Ga naar inhoud

Het grote banden vraag- & antwoordtopic


Soul

Aanbevolen berichten

  • 3 weken later...
  • 2 weken later...

Wat een kanaal. :inlove:  De uitgebreidere data op z'n website is ook echt yum. 

Moest ik nu nieuwe winterbanden moeten halen, dan volg ik 'm echt "blindelings" in z'n opinie en haal me de beste, licht zomer-geöriënteerde all season die momenteel verkrijgbaar is:  Bridgestone Weather Control A005. (Ik zie zelfs dat de Evo al beschikbaar is, nu.) Enig nadeel: heb de indruk dat er nog niet veel runflats beschikbaar zijn in die all season categorie.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 8/25/2020 at 9:20 PM, Wutputt said:

Denk dat ik bij de aankomende achterbandenwissel bij de P Zero Corsa's ga blijven. Die zien dan wat meer af op circuit maar gebruik de auto uiteindelijk meer op de weg. En dan moet ik de voorbanden ook ni upgraden (die zijn nog niet aan vervanging toe).

Ik vond dat destijds goeie circuitbanden. Natuurlijk is de Trofeo een stuk beter, maar de Corsa is nu geen band waarvan je te klagen hebt IMO. Doet wat hij moet doen. 

Enige reden om een andere te overwegen is als je snellere tijden wil zien met dezelfde rij-skills.

Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minuten geleden, gTa zei:

Wat een kanaal. :inlove:  De uitgebreidere data op z'n website is ook echt yum. 

Moest ik nu nieuwe winterbanden moeten halen, dan volg ik 'm echt "blindelings" in z'n opinie en haal me de beste, licht zomer-geöriënteerde all season die momenteel verkrijgbaar is:  Bridgestone Weather Control A005. (Ik zie zelfs dat de Evo al beschikbaar is, nu.) Enig nadeel: heb de indruk dat er nog niet veel runflats beschikbaar zijn in die all season categorie.

 

ik denk dat ik het zo ga doen op de bmw. Ik zie ons nog in de winter anders ergens in de Ardennen op een helling staan met zomerbanden anders. En op die kar is het zonde om geen zomerbanden in de zomer te hebben (plus de banden die erop liggen zie ik niet versleten zijn volgend jaar)

Nu nog een extra setje velgen zoeken. Iemand een website waarop de bmw-velgen per reeks te bekijken zijn? Ik ken daar nu echt geen hol van, van al die stylingnummers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

57 minuten geleden, gewoon ik zei:

ik denk dat ik het zo ga doen op de bmw. Ik zie ons nog in de winter anders ergens in de Ardennen op een helling staan met zomerbanden anders. En op die kar is het zonde om geen zomerbanden in de zomer te hebben (plus de banden die erop liggen zie ik niet versleten zijn volgend jaar)

Nu nog een extra setje velgen zoeken. Iemand een website waarop de bmw-velgen per reeks te bekijken zijn? Ik ken daar nu echt geen hol van, van al die stylingnummers.

http://www.bmwstylewheels.com 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 9/22/2020 at 3:32 PM, ir_fuel said:

Ik vond dat destijds goeie circuitbanden. Natuurlijk is de Trofeo een stuk beter, maar de Corsa is nu geen band waarvan je te klagen hebt IMO. Doet wat hij moet doen. 

Enige reden om een andere te overwegen is als je snellere tijden wil zien met dezelfde rij-skills.

Echt klagen over de Corsa's kan ik idd niet doen. Maar er zijn altijd betere banden. Zoals ik al zei, voor mij zijn die Corsa's goed genoeg. Ik denk dat ik eerder snellere tijden ga halen door mijn rij-skills te verbeteren :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 hours ago, Wutputt said:

Echt klagen over de Corsa's kan ik idd niet doen. Maar er zijn altijd betere banden. Zoals ik al zei, voor mij zijn die Corsa's goed genoeg. Ik denk dat ik eerder snellere tijden ga halen door mijn rij-skills te verbeteren :) 

Betere banden kopen is veel simpeler :lol: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 9/22/2020 at 3:27 PM, gTa said:

Wat een kanaal. :inlove:  De uitgebreidere data op z'n website is ook echt yum. 

Moest ik nu nieuwe winterbanden moeten halen, dan volg ik 'm echt "blindelings" in z'n opinie en haal me de beste, licht zomer-geöriënteerde all season die momenteel verkrijgbaar is:  Bridgestone Weather Control A005. (Ik zie zelfs dat de Evo al beschikbaar is, nu.) Enig nadeel: heb de indruk dat er nog niet veel runflats beschikbaar zijn in die all season categorie.

 

Ik zal u advies maar opvolgen zeker? Vandaag lek gereden, en mijn set is toch ver voor de vuilbak

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 9/22/2020 at 3:27 PM, gTa said:

Enig nadeel: heb de indruk dat er nog niet veel runflats beschikbaar zijn in die all season categorie.

Heb ik dus net ook ontdekt 😕

Runflat is toch een gemak. Ik kan nu gewoon naar de bandenboer rijden en de boel laten vervangen, ipv met een krik te staan klooien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja. Vroeger moest je echt extreem veel rijcapaciteiten inboeten met runflat, maar heb de indruk dat dat de laatste 10 jaar toch 't geval niet meer is. (Bij mijn E81 '1 en E61 '5 was dat nog duidelijk negatief, bij mijn F11 '5 nu toch niet echt meer.)

En het gemak áls je eens lek rijdt is toch niet te onderschatten. Kapot is het sowieso, maar ge kunt rustig verder bollen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had het zelfs niet door in 't begin. Vertrok hier en 50 meter verder ineens een melding van de bandenspanning. Ik check en ik zie rechtsvoor 0 bar staan :tct: 

En idd, als ik mijn stuur loste trok de auto wat naar rechts, maar nu niet om te zeggen dat ik een onbestuurbaar vehikel in mijn handen had om op normale manier mee ergens naartoe te rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Njah ik ken er die dat met gewone (non-runflat) banden ook hebben, als die sikkeplat staan. :lol:  Maar ik snap wat je wil zeggen.

Anyhow: ge hebt blijkbaar geen keuze. Allseason -> geen runflat. Bummer.
Zou me ook hard doen twijfelen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, ir_fuel zei:

https://www.tyrereviews.com/Article/2020-Tyre-Reviews-All-Season-Tyre-Test.htm

De eerste die in runflat bestaat, als je van p1 begint, is de Michelin.

Geen slechte band, uiteindelijk. Je wil vooral een goeie band op nat (daar scoort-ie net zeer goed in) en nat (dat is wel wat minder, maar hey: dééérapaaaaage),

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, ir_fuel zei:

Dan is de vraag: wat doe ik.

Smijt ik er dan nu al een nieuwe set winterbanden onder?

Zooot. 't Is 16 graden buiten.

Alhoewel, ik heb ook winterbanden onder de Ypsilon gesmeten, maar da's omdat die op een set alloys lagen voor een prikje, dus sinds 't midden van de hittegolf rijdt Renske winterklaar rond. :lol: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid