Ga naar inhoud

2019 Audi e-Tron


Audi S8

Aanbevolen berichten

Dat is inderdaad een terechte opmerking. In het begin is me dat ook niet opgevallen, maar @Germinal heeft dat goed gezien, want nu bij dit koudere weer is dit 10% bovenop het verbruik dat de boordcomputer opgeeft voor de motor. Als de boordcomputer van de Audi wel rekening houdt met het verbruik van alle randapparatuur, dan verbruikt 'm hetzelfde als de X. Als dat niet het geval is, dan is de e-tron een grote slokop, en zeker tov mijn Model S die snel 10% minder verbruikt dan de X.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geven ze trouwens allemaal hetzelfde verbruik op? [mention=3957]Germinal[/mention] zei toch dat Tesla het verbruik van alle randapparatuur niet meepakt in het opgegeven verbruik? Enkel de motor.


Inderdaad.. ik weet niet wat de andere merken doen ? Ik vermoed dat zij dit wel meetellen.. zou eens aan Björn moeten vragen.

Dan komt tesla er als slechtste uit [emoji23]
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Ik zit en loop er nu elke dag tussen. En hoe langer hoe meer, ben ik verslingerd aan deze auto.

De kwaliteit is echt wel ferm.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon Audi kwaliteit. Na de allroad wou Sally ook niet echt een ander merk. Geen kraakjes of rammels, alles degelijk in elkaar.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 8/4/2019 om 09:07, Cyrano.ak zei:

Issues met leveringen batterijen en levertermijnen tot december voor nieuwe e-trons?

Mijn collega moet hem eind deze maand ontvangen. Maar heeft wat problemen met z'n nieuwe laadpaal 😂 . Staat los van Audi, Tesla werkt werkt ook niet op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afgelopen vrijdag met een E-Tron kunnen rijden.

Qua looks, zowel binnen als buiten, echt knap. Dat is uiteraard smaak :) Hij is door zijn gewicht minder vinnig dan de Model 3 waarmee ik heb gereden, maar komt wel nog altijd zeer fijn uit de startblokken. Verbruik is moeilijk te beoordelen tijdens zo'n testrit. De 100 gereden kilometers klopten met het verbruik op de BC.

De spiegelcamera's zijn even wennen (zeker die aan de bestuurder, want je moet echt naar beneden kijken), maar de schermen zijn wel topkwaliteit. Echt veel scherper en helderderederder dan ik had verwacht.

De frunk zat bomvol kabels dus niet echt bruikbaar voor iets anders.

Geen idee wat ik nog moet schrijven. Ik zou er wel eentje willen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ermee gereden, en vind het best wel een mooie auto, maar qua rijplezier komt ‘m nog niet tot aan de enkels van mijn Tesla.

 

ccc776869329677912341b8712d5defd.jpg&key=632a44d3c6d8c81f0ffa980d5e39e072c127a04f4417be8f8963790106435872

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, BMWMB zei:

Ik heb ermee gereden, en vind het best wel een mooie auto, maar qua rijplezier komt ‘m nog niet tot aan de enkels van mijn Tesla.

Dat zal wel zijn, denk niet dat Audi rijplezier voor ogen had bij de ontwikkeling van deze zware SUV. Hoe zit dat met het comfort, bouwkwaliteit, ... ? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Qua ophanging is de Audi zwaar ondermaats, want de demping kan het gewicht niet aan. de auto stuitert over slechte wegen dat het een lieve lust is. De luchtvering van mijn Tesla is veel beter, en daardoor zelfs comfortabeler. De bouwkwaliteit binnen is van een zeer hoog niveau, want je hoort werkelijk niks piepen of kraken, en zo zijn we het ook gewoon van Audi. Over de materiaalkeuzes heb ik wel mijn bedenkingen.

Stoelen en bovenkant dashboard zijn van glad nappaleder. De handgrepen zijn leder of nepleder, maar alleszins niet het mooie gladde nappaleder, maar met een ruwere textuur. Voorkant van het dashboard is een gladde kunststof, en bovenkant van de deuren, en ook deel van het dashboard bovenaan is dan weer een zeer ruwe kunststof. Daar dan nog wat alcantara bij. Neen, voor mij een kakofonie aan verschillende materialen, en allemaal met een andere textuur.  

 

87c442c867d97e79953c7ff12be8ed2e.jpg&key=fe1e35ba659417963d9443ec3714f262c1c1d9ee9e208a7acf7427f046c56511

 

1b7028f48eb0887713b3064e611782b9.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minuten geleden, BMWMB zei:

Qua ophanging is de Audi zwaar ondermaats, want de demping kan het gewicht niet aan. de auto stuitert over slechte wegen dat het een lieve lust is. De luchtvering van mijn Tesla is veel beter, en daardoor zelfs comfortabeler. De bouwkwaliteit binnen is van een zeer hoog niveau, want je hoort werkelijk niks piepen of kraken, en zo zijn we het ook gewoon van Audi. Over de materiaalkeuzes heb ik wel mijn bedenkingen.

Stoelen en bovenkant dashboard zijn van glad nappaleder. De handgrepen zijn leder of nepleder, maar alleszins niet het mooie gladde nappaleder, maar met een ruwere textuur. Voorkant van het dashboard is een gladde kunststof, en bovenkant van de deuren, en ook deel van het dashboard bovenaan is dan weer een zeer ruwe kunststof. Daar dan nog wat alcantara bij. Neen, voor mij een kakofonie aan verschillende materialen, en allemaal met een andere textuur.  

Verschiet dan wel van de ophanging, hebben ze toch genoeg ervaring mee zou ik denken. Komende van een A6 met luchtophanging, vond ik de Model S net stoterig (op dwarsrichels bijvoorbeeld). Sportiever, minder boot-gevoel dan de A6.

Materiaalkeuzes kan ik beamen, dat vond ik bij mijn collega z'n Q7 ook. Leek mij deels te komen door de lange optielijst, een met leder overtrokken dashboard was een optie van 10k en had 'ie dan maar niet genomen.  

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 4/29/2019 at 3:10 PM, BMWMB said:

Qua ophanging is de Audi zwaar ondermaats, want de demping kan het gewicht niet aan. de auto stuitert over slechte wegen dat het een lieve lust is. De luchtvering van mijn Tesla is veel beter, en daardoor zelfs comfortabeler. De bouwkwaliteit binnen is van een zeer hoog niveau, want je hoort werkelijk niks piepen of kraken, en zo zijn we het ook gewoon van Audi. Over de materiaalkeuzes heb ik wel mijn bedenkingen.

Stoelen en bovenkant dashboard zijn van glad nappaleder. De handgrepen zijn leder of nepleder, maar alleszins niet het mooie gladde nappaleder, maar met een ruwere textuur. Voorkant van het dashboard is een gladde kunststof, en bovenkant van de deuren, en ook deel van het dashboard bovenaan is dan weer een zeer ruwe kunststof. Daar dan nog wat alcantara bij. Neen, voor mij een kakofonie aan verschillende materialen, en allemaal met een andere textuur.  

 

87c442c867d97e79953c7ff12be8ed2e.jpg&key=fe1e35ba659417963d9443ec3714f262c1c1d9ee9e208a7acf7427f046c56511

 

1b7028f48eb0887713b3064e611782b9.jpg

Vind ik juist niet. Die kakofonie.

Allemaal heel mooie materialen.

Maar dat zijn dus smaken.

Er is helemaal geen vergelijking nodig met een S model van Tesla. Is Audi ook hun bedoeling niet.

Het is een SUV. Geen limousine.

De E-tron sportback komt eraan. En op termijn de GT. 

Die laatste zal veel meer een concurrent zijn van een S-model. En ook 100 keer mooier.

De bouwkwaliteit van een Tesla is echt beschamend ten opzichte van een E-tron. 

Beetje bizarre opmerking over die ophanging, want de etron heeft een luchtvering met elektronisch geregelde demping.

Vorige week eens mogen meerijden met een E-tron, binnenkort hopelijk zelf eens rijden. 

  • Vind ik leuk 3
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ander perspectief, onderhuids, dit is wat een Tesla certified carrossier erover Tesla's te zeggen heeft ... (en over Audi).

Dus, video over een onnozel accidentje met de auto, gaat ermee naar bodyshop en dit wordt er oa gezegd:

 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ze dit onveranderd op de markt mogen brengen zeg ik!

y658mt.jpg

  • Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

't zal goedkoper geweest zijn. :D  want zijn aftermarket velgen.  zijn er ook van 2500€ tegenover 4500€ voor de originele.

geeft me wel direct een reden om ze eventueel ook te nemen. (twijfelde nog voor de kwaliteit)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid