Ga naar inhoud

BMW G20/G21 3 Reeks


stradge

Aanbevolen berichten

De basis is hetzelfde gebleven. Dit betekent een tweeliter viercilinder, gekoppeld aan een elektromotor van 65 kW. Het systeemvermogen komt uit op 252 pk, gekoppeld aan een achttraps automaat. Nieuw is de komst van de XtraBoost, waardoor de auto dankzij de elektropower tijdelijk 292 pk kan leveren. De nieuwe 330e doet de sprint naar de honderd in zes (-0,1) seconden. Het is mogelijk om 60 kilometer elektrisch te rijden. Dat is 21 kilometer meer in vergelijking met zijn voorganger.

De nieuwe BMW 330e iPerformance staat vanaf de zomer 2019 bij de Europese dealer. Een jaar later komt de plug-in hybride ook in de Verenigde Staten op de markt. € 48000

Link naar reactie
Delen op andere sites

172 gram voor 374pk 😱.

Kan optisch bedrog zijn, maar die uitlaten lijken echt gigantisch. Gouden accentjes zou ik zelf precies ook niet kiezen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer dat er geen minder krachtige 6 cilinder meer is om het gat tussen de 30i en 40i op te vullen.
Waarom? Het verschil bedraagt iets dan 100 pk. Bij dergelijke vermogens aanvaardbaar, nee?

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, Beta zei:

Waarom? Het verschil bedraagt iets dan 100 pk. Bij dergelijke vermogens aanvaardbaar, nee?

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
 

Voor de loopcultuur van 6-cilinder, maar dan in een niet vulgaire carroserie :)

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de loopcultuur van 6-cilinder, maar dan in een niet vulgaire carroserie [emoji4]
Een meer standaard M-pack, ware idd wel aantrekkelijker geweest.
Gaat leuk worden als de M3 er nog extremer gaat uitzien...

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Beta zei:

Waarom? Het verschil bedraagt iets dan 100 pk. Bij dergelijke vermogens aanvaardbaar, nee?

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
 

Het prijsverschil is ook een punt....

€45000 voor de 30i en €65000 voor de 40i...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het prijsverschil is ook een punt....
€45000 voor de 30i en €65000 voor de 40i...
Ja, maar de 40i krijgt standaard een m-pack, Xdrive, een sperdifferentieel en allicht nog vanalles. Dat maakt het prijsverschil met dezelfde uitrusting al een pak kleiner.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, Beta zei:

Ja, maar de 40i krijgt standaard een m-pack, Xdrive, een sperdifferentieel en allicht nog vanalles. Dat maakt het prijsverschil met dezelfde uitrusting al een pak kleiner.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
 

Dat is het juist.... Hier ben ik allemaal niets mee. Zet de sper er op, en het is ok... €20000 prijsverschil... €5000 voor de motor en € 15000 aan opties...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is het juist.... Hier ben ik allemaal niets mee. Zet de sper er op, en het is ok... €20000 prijsverschil... €5000 voor de motor en € 15000 aan opties...
Nog snel een M140i in huis halen dan? Als je in de markt bent voor een dikke Dreier, is de M140i een echt koopje.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je in de markt bent voor een dikke Dreier, is een M140i geen optie wegens Einzer.
Waarom niet? Heb je echt ruimte nodig, dan is een Dreier ook te klein. Oudere generatie of minder luxueuze rijstijl dan? Ach, als je een M340i wil, stel je sportiviteit toch boven luxe.
Toch per se een Dreier? Dan is er niets mis met een 330i. Goedkoper in aanschaf, verbruik en taksen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Beta zei:

Toch per se een Dreier? Dan is er niets mis met een 330i. Goedkoper in aanschaf, verbruik en taksen.
 

Gij hebt het niet gesnapt ze maat.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gij hebt het niet gesnapt ze maat.


Wat is er mis met een 330i? Ik heb de 230i en de M140i na elkaar gereden. Tuurlijk is de zescilinder veel leuker qua karakter, maar de 30i-motor is de meer rationele optie.
Het gaat hem hier om de prijzenpolitiek, maar dergelijke verschillen heb je overal. Het verschil in prijs tussen een Bimmer met een 20i en een 30i in de aanduiding, bedraagt ook 5000-6000 euro. Voor een andere turbo en voor de rest zo goed als geen verschil.
Mijn punt: een M140i is niét belachelijk duur in vergelijking met zijn goedkopere versies. Simpel, toch?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid