Ga naar inhoud

2019 Audi e-Tron


Audi S8

Aanbevolen berichten

duidelijk te veel tijd jij... 

ik zou maar even wachten op de praktijkcijfers vooraleer voorbarige conclusies te trekken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter
1 minute ago, stijn82 said:

duidelijk te veel tijd jij... 

ik zou maar even wachten op de praktijkcijfers vooraleer voorbarige conclusies te trekken. 

WLTP en EPA zijn al officieel. Als de I-Pace qua EPA rating slechter scoort dan de Tesla's, zal de I-Pace in de praktijk niet magisch beter scoren. Als de e-tron quattro qua WLTP slechter scoort dan de I-Pace, dan zal die e-tron in de praktijk niet magisch beter scoren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je model X verbruikte 33 kwh in december (volgens je andere thread). Zo veel zal het dus echt niet uit elkaar liggen. 

Wil je zuinig rijden, koop dan geen SUV. 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, BMWMB zei:

Ik ben er ook zeker van dat elektrisch laden ooit evenveel zal kosten als tanken. Enkel kan je dat vermijden door te investeren in eigen productie elektriciteit, wat met brandstof niet mogelijk is.

Dat is ook gedaan met de prosumententaks 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter

Prosumententaks komt nog niet eens in de buurt van het nivelleren van de werkelijke kosten. Als jij 30 cent per kWh betaalt om stroom van het net te halen, is maar een minderheid voor de eigenlijke energie. Het merendeel is voor het netwerk. Met een terugdraaiende teller zat je ook met 30 cent per kWh stroom terug op het net te zetten, wat economisch niet logisch is want het is niet alsof je evenveel investeringen hebt gedaan om het netwerk te onderhouden. Daarvoor dient die Prosumententaks, maar die komt dus absoluut niet in de buurt van het bijpassen van de reële kosten.

BMWMB heeft op zijn bedrijf overigens een bidirectionele teller, en wordt vergoed aan 2 cent per kWh aan energie dat ie terug naar het net brengt. Dat is zowat de standaard waar we naartoe zullen gaan, en met zo een tarieven wordt het ook financieel mogelijk om eigen batterijen te voorzien om de stroom die je thuis opwekt, ook thuis op te slaan om later thuis te verbruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is te hopen dat dat de standaard is, maar betwijfel het. Aangezien ze eerder naar digitale tellers gaan, waar je dus bij opwekking geen mindering meer krijgt.  Teveel  is gewoon weg, en je extra verbruik komt er alleen maar bij.  Voor een bidirectionele teller teken ik Direct. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
3 uren geleden, Race7 zei:

Configureerbaar op de duitse site.

Persembargo voor publicaties testen tot 27 Feb.

Zot, je kan de "virtuele buitenspiegels" aanvinken.

Had helemaal geen idee dat dat al legaal was?

Nice 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op het autosalon eens plaatsgenomen in zo ene met virtuele. Wel vet. Je moet wel iets lager kijken dan bij conventionele buitenspiegels, weet niet of je in je dash ook iets kunt weergeven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, gTa zei:

Zot, je kan de "virtuele buitenspiegels" aanvinken.

Had helemaal geen idee dat dat al legaal was?

Nice 🙂

De wetgeving is er in 2016 gekomen op vraag van vw. In 2017 kon de VW XL1 zo in "serie" gebouwd worden.

  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bizar dat er geen gegevens over verbruik mogen worden vrijgegeven... zouden ze bij Audi schrik hebben van het weer ?? [emoji23] blijkbaar een embargo tot 11 maart aanstaande.

Geeft in elk geval geen goede indruk vind ik. Hebben ze bij Audi iets te verbergen ?? Is het zo dramatisch ?

Moest er iemand iets meer weten.. ik ben benieuwd

Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden, Germinal zei:

Bizar dat er geen gegevens over verbruik mogen worden vrijgegeven... zouden ze bij Audi schrik hebben van het weer ?? emoji23.png blijkbaar een embargo tot 11 maart aanstaande.

Geeft in elk geval geen goede indruk vind ik. Hebben ze bij Audi iets te verbergen ?? Is het zo dramatisch ?

Moest er iemand iets meer weten.. ik ben benieuwd

Er was een embargo.... en nu ineens niet meer. 🤷‍♂️

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertussen heeft Bjorn zijn review uitgebracht, sinds t opheven van het embargo

 

Blijkt wel een mega energieslokop 32 KwH is megaveel. Ik had met een I3s 18 kwh.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

binnen de 10minuten was ik nerveus van die kerel.

al die eerste zaken die hij aan het opsommen was, zijn toch niet nieuw op de e-tron?

(d/s stand, de regeneratie wanneer je remt,....)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid