Ga naar inhoud

Het grote banden vraag- & antwoordtopic


Soul

Aanbevolen berichten

Band zit aan wettelijke limiet dus vervangen.

Verder: uitlijnen. Dat kost geen stukken van mensen.

Dat betekent niet noodzakelijk dat daar een probleem uit komt . Autos met sportieve camber waar braaf mee gereden wordt hebben ook zo'n sleet .  Verschillende sleet links en rechts is wel verdacht maar kan bv ook aan bandenspanning liggen. Sommige mensen checken dat alleen bij onderhoud...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minutes ago, Le Capri Mauve said:

Autos met sportieve camber waar braaf mee gereden wordt hebben ook zo'n sleet

Niet af-fabriek. Dan heb je aan de uitlijning zitten prutsen en ben je buiten de normen van de constructeur gegaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, ir_fuel zei:

Niet af-fabriek. Dan heb je aan de uitlijning zitten prutsen en ben je buiten de normen van de constructeur gegaan.

Zou het? Ik heb in elk geval vooraan nooit extra sleet langs binnen gehad.

Achteraan wel, dat slijt altijd veel meer langs binnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 3 weken later...
Waarom (geen) budget allseasonbanden kopen.
 
Ik heb die imperial op mijn Vito liggen, dat wordt toch wat opletten! Maar voor een paar 1000 kilometer per jaar ga ik ze nu ook niet vervangen ...

Ik bol nu ook al 4 winters op Apollo winterbanden op mijn bedrijfswagen, die geven ook niet geweldig veel vertrouwen.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Le Capri Mauve zei:

Amai zeg, is dat normaal dat ik momenteel anderhalve maand moet wachten op een paar nief banden?

Ligt dus voor een flink stuk aan die yokohama v105's die niet in stock zijn. Misschien koop ik er dan best vier mennekeer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Alweer een schitterende review van Tyre reviews. De Michelin Pilot Sport Allseason 4. Wist zelf niet dat er allseason banden bestonden voor de sportievere wagens.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden, Luv4DLM zei:

Alweer een schitterende review van Tyre reviews. De Michelin Pilot Sport Allseason 4. Wist zelf niet dat er allseason banden bestonden voor de sportievere wagens.
 

Kende ik eigenlijk ook niet, valt zeker te overwegen gezien m'n setje michelin alpin winters op hun einde ah komen zijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kende ik eigenlijk ook niet, valt zeker te overwegen gezien m'n setje michelin alpin winters op hun einde ah komen zijn...
In onze contreien zijn die meer als voldoende ja, enkel waar het constant sneeuwt zullen ze niet voldoende zijn.

De vraag is of ze naar Europa komen of niet.
Link naar reactie
Delen op andere sites

55 minuten geleden, Luv4DLM zei:

In onze contreien zijn die meer als voldoende ja, enkel waar het constant sneeuwt zullen ze niet voldoende zijn.

De vraag is of ze naar Europa komen of niet.

Ik hoop het alvast ook...
En anderzijds; overweging crossclimate dan toch eventueel? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goeie zaak. Ik heb een maand geleden zomerbanden gekocht wegens nul all-seasons in runflat te vinden [emoji53] 
Die Pilot Sport Allseason 4 komt voorlopig in twee maten als runflat. 74fb9f533234138f05c9be26e438b79f.jpg
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Luv4DLM zei:

Alweer een schitterende review van Tyre reviews. De Michelin Pilot Sport Allseason 4. Wist zelf niet dat er allseason banden bestonden voor de sportievere wagens.
 

Typisch Amerikaanse band, die zijn daar zot van "all seasons", bij ons begint dat nog maar net. Grootste probleem met die band is dat wij daar hier niks mee zijn, aangezien die geen snowflake symbool heeft en dus niet toegelaten is in landen met winterbandenplicht. Als je natuurlijk nooit in Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland of sommige delen van Frankrijk komt 's winters, heb je dat sneeuwvloksymbool niet nodig.

Ik zou ze niet moeten hebben, da's mij nog (veel) te veel zomerband-like om dat als winterband te kiezen. Een Crossclimate 2 als winterband is veel zinniger, denk ik.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Typisch Amerikaanse band, die zijn daar zot van "all seasons", bij ons begint dat nog maar net. Grootste probleem met die band is dat wij daar hier niks mee zijn, aangezien die geen snowflake symbool heeft en dus niet toegelaten is in landen met winterbandenplicht. Als je natuurlijk nooit in Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland of sommige delen van Frankrijk komt 's winters, heb je dat sneeuwvloksymbool niet nodig.
Ik zou ze niet moeten hebben, da's mij nog (veel) te veel zomerband-like om dat als winterband te kiezen. Een Crossclimate 2 als winterband is veel zinniger, denk ik.
Ik was inderdaad ook op zoek naar de triple mountain of M S signature, maar vond geen. Zal dan ook de reden zijn waarom ze niet nr Europa komt...

Voor mij ook wel een vereiste...
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid