Ga naar inhoud

Het grote banden vraag- & antwoordtopic


Soul

Aanbevolen berichten

Op 14/11/2022 om 10:08, Luv4DLM zei:

Michelin Cup 2 als band op een daily (FWD), doen of niet?

In de winter staan er winterbanden op. Het is niet voor mij maar ik kon niet echt antwoorden op zijn vraag wegens geen ervaring met Cup 2's.

 

 

Zeker doen, ik rijd er ook mee vanaf maart t/m november. Zelfs in zware regenval of vriestemperaturen nog geen problemen mee gehad. Enkel opletten bij koud weer dat remweg iets langer is. Een vriend van mij heeft er zelfs al met gereden in de sneeuw met zijn 991 GT3 toen hij terugkwam van Spa, enkel het remmen was toen wel een probleem maar optrekken, zelfs op hellingen ging vrij vlot.

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Dante zei:

Een vriend van mij heeft er zelfs al met gereden in de sneeuw met zijn 991 GT3 toen hij terugkwam van Spa, enkel het remmen was toen wel een probleem maar optrekken, zelfs op hellingen ging vrij vlot.

In de sneeuw met CUP2 banden vlot naar boven rijden? Dat wil ik nog eens zien hoor 😄 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 hours ago, dragonfly said:

In de sneeuw met CUP2 banden vlot naar boven rijden? Dat wil ik nog eens zien hoor 😄 

Er viel misschien gewoon wat sneeuw uit de lucht :D 

En waarom zou je een Cup leggen voor op straat. Je krijgt dat ding nooit op de ideale werkingstemperatuur en je hebt maar half zoveel profieldiepte als een andere band.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iemand een goed adres voor het herstellen van borduurschade op velgen?

Graag ergens waar je een vervangwagen of vervangvelgen kan krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vrouw haar A3 wordt binnenkort hersteld bij Cryns in Wevelgem, haar velg was ook beschadigd en wordt volledig ontlakt, afgefreesd, opnieuw gepoederlakt om dan terug gepolijst te worden. Is een erkende hersteller bij verschillende verzekeringsmaatschappijen en heeft dus ook vervangwagens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Daggie zei:

Iemand een goed adres voor het herstellen van borduurschade op velgen?

Graag ergens waar je een vervangwagen of vervangvelgen kan krijgen.

Raats Motorsport is top, komen je velgen ophalen ook. 

Anders Top Wheels in Ingelmunster. 

 

Weet wel niet of beiden een vervang-service aanbieden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Daggie zei:

Iemand een goed adres voor het herstellen van borduurschade op velgen?

Graag ergens waar je een vervangwagen of vervangvelgen kan krijgen.

Ben ik ook in geïnteresseerd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16/11/2022 om 09:20, ir_fuel zei:

Er viel misschien gewoon wat sneeuw uit de lucht :D 

En waarom zou je een Cup leggen voor op straat. Je krijgt dat ding nooit op de ideale werkingstemperatuur en je hebt maar half zoveel profieldiepte als een andere band.

Zodat je niet elke keer de velgen moet wisselen als je op circuit wilt gaan rijden. Je kan echt perfect met cup2 banden rijden elke dag. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minutes ago, Dante said:

Zodat je niet elke keer de velgen moet wisselen als je op circuit wilt gaan rijden. Je kan echt perfect met cup2 banden rijden elke dag. 

Ja want je gaat elke 2 weken op circuit rijden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 17/11/2022 om 09:27, Daggie zei:

Iemand een goed adres voor het herstellen van borduurschade op velgen?

Graag ergens waar je een vervangwagen of vervangvelgen kan krijgen.

Flexi Coatings in Oudenaarde is - voor zover ik weet - de beste in z'n vak. Niet goedkoop, maar wel topkwaliteit.
Als ik me niet vergis werken heel wat dealers van high end automerken er ook mee.

https://www.flexicoatings.be/nl

De velgen van m'n vorige auto zijn er herdaan (Benz E All Terrain) voor stevige/lelijke stoeprandschade (echt happen alu eruit). Lakwerk is zo gelaten (was in top conditie) dus velgen zijn niet gestraald en ook niet gepoedercoat. De randen hebben ze hersteld, lokaal lakwerk bijgewerkt (in een Benz-specifiek donkergrijs metallic), fronten opnieuw geslepen en blanklak erover. Was niet van nieuw te onderscheiden, ook nul komma nul verschil in lakkleur, dus ze kunnen echt OEM kwaliteit leveren. (Zelfs de moeilijke Chrome Shadow lakken die BMW soms gebruikt op velgen, leveren ze in perfecte staat.) Factuur was 780 EUR + BTW. (Dus 195 EUR / velg.)

Na de winter ga ik er een 2e set velgen van m'n M140i binnenbrengen om te laten herstellen. ( @ir_fuel weet in welke leuke staat die velgen zich bevinden. :D )

Ze hebben ook een ophaalservice. Of je vervangvelgen kan gebruiken staat niet vermeld: ga je even contact voor moeten opnemen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, gTa zei:

Flexi Coatings in Oudenaarde is - voor zover ik weet - de beste in z'n vak. Niet goedkoop, maar wel topkwaliteit.
Als ik me niet vergis werken heel wat dealers van high end automerken er ook mee.

https://www.flexicoatings.be/nl

De velgen van m'n vorige auto zijn er herdaan (Benz E All Terrain) voor stevige/lelijke stoeprandschade (echt happen alu eruit), was niks meer van te zien.
Lakwerk is zo gelaten (was in top conditie), de randen hebben ze hersteld, lokaal lakwerk bijgewerkt (in een Benz-specifiek donkergrijs metallic), fronten opnieuw geslepen en blanklak erover.
Factuur was 780 EUR + BTW. (Dus 195 EUR / velg.)

Ze hebben ook een ophaalservice.
Of je vervangvelgen kan gebruiken staat niet vermeld: ga je even contact voor moeten opnemen.

Mail verstuurd. Dank!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
On 11/20/2022 at 1:50 PM, gTa said:

Na de winter ga ik er een 2e set velgen van m'n M140i binnenbrengen om te laten herstellen. ( @ir_fuel weet in welke leuke staat die velgen zich bevinden. :D )

Kunnen ze van een ei ook terug een cirkel maken? :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, ir_fuel zei:

Kunnen ze van een ei ook terug een cirkel maken? :D 

Geen idee wat ze daar met eieren doen, maar eirond is ook rond!

Link naar reactie
Delen op andere sites

:tct:

Gelijk waar velgen gerepareerd worden, als de verf thermisch verwijderd wordt, of het aluminium bij draaien temperaturen >200 graden bereikt, is de velg voor de vuilbak. De metallurgische structuur van de velg veranderd en als ze breken / scheuren wordt dat van de OEM onderzocht en wij kunnen dat microscopisch vaststellen. Dat is ook de reden waarom poederlak niet gebruikt mag worden.

Er is maar 1 vrijgegeven proces voor reparatur, dat is afslijpen en nieuw coaten. In DE bestaat daarvoor een TÜV certificaat, geen idee hoe je BE weet, wie de juiste methoden gebruikt.

  • Whut?! 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Bouncing Bullet zei:

:tct:

Gelijk waar velgen gerepareerd worden, als de verf thermisch verwijderd wordt, of het aluminium bij draaien temperaturen >200 graden bereikt, is de velg voor de vuilbak. De metallurgische structuur van de velg veranderd en als ze breken / scheuren wordt dat van de OEM onderzocht en wij kunnen dat microscopisch vaststellen. Dat is ook de reden waarom poederlak niet gebruikt mag worden.

Er is maar 1 vrijgegeven proces voor reparatur, dat is afslijpen en nieuw coaten. In DE bestaat daarvoor een TÜV certificaat, geen idee hoe je BE weet, wie de juiste methoden gebruikt.

Is dat ook van toepassing wanneer je onbeschadigde velgen laat herschilderen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, mrbbs zei:

Is dat ook van toepassing wanneer je onbeschadigde velgen laat herschilderen?

Kan zijn he, het hangt van de temperatuur af he. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de auto van mijn vriendin zouden er bij de wissel naar zomerbanden binnen paar maanden nieuwe banden moeten geplaatst worden. Momenteel is het nog de originele eerste set Bridgestone Potenza S001 RFT. Wat zouden jullie aanraden, terug die potenza’s nemen of iets anders zoals Michelin PS4/5? 

De auto is een F30 330e. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb zowel de Potenza’s (OEM) als nu de PS4 (2e set al) op mijn C gehad,  en de Michelin rijdt comfortabeler, stiller en zuiniger sinds de wissel naar Michelin.  Qua grip vind ik de PS ook een flinke stap vooruit tegenover de Bridgestones, zowel op droog als in het nat.

De Michelins slijten wel wat rapper dan de banden die ik voorheen had, maar het is dan ook de eerste keer dat ik eerder sportief georiënteerd rubber leg (voorheen shopte ik in de Primacy-categorie)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op een gegeven moment 'stopt' PS4 met slijten, maar 't beste is er dan wel al lang af qua grip, souplesse en stilte. Was mijn ervaring. Zeker in staand water vond ik ze niet meer zo top, eens halfweg.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden, Lotuzzz zei:

Op een gegeven moment 'stopt' PS4 met slijten, maar 't beste is er dan wel al lang af qua grip, souplesse en stilte. Was mijn ervaring. Zeker in staand water vond ik ze niet meer zo top, eens halfweg.

Zelfde ervaring met de PS4. PS5 is een pak beter qua performance op lange termijn, al had ik de indruk dat ze nieuw iets minder waren. Over de hele levensduur dus beter en slijtvaster.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid