Ga naar inhoud

2019 Audi e-Tron


Audi S8

Aanbevolen berichten

Mooiste voorbeeld hiervan zijn de easter eggs in de Tesla software. Bij Audi zal je dat nooit zien gebeuren omdat dat nooit langs de boekhouders geraakt. Dat is in hun ogen 100% geldverspilling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik volg je als je zegt dat die goeie software belangrijk is en dat het een voordeel is deze intern te ontwikkelen, de kwaliteit is beter.

Maar wat ik ook zei is dat het erg duur is , en die prijs moet doorgerekend worden naar de klant.

en dan hangt het er vanaf, hoeveel klanten effectief de meerprijs willen betalen.

Wellicht genoeg voor tesla om winstgevend te zijn.

Maar, uiteindelijk, zal uiteindelijk 90% van de auto's niet op 'tesla software' rijden, maar op 'bosch software', misschien met een gecustomiseerd laagje er boven per merk/model.

Zoal we dat vandaag ook zien bij mac/windows. en bij ios/android. Ik vind apple trouwens compleet superieur aan de concurrentie, plezier om mee te werken, nooit problemen mee. Maar of ik 4000€ aan een nieuwe macbook pro ga geven, of 1000€ aan een nieuwe iphone, als de concurrentie maar de helft kost.. ik weet het nog niet.  

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, stijn82 said:

Ik volg je als je zegt dat die goeie software belangrijk is en dat het een voordeel is deze intern te ontwikkelen, de kwaliteit is beter.

Maar wat ik ook zei is dat het erg duur is , en die prijs moet doorgerekend worden naar de klant.

Is het prijsverschil tussen Tesla en de concurrentie zo groot? 

Ik weet het niet he, ik ken de prijs niet van een e-tron, en dan bedoel ik een correct aangeklede e-tron, want je kent dat bij die Duitsers ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben wel fan van het principe van een "flexibele computer" in te bouwen in een wagen, ipv een antiek navigatie systeem zoals bij de conventionele constructeurs.

In mijn E39 heb ik een android geval ingebouwd, en de mogelijkheden zijn 1000x beter dan wat er in een nieuwe BMW zit die vers van de band rolt. Imo hinken klassieke constructeurs serieus achterop op dat vlak. Carplay e.d. zijn slechts een pleister op die wonde...
 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, jan.van.gent said:

Ik ben wel fan van het principe van een "flexibele computer" in te bouwen in een wagen, ipv een antiek navigatie systeem zoals bij de conventionele constructeurs.

Zelfs bij Tesla zit je met een "antiek navigatie systeem".

Het probleem is dat je als fabrikant dan een of andere uniforme API moet hebben (om bv te kunnen blijven tracken als je door een tunnel rijdt, of om je verschillende displays aan te sturen), of je kan nooit 100% dezelfde features leveren. En dan zit je nog met het probleem dat je je als fabrikant op dat vlak niet meer gaat kunnen onderscheiden, want men gaat geen "flexibele software" bouwen die voor elke auto andere dingen gaat ondersteunen. Begin maar eens met de schermen achter je stuur aan te sturen bv.

Just now, jan.van.gent said:

In mijn E39 heb ik een android geval ingebouwd, en de mogelijkheden zijn 1000x beter dan wat er in een nieuwe BMW zit die vers van de band rolt. Imo hinken klassieke constructeurs serieus achterop op dat vlak. Carplay e.d. zijn slechts een pleister op die wonde...

Waarom is een Android geval goed, en Carplay een pleister op de wonde?

Wat kan die dan 1000 keer beter?

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

11 minuten geleden, ir_fuel zei:

 

Waarom is een Android geval goed, en Carplay een pleister op de wonde?

Wat kan die dan 1000 keer beter?

Dat interesseert me nu eigenlijk ook wel se 🤣

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minutes ago, ir_fuel said:

Is het prijsverschil tussen Tesla en de concurrentie zo groot? 

Ik weet het niet he, ik ken de prijs niet van een e-tron, en dan bedoel ik een correct aangeklede e-tron, want je kent dat bij die Duitsers ...

e-tron, tesla S, i-pace, de spullen van BMW en MB die er aan komen.. dat zijn allemaal zeer prijzige wagens. 80k €. 

Maar de grote massa zal wellicht voor een nissan, hyundai/kia, VW of renault gaan, die de helft of minder kosten. of de tesla model 3, die momenteel uniek is in zijn segment, maar binnen enkele jaren ook wel serieuze concurrentie zal ondervinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minutes ago, stijn82 said:

e-tron, tesla S, i-pace, de spullen van BMW en MB die er aan komen.. dat zijn allemaal zeer prijzige wagens. 80k €. 

Voor 80K euro heb je geen Tesla Model S.

Link naar reactie
Delen op andere sites

daarmee is ineens je vraag "Is het prijsverschil tussen Tesla en de concurrentie zo groot? " beantwoord.  de enorme ontwikkelkosten van de S (o.a. software) moet doorgerekend worden aan de klant. Gelukkig kunnen ze die technologie/software nu recycleren voor andere modellen. Ze zijn zelf een beetje hun eigen bosch ;) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet wel eerlijk zijn: op een Model S is het optielijstje beperkt tot al dan niet autopilot, de kleur, het interieur en de velgen. Alle andere dingen die bij de concurrentie verschillende optiepacks en individuele opties zijn, zijn bij een Model S standaard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, wooter said:

Je moet wel eerlijk zijn: op een Model S is het optielijstje beperkt tot al dan niet autopilot, de kleur, het interieur en de velgen. Alle andere dingen die bij de concurrentie verschillende optiepacks en individuele opties zijn, zijn bij een Model S standaard.

Ja vandaar dus mijn vraag. Ik wil een correct aangeklede auto zien qua prijs.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minutes ago, Rabbit said:

 

Dat interesseert me nu eigenlijk ook wel se 🤣

Dat is persoonlijk, maar ik wil niet afhankelijk zijn van mijn gsm voor het gebruiken van multimedia in mijn wagen.

Bij mij draait alles lokaal op de navigatie zelf (waze, spotify, dvd speler, cd speler, radio, ...). Wil ik toch mijn gsm hardware en screen mirroring doen kan dat ook gewoon.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, BMWMB zei:

Eh, mijn GT3 is een hobby-wagen, die ik privé heb gekocht, en waarmee ik nog geen 5k km mee doe per jaar. Bij deze is actieradius van ondergeschikt belang, hoewel ik toch ook hier een tank van 90l als optie heb genomen, om ook minder aan een tankstation te staan. Met de GT3 kan ik dus vlot 600km doen...

Hoe kan je dat nu vergelijken met een firmawagen, waarmee je veel meer km's doet? Die kleine actieradius zou voor mij een bron van ergernis zijn. Met de Tesla is het soms zelfs nipt. Fiscaal voordeel zou mij dan niet kunnen overtuigen om deze e-tron te kopen. 

 

bedrijfswagen is een groot woord bij tesla en etron. ik denk niet dat er veel bedienden zo'n budget als bedrijfswagen krijgen. jij bent denk ik een van de weinigen die daadwerkelijk ook wat km's doet (al zal dat ook wel meevallen tegenover je personeel) de meeste tesla's en etron's zullen dan ook gewoon van thuis naar de firma rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, ir_fuel said:

Zelfs bij Tesla zit je met een "antiek navigatie systeem".

Tot voor enkele maanden had je gelijk; toen zat er nog Garmin die de navigatie voorzag. Dat systeem leed dan ook aan dezelfde problemen als andere systemen: oude navigatiedata, traag, onhandig en onoverzichtelijk. Sinds enkele maanden geleden heeft Tesla dan een nieuw, zelf ontworpen navigatiesysteem uitgerold naar de vloot en zoals ik en BMWMB zeggen evenaart dat ding Waze omdat het gebruik maakt van de verkeersinformatie van Google.

Zie je het al gebeuren dat BMW hun navigatiesoftware herschrijven en OTA de iDrive met nieuwe navi uitrusten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, tuscani zei:

bedrijfswagen is een groot woord bij tesla en etron. ik denk niet dat er veel bedienden zo'n budget als bedrijfswagen krijgen. jij bent denk ik een van de weinigen die daadwerkelijk ook wat km's doet (al zal dat ook wel meevallen tegenover je personeel) de meeste tesla's en etron's zullen dan ook gewoon van thuis naar de firma rijden.

Alle Tesla eigenaars die ik ken zijn zelfstandigen (fiscaal voordeel!) die hun Tesla gebruiken als werkauto. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden, BMWMB zei:

Alle Tesla eigenaars die ik ken zijn zelfstandigen (fiscaal voordeel!) die hun Tesla gebruiken als werkauto. 

dan vertoef ik in hogere kringen, want elke tesla eigenaar die ik ken, gebruikt zijn tesla voor van huis naar de firma te rijden. :D

(niet alleen tesla hoor, ook pana hybrid en consoorten, je snapt mijn  punt wel)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, BMWMB zei:

Ik zou mijn vrouw wel zo'n e-tron durven kopen, maar het nadeel is dat 'm maar 1815kg mag trekken.

zo grof over uw eigen vrouw.

 

 

 

 

 

:D

 

  • Grappig 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minutes ago, BMWMB said:

Ik zou mijn vrouw wel zo'n e-tron durven kopen, maar het nadeel is dat 'm maar 1815kg mag trekken.

2268kg :hitit:

En natuurlijk ziet de Model X er als een ei uit want dat is bij benadering de meest optimale vorm tegen de luchtweerstand. Bij Jaguar en Audi zijn ze daar ook nog wel achter.

Sowieso zijn al die luchthappers en vinnen het meest idiote wat je kan bedenken, want het stoort de luchtstroom en elke verstoring van de luchtstroom veroorzaakt luchtweerstand.

Overigens dikke luxe, op autopilot met een trailer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid