kefkie 2.685 Geplaatst: 2 januari 2019 Geplaatst: 2 januari 2019 Ik heb nog wel een paar jaar te gaan met de volvo, maar tegen dat ik een nieuwe moet kiezen zal het toch een elektrische auto moeten worden. Dan zal deze e-tron toch een grote kanshebber zijn, of misschien de e-tron GT. Ook niet verkeerd. Quote
Gast wooter Geplaatst: 2 januari 2019 Geplaatst: 2 januari 2019 On 12/29/2018 at 9:42 PM, kefkie said: Nu het is wel handig dat ze zoiets aanbieden om bv op vakantie te gaan. Zelfs een A4 avant zou al handig zijn. Ik begrijp waarom, maar het waarom is omdat het laadnetwerk en in mindere mate hun auto niet voldoen, en dat vind ik jammer. Dat laadnetwerk valt en staat overigens met de support. De Allego palen of de laadpalen bij Total tankstations in België zijn treurnis troef, maar een netwerk zoals FastNed met meerdere snelladers per locatie en een betrouwbare helpdesk die vanop afstand direct kan ingrijpen bij problemen is echt wel nodig. Het is alsof Total liefst wil aantonen dat elektrisch rijden ongemakkelijk is. Quote
kefkie 2.685 Geplaatst: 2 januari 2019 Geplaatst: 2 januari 2019 13 minuten geleden, wooter zei: Ik begrijp waarom, maar het waarom is omdat het laadnetwerk en in mindere mate hun auto niet voldoen, en dat vind ik jammer. Dat laadnetwerk valt en staat overigens met de support. De Allego palen of de laadpalen bij Total tankstations in België zijn treurnis troef, maar een netwerk zoals FastNed met meerdere snelladers per locatie en een betrouwbare helpdesk die vanop afstand direct kan ingrijpen bij problemen is echt wel nodig. Het is alsof Total liefst wil aantonen dat elektrisch rijden ongemakkelijk is. Akkoord, dat zit bij Tesla wel beter, als je zit wat voor palen ze voorzien in 2019. Zijn de Allego-palen, of welke palen bij tankstations dan ook, universeel? Of heb je per merk van paal een andere kabel nodig? Want soms zijt ge bezig of CSS2 kabels oid? Quote
Gast wooter Geplaatst: 2 januari 2019 Geplaatst: 2 januari 2019 Die laadpalen zijn universeel. Ik spreek over Allego omdat dat een bedrijf is dat een netwerk van laadpalen heeft uitgebouwd. De snelladers daarvan zijn vrij onbetrouwbaar, en zijn vaak opgesteld zodat er maar 1 auto tegelijk kan laden. https://www.allego.eu FastNed is een andere aanbieder, met een netwerk van +70 locaties, voornamelijk in Nederland, met minimum 3 snelladers per locatie. Dus daar kunnen minimum 3 auto's tegelijk laden. Rij je naar Frankrijk, heb je weer andere netwerken met andere regels. Een groot aantal laadpalen in Frankrijk vereisen een abonnement van 60€/maand. Groot-Brittanië van hetzelfde. Quote
Germinal 464 Geplaatst: 2 januari 2019 Geplaatst: 2 januari 2019 Lost zichzelf na verloop van tijd wel op hoor.. maar iedereen wil ‘winnen’ hé. De consument is bijzaak. Quote
Gast wooter Geplaatst: 2 januari 2019 Geplaatst: 2 januari 2019 Het lost zich op, maar men heeft wel 6 jaar achterstand tov de grootste concurrent, en in België is er maar 1 speler serieus, met momenteel maar plannen voor 2 locaties. Quote
Parsifal 4.571 Geplaatst: 2 januari 2019 Geplaatst: 2 januari 2019 Ik zou er niks van verschieten moest Colruyt met zijn DATS netwerk hierop springen... Quote
Gast wooter Geplaatst: 2 januari 2019 Geplaatst: 2 januari 2019 Ik zou er niks van verschieten moest Colruyt met zijn DATS netwerk hierop springen...Die zijn hard reclame aan het maken dat iedereen binnenkort op CNG gaat rijden. Die hebben daarin stevig geïnvesteerd en willen dat er natuurlijk uithalen. Quote
tuscani 11.787 Geplaatst: 2 januari 2019 Geplaatst: 2 januari 2019 En dan hebben ze voor zoals hier wat verder. Veel tamtam en pers dat er een dats ging opengaan met cng. De opening is er en tiens geen cng pomp. Pers wist ook van niets en schreef over de opening van een cng station. Tot er overal reacties kwamen van mensen. De uitleg was dan dat er geen cng kan komen momenteel, wegens teveel drukschommeling op de toevoerleiding. Blijkbaar kan het dus ook niet overal? Quote
binnenmuisarchitekt 13.812 Geplaatst: 2 januari 2019 Geplaatst: 2 januari 2019 ik vrees dat ik de volgende maanden nog meer verliefd ga worden op de E-tron 1 Quote
Titleist 230 Geplaatst: 2 januari 2019 Geplaatst: 2 januari 2019 Lijkt me logisch, jij herkent de symptomen van een glaucoom vast wel los van enige esthetische smaak. Quote
D Squaloid 211 Geplaatst: 3 januari 2019 Geplaatst: 3 januari 2019 Ik rij een Q7 etron met een batterij van 17.3kWh. Nu, in de winter, haal ik daar een hele krappe 40km elektrisch mee. Laten we even voor het gemak aannemen dat de Q7 etron en de Etron toch redelijk vergelijkbare wagens zijn. Dus om aan een range te komen in de winter van een krappe 400km moet je dus een batterij hebben va 173kWh ... De Etron heeft 95kWh. Dus dat wordt wel een erg kleine range vrees ik. Quote
binnenmuisarchitekt 13.812 Geplaatst: 3 januari 2019 Geplaatst: 3 januari 2019 9 hours ago, Titleist said: Lijkt me logisch, jij herkent de symptomen van een glaucoom vast wel los van enige esthetische smaak. ik ga er werken 1 Quote
Germinal 464 Geplaatst: 3 januari 2019 Geplaatst: 3 januari 2019 Ik rij een Q7 etron met een batterij van 17.3kWh. Nu, in de winter, haal ik daar een hele krappe 40km elektrisch mee. Laten we even voor het gemak aannemen dat de Q7 etron en de Etron toch redelijk vergelijkbare wagens zijn. Dus om aan een range te komen in de winter van een krappe 400km moet je dus een batterij hebben va 173kWh ... De Etron heeft 95kWh. Dus dat wordt wel een erg kleine range vrees ik. Kan je ook vertellen aan hoeveel km/u je die 40km kan halen ? Kan nooit geloven dat je dat een 120kph doet met dan nog interieurverwarming en dergelijke. Met mijn pana hybrid kon ik enkel 40km halen bij 90kph en met een ei onder mijn voet (14kwh batterij) ( = 350wh) Nu met de tesla zou ik bij 90kph 500km range halen ( = 200wh ) Met jouw e-tron zit je zelfs aan 425wh ( 40km met 17kw) maar ik vermoed dat een e-tron wel een stuk zuiniger zal zijn, al heb ik vernomen uit de media dat je blijkbaar niet veel verder dan 250km zou komen wat teleurstellend is als je weet dat een model x wel aan de 300-350km komt. Ik wil maar zeggen dat niet elke elektromotor dezelfde is en dus niet even zuinig zijn. Bovendien zijn die plug in hybrids bedoeld om als hybrid gereden te worden en niet als elektrisch voertuig. Quote
tuscani 11.787 Geplaatst: 3 januari 2019 Geplaatst: 3 januari 2019 dan doe ik het verkeerd (uw laatste paragraaf) hier zit hij meer elektrisch te rijden, dan op diesel. de verbrandingsmotor slaat enkel aan als ik het pedaal vloer om ergens tussen te schieten, nadien valt die direct weer uit. of wanneer ik verder moet rijden dan gewoonlijk ( in het weekend dus) Quote
Gast wooter Geplaatst: 3 januari 2019 Geplaatst: 3 januari 2019 Beeld je nu eens in dat je niet dat gewicht van die brandstofmotor moest meezeulen, en gewoon een krachtige elektromotor had en adequate batterij Quote
Gast wooter Geplaatst: 3 januari 2019 Geplaatst: 3 januari 2019 Teaser Etron.pdf testritten en showroom zou voor maart zijn. De bijgeleverde laadpas zou op 70000 laadpalen in Europa werken, waarvan 2000 in België. NewMotion doet 80000 laadpalen, Plugsurfing 70000 dus het zal Plugsurfing wel zijn. Quote
kefkie 2.685 Geplaatst: 3 januari 2019 Geplaatst: 3 januari 2019 Stevige prijs, maar wel een redelijke uitrusting. Quote
binnenmuisarchitekt 13.812 Geplaatst: 3 januari 2019 Geplaatst: 3 januari 2019 Idd wel een goede uitrusting. Veel interieur elementen van de A6 Quote
Germinal 464 Geplaatst: 3 januari 2019 Geplaatst: 3 januari 2019 dan doe ik het verkeerd (uw laatste paragraaf) [emoji3] hier zit hij meer elektrisch te rijden, dan op diesel. de verbrandingsmotor slaat enkel aan als ik het pedaal vloer om ergens tussen te schieten, nadien valt die direct weer uit. of wanneer ik verder moet rijden dan gewoonlijk ( in het weekend dus)Exact de reden dat ik de pana heb weggedaan.. Ik denk dat er velen zo met een hybrid rijden, maar dan koop je beter een elektrische waar de elektromotor dan 400-500pk heeft met een deftige range [emoji2] ipv constant met een lege batterij te zitten, zelfs wanneer ze eigenlijk 100% vol is ( als je mijn redenering kan volgen ) Quote
BMWMB 12.348 Geplaatst: 3 januari 2019 Geplaatst: 3 januari 2019 Teaser Etron.pdf testritten en showroom zou voor maart zijn. De bijgeleverde laadpas zou op 70000 laadpalen in Europa werken, waarvan 2000 in België. NewMotion doet 80000 laadpalen, Plugsurfing 70000 dus het zal Plugsurfing wel zijn.Zijn er al veel plaatsen waar je kan superchargen aan 150kW? Quote
Gast wooter Geplaatst: 3 januari 2019 Geplaatst: 3 januari 2019 1 minute ago, BMWMB said: Zijn er al veel plaatsen waar je kan superchargen aan 150kW? https://fastned.nl/nl/locaties en dan rechtsonder 175kW aanvinken voor het FastNed netwerk. https://ionity.eu/en/where-and-how.html voor het Ionity netwerk. Ik vind geen overzichtskaart waar je kan filteren op enkel laadpunten van 100kW en meer, omdat er ook gewoon heel weinig zijn. Quote
BMWMB 12.348 Geplaatst: 3 januari 2019 Geplaatst: 3 januari 2019 Geen enkele in België dus. [emoji23] Quote
Gast wooter Geplaatst: 5 januari 2019 Geplaatst: 5 januari 2019 Oei. https://e-tron.charging-service.audi/o/dcs-api/customer/groupIds/30422/tariffs/pdf?locale=de_DE Laadtarieven zijn duurder dan de concurrentie, en je zit vast aan een maandelijks abonnement. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.