Ga naar inhoud

BMW G20/G21 3 Reeks


stradge

Aanbevolen berichten

10 uren geleden, vince522 zei:

Configurator is beschikbaar

Fuck zeg, BMW is echt een weg ingeslagen die me langs geen kanten kan bekoren. De vorige '5 en '6 vond ik subliem mooi, de vorige X5 was ook knap, de huidige '7 is zo ongeveer het laatste model dat BMW uitbracht dat ik knap vond. Ah nee, pardon, de nieuwe X3 is dat.

De nieuwe '5, de nieuwe Z4, de nieuwe X5 en zeker die nieuwe '3 ... WTF zeg gasten. Check die ultra-cheap ogende KIA-deurpanelen. :sick: 

image.png.02daf1ed7c3a221566236354fb45d1f8.png

Zelfs een fokking Golf doet beter.

Ook compleet Japans uiterlijk, die nieuwe '3.

En al die velgen lijken zo uit de rekken van SsangYung te komen.  Quasi allemaal zwart of grijs met gepolierde randjes, allemaal dezelfde soort ingeïnspireerde styling.

Bah bah bah.

:down:

I'm out.

  • Vind ik leuk 2
  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Fuck zeg, BMW is echt een weg ingeslagen die me langs geen kanten kan bekoren. De vorige '5 en '6 vond ik subliem mooi, de vorige X5 was ook knap, de huidige '7 is zo ongeveer het laatste model dat BMW uitbracht dat ik knap vond. Ah nee, pardon, de nieuwe X3 is dat.
De nieuwe '5, de nieuwe Z4, de nieuwe X5 en zeker die nieuwe '3 ... WTF zeg gasten. Check die ultra-cheap ogende KIA-deurpanelen. :sick: 
image.png.02daf1ed7c3a221566236354fb45d1f8.png
Zelfs een fokking Golf doet beter.
Ook compleet Japans uiterlijk, die nieuwe '3.
En al die velgen lijken zo uit de rekken van SsangYung te komen.  Quasi allemaal zwart of grijs met gepolierde randjes, allemaal dezelfde soort ingeïnspireerde styling.
Bah bah bah.
:down:
I'm out.
Hop, naar Alfa. En de nick wijzigen naar Quadrifoglio. [emoji41]
Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minutes ago, gTa said:

Fuck zeg, BMW is echt een weg ingeslagen die me langs geen kanten kan bekoren. De vorige '5 en '6 vond ik subliem mooi, de vorige X5 was ook knap, de huidige '7 is zo ongeveer het laatste model dat BMW uitbracht dat ik knap vond. Ah nee, pardon, de nieuwe X3 is dat.

De nieuwe '5, de nieuwe Z4, de nieuwe X5 en zeker die nieuwe '3 ... WTF zeg gasten. Check die ultra-cheap ogende KIA-deurpanelen. :sick: 

image.png.02daf1ed7c3a221566236354fb45d1f8.png

Zelfs een fokking Golf doet beter.

Ook compleet Japans uiterlijk, die nieuwe '3.

En al die velgen lijken zo uit de rekken van SsangYung te komen.  Quasi allemaal zwart of grijs met gepolierde randjes, allemaal dezelfde soort ingeïnspireerde styling.

Bah bah bah.

:down:

I'm out.

In welke fase zit gTa? @ir_fuel

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden, Phil zei:

In welke fase zit gTa? @ir_fuel

Alleszins in de fase waar dat "lolletje" (voor zover het mogelijks ooit eventjes grappig zou geweest zijn) bij mij met een beetje weemoed en lichte teleurstelling, maar vooral ook met toch best wel wat plaatsvervangende schaamte binnen komt. :roll:

 

De '5 is nu toch al even uit? Jaar of 2, of ietsje meer?  Ik kan er maar niet aan wennen. Interieur is knap, zou ik perfect mee kunnen leven. Exterieur daarentegen...
De '8 is gewoon een cheap-o overstyled patserbak, point final. De vorige '6 had tenminste nog stijl.
En met de X5 is 't ook bij 't interieur verkeerd beginnen gaan, wat mijn smaak betreft.
De '3 doet nog een extra schep er op.

Als ik dan naar Mercedes kijk... die hebben ook modellen waar ik niet meteen sta voor te springen, maar in globo doen die het (zuiver designmatig) de laatste tijd geen 2 keer maar 5 keer zo goed, naar mijn mening.

Misschien word ik inderdaad oud (en neig ik daarom naar dat "taxi- en bompamerk", dat gek genoeg de laatste jaren bijzonder hard inzet op een jonger publiek).

Zolang het forum z'n leden nog toelaat een eigen (onderbouwde) mening te hebben, ga 'k die blijven hebben. En hierboven leest ge ze. En 't is niet sinds vandaag of gisteren, datte.

  • Vind ik leuk 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, gTa said:

De '5 is nu toch al even uit? Jaar of 2, of ietsje meer?  Ik kan er maar niet aan wennen. Interieur is knap, zou ik perfect mee kunnen leven. Exterieur daarentegen...
De '8 is gewoon een cheap-o overstyled patserbak, point final. De vorige '6 had tenminste nog stijl.
En met de X5 is 't ook bij 't interieur verkeerd beginnen gaan, wat mijn smaak betreft.
De '3 doet nog een extra schep er op.

Als ik dan naar Mercedes kijk... die hebben ook modellen waar ik niet meteen sta voor te springen, maar in globo doen die het (zuiver designmatig) de laatste tijd geen 2 keer maar 5 keer zo goed, naar mijn mening.

De 5 is heel (iets te?) conservatief, vind dat in de juiste spec nog echt een BMW in hart en nieren, in Luxury Line bv. :inlove: En hij is nog steeds verkrijgbaar in de combinatie zes-in-lijn (benzine en diesel) en RWD, en zonder M Sportpakket. Auto rijdt ook fenomenaal goed, in vergelijking met de F1x. Vreemd dat je net aan dat model niet kunt wennen dus. De rest van de auto's die je opnoemt heb je nog niet in het verkeer zien rijden, nog niet 'in the flesh' zoals men zegt, beetje vroeg om dan al zo'n conclusies te trekken vind ik. Daarnaast zijn ze, objectief gezien, beter dan ooit. (ook gevaarlijk om dat nu al te zeggen natuurlijk) Mercedes is zeker niet slecht bezig en het is een makkelijker verteerbaar design, maar ik denk dat het minder gaat blijven 'hangen' en de modellen lijken wat te hard op elkaar.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

True, misschien wachten tot ik ze live gezien heb (de '8 wel al). Maar 't belooft niet veel goeds.

De '5 vind ik niet conservatief. En ik val steeds maar weer over z'n incoherente details. Proberen fijn gelijnd te zijn maar dan wel die huge nieren en veel te grote achterlichten. En die stickloze hockey-stick, 't is ook geen feature waar ik voor zwijmel. Maar vooral die massieve kont met enorme lichten, daar val ik iedere keer weer over. 't Valt mij ook op dat die auto in basis-uitrusting gewoon nooit als 'mooi' overkomt, hij moet al (zeer) dik uitgerust zijn. Was bij de vorige generatie(s) absoluut niet zo.

In Aachen een blauwgrijze 530d gezien met full beige interieur en knappe 18" (knap van styling dan toch, maar wel een maatje te klein). Steek dat in Luxury-trim en dat is toch voor een groot deel hoe die auto bij mij zou mogen zijn. Effe zoeken.

303550067553068_s01.jpg

Maar die kont, hé. :cry:  Waaay too big. Ook live, vind ik (zelfs bijna nog meer dan op foto).

303550067553068_s03.jpg

Dit vind ik wel nog een knap velgdesign, niet te leeg, niet te mainstream, eigenlijk typisch BMW:

303550067553068_s09.jpg

Maar 18" is gewoon een maatje te klein voor die kar. Had 19" moeten zijn, imo. Of zelfs 20"...

Zoiets (mogelijks liever een andere buitenkleur, citrin ofzo) zou eigenlijk de logische opvolger van mijn huidige zijn, maar qua looks kan ik me daar niet mee verzoenen. Dan liever een X3. :oops: 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een X3 ipv een 5-reeks? OK, nu gaat het echt de verkeerde kant op. Persoonlijk vind ik een 3-reeks al groot genoeg. De nieuwe vind ik knap. Langs buiten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, gTa zei:

True, misschien wachten tot ik ze live gezien heb (de '8 wel al). Maar 't belooft niet veel goeds.

De '5 vind ik niet conservatief. En ik val steeds maar weer over z'n incoherente details. Proberen fijn gelijnd te zijn maar dan wel die huge nieren en veel te grote achterlichten. En die stickloze hockey-stick, 't is ook geen feature waar ik voor zwijmel. Maar vooral die massieve kont met enorme lichten, daar val ik iedere keer weer over. 't Valt mij ook op dat die auto in basis-uitrusting gewoon nooit als 'mooi' overkomt, hij moet al (zeer) dik uitgerust zijn. Was bij de vorige generatie(s) absoluut niet zo.

In Aachen een blauwgrijze 530d gezien met full beige interieur en knappe 18" (knap van styling dan toch, maar wel een maatje te klein). Steek dat in Luxury-trim en dat is toch voor een groot deel hoe die auto bij mij zou mogen zijn. Effe zoeken.

303550067553068_s01.jpg

Maar die kont, hé. :cry:  Waaay too big. Ook live, vind ik (zelfs bijna nog meer dan op foto).

303550067553068_s03.jpg

Dit vind ik wel nog een knap velgdesign, niet te leeg, niet te mainstream, eigenlijk typisch BMW:

303550067553068_s09.jpg

Maar 18" is gewoon een maatje te klein voor die kar. Had 19" moeten zijn, imo. Of zelfs 20"...

Zoiets (mogelijks liever een andere buitenkleur, citrin ofzo) zou eigenlijk de logische opvolger van mijn huidige zijn, maar qua looks kan ik me daar niet mee verzoenen. Dan liever een X3. :oops: 

 

De nieuwe A6 Avant is imo nu de knapste in z'n segment.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fuck zeg, BMW is echt een weg ingeslagen die me langs geen kanten kan bekoren. De vorige '5 en '6 vond ik subliem mooi, de vorige X5 was ook knap, de huidige '7 is zo ongeveer het laatste model dat BMW uitbracht dat ik knap vond. Ah nee, pardon, de nieuwe X3 is dat.
De nieuwe '5, de nieuwe Z4, de nieuwe X5 en zeker die nieuwe '3 ... WTF zeg gasten. Check die ultra-cheap ogende KIA-deurpanelen. :sick: 
image.png.02daf1ed7c3a221566236354fb45d1f8.png
Zelfs een fokking Golf doet beter.
Ook compleet Japans uiterlijk, die nieuwe '3.
En al die velgen lijken zo uit de rekken van SsangYung te komen.  Quasi allemaal zwart of grijs met gepolierde randjes, allemaal dezelfde soort ingeïnspireerde styling.
Bah bah bah.
:down:
I'm out.

Alleszins in de fase waar dat "lolletje" (voor zover het mogelijks ooit eventjes grappig zou geweest zijn) bij mij met een beetje weemoed en lichte teleurstelling, maar vooral ook met toch best wel wat plaatsvervangende schaamte binnen komt. :roll:
 
De '5 is nu toch al even uit? Jaar of 2, of ietsje meer?  Ik kan er maar niet aan wennen. Interieur is knap, zou ik perfect mee kunnen leven. Exterieur daarentegen...
De '8 is gewoon een cheap-o overstyled patserbak, point final. De vorige '6 had tenminste nog stijl.
En met de X5 is 't ook bij 't interieur verkeerd beginnen gaan, wat mijn smaak betreft.
De '3 doet nog een extra schep er op.
Als ik dan naar Mercedes kijk... die hebben ook modellen waar ik niet meteen sta voor te springen, maar in globo doen die het (zuiver designmatig) de laatste tijd geen 2 keer maar 5 keer zo goed, naar mijn mening.
Misschien word ik inderdaad oud (en neig ik daarom naar dat "taxi- en bompamerk", dat gek genoeg de laatste jaren bijzonder hard inzet op een jonger publiek).
Zolang het forum z'n leden nog toelaat een eigen (onderbouwde) mening te hebben, ga 'k die blijven hebben. En hierboven leest ge ze. En 't is niet sinds vandaag of gisteren, datte.

61d975b49ddbf9ac4412267f9f0a9a43.gif
  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, gTa zei:

Geen hofmeister kink meer. :cry: 

Eén grote langgerekte hofmeister kink, die begint vanaf de C-stijl.

Beetje zoals op de - volgens sommige laatste knappe model dat BMW uitbracht :D - de X3. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, gTa zei:

Check die ultra-cheap ogende KIA-deurpanelen. :sick: 

image.png.02daf1ed7c3a221566236354fb45d1f8.png

Zelfs een fokking Golf doet beter.

'k Ben verre van een deurpanelen-kenner, maar ik zie niet onmiddellijk wat hier cheap aan is.  
Heeft het er ook niet mee te maken dat het 'maar' en render is, waarop je materialen niet mag beoordelen?

Enfin, misschien is het in het echt nog veel lelijker. :D 

7 uren geleden, gTa zei:

De '5 vind ik niet conservatief. En ik val steeds maar weer over z'n incoherente details. Proberen fijn gelijnd te zijn maar dan wel die huge nieren en veel te grote achterlichten. En die stickloze hockey-stick, 't is ook geen feature waar ik voor zwijmel. Maar vooral die massieve kont met enorme lichten, daar val ik iedere keer weer over. 't Valt mij ook op dat die auto in basis-uitrusting gewoon nooit als 'mooi' overkomt, hij moet al (zeer) dik uitgerust zijn. Was bij de vorige generatie(s) absoluut niet zo.

Wat de '5 betreft deel ik grotendeels jouw mening.
Dus ik ben blij dat de nieuwe '3 geen stickloze hockey-stick heeft, iets meer discrete nieren (toch?) en kleinere achterlichten.

Over enkele details heb ik zeker mijn twijfels (ijskrabbers), maar het zou - voor mij - de mooiste '3 sinds de E46 kunnen worden.
Benieuwd om 'm in het echt te zien!
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was aan het wachten op de G21 om de opvolger voor mijn F31 te kiezen, maar dit zal hem helaas niet worden...

De binnenkant loop ik niet wild van, het onbreken van de hofmeister kink, de deurgrepen van de C-klasse,... het geheel klopt precies niet zo 😕

Dan maar een A5 Sportback bestellen 🤤

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, gTa zei:

Alleszins in de fase waar dat "lolletje" (voor zover het mogelijks ooit eventjes grappig zou geweest zijn) bij mij met een beetje weemoed en lichte teleurstelling, maar vooral ook met toch best wel wat plaatsvervangende schaamte binnen komt. :roll:

 

De '5 is nu toch al even uit? Jaar of 2, of ietsje meer?  Ik kan er maar niet aan wennen. Interieur is knap, zou ik perfect mee kunnen leven. Exterieur daarentegen...
De '8 is gewoon een cheap-o overstyled patserbak, point final. De vorige '6 had tenminste nog stijl.
En met de X5 is 't ook bij 't interieur verkeerd beginnen gaan, wat mijn smaak betreft.
De '3 doet nog een extra schep er op.

Als ik dan naar Mercedes kijk... die hebben ook modellen waar ik niet meteen sta voor te springen, maar in globo doen die het (zuiver designmatig) de laatste tijd geen 2 keer maar 5 keer zo goed, naar mijn mening.

Misschien word ik inderdaad oud (en neig ik daarom naar dat "taxi- en bompamerk", dat gek genoeg de laatste jaren bijzonder hard inzet op een jonger publiek).

Zolang het forum z'n leden nog toelaat een eigen (onderbouwde) mening te hebben, ga 'k die blijven hebben. En hierboven leest ge ze. En 't is niet sinds vandaag of gisteren, datte.

My man, … My thoughts exactly! 

Nieuwe 5 zie je quasi alleen met een M-pack. Dan is hij op zijn knapst, maar kan nooit tippen aan het tijdloze design van de F10/11. 
't is allemaal met te veel hoeken en kantjes en ingewikkelde lijnen. Hou het gewoon simpel. clean design. Dat is volgens mij ook de reden van het succes van de meeste Mercedesses modellen. 

Prachtig toch :inlove:

BMW 530D F11 3.0D 258 ZS X-DRIVE FACELIFT LUXURY LINE

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

13 hours ago, gTa said:

En al die velgen lijken zo uit de rekken van SsangYung te komen.  Quasi allemaal zwart of grijs met gepolierde randjes, allemaal dezelfde soort ingeïnspireerde styling.

Bah bah bah.

:down:

I'm out.

Vooral met die velgen heb ik enorm veel moeite, allemaal van die Auto5 troep.  🤢

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Framfy zei:

Eén grote langgerekte hofmeister kink, die begint vanaf de C-stijl.

Beetje zoals op de - volgens sommige laatste knappe model dat BMW uitbracht :D - de X3. 

Dat ze dat bij de X3 altijd al deden - yep.
Maar bij een 'normaal model' vind ik 't jammer.
Die oplopende lijn als één langgerokken Hofmeister-knik zien ... werkt bij mij toch niet. :oops: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

BMW-3er-2018-Alt-gegen-neu-im-Vergleich-1200x800-853e4bad2dc5f57d.jpg&key=ae32864a38c5a835eb14722e2c7235535e392d5adf1792076c7b859eb712a638

BMW-3er-2018-Alt-gegen-neu-im-Vergleich-1200x800-5a92ca4be80d4c4a.jpg&key=7a598111f30f17d536e007d2ab15812afa1548e75ffc3da77a60ffd419885b71

BMW-3er-2018-Alt-gegen-neu-im-Vergleich-1200x800-63d2d3585c4aa65b.jpg&key=4f9cc54cd6f8fab7ded7df9bdcde08dddb5fc560417668e92c0a3400a0f537ac

BMW-3er-2018-Alt-gegen-neu-im-Vergleich-1200x800-bcf8fe4a5b06accf.jpg&key=20f064f2a1654df1e3690b1159d77cfad7b78dc5eb192ded95c1e67b3e8f4620

BMW-3er-2018-Alt-gegen-neu-im-Vergleich-1200x800-4ed9e88b8d77c0bb.jpg&key=2ab0049d6de5b0766adccd65d310292d2687ff33e0b7ed4c6b022bb36ab16afb

BMW-3er-2018-Alt-gegen-neu-im-Vergleich-1200x800-feceb0973489e024.jpg&key=1ae01e215af3083a794b3ad9d533a288e9129322d0b9e2f4d78dde208ec27a18

BMW-3er-2018-Alt-gegen-neu-im-Vergleich-1200x800-9289c2a60cc587e6.jpg&key=70568a24f5f376932db0956aa4af5bce67d979ffb4df7744307724b51c77c101

Het zou natuurlijk nog beter zijn om ze in hetzelfde kleur te zien, maar voor mij wint de F30 toch (ondanks de plotse 'duik' van de motorkap (te zien in zijaanzicht) waar ik nooit fan van was, op dat vlak is het bij de nieuwe precies iets beter). De F30 heeft nog meer dat pure BMW DNA (vb de achterlichten met de gekende streepjes, Hofmeister kink..), maar komt misschien ook omdat de F30 niet zo veel veranderd is ivm de E90 LCI, itt de F30 en G20. Doe het BMW logo weg ((schuin)achteraanzicht) en je ziet er nog steeds een BMW in. Doe dat bij de nieuwe en velen zullen al beginnen twijfelen. De nieuwe komt iets te 'geboetseerd' over. Iets te veel scherpe hoeken etc. zoals Maxime ook al zei.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid