuring met 235/65 R17 104H M+S ?

Krijg je niet gewoon een opmerking als je geen sticker hebt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 31/10/2021 om 23:48, gTa zei:

Goodyear genomen (Vector 4Season Gen.3). Ik ben hard fan van de laatste generaties Goodyears (zowel sportieve zomerbanden als winters) en ze worden erg goed getest (op het niveau van de CrossClimate).

Content van? Twijfel tussen deze en Crossclimates... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, DuDe zei:

Content van? Twijfel tussen deze en Crossclimates... 

Ja.

Ik heb er ook tussen getwijfeld. Alle test ervan nageplozen, en ze lopen elkaar nauwelijks uiteen. Als er al een verschil is (wat je imo enkel voelt als je ze back to back rijdt) is 't dat de Goodyear een zuchtje beter is op droog en nat (koud), terwijl de Michelin dan weer een zuchtje beter is op nat en sneeuw (vries). Voor de rest zeer vergelijkbaar. De beschikbaarheid (van de Goodyear) en het prijsvoordeel (van de Goodyear, opnieuw) hebben me voor de Goodyear doen kiezen. 

Heb nu al 2 keer 2 cycles meegemaakt van warmer weer en kouder weer. Eén ding staat vast: deze allseasons van de nieuwste generatie (de goei, dus) worden ook pas goed bij temperaturen onder de 3°C. Hoger (tot 10°C) is 't oké maar geen hoogvlieger, nog hoger is 't smeren en vaagheid alom. (Idem zoals bij winterbanden, dus.)  Voor petrolheads zoals wij worden ze dus pas interessant als 't goed koud is; bij hogere temperaturen verlies je aan precisie en rijplezier, terwijl je geen voordeel doet qua grip (integendeel). Zelfs zomerbanden zijn bij vriestemperaturen op zuivere, droge weg nog altijd beter dan winters of allseasons, maar dan zijn het die laatste die veel dichter bij zomers komen dan dat ze bij winters aanleunen.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, gTa zei:

Ja.

Ik heb er ook tussen getwijfeld. Alle test ervan nageplozen, en ze lopen elkaar nauwelijks uiteen. Als er al een verschil is (wat je imo enkel voelt als je ze back to back rijdt) is 't dat de Goodyear een zuchtje beter is op droog en nat (koud), terwijl de Michelin dan weer een zuchtje beter is op nat en sneeuw (vries). Voor de rest zeer vergelijkbaar. De beschikbaarheid (van de Goodyear) en het prijsvoordeel (van de Goodyear, opnieuw) hebben me voor de Goodyear doen kiezen. 

Heb nu al 2 keer 2 cycles meegemaakt van warmer weer en kouder weer. Eén ding staat vast: deze allseasons van de nieuwste generatie (de goei, dus) worden ook pas goed bij temperaturen onder de 3°C. Hoger (tot 10°C) is 't oké maar geen hoogvlieger, nog hoger is 't smeren en vaagheid alom. (Idem zoals bij winterbanden, dus.)  Voor petrolheads zoals wij worden ze dus pas interessant als 't goed koud is; bij hogere temperaturen verlies je aan precisie en rijplezier, terwijl je geen voordeel doet qua grip (integendeel). Zelfs zomerbanden zijn bij vriestemperaturen op zuivere, droge weg nog altijd beter dan winters of allseasons, maar dan zijn het die laatste die veel dichter bij zomers komen dan dat ze bij winters aanleunen.

Ik kan er boeken over schrijven (maar dat kan ik hier niet doen) ;) want heb een test met een vrij uitgebreid testwagenpark gedaan voor het werk tussen beide merken V4S gen-2 en crossclimate. 

Gen-3 is een heel andere band en heb ik pas een test van lopen dus nog geen resultaten, crossclimate 2 moet ik de test nog opstarten.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, Ice_Ken zei:

Ik kan er boeken over schrijven (maar dat kan ik hier niet doen) ;) want heb een test met een vrij uitgebreid testwagenpark gedaan voor het werk tussen beide merken V4S gen-2 en crossclimate. 

Gen-3 is een heel andere band en heb ik pas een test van lopen dus nog geen resultaten, crossclimate 2 moet ik de test nog opstarten.

Maar allez!! Da's toch kei-nuttige info hier, waarom dat niet (desnoods bondig) delen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid