Ga naar inhoud

Het grote banden vraag- & antwoordtopic


Soul

Aanbevolen berichten

2 minutes ago, gTa said:

Geen slechte band, uiteindelijk. Je wil vooral een goeie band op nat (daar scoort-ie net zeer goed in) en nat (dat is wel wat minder, maar hey: dééérapaaaaage),

Op nat en nat.

Ok dan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 hours ago, ir_fuel said:

Heb ik dus net ook ontdekt 😕

Runflat is toch een gemak. Ik kan nu gewoon naar de bandenboer rijden en de boel laten vervangen, ipv met een krik te staan klooien.

Als je in Wallonië woont begrijp ik dat je nog moet grijpen naar RFT's 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 9/22/2020 at 3:43 PM, gTa said:

Stif, koept a bâân inne bâânwinkel.

Ah nee he, ik vond het altijd al opvallend dat er een verschil was tussen de twee "ââ" klanken in de twee woorden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, ICM zei:

Ah nee he, ik vond het altijd al opvallend dat er een verschil was tussen de twee "ââ" klanken in de twee woorden.

Ik vond het bolleke niet dat je voor sommige Scandinavische talen op de a moet zetten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

58 minutes ago, gTa said:

Ik vond het bolleke niet dat je voor sommige Scandinavische talen op de a moet zetten!

å

Kan je gebruiken om later te kopiëren en plakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ICM zei:

å

Kan je gebruiken om later te kopiëren en plakken.

Bedånkt mååt, dåt åpprecieer ik wåårlijk in åånzienlijke måte!

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

54 minuten geleden, Le Capri Mauve zei:

Om serieus genomen te worden moet ge tegenwoordig toch voor stẫckḛd diẫcrἷtΐcs gaan.

Jaja, gelijk Véronique De Cock ooit ook eens
serieus genomen
wilde worden, zeker?

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, gTa zei:

Jaja, gelijk Véronique De Cock ooit ook eens
serieus genomen
wilde worden, zeker?

Niet helemaal. Ik denk dat haar aanpak dan meer kans op succes heeft dan bollekes op uw klinkers zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 9/23/2020 at 11:58 PM, gTa said:

Ja zoek het verdomme gewoon zelf uit, conard!

Ik bedoel: droog en nat! :D 

Ik heb het dus zelf mogen uitzoeken ...

Die Michelins bestaan niet in runflat in 225/40/18. Enkel in 17".

Voor de rest geen enkele all-season in runflat te krijgen.

Dan maar Michelin PS3 gestoken, in de standaard maten (225 en 245), in runflat. 't was dat of ne Primacy, als ge runflat wilt bij Michelin :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aja en de kant waar ik lek ben gereden: band gescheurd binnenkant en buitenkant op de flank, en een demper waar olie uit zeikt :fp: 

 

Raar maar waar nooit gevoeld, dat moet een gevolg zijn van een klop van een tijd ervoor. De voorlaatste rit met die auto 30km gedaan en nergens een probleem. Paar uur later pak ik de auto en de band staat op 0 bar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 22/9/2020 om 13:44, Jenkins zei:


 

Saariselkä :inlove: 

Nog een dikke maand en het winterseizoen begint weer. De voorbereidingen zijn al op volle toeren aan het draaien. Hopelijk mogen we afreizen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, tato zei:

20"

Momenteel liggen er banden van de concurrentie onder. :)  Michelin Pilot Sport 4S. Het zijn nog nieuwe banden, maar ik ga ze sowieso eens vervangen door onze Eagle F1 Assy2 N0. Wel al een oudere compound + de schouders zullen soepeler zijn als de Michelins. Eens zien als ik me er veel aan ga ergeren in de bochten.

Ik wil hier graag nog eventjes verder op in te gaan, maar zonder je topic te vervuilen, @tato

In het voorjaar wil ik ook nieuw rubber leggen op de Z4. Die staat op de originele 18"-velgen, wat voor de meeste UHP-banden te klein is. De Eagle F1 SuperSport is wel verkrijgbaar in de maten die ik nodig heb en plan dan ook voor die band te gaan. Maar wat zijn de wezenlijke verschillen tussen pakweg die Assymetric 2 en de SuperSport? Mijn Z4 is geen daily, komt enkel bij goed weer buiten.

En mocht je kunnen/willen; waar zit het belangrijkste onderscheid tussen de Assymetric 2/3/5? Dat er geen Assy4 bestaat is dan weer niet goed voor mijn OCD 😛

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Jenkins zei:

Ik wil hier graag nog eventjes verder op in te gaan, maar zonder je topic te vervuilen, @tato

In het voorjaar wil ik ook nieuw rubber leggen op de Z4. Die staat op de originele 18"-velgen, wat voor de meeste UHP-banden te klein is. De Eagle F1 SuperSport is wel verkrijgbaar in de maten die ik nodig heb en plan dan ook voor die band te gaan. Maar wat zijn de wezenlijke verschillen tussen pakweg die Assymetric 2 en de SuperSport? Mijn Z4 is geen daily, komt enkel bij goed weer buiten.

En mocht je kunnen/willen; waar zit het belangrijkste onderscheid tussen de Assymetric 2/3/5? Dat er geen Assy4 bestaat is dan weer niet goed voor mijn OCD 😛

Tato gaf zelf al 't onjuiste voorbeeld, maar: 't is asy(mmetric), niet assy(mmetric). Dat slaat namelijk op 't feit dat het profiel van de band links en rechts niet gelijk is, niet dat ze symmetrisch op de as van je auto zitten (wat nochtans wél het geval is :D allez ik hoop dat toch voor jou).

https://www.autobild.de/bilder/sieben-breitreifen-im-test-5653866.html#bild14
--> Goodyear F1 Asy2 scoort "vorbildlich"

image.thumb.png.c2608c7da0ecdb530e9a8de183a8ad03.png

vergeleken met:

image.thumb.png.d1f4d0aa48fc1fc3a0a0656d29369abb.png

 

 

De vergelijking wordt nogal vaak gemaakt met de opvolger van de Michelin die je vermeldt: de Pilot Super Sport is eigenlijk opgevolgd door de Pilot Sport 4S. Die is duidelijk beter, vraag maar aan menig M3/M4-eigenaar. :D  

image.png.c298d2824e51500888220953d54fcb85.png

Ik zou die Eagle F1 Asymmetric blind durven kopen. Heb zelf de 1 en de 2 gehad en was daar bijzonder tevreden over, zowel droog als nat, ook on track.

  • Thanks Friendly 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jenkins, @gTa heeft het eigenlijk al mooi samengevat. 👍 En het is inderdaad Asymmetric met 1 s. ☺️

Het profiel is dus wel wezenlijk anders zoals duidelijk zichtbaar is in twee foto's. Compound is ook stickier bij de Supersport. Als je echt sportief weggebruik voor ogen hebt, dan zou ik voor de supersport gaan. Als het voornamelijk gewoon rijden is en eens een Ardennenritje, kan je ook de gewone Eagle F1 Asy kiezen.

Nu moet je weten dat een nieuwe generatie banden altijd als referentie heeft de vorige generatie. Dus algemeen gezien kan je zeggen dat een Asy5 beter is dan een Asy3, die op zijn beurt weer beter is dan een Asy2. Maar net zoals bij de auto's tegenwoordig wordt het milieu willens nillens hoog in het vaandel gedragen. Bij de ontwikkeling wordt dus meer en meer belang gehecht aan bv. rolweerstand en -geluiden. Dit kan impliceren dat er toegevingen moeten gedaan worden op het gebied van performance zoals handling of wet braking. Daaruit kan je dus besluiten dat de introductie van een nieuwere generatie banden niet persé een verbetering betekent op de punten waar jij belang aan hecht.

Het cijfer 4 is een ongeluksgetal in China, daarom dat er bijgevolg geen 4de generatie Eagle F1 bestaat.

  • Thanks Friendly 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn banden zijn bijna versleten (zit bijna op de indicatoren) maar het profiel van mijn rechtervoorband is helemaal weg. 

Moet mijn auto dan opnieuw uitgelijnd worden? Mijn linkervoorband heeft wat hetzelfde voor qua slijtage, maar in mindere mate..

Rechterband.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minutes ago, OlivierV said:

Mijn banden zijn bijna versleten (zit bijna op de indicatoren) maar het profiel van mijn rechtervoorband is helemaal weg. 

Moet mijn auto dan opnieuw uitgelijnd worden? Mijn linkervoorband heeft wat hetzelfde voor qua slijtage, maar in mindere mate..

 

Als ik jou was zou ik ze onmiddellijk vervangen, zeker met de veranderlijke omstandigheden op de weg. Uitlijnen ga je inderdaad ook moeten doen om deze onregelmatige slijtage te corrigeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid