Ga naar inhoud

2019 Audi e-Tron


Audi S8

Aanbevolen berichten

Eenmaal je elektrisch overweegt, of effectief kiest, is rijbereik toch niet het allerbelangrijkste criterium meer? Of zie ik dat mis? 

Of dat bereik nu 300, 400 of 500 km is, je weet dat je op lange(re) trajecten (te) veel moet laden, of dat nu 2 of 3 keer is, trop is trop.

Mooi meegenomen is het uiteraard wel, maar toch. Dan zou ik persoonlijk ook liever een mooie(re) auto kiezen, die naar mijn zin afgewerkt is binnenin.

 

 

Ja en neen.

 

Ja, ik koop natuurlijk ook liever een mooie dan lelijke auto, dus voor de looks zou ik eerder de Audi nemen.

 

Anderzijds neen, je mag dat bereik echt niet verontachtzamen. Je moet rekenen dat de range nog eens stevig daalt wanneer je moet verwarmen, sneller rijdt, er veel tegenwind is, het regent..

 

Dus als journalisten zeggen 280km range bij 25 graden houd je mss 140 over bij koud regenweer wanneer je 150 rijdt ! En dan kan je amper een retourtje antwerpen - Gent doen. Er ook nog rekening mee houden dat korte ritje je bereik helemaal om zeep helpen. Misschien dat de Audi het echter goed doet bij koud weer.. who knows.

 

Alleen is het minstens verdacht dat ze iedereen naar warme lokatie laten vliegen :)

 

Als ik naar mijn ervaring kijk dan kan ik 450-500 km doen aan 120kph bij ideale omstandigheden. En 270 bij slechte omdatandigheden. Dat is bijna het dubbele als de cijfers van de journalisten kloppen ( denk dat het autoweek was )

 

Juist omdat laden lang duurt is je range zowat hét belangrijkste. Onderschat dat niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minutes ago, wooter said:

Nee, het gaat erover dat de reden waarom mensen altijd zeiden dat ze een elektrische auto niks vonden - beperkte range, lang laden - plots uit het raam gooien als een concurrent met een auto komt met 40% minder range en 60% tragere laadsnelheden op een quasi onbestaand en zeer onbetrouwbaar laadnetwerk.

Geen probleem dat je een E-tron verkiest, absoluut geen problemen mee. Maar het lachen over snacken met een Tesla mag wel stoppen, zeker als ik na minder dan 30 minuten terug op de baan ben en je met een E-tron na 30 minuten nog niet eens half vol bent geladen, en je na nog eens 40 minuten laden 200km kan rijden om terug te moeten laden.

Heb ik jou die vraag gesteld?

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minutes ago, wooter said:

Ik ben overigens absoluut geen brand buyer

Toch efkes quoten

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minutes ago, wooter said:

De range van de e-Tron quattro en de I-Pace zouden niet genoeg zijn voor mij. En het ontbreekt in België en het merendeel van Europa nog aan een goed netwerk van betrouwbare snelladers voor deze twee auto's.

Wonen er 10 miljoen Wooters in België?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben hier misschien één van de weinige liefhebbers van elektrische auto's op dit forum. Ik ben een enorme fan van mijn hybride kist en probeer zoveel mogelijk op te laden.

Ik vind mijne maat zijn Model S echt wel een zalige auto.

Ik vind een Etron echt wel een knappe auto.

Maar dan toch slaag jij erin, om zelfs mensen die voor het elektrisch verhaal te vinden zijn, gewoon af te blaffen met "kus mijn kloten".

Fijn.

Weet je hoe je best een passie van een auto of een concept kan overbrengen?

Door mensen een keuze te laten.

Door de liefde of kennis over een auto op een open manier over te brengen, hier op dit forum.

Dan pas zullen mensen geïnteresseerd geraken.

  • Vind ik leuk 5
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom doe ik ook moeite om realistische informatie te delen met geïnteresseerden... Informatie uit praktijktesten, informatie van mensen die wel ervaring hebben met EV's, mensen die weten wat de knelpunten zijn bij EV's, wat een EV goed maakt of breekt, ... Evenwichtig de pro's en cons...

Het is allemaal parels voor de zwijnen want voor de 80% die er wel voor open staan, is er 20% die ik het nog niet eens wil gunnen wat een informatie er beschikbaar is. En enkel en alleen omdat ze een Model X een lelijk ding vinden, hoewel ze er nog nooit in hebben gezeten.

Da's toch te belachelijk voor woorden.

Nee, dokter David, je hebt me dat ook niet uitdrukkelijk gevraagd. Maar in tegenstelling tot de spreekkamer ter beschikking gesteld door je werkgever ben jij hier niet de autoriteit en daar zal je het mee moeten doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat interesseert mij overigens dat je die E-tron wil hebben of kopen. Ofwel vind je dat iets, en dan moet je dat vooral doen, of wel vind je dat niks en dan moet je dat niet doen.

Wat jij doet is irrelevant met wat ik aanhaal. Ik volg enkel de wereld van de EV's en waar de Hyundai's en Kia's hun verwachtingen overtreffen, blijven de Audi's, jaguar's en Mercedessen teleurstellen. Dat wil niet zeggen dat Jaguar kopers allemaal teleurgesteld zijn. Maar er zijn er op fora die zich toch behoorlijk opwinden over het verschil tussen het beloofde en beperkte bereik, en voor de e-tron quattro zijn de testcijfers nog minder positief.

Da's ook niet een plaat die ik 20 pagina's wil volhouden, maar het negeren is ook niet juist.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eenmaal je elektrisch overweegt, of effectief kiest, is rijbereik toch niet het allerbelangrijkste criterium meer? Of zie ik dat mis?  Of dat bereik nu 300, 400 of 500 km is, je weet dat je op lange(re) trajecten (te) veel moet laden, of dat nu 2 of 3 keer is, trop is trop. Mooi meegenomen is het uiteraard wel, maar toch. Dan zou ik persoonlijk ook liever een mooie(re) auto kiezen, die naar mijn zin afgewerkt is binnenin.

 

 

 

We gaan even een vergelijking maken uit de praktijk. Ik woon in Maaseik, en donderdag heb ik 3 afspraken, eentje in Leuven, eentje in Halle, en eentje in Aalter, en daarna natuurlijk terug naar huis. Hoeveel km’s gaan dat zijn? 420km. Met de Tesla kan ik dat vlot met een volle batterij doen, en moest het mij niet lukken, dan kan ik superchargen in Aalst, Lokeren, Aartselaar, Machelen of Zolder, en dat voor max. 15 minuten. 

Jij vertrekt samen met mij met de e-tron... Veel succes zou ik zeggen. [emoji16]

 

Audi brengt hier een heel mooie auto op de markt, die heel chique is afgewerkt binnen, maar wat actieradius en laadmogelijkheden betreft komen ze nog niet tot aan de enkels van Tesla.

De voorsprong die Tesla heeft genomen, zijn ze bijlange nog niet bijgebeend. Voor mij is deze e-tron de koploper van het peloton der gebuisden.

 

Ik ben een tevreden Tesla-rijder, en als de Duisters willen dat mijn volgende auto geen Tesla meer zal zijn, dan zullen ze toch met iets beter moeten afkomen.

 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus jij vindt ook dat mensen geen keuze mogen maken tussen verschillende elektrische auto's? Ook niet als ze een Tesla X afschuwelijk lelijk vinden? 

 

Het is mijn mening. Iedereen doet wat ‘m wil, maar met de verplaatsingen die ik wekelijks doe, wil ik geen Audi e-tron, en geen Jaguar iPace. Moest ik in mijn geval de Tesla lelijk vinden, dan kocht ik mij een diesel of benzine of hybride, want de Tesla voldoet aan mijn behoeften en die 2 anderen niet. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, het gaat erover dat de reden waarom mensen altijd zeiden dat ze een elektrische auto niks vonden - beperkte range, lang laden - plots uit het raam gooien als een concurrent met een auto komt met 40% minder range en 60% tragere laadsnelheden op een quasi onbestaand en zeer onbetrouwbaar laadnetwerk.
Geen probleem dat je een E-tron verkiest, absoluut geen problemen mee. Maar het lachen over snacken met een Tesla mag wel stoppen, zeker als ik na minder dan 30 minuten terug op de baan ben en je met een E-tron na 30 minuten nog niet eens half vol bent geladen, en je na nog eens 40 minuten laden 200km kan rijden om terug te moeten laden.

Waarheid!
Link naar reactie
Delen op andere sites

We gaan even een vergelijking maken uit de praktijk. Ik woon in Maaseik, en donderdag heb ik 3 afspraken, eentje in Leuven, eentje in Halle, en eentje in Aalter, en daarna natuurlijk terug naar huis. Hoeveel km’s gaan dat zijn? 420km. Met de Tesla kan ik dat vlot met een volle batterij doen, en moest het mij niet lukken, dan kan ik superchargen in Aalst, Lokeren, Aartselaar, Machelen of Zolder, en dat voor max. 15 minuten. Jij vertrekt samen met mij met de e-tron... Veel succes zou ik zeggen. [emoji16]
 
Audi brengt hier een heel mooie auto op de markt, die heel chique is afgewerkt binnen, maar wat actieradius en laadmogelijkheden betreft komen ze nog niet tot aan de enkels van Tesla.
De voorsprong die Tesla heeft genomen, zijn ze bijlange nog niet bijgebeend. Voor mij is deze e-tron de koploper van het peloton der gebuisden.
 
Ik ben een tevreden Tesla-rijder, en als de Duisters willen dat mijn volgende auto geen Tesla meer zal zijn, dan zullen ze toch met iets beter moeten afkomen.
 
 

Goed zo. En nu de vergelijking met fossiele brandstof en iets grotere afstanden? Of is het geloof in Elon beperkt tot een bepaalde bandbreedte? :)
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik volg BMWMB wel, als je alles rationeel bekijkt. Maar ik volg de anderen des te meer.

Maar we zitten hier op een autoforum en dan worden er al eens wat irrationele keuzes gemaakt, en ik zou ook liever met een e-tron rijden (die nieuwe coupé daar) met een mindere range, dan met een Model S ( hoewel ik ook dat een zeer knappe auto vind ), als we enkel naar de range kijken als verschil.

Wat me véél harder zou storen is de crappy laadinfrastructuur waar de andere merken voorlopig nog mee kampen. DAAR zit het echte verschil imo, een verschil waar ik me wel aan zou ergeren in tegenstelling tot de range, die je een beetje kunt incalculeren. Maar wederom zonder snelle laadinstallatie valt er niet veel in te calculeren ... 😁

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er wordt meestal ook vergeten dat er een waanzinnig verschil is tussen range onder ideale omstandigheden en dan de range in worst conditions.

In die optiek is range echt niet zoiets dat je zomaar kan negeren.

Natuurlijk kan je t wel maar t zou dom zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Jokke_vlo zei:


Goed zo. En nu de vergelijking met fossiele brandstof en iets grotere afstanden? Of is het geloof in Elon beperkt tot een bepaalde bandbreedte? :)

Dat weet je hé Jokke dat ik u hier gelijk in geef. Regelmatig lange afstanden, en zeker als je sneller wil rijden, bijvoorbeeld door Duitsland, dan kan je beter weg blijven van alles wat elektrisch is vandaag.

Maar, dat geeft net aan dat toch veel mensen waarde hechten aan die actieradius, en dus liever geen EV kopen. En daarom komt de Tesla als snelste in aanmerking als EV, net omwille van z'n beste actieradius als EV, en z'n uitgebreid laadnetwerk.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, Germinal zei:

Er wordt meestal ook vergeten dat er een waanzinnig verschil is tussen range onder ideale omstandigheden en dan de range in worst conditions.

In die optiek is range echt niet zoiets dat je zomaar kan negeren.

Natuurlijk kan je t wel maar t zou dom zijn.

En het is in die efficiency ( reëele energieconsumptie ) dat Tesla ook nog een stevig voorsprong heeft tov de rest, hoe goed ze ook hun producten verpakken ...

 

Deze test maakt dat duidelijk:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden, Rabbit zei:

ik zou ook liever met een e-tron rijden (die nieuwe coupé daar) met een mindere range, dan met een Model S ( hoewel ik ook dat een zeer knappe auto vind ), als we enkel naar de range kijken als verschil.

Die elektrische Audi coupé is inderdaad een heel mooie auto. Als deze dezelfde actieradius heeft dan mijn Tesla, en er ook een goed netwerk is om te snelladen, dan zal mijn volgende geen tesla meer zijn.

Ik ben er trouwens zeker van dat de Duisters het gaat lukken om Tesla bij te benen, en zelfs voorbij te steken, maar vandaag zijn we zover nog niet. Ik heb een renting genomen op mijn Tesla tot mei 2022. Ik hoop dat ik dan een uitgebreide keuze heb voor een volgende elektrische auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Rabbit zei:

En het is in die efficienty ( reëele energieconsumptie ) dat Tesla ook nog een stevig voorsprong heeft tov de rest, hoe goed ze ook hun producten verpakken ...

 

Deze test maakt dat duidelijk:

 

Mijn Model S is dan nog eens 10-20% zuiniger dan een Model X.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid