Ga naar inhoud

2019 Audi e-Tron


Audi S8

Aanbevolen berichten

Een goeie grafiek zou ik dat nu niet noemen. De schaal horizontaal is altijd maar per 5cm en begint pas bij 4.6m. Verder spant de wielbasis van de ipace maar 1 vak, terwijl die van de e-tron ruim over 1 vak is, hoewel deze korter is. Truuken van de foor van Audi PR als je t mij vraagt..

Het is geen grafiek van wielbasis maar van lengte.

I-Pace is echt een kleine auto.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Overigens blijkt uit de eerste testen dat de e-tron Quattro qua verbruik nog minder efficient is dan de I-Pace. Ik heb cijfers gezien van 320Wh/km bij 25ºC, wat waarden zijn die ik met mijn Model X normaal krijg bij winterweer op de snelweg. Dat verklaart ook de WLTP van 400km, die lager is dan die van de I-Pace. Als je dan weet dat de I-Pace in de praktijk moeite heeft om 300km te halen, dan weet je hoe laat het is voor de e-tron.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minutes ago, krikke said:

Een artikel dat duidelijk geschreven is door iemand die niet veel ervaring heeft met elektrische auto's en enkel naar de tabelletjes heeft gekeken van wat maximum mogelijk is, niet van wat je er in de praktijk van kan bakken als je niet de zwaarste aansluiting thuis hebt, niet bij een 150kW snellader terecht komt en niks weet van de invloed  van het batterij management systeem op de totale laadtijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minutes ago, binnenmuisarchitekt said:

als ik moest kiezen tussen die 3, dan neem ik direct de E-tron

Eigenlijk wel heel vreemd... Iedereen neuten om ik die sta te snacken, maar als ze zelf willen kiezen kiezen ze de auto die gewoon 100km minder range heeft tov een Model X en 200km minder range tov een Model S en je dus nog vaker staat te snacken, in een land waar de snelste lader 50kW doet dus je staat ook nog eens 3 keer zo lang te snacken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, wooter zei:

Eigenlijk wel heel vreemd... Iedereen neuten om ik die sta te snacken, maar als ze zelf willen kiezen kiezen ze de auto die gewoon 100km minder range heeft en je dus nog vaker staat te snacken, in een land waar de snelste lader 50kW doet dus je staat ook nog eens 3 keer zo lang te snacken.

Mocht ik nu verplicht worden om EV te rijden kies ik toch voor de Tesla.

Niet omdat ik fan ben, maar wel vanwege de infrastructuur en het rijbereik tov de concurrentie.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minutes ago, wooter said:

Eigenlijk wel heel vreemd... Iedereen neuten om ik die sta te snacken, maar als ze zelf willen kiezen kiezen ze de auto die gewoon 100km minder range heeft en je dus nog vaker staat te snacken, in een land waar de snelste lader 50kW doet dus je staat ook nog eens 3 keer zo lang te snacken.

ik mag een auto ook mooi vinden

ik wil nog niet dood gevonden worden in een Tesla X

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou overigens niets lievers hebben dat Fastned en Ionity tegen midden 2018 50 locaties hebben met 8 laadpalen elk van 150kW, en elke Kinepolis, Delhaize, Lidl, Aldi, Carrefour, AH, McDonalds, Quick, Burger King, ... 12 11kW laders. En dat alle merken in alle segmenten een elektrisch model hadden met een range van minimum 300km.

Link naar reactie
Delen op andere sites

en waarom zou ik moeten snacken?

ik wil gewoon naar mijn werk rijden en 's avonds opladen, ik zie het probleem niet

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Overigens blijkt uit de eerste testen dat de e-tron Quattro qua verbruik nog minder efficient is dan de I-Pace. Ik heb cijfers gezien van 320Wh/km bij 25ºC, wat waarden zijn die ik met mijn Model X normaal krijg bij winterweer op de snelweg. Dat verklaart ook de WLTP van 400km, die lager is dan die van de I-Pace. Als je dan weet dat de I-Pace in de praktijk moeite heeft om 300km te halen, dan weet je hoe laat het is voor de e-tron.


Ik had ergens gelezen dat er
Gezegd werd na 140km aan 120kph nog 50% batterij [emoji33] en dat bij warm weer [emoji33][emoji18]
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan 320Wh/km met een batterij van 95kWh zit je inderdaad na 296km met een absoluut lege batterij. Reken er dan nog 4kWh marge op de batterij en het theoretische maximum is 284km. 90% tot 10% is dan 227km aan realistische range.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, wooter zei:

Aan 320Wh/km met een batterij van 95kWh zit je inderdaad na 296km met een absoluut lege batterij. Reken er dan nog 4kWh marge op de batterij en het theoretische maximum is 284km. 90% tot 10% is dan 227km aan realistische range.

En waar kan je superchargen?

35 minuten geleden, stijn82 zei:

Gelukkig is er, vreemd genoeg, toch een publiek dat 80k wil dokken voor een wagen die 300 km kan rijden. 

Te zot voor woorden, zelfs met het grote fiscale voordeel als bedrijfswagen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, wooter zei:

Eigenlijk wel heel vreemd... Iedereen neuten om ik die sta te snacken, maar als ze zelf willen kiezen kiezen ze de auto die gewoon 100km minder range heeft tov een Model X en 200km minder range tov een Model S en je dus nog vaker staat te snacken, in een land waar de snelste lader 50kW doet dus je staat ook nog eens 3 keer zo lang te snacken.

Echt hé.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eenmaal je elektrisch overweegt, of effectief kiest, is rijbereik toch niet het allerbelangrijkste criterium meer? Of zie ik dat mis? 
Of dat bereik nu 300, 400 of 500 km is, je weet dat je op lange(re) trajecten (te) veel moet laden, of dat nu 2 of 3 keer is, trop is trop.
Mooi meegenomen is het uiteraard wel, maar toch. Dan zou ik persoonlijk ook liever een mooie(re) auto kiezen, die naar mijn zin afgewerkt is binnenin.

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, BMWMB said:

Echt hé.

Dus jij vindt ook dat mensen geen keuze mogen maken tussen verschillende elektrische auto's?

Ook niet als ze een Tesla X afschuwelijk lelijk vinden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Quill said:

Eenmaal je elektrisch overweegt, of effectief kiest, is rijbereik toch niet het allerbelangrijkste criterium meer? Of zie ik dat mis? 
Of dat bereik nu 300, 400 of 500 km is, je weet dat je op lange(re) trajecten (te) veel moet laden, of dat nu 2 of 3 keer is, trop is trop.
Mooi meegenomen is het uiteraard wel, maar toch. Dan zou ik persoonlijk ook liever een mooie(re) auto kiezen, die naar mijn zin afgewerkt is binnenin.

 

Ik denk dat je daar nogal vlot over gaat. Als je even veel moet betalen voor een klassiek ontworpen Audi of een modern ingerichte en geconnecteerde Tesla, en je daarenboven ook nog eens bonen moet fretten omdat je niet zo ver geraakt en ook nog eens meer dan dubbel zo lang moet laden, dan maakt het mooiere interieur (les gouts et les coureurs) niet veel uit. Er zullen natuurlijk brand buyers blijven maar da's vooral jammer voor hen.

Degene die zeggen dat een Tesla een grote bol plastic is, liegen ook gewoonweg. Ja, je hebt meer friemelkes en chrome gelakte stukken plastic in een Mercedes, maar als je weet wat voor materialen dat zijn, kijk je daar zo doorheen. Het is echt wel Blackberry vs iPhone.

Er zitten overigens ook talloze afwerkfouten in pakweg de I-Pace, maar als je Blackberry gewoon bent lijkt het normaal dat een touchscreen traag is, niet groot is en het glas - als het al glas is erg hoog boven het LCD scherm zweeft en je met je eigen ogen kan zien waar het LCD scherm stopt en de plastic begint. Dingen die je bij Tesla niet hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, binnenmuisarchitekt said:

Dus jij vindt ook dat mensen geen keuze mogen maken tussen verschillende elektrische auto's?

Ook niet als ze een Tesla X afschuwelijk lelijk vinden?

Nee, het gaat erover dat de reden waarom mensen altijd zeiden dat ze een elektrische auto niks vonden - beperkte range, lang laden - plots uit het raam gooien als een concurrent met een auto komt met 40% minder range en 60% tragere laadsnelheden op een quasi onbestaand en zeer onbetrouwbaar laadnetwerk.

Geen probleem dat je een E-tron verkiest, absoluut geen problemen mee. Maar het lachen over snacken met een Tesla mag wel stoppen, zeker als ik na minder dan 30 minuten terug op de baan ben en je met een E-tron na 30 minuten nog niet eens half vol bent geladen, en je na nog eens 40 minuten laden 200km kan rijden om terug te moeten laden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, wooter zei:

Ik denk dat je daar nogal vlot over gaat. Als je even veel moet betalen voor een klassiek ontworpen Audi of een modern ingerichte en geconnecteerde Tesla, en je daarenboven ook nog eens bonen moet fretten omdat je niet zo ver geraakt en ook nog eens meer dan dubbel zo lang moet laden, dan maakt het mooiere interieur (les gouts et les coureurs) niet veel uit. Er zullen natuurlijk brand buyers blijven maar da's vooral jammer voor hen.

Degene die zeggen dat een Tesla een grote bol plastic is, liegen ook gewoonweg. Ja, je hebt meer friemelkes en chrome gelakte stukken plastic in een Mercedes, maar als je weet wat voor materialen dat zijn, kijk je daar zo doorheen. Het is echt wel Blackberry vs iPhone.

Er zitten overigens ook talloze afwerkfouten in pakweg de I-Pace, maar als je Blackberry gewoon bent lijkt het normaal dat een touchscreen traag is, niet groot is en het glas - als het al glas is erg hoog boven het LCD scherm zweeft en je met je eigen ogen kan zien waar het LCD scherm stopt en de plastic begint. Dingen die je bij Tesla niet hebt.

Het is maar hoe je het bekijkt. EV rijden = rekening houden met beperkte range. Voor de rest is het volgens mij puur een keuze. Dat probeerde ik gewoon duidelijk te maken.
Heb ik daarbij Tesla vernoemd, laat staan afgebroken? ik dacht het niet.
Maar toch ben je weer in je gat gebeten & is de dwang andermaal te groot de alternatieven van jouw droomwereld af te breken. Goed bezig.

Bonen fretten als in snacken bedoel je?

Heerlijk wel om lezen dat jij mensen bestempelt als brand buyers. Hoe bekrompen kan je zijn. Ik ken niemand die zo hoog oploopt met 'zijn' merken als jij.

aangepast door Quill
  • Thanks Friendly 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien dat anderen dat zo wel bekijken. Misschien kopers van de i3? Ik ben op zich redelijk tevreden over de range van mijn Model X, maar dat heeft dan ook meer te maken met dat ik op mijn dagelijkse verplaatsingen nog toekom en niet altijd moet laden, want zoveel laadpalen zijn er nog niet dat je ongestoord op elke bestemming je auto kan laden.

De range van de e-Tron quattro en de I-Pace zouden niet genoeg zijn voor mij. En het ontbreekt in België en het merendeel van Europa nog aan een goed netwerk van betrouwbare snelladers voor deze twee auto's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben overigens absoluut geen brand buyer. Feit is wel dat momenteel geen van de andere merken veel moeite lijken te doen om een product aan te bieden dan voor mij aantrekkelijk is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid