Ga naar inhoud

BMW G20/G21 3 Reeks


stradge

Aanbevolen berichten

Op 15/11/2018 om 20:18, Beta zei:

 


Wat is er mis met een 330i? Ik heb de 230i en de M140i na elkaar gereden. Tuurlijk is de zescilinder veel leuker qua karakter, maar de 30i-motor is de meer rationele optie.
Het gaat hem hier om de prijzenpolitiek, maar dergelijke verschillen heb je overal. Het verschil in prijs tussen een Bimmer met een 20i en een 30i in de aanduiding, bedraagt ook 5000-6000 euro. Voor een andere turbo en voor de rest zo goed als geen verschil.
Mijn punt: een M140i is niét belachelijk duur in vergelijking met zijn goedkopere versies. Simpel, toch?

 

Rationeel is er niets mis mee, maar dan koop je een 216d.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 11/15/2018 at 8:18 PM, Beta said:


Mijn punt: een M140i is niét belachelijk duur in vergelijking met zijn goedkopere versies. Simpel, toch?

 

 

On 11/15/2018 at 6:44 PM, Beta said:


Toch per se een Dreier? Dan is er niets mis met een 330i. Goedkoper in aanschaf, verbruik en taksen.
 

Alles is goedkoop bij jou precies...

Is uwen M140i xdrive al besteld?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles is goedkoop bij jou precies...
Is uwen M140i xdrive al besteld?


Kom ik zo over? Nee, ik heb een vrij modale wedde, dus ik vind een M140i geenszins goedkoop. En een 330i of hoger al zeker niet.

Ik heb nog niets besteld en overweeg sterk jong tweedehands te kopen. Wat het dan wordt, hangt ook af van het aanbod. De M140i blijft de leukste, maar ook de duurste. Vooral in kosten dan.

Xdrive is geen must meer, maar het mag nog. Het is via YouTube dat ik degelijke motieven vond om mogelijks toch af te zien van Xdrive. Jammer dat diezelfde motieven nooit op dit forum aan bod gekomen zijn. Concreet:



Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Damn. Wat wordt echt nog wennen.

Voorbumper vind ik te grote gaten hebben voor een simpel M-pack, maar alla.
Nieren zijn veel te groot, wielen veel te klein.
Zijaanzicht vind ik er nu al verouderd uitzien.
 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 11/16/2018 at 10:18 PM, Beta said:

Xdrive is geen must meer, maar het mag nog. Het is via YouTube dat ik degelijke motieven vond om mogelijks toch af te zien van Xdrive. Jammer dat diezelfde motieven nooit op dit forum aan bod gekomen zijn. Concreet:

 

 

 

@brjefs @gTa

 

  • Thanks Friendly 1
  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Individual exterior colors:

  • BMW Individual Oxide Grey II metallic
  • BMW Individual Dravite Grey metallic
  • BMW Individual Tanzanite Blue II metallic
  • BMW Individual Frozen Dark Grey metallic
  • BMW Individual Citrine Black II metallic

Individual interiors:

  • Full fine-grain Merino leather Fiona Red / Black
  • Full fine-grain Merino leather Fjord Blue / Black
  • Full fine-grain Merino leather Tartufo
  • Full fine-grain Merino leather Ivory White
  • Full fine-grain Merino leather Black

Oxide Grey II
Name:  G20-3-Series-Oxide-Grey-Individual.jpg Views: 7867 Size:  145.9 KB


Dravite Grey
Name:  2019-G20-3-Series-Dravite-Grey-Individual.jpg Views: 7849 Size:  153.3 KB

Tanzanite Blue II
Name:  2019-G20-3-Series-Tanzanite-Blue-Individual.jpg Views: 7868 Size:  168.0 KB

Frozen Dark Grey 
Name:  2019-G20-3-Series-Frozen-Dark-Grey-Individual.jpg Views: 7739 Size:  142.7 KB

Citrine Black II
Name:  2019-G20-3-Series-Citrine-Black-II-Individual.jpg Views: 7763 Size:  154.9 KB

Full fine-grain Merino leather Fiona Red / Black
Name:  g20-3-series-Individual-interior-Fiona-Red.jpg Views: 7746 Size:  230.0 KB

Full fine-grain Merino leather Fjord Blue / Black
Name:  g20-3-series-Individual-interior-Fjord-Blue.jpg Views: 7721 Size:  206.9 KB

Full fine-grain Merino leather Tartufo
Name:  g20-3-series-Individual-interior-Tartufo.jpg Views: 7685 Size:  222.8 KB

Full fine-grain Merino leather Ivory White
Name:  g20-3-series-Individual-interior-Ivory-White.jpg Views: 7646 Size:  237.5 KB

Full fine-grain Merino leather Black
Name:  g20-3-series-Individual-interior-Black.jpg Views: 7595 Size:  189.5 KB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gij zijt echt een saucisse ....

 

 

" Het is ook niet zo dat dat spel je gaat redden en je niet in de gracht gaat steken waar RWD u wel in de gracht steekt, tenzij je zelf beslist alle elektronica af te zetten"

 

"Ik wil morgen met de mijne, met alle elektronica aan, in de gietende regen op gelijk welk ogenblik de boel gewoon planken. "

 

Staat er letterlijk

 

Dan komt meneer janken dat hij geen advies kreeg, dat hij wel vindt op internet, in een filmpje van 12 minuten dat OVER EXACT HETZELFDE GAAT.

 

Tjongejonge :fp: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minutes ago, DDke said:

Damn. Wat wordt echt nog wennen.

Voorbumper vind ik te grote gaten hebben voor een simpel M-pack, maar alla.
Nieren zijn veel te groot, wielen veel te klein.
Zijaanzicht vind ik er nu al verouderd uitzien.
 

 

Achterste helft zijaanzicht heeft wat E46, vandaar denk ik.

Ze mogen ook de transportblokken er uit halen. (C) @BMWMB

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minutes ago, DDke said:

Damn. Wat wordt echt nog wennen.

Voorbumper vind ik te grote gaten hebben voor een simpel M-pack, maar alla.
Nieren zijn veel te groot, wielen veel te klein.
Zijaanzicht vind ik er nu al verouderd uitzien.
 

 

Winterbanden en een 18" velg die op de standaard 3 te verkrijgen is, maar 't ziet er inderdaad wel klein uit. Op een F30 was 18" meestal dik ok. Het lastige is ook dat er maar 2 designs zijn in 19", of je moet zwaar dokken om 20" te nemen in accessoire.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als 18" de wielkassen van een kleine sedan niet meer deftig kunnen opvullen, is er toch iets inherent fout aan het basisontwerp lijkt me :huh:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je voordat je een andere auto koopt best eerst leert autorijden.
Mijn E87 durfde ik ook zonder probleem vloeren op een natte ondergrond, de electronica redt je wel.
En daarbij, als je onzeker bent achter het stuur dan moet je de bus pakken
Ik heb nooit gezegd dat ik mijn e87 niet vloer. Ik vind het in de juiste omstandigheden leuk met de grip te spelen. Ik vind die wagen heel voorspelbaar, maar 163 pk is geen 340 pk en 350 Nm is geen 500 Nm.
En ja, ik weet dat de setup van mijn E87 ook voor een groot deel meespeelt en vrij veel verschilt van die van een M140i met adaptieve ophanging.
En nee, ik heb geen ervaring met langdurig gebruik van wagens met grote vermogens en heb geen relevante circuitervaring. Vrij logisch dat ik er neiging had op zeker te spelen. Ik heb nooit gezegd dat ik compleet wantrouwig ben tegen een M140i, maar één keer de grip verliezen als je het niet verwacht, kan genoeg zijn. Bij volgas dan uiteraard. Maar goed, de M140i wordt meer in het gareel gehouden dan ik dacht.
Had ik dan ongelijk? Klaarblijkelijk wel. Geen enkel probleem mee, maar om daarom mensen te gaan afbreken en bot te behandelen? Nee, dank u. Daarom dat ik er in het betreffende topic niet meer op gereageerd heb. De meesten kwamen zelfs niet aandraven met zinnige argumenten. Gewoon omdat ik kritisch ben? Whatever... Had ik dat allemaal gepost onder een nieuwe nick, dat topic ging er heel anders uit gezien hebben. En dat ontkennen, is je reinste larie.
Bon, ik heb genoeg off-topic gepost.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Parsifal said:

Als 18" de wielkassen van een kleine sedan niet meer deftig kunnen opvullen, is er toch iets inherent fout aan het basisontwerp lijkt me :huh:

Tegenwoordig vult dat de wielkassen van een monovolume al niet meer op 😛 

Link naar reactie
Delen op andere sites

veel hangt af van de wagen en of die het aankan. (en ook je eigen verstand dat moet weten wanneer het genoeg is)

ik heb hier eentje met 166pk en eentje met 390pk. en de laatste voelt solider en meer vertrouwend aan qua weggedrag. staar je dus ook niet blind op al die pk's.

 

lap mijn euro valt net, degene met de 390pk en waar ik mij geruster in voel, is wel een 4wd. :facepalm::D

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, ir_fuel zei:

Tegenwoordig vult dat de wielkassen van een monovolume al niet meer op 😛 

idd een scenic heeft tegenwoordig 20inch 😵

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

veel hangt af van de wagen en of die het aankan. (en ook je eigen verstand dat moet weten wanneer het genoeg is)
ik heb hier eentje met 166pk en eentje met 390pk. en de laatste voelt solider en meer vertrouwend aan qua weggedrag. staar je dus ook niet blind op al die pk's.
 
lap mijn euro valt net, degene met de 390pk en waar ik mij geruster in voel, is wel een 4wd. :facepalm:[emoji3]
 
 
G20 M340i: Xdrive plus sperdiff. Mijn droomkar!! [emoji38]
Wat is die tweede wagen die je hebt?

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden, Beta zei:

G20 M340i: Xdrive plus sperdiff. Mijn droomkar!! emoji38.png
Wat is die tweede wagen die je hebt?

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
 

het vernoemen niet waard.  (een mazoutstoof op elentriek. dus voor de vele puristen hier een chauffageketel met extra stopcontact, the horror!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, tuscani zei:

het vernoemen niet waard.  (een mazoutstoof op elentriek. dus voor de vele puristen hier een chauffageketel met extra stopcontact, the horror!)

Je vergeet nog te vermelden dat die chauffageketel er ook uitziet als een hoogzwanger nijlpaard met een beetje elefantiasis!

:D 

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid